نحوه پیگیری کلاهبرداری در اینستاگرام

3.9/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل کیفری با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

نحوه پیگیری کلاهبرداری در اینستاگرام

اینستاگرام اپلیکیشنی که امروزه طرفداران زیادی دارد. وجود کاربران فعال در این اپلیکیشن سبب شده تا برخی از افراد از آن به‌منظور راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین استفاده کنند‌؛ اما متأسفانه مجازی بودن این فضا سبب شده تا برخی از افراد از آن به جهت کلاهبرداری استفاده کنند‌. در توضیح بیشتر این موضوع می‌توان یک مثال آورد. به‌عنوان مثال شخص خود را به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار آنلاین معرفی می‌کند. افراد هم به جهت خرید کالا یا خدمات مبلغی را برای او واریز می‌کنند.

پس از آن شخص بدون ارائه خدمات یا ارسال کالایی برای شما، اکانت شما را بلاک می‌کند. مورد گفته شده تنها یکی از روش‌های کلاهبرداری در فضای اینستاگرام است. روش‌های مختلفی وجود دارد‌. سؤالی که در این قسمت مطرح می‌شود این است که آیا امکان پیگیری کلاهبرداری در اینستاگرام وجود دارد یا خیر! در این مقاله به توضیح بیشتر در این مورد می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا پایان با ما همراه باشید‌.

آیا امکان شکایت از اینستاگرام وجود دارد؟

برخی از افراد با توجه به این موضوع که اینستاگرام یک اپلیکیشن خارجی است، تصور می‌کنند که امکان شکایت از آن وجود ندارد؛ اما اصل ماجرا متفاوت است. در واقعیت جرائم و کلاهبرداری‌هایی که در فضای اینستاگرام انجام می‌شود قابل‌پیگیری هستند. این جرائم در دادسرای جرائم رایانه‌ای موردبررسی قرار می‌گیرند. در این خصوص ابتدا بهتر است توضیح دهیم که شما از اکانتی که در اینستاگرام موجب اذیت یا آزار شما شده است، شکایت کنید‌. برای طرح شکایت و شروع روند بررسی آن کافی است که یک مدرکی از ادعای خود داشته باشید. این مدرک می‌تواند عکس یا فیلم از صفحه گوشی شما باشد که درستی ادعای شما را تأیید کند. جدای از بحث آزار و اذیت در این فضا موارد دیگری هم هستند که در صورت بروز آن‌ها می‌توانید شکایت کنید؛ به‌عنوان مثال پیج‌های فروشگاهی که قصد آن‌ها کلاهبرداری است یا پیج‌هایی که به‌عنوان خیریه از مردم پول دریافت می‌کنند. تمام این جرائم با داشتن اطلاعات حساب شخص مقابل از طریق پلیس فتا به‌راحتی قابل‌پیگیری هستند.

چگونه شکایت خود از اینستاگرام را مطرح کنیم؟

در ابتدا باید مدارک لازم جهت اثبات ادعای خود را داشته باشید‌. همان‌گونه که توضیح داده شد این مدارک می‌توانند عکس یا ویدئو باشند. در مرحله بعد باید به پلیس فتا یا به عبارتی بهتر به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کنید. پس از مراجعه باید با توجه به خواسته خود شکایت متناسب را مطرح کرده و شکایت خود را ارائه دهید. دادسرا با توجه به موضوع پرونده شکایت شما را بررسی کرده و سپس در اختیار پلیس فتا که مسئول رسیدگی به جرائم رخ داده در فضای مجازی است، ارجاع می‌دهد. بهتر است بدانید امکان ثبت شکایت به‌صورت مجازی نیز وجود دارد‌‌. برای این منظور باید به سایت پلیس فتا مراجعه کرده و در قسمت ثبت شکایات شکایت خود را ثبت کنید. پس از ثبت شکایت کلاهبرداری در اینستاگرام این موضوع به‌راحتی از طریق پلیس فتا قابل‌پیگیری است.
در خصوص مدت زمان رسیدگی به شکایت‌های اینستاگرامی و نحوه پیگیری کلاهبرداری در اینستاگرام قابل‌توضیح است که با توجه به حجم زیاد شکایت‌های اینستاگرامی و به‌طور کلی شکایت‌هایی که در مورد فضای مجازی مطرح می‌شوند، زمان دقیق آن قابل پیش‌بینی نیست، اما در تمام مراحل از طریق پلیس فتا می‌توانید شکایت خود را پیگیری کنید.

خرید امن از اینستاگرام

بهترین راه برای جلوگیری از اینکه در فضای مجازی نظیر فضای اینستاگرام مورد کلاهبرداری قرار بگیرید، این است که قبل از خرید و پرداخت مبلغ در خصوص اعتبار پیج موردنظر اطمینان کافی را به دست بیاورید. به‌طور کلی برای اطمینان از صحت و اعتبار پیج‌های اینستاگرامی روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌های اطمینان به پیج‌های اینستاگرامی این است که نماد اعتبار الکترونیکی آن را چک کنید. این یک نماد است که تأییدی بر کار پیج موردنظر است.

کلاهبرداری در اینستاگرام

علاوه بر این برای پرداخت‌های مجازی بهتر است از درگاه‌های امن استفاده کنید و پس از پرداخت هزینه فیش واریزی را به همراه داشته باشید. یکی دیگر از اقدامات لازم قبل از پرداخت این است که بررسی کنید که آیا پیج موردنظر رضایت مشتری دارد یا خیر. داشتن رضایت مشتری به این معنا است که اشخاص دیگری هم از پیج موردنظر خرید کرده‌اند و از خرید خود رضایت کامل را دارند.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد کلاهبرداری در اینستاگرام و نحوه پیگیری کلاهبرداری در اینستاگرام پرداختیم. دانستید که اپلیکیشن اینستاگرام با تمام قابلیت‌ها و مزایایی که دارد، معایبی هم دارد. از جمله معایب آن این است که برخی از افراد سودجو از مجازی و غیرواقعی بودن این فضا سوءاستفاده کرده و در فضای آن کلاهبرداری می‌کنند. خوشبختانه با وجود اینکه کلاهبرداری در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، در فضای واقعی قابل‌پیگیری است.

در صورت داشتن هرگونه شکایت می‌توانید از طریق پلیس فتا اقدام کنید. برای طرح شکایت هم مدارکی به جهت اثبات ادعای شما لازم است. که می‌توانند مدارکی نظیر فیلم یا عکس باشند. در خصوص زمان رسیدگی به این شکایات هم با توجه به حجم زیاد شکایت‌های مجازی نمی‌توان زمان دقیقی را در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حميدرضا
    حميدرضا

    يك پيج اينستاگرام از ن مبلغ ۶۰ ميليون كلاهبرداري كرد جواب دادسرا:چون سرور اينستاگرام داخل ايران نيست امكان پيگيري وجود ندارد.
    خدا لعنتشون كنه خودشون زمينه دزدي رو هموار مي كنند.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله متاسفانه.

  • محمدرضا ایرانمنش
    محمدرضا ایرانمنش

    سلام چندساله با یه اسم پیج دارم کار میکنم پیج میفروشم یکی کمین زده سریع اسممو برداشته واسه خودش بهشم میگم میگه دشمنی لطفا آدرس پیج پلیس فتارو بدید ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در گوگل سرچ کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در گوگل سرچ کنید

  • بنیامین
    بنیامین

    سلام وقت بخیر خسته نباشید بنده سه ماه پیش ۱۲۰هزارتومن ریختم به یه حسابی که برام ازمشهدکاورگوشی برام بیاره ولی خبری از کاورنشد اگه امکان داره بگیدچگونه پولوازش بگیرم؟؟
    باتشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      موسلام.
      موضوع را از طریق پلیس فتا پیگیری کنید

  • یلدا
    یلدا

    بنده حدود دوماه پیش با یه پیج اشنا شدم ازم یکو پنصد گرفتن و چند هفتس بهشون پیام دادم اما جواب ندادن و حالا که نگاه کردم دیدم پیجشون برام نوشته کاربر اینستاگرام حالا نمیدونم منو بلاک کرده بعد ایدی پیجشو تغییر داده یا کلا پیجشو دلیت زده نمیدونم چجوری شکایت کنم و پولمو پس بگیرم کمکم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . شکایت نمایید از طریق پلیس فتا پیگیری میشود

  • شیرین
    شیرین

    سلام یه پیج اینستاگرام میگه من خارج کشورم و کمک میکنم فقط باید کارمزد پولتون را خودتون پرداخت کنید به نظرتون کلاه برداریه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . اعتماد نکنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . اعتماد نکنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . اعتماد نکنید

  • کامران محمودخانلی
    کامران محمودخانلی

    سلام یه پیجی هست تو اینستاگرام به اسم ramyn1724 ایشون مدارک صادر میکنه من لنگه یه مجوز ساختمانی بودم برای ساخت و ساز ایشون باهاشون صحبت کردم گفت من برات مجوز صادر میکنم استعلام شده گفتم اگه اینجوری باشه عالیه گفت ۱۰میلیون میگیرم گفت مشکل نداره ولی الان هر چی زنگ میزنم جوابمو نمیده ولی پیجش هنوز هست تو اینستاگرام به نظرتون چیکار باید کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . اعتماد نکنید

  • احمد
    احمد

    باسلام من یه پیجی رومیخواستم دراینستاگرام بخرم ۴۰۰هزارتومن ازمن پول گرفت که پیجشو به من بده ولی هیچ جوابی نمیده الان باید چیکارکنم پولمو پس بگیرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . از طریق بلیس فتا و یا شورای حل اختلاف بیگیری کنید با مراجعه به دفتر خدمات قضایی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . از طریق بلیس فتا و یا شورای حل اختلاف شکایت و بیگیری کنید با مراجعه به دفتر خدمات قضایی

  • رضا
    رضا

    آیا از پیج های خارجی هم میتوان شکایت کرد . خیلی از افراد شماره های مجازی دارند و از طریق واتس اپ پیام میدهند تبلیغ می کنند
    آیا میتواند شماره های مجازی را ردیابی کرد ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام از طریق بلیس فتا قابل بیگیریست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام از طریق بلیس فتا قابل بیگیریست

  • مسعود
    مسعود

    سلام خسته نباشین کسب کارمجازی استعلام بگیرم بایدازکجاپیگیربشم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام از طریق پلیس فتا

  • M
    M

    سلام من از پیج اینستا خرید موبایل کردم و واسش کارت ب کارت کردم دور ۳۵میلیون ت این آقا قرار بود ۲روز گوشی بفرسته و ارسال نکرد و هر موقع تماس میگیرم امروز فردا میکرد من با یکی از اعضا خانوادم رفتیم شهر طرف که فروشنده اول انکار این حرف ها بعد ۳شب ما رو اونجا الاف کرد و یکم از مبلغ پس داد ۷میلیون مون و قرار شد واریز. کنه دیگ نکرد تمام فیش ها واریزیشم دارم میشه کاری کرد ،،طرف کاسبه تو ساری الان امروز فردا می‌کنه مسخره می‌کنه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، شما با تقدیم دادخواست میتوانید وجه واریزی را از طریق دادگاه مطالبه کنید

  • طاهری
    طاهری

    من به پیج جواهرات آرنیکا چوبی اعتماد کردم.و صدو سی تومان واریز کردم.اما بعدشبلاک کردن و خط هم خاموش کردن…

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن شکایات خود با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید

  • فاطمه
    فاطمه

    سلام وقت بخیر
    اگر شخصی در اینستاگرام از عکس شخصی دیگه سو استفاده کند و باتذکردادن بهش پیج هارو مسدود کنه و عکس هارو پاک نکنه
    چیکار باید کردچگونه شکایت کنیم ازش؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با شماره ۱۹۷ تماس بگیرید و موضوعتون رو برای پلیس فتا مطرح کنید .

  • فاطمه
    فاطمه

    سلام وقت بخیر
    وقتی شخصی در اینستاگرام از تصاویر یه شخص دیگه سو استفاده میکنه و بااخطار دادن پیج مون مسدود میکنه و عکس هارو پاک نمیکنه چگونه باید شکایت کنیم؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با ۱۹۷ تماس حاصل فرمایئد و موضوعتون رو برای پلیس فتا توضیح دهید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت خود را طرح نمایید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت خود را طرح نمایید.

    • ف
      ف

      سلام من از یه پیجی که حراج گذاشته همه کفش هاشو ۹۰ تومن ۶ جفت کفش خریدم اما ۴ جفت فرستادن و ب جای کفش اسپرت ۴ جفت صندل با قیمت اصلی ۹۰ هزار تومن فرستادن بعدم ک بهشون پیام دادم و گفتن هر باد منو بلاک کردن امکان پیگیری هست؟حدودا ۷۰۰ تومن ازشون خرید کردم

      • ره جویان عدالت
        ره جویان عدالت

        سلام وقت شما بخیر
        شما می توانید از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی علیه فروشنده طرح شکایت نمایید.

  • فهیمه سادات حسینی
    فهیمه سادات حسینی

    سلام وقتتون بخیر –
    من از یک پیج اینستاگرامی خرید کردم
    الان یکماه گذشته
    بست سفارش من که به دستم نرسیده هیچ ، این خانوم منو از همه جا بلاک کرده و جواب منو نمیده
    زنگ هم که زدم فحش دادن و تلفن رو روی من قطع کردن
    من برای شکایت از ایشون باید چکار انجام بدم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برا ی مطرح کردن این سوال و طرح شکایات خود با ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید

  • Ali
    Ali

    سلام ببخشید من در یک کانال پامپو دامپ شتکوین که مربوط به ارز دیجیتال میشه سرمایه گذاری کردم چون سیگنال دادن که این ارز رشد میکنه ولی رشد نکرد و پولم صفر شده باید چیکار کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.اقدام به ضررخودتان کردید

  • Sara
    Sara

    سلام ی پیج تبلیغات پولمو برده و جوابگو نیست شماره حساب واسمشو دارم میشه ازش پول پس بگیرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام برای شکایت از سایت و پیج های کلاهبرداری با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر .

  • میثم زارع
    میثم زارع

    سلام من برای خرید پیج ۱۰۰تومان زدم به حساب یک شخص الان اون پیج منو مسدود کرده باید چکارکنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با ۱۹۷ تماس بگیرید و با پلیس فتا صحبت کنید راهنماییتون میکنن

  • عاطفه
    عاطفه

    از طریق پیج کاریابی از من پول گرفتن و دیگه جواب ندادن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با پلیس فتا تماس بگیرید

  • کامبیز
    کامبیز

    با سلام خدمت گروه وکلای ره جویان عدالت آیا در کشور ما طرح شکایت و پیگیری از یک سایت سرمایه گزاری که بر اساس سپرده سود دهی ارز دیجیتال می‌دهد قابل شکایت و پیگیری است؟چون بنده سرمایه گزاری کردم و ۵ماه هست حتی از روز اول هم برداشت پول خودم رو هم نداشتم
    لازم به ذکر است سایت به اصطلاح خارجی است و مشخص است افراد ایرانی ساخته اند و مبالغ واریزی به کیف پول دیجیتال واریز شده لطفا راهنمایی بفرمایید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      متاسفانه امکان تعقیب قضایی نیست.

  • فاطمع
    فاطمع

    چطور میتونم از پیج اینستاگرام ک پولمو گرفته و کالا رو تحویل نداده شکایت کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با مراجعه به دادسرای عمومی ویژه رسیدگی به امور اینترنتی و یا مراجعه به پلیس فتا

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان