شکایت از سایت های اینترنتی

2.1/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل کیفری با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

شکایت از سایت های اینترنتی

با رونق ارتباطات مجازی و همچنین کسب و کارهای اینترنتی و دیگر فعالیت ها، توسط فضای مجازی، به طبع مشکلات و قانون شکنی ها و سواستفاده ها در این فضا نیز شکل گرفته و با رشد و رونق روز افزون فضای مجازی و اقبال عمومی بیشتری که از سوی جامعه به کسب و کارهای اینترنتی می­شود، این قانون شکنی ها و کلاهبرداری ها، مشکلات امنیت اطلاعات اشخاص و امثال آن در فضای مجازی بیشتر می­شود. همین مسئله باعث شکل گیری پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه­ای در دستگاه امنیتی و قضایی کشور، برای جلوگیری و رهگیری این جرایم گردیده است. با وجود تلاش­ها و همچنین اخطار­های متعدد پلیس فتا، متأسفانه باز هم شاهدیم که جرایم سایبری بسیاری اتفاق می­افتد و پرونده­ها و شکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

از جمله جرایم و قانون شکنی هایی که در فضای مجازی ممکن است رخ دهد، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید اینترنتی از پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی و سایت­های نامعتبر که پس از خرید و پرداخت وجه، کالایی به دست مشتری نخواهد رسید.
  • ساخت درگاه ­های پرداخت دروغین که اطلاعات کارت حساب را اخذ کرده و از طریق آن از حساب شما پول برداشت می­کنند.
  • درخواست پول با ساخت اکانت­های فیک از اشخاص حقیقی.
  • ارائه­ی جنس بی­کیفیت و تقلبی پس از تحویل کالا به خریدار.
  • هک حساب­های کاربری افراد و یا استفاده از اطلاعات شخصی افراد.

در بین این تخلفات، هرکدام بنا به شدت و اهمیت تخلف، در نهاد­های مورد نظر قابل پیشگیری هستند. در اینجا ما تنها درباره­ی تخلفات صورت گرفته توسط سایت­های اینترنی و اپلیکیشن ­ها صحبت خواهیم کرد. سایت­ها و اپلیکیشن ها خود انواع گوناگونی را شامل می­شوند. بسیاری از آن­ها دارای هویت و تأیید شده هستند و بسیاری دیگر به صورت غیرقانونی شکل گرفته و فعالیت می­کنند.

برای شکایت از سایت ­ها و اپلیکیشن های مختلف شما سه راه دارید:

  • می­توانید از طریق سامانه ­نماد اقدام به شکایت کنید.
  • می­توانید از طریق سامانه اینترنتی پلیس فتا اقدام به شکایت کنید.
  • همچنین می­توانید از طریق دادسرا شکایت کیفری انجام دهید.

عموما پیشنهاد می­شود که شکایات ها را بر اساس نسبت تخلفی که صورت گرفته است، متناسب کنید. اما در نظر داشته باشید که در هر صورت، تمامی این نهادها شما را در روند رسیدگی و احقاق حقوق افراد کمک خواهند کرد.

شکایت از سایت اینترنتی از طریق سامانه نماد

برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی که داری مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی هستند، کافی است از طریق سامانه الکترونیکی نماد برای شکایت اقدام کنید. با وجود اینکه این فروشگاه­ها دارای نماد و مجوز فعالیت هستند، نماد اعتماد الکترونیکی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت­هایی که صلاحیت فعالیت دارند اعطا می­شود تا تضمینی برای فعالیت آن­ها باشد.

اما امکان دارد شکایات بسیاری از جمله عدم پاسخگویی فروشگاه، عدم ارسال کالا، خرابی کالا و نقص در آن، عدم بازپس­گیری کالای معیوب و دیگر مسائل مشابه، از این سایت­ها رخ دهد. لذا سامانه نماد برای رسیدگی به شکایاتی از این دست شکل گرفته است.

 سپس با ثبت و پیگیری شکایتتان از طریق نشانی اینترنتی www.enamad.ir می­توانید شاهد رسیدگی به مشکلتان باشید.

شکایت از سایت اینترنتی از طریق سامانه نماد

پلیس فتا شاخه ای از نیروهای پلیس است که برای برقراری امنیت در فضای سایبری شکل گرفته است و از این رو در تمامی بخش های سایبری حضور داشته و به وظیفه خود عمل می­کند. در سامانه اینترنتی پلیس فتا، شما امکان ثبت شکایت از هرگونه تخلف صورت گرفته اعم از هک شدن حساب کاربری، تخلفات خرید کالا در سایت های اینترنتی، صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی و همچنین اپلیکیشن های غیرقانونی که به منظور کلاهبرداری ساخته شده اند ، بازی­های آنلاین و یا معرفی سایت­های متخلفی که دارای محتوای مجرمانه و خطرات امنیتی و دیگر مسائل هستند، را دارید.

روند ثبت شکایت به این صورت است که پس از ورود به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir باید از صفحه­ی گزارش­های مردمی، بخش گزارش تخلفات را انتخاب کرده و پس از پر کردن فیلدهای مختلف مربوط به ثبت تخلف مورد نظرتان و ثبت نشانی­ های آن، دلایل خود را نیز در فیلد مشخصی بیان نمائید. البته توجه داشته باشید که پیش از این باید در سامانه با ثبت مشخصات خود از جمله نام و شماره تلفن همراه حساب کاربری­ای ایجاد کنید تا بعدها نیز با ورود به حساب کاربری­تان بتوانید شکایت خود را پیگیری نمایید.

شکایت از سایت­های اینترنتی از طریق مرجع قضایی

یکی دیگر از راه های ثبت شکایت از تخلفات، ثبت شکایت کیفری در دادگاه بر علیه متخلف می­باشد. این راه رسمی ترین راه ثبت شکایت است و همچنین در صورت اثبات، دارای مجازات برای شخص متخلف می باشد. در نتیجه بهتر است که برای ثبت تخلفات جدی که خودتان نیز دلایل کافی برای آن دارید از این طریق عمل کنید.

شیوه ثبت شکایت به این صورت است که با تنظیم دادخواست و مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی، اقدام به گشایش حساب ثنا و ثبت دادخواست در آن می­کنید. سپس به ترتیب پیامک های مختلفی برای شما ارسال خواهد شد و طبق مراحلی از جمله تقدیم مستندات شما و تشکیل پرونده، روند قضایی رسیدگی به شکایتتان طی می­شود. در این موارد به تناسب پرونده تان، امکان استفاده و گاهی نیاز به استفاده از مشاوره و حضور وکیل را نیز خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی
    علی

    با سلام
    یه وبسایتی به اسم دستگاه که خودشو موتور جستجو معرفی کرده و هیچ نام و نشان و تلفنی و نمادی نداره و خیلی راحت از دیتا و اطلاعات شرکت ها به نام خودش و برای بهتر شودن سئو سایتش داره استفاده میکنه من هوییز کردن به نام سعید حبیب پور صاحب دامنه هست تبریز شکایت حقوقی ازشون بکنیم یا به پیوند گزارش کنیم سایتشونو فیلتر کنن بهتره ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      باید به پیوند سایت مراجعه نمایید.

  • شیرین شاخ نبات
    شیرین شاخ نبات

    با سلام
    آیا تحریف و وارونه کردن اخبار و تشویش اذهان عمومی در سایت های خبری مثل انتخاب و خبرآنلاین و دنیای اقتصاد شامل مصاديق مجرمانه نیست ؟
    و آیا امکان شکایت از این سایت ها وجود داره ؟

  • سامان
    سامان

    با سلام
    کلاهبرداری رسمی و سازمانی جدیدی که توسط شرکت اسنپ شکل گرفته و بنده هم یکی از قربانیان اون هستم به این صورت هست که در سایت اسنپ کارفیکس مثلا لنت ترمز رو نصف قیمت بازار یه فروش میرسونن ولی در عمل وقتی برا تحویل مراجعه میشه اون کالا موجود نیس و فروشنده میگه خیلی وقت هست کالا از انبار براشون ارسال نشده. از طرف دیگه بعد از چند روز که از زمان تحویل می گذره سایت به دلیل عدم رجوع برای دریافت با کسر ۵ درصد پول رو عودت میدن. موارد مشابه خیلی زیاده و عملا میشه گفت سازمان یافته دارن کلاهبرداری میکنن. به نظرتون از چه راهی میشه پیگیری کرد؟

  • محمد
    محمد

    سلام من متوجه شدم پسرم وارد سایت های فیلتر شده می‌شود و فیلم ها و عکس های مستهجن نگاه می‌کند باید چجوری ار همون سایت ها شکایت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام نمی توانید.

  • رضا
    رضا

    سلام ؛
    برام پرسشی به وجود امده و آن این است که چطور از سایت های اشتراک ویدیو چون اپارات ، نماشا و … شکایت کنیم ؟
    این تارنماها برای خودشان امپراطوری دارند و اگر با کاربری لج بیفتند بدون دلیل شروع به حذف ویدوهای ان کاربر و حتی حذف حساب کاربری اش می کنند.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      دادسرا جرایم رسانه

  • آرش ابراهیمی
    آرش ابراهیمی

    از پلتفرم های خارجی هم میشه شکایت کرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر.

  • علی
    علی

    سلام
    از سایت
    Aryanonline
    خرید کردم
    ولی ی چیز بی ارزش برام فرستاده.
    میخام پیگیری کنم.
    میگن برگشت بزنین.
    میترسم برگشت بزنم همینم بره.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام نسبت به سایت مذکور آشنایی نداریم.

  • اسماعیل مهرابی
    اسماعیل مهرابی

    سلام از سایت شیپور از کسی خرید کردم‌ الان ب مشکل خوردم ایا رسیدگی می‌شود

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام از مسئول سایت شیپور پیگیری نمایید.

  • مهرداد
    مهرداد

    سلام یک ماهه که از سایت اسنپ کارفیکس خرید کردم و پول از حسابم کم شد و زد تراکنش ناموفق،بعد از پیگیری از آسان پرداخت و بانک گفتن که پول به حساب اسنپ کارفیکس(کارفیلو) واریز شده و تراکنش موفق بوده،هرچقدر تماس میگیرم که پولم را عودت بدن این کارو انجام نمیدن چجوری باید شکایت کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      قابل پیگیری نیست.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      با توجه به مبلغ می توانید به شورای حل اختلاف یا دادگاه مراجعه نمایید.

  • یوسف نادری
    یوسف نادری

    سلام
    ۱۱روز هست که از سایت گیم سنتر۹۰۰هزارتومان خرید کردم ولی نه سیپی مو دریافت کردم نه پشتیبانی جواب میده
    الان باید چکار کنم؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      قابل پیگیری نیست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که سایت مذکور دارای نماد الکترونیکی می باشد از طرق آن می توانید موضوع را پیگیری نمایید در غیر اینصورت از طریق پلیس فتا قابل پیگیری می باشد.

    • rayan
      rayan

      سلام من ویدیویی در سایت آپارات آپلود کردم و به دلایلی کل کانال رو پاک کردم و نمیخواستم محتوام رو نمایش بدم ولی سایت صباوید هنوز داره این محتوا رو نشر میده و من اصلا این رو دوست ندارم چکار کنم؟

      • ره جویان عدالت
        ره جویان عدالت

        سلام وقت شما بخیر
        با توجه به اینکه فیلم در فضای مجازی توسط شخص شما منتشر شده است امکان جلوگیری از بازپخش آن وجود ندارد مگراینکه از طریق پلیس فتا جهت عدم نمایش فیلم مذکور اقدام گردد.

  • Mustafa Amiri
    Mustafa Amiri

    سلام ببخشید من از کانال تلگرامی به نا سفیکسی شاپ یه اکانت خریداری کردم اول پول شو واریز کردم و رسیدشم فرستادم بعد به من گفت اس ام اس واسه من نیومده از موجودی تون واسم اسکرین شات بگیر بفرست ببینم از حساب تون کم شده یا نع من بهش گفتم تو چیکار موجودی من داری رسید فرستادم واست اینو بهش گفتم دیگه جواب نداد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      دفاتر الکترونیک با تنظیم و ارسال شکواییه-کلاهبرداری اینترنتی -شکایت کیفری کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      دفاتر الکترونیک با تنظیم و ارسال شکواییه-کلاهبرداری اینترنتی -شکایت کیفری کنید

  • milad
    milad

    سلام وقتتون بخیر من از سایت گیم سنتر سی پی کالاف دیوتی موبایل خریداری کردم برام تویل ندادن
    کسی از سایتشم جواب نمی‌دهند

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      قابل پیگیری نیست

  • امیر قاسم
    امیر قاسم

    سلام.. وقت بخیر و خداقوت.. من با وسوسه یکی از دوستانم داخل سایتی به نام invest78.com نزدیک به ۱۵۰۰دلار سرمایه گذاری کردمو ۲۰۰دلار برداشت زدم انجام شد… الان نه سایت باز میشه و شتیبانی سایت هن اکانت رو حذف کرده…. میشه پیگیری کنم؟؟ –
    لطفا راهنمایی بفرمایید.. با تشکر

  • سعید
    سعید

    باسلام سایت مهاجرتی آوات که تبلیغ برای جاب آفر کار خارج از ایران را تبلیع میکند وجذب مشتری میکند کاملا حقه بازی ودروغین هست …مبلغی را یکسال قبل از من گرفت حدودا چهل میلیون..وقرار بر درست کردن کار ظرف ده ماه شدند …. ولی هیچ گونه کاری نکرد با مراجعه به دفترشون متوجه تغییر مکان …ونگذاشتن هیچ اثری برای پیگیری ..وکلاه بردار بودنشون شدم …بلاخره …با سماجت …یک بنگاه مکان جدیدشون را لو داد… ولی متاسفانه زیر بار برگرداندن مبلغ واریزی من نشدند… ودائما در حال فرار هستند …وکلی نفرات همین کلاه سرشون رفته ولی کماکان با تلفن ها جدید هنوز مشغول به کلاه برداری هستند..اطلاع رسانی کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      ممنون از شما

  • امیر
    امیر

    سلام ببخشید من از سایتی خرید کردم ولی ایشون محصول من را ارسال نکردن چیکار باید کنم سایتش هم نماد نداره ولی سایت در سرچ اولین سایتی هست که بالا میاد چیکار باید کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . از طریق پلیس فتامیتوانید شکایت کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . از طریق پلیس فتاقابل پیگیریست و میتوانید شکایت کنید

  • نرگس
    نرگس

    سلام
    من از سایت ۲۰تدریس کتاب خریدم
    پول پست پیشتاز دادم که نوشتن ۳روزه
    ولی ۶روزه رسید دستم اونم ناقص، ۲جلدی بود یک جلدش اومد، زنگ زدم علاوه بر کلی توهین و بی ادبی نه جلد دوم رو میفرستن نه پولمو پس میدن
    حتی باخبر شدم اونزمان موجودم نداشتن که نفرستادن و فقط سفارش بیخودی گرفتن
    الانم هرچی زنگ میزنیم یا توهین میکنن یا یجوری میگن که هروقت دلشون خواست حالا میریزن
    یک هفته پیش شماره کارت گرفتن ولی عمدا نمیریزن
    کجا شکایت کنم که جوابگو باشن و پیگیری کنن
    رسما کلاهبرداری کردن از هیچی ام نمیترسن گویا

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . از طریق سایت اینماد شکایت کنید

  • کریم
    کریم

    سلام. برای شکایت از سایت “ظریف بار تهران” که از اسم شرکت ظریف بار استفاده کرده و موجب صدمه و هزینه زیاد جابجایی من شده چگونه شکایت کنم. این شرکت جعلی از عنوان ظریف بار استفاده کرده و اینماد هم ندارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام تحت عنوان سو استفاده از عنوان و علامت تجاری قابل شکایت و پیگیریست . با ما تماس بگیرید

  • سیده صدف محمددوست
    سیده صدف محمددوست

    سلام…من از طریق سایت دیوار ..اقدام به شروعه کار در منزل کردم
    بعد از دریافت مبلغ،بلافاصله بلاک کردن
    چطور میشه پیگیری کرد؟!
    ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . از طریق دفتر خدمات قضایی و طرح شکایت و تحقیقات پلیس فتا میتوانید شکایت کنید

  • مهرداد رسولی
    مهرداد رسولی

    سلام من از شرکت کالاف سنتر یه اکانت به مبلغ ۲۳۰۰۰۰تومان خریداری کردم
    اکانت تحویل نداد هیچ تماس و پیام هارو هم جواب گو نیست چطوری میشه شکایت کرد ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام .میتوانید از طریق سایت ای نماد شکایت کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام .میتوانید از طریق سایت ای نماد شکایت کنید

  • امیر
    امیر

    سلام وقت بخیر من یک کتاب سفارش داده بودم در سایت ۲۰تدریس و بعد از گذشت دو هفته پیگیری که هر روز به نظر بهانه می‌آوردند ، گفتند کتاب صفحات اش ناقصه و باید ‌‌‌و وجه رو برگشت می‌زنیم . حدود یک هفته هم گذشت و من پیگیر شدم چرا وجه رو برگشت نمی‌زنند به حساب و با پشتیان سایت تماس گرفتم ، با خود دفتر انتشارات تماس گرفتم ولی هر بار امروز فردا میکنن و پولم رو پس نمیدن . الان ۳ هفته از سفارش کتاب گذشته و وجه رو برنمی‌گردونن. چیکار باید انجام بدم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . از طریق سایت ای نماد میتوانید شکایت کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام می توانید شکایت مطرح نمایید.

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان