مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور

در خصوص ثبت شرکت در خارج از کشور ایران بسته به اینکه با چه موضوعی می خواهید شرکت را ثبت نمائید همچنین توجه به قوانین و مقررات تجاری حاکم بر آن کشور متفاوت خواهد بود. ابتدا این که باید توجه داشته باشید در ایران متولی ثبت شرکتها اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی می باشد اگر شخصی قصد داشته باشد که شرکتی را ثبت نماید باید با مراجعه به اداره مذکور تشریفات مربوطه را طرح نماید و سپس نسبت به ثبت آن اقدام نماید. آنچه در این خصوص قابل ذکر می باشد این است که در وضعیت فعلی تقریباً ۹۰ درصد تشریفات بصورت غیرحضوری و از طریق اینترنت انجام می پذیرد و پس از ثبت نهایی مؤسسان و امضاء شرکت مزبور می توانند از مزایای قانونی آن بهره مند گردند.

در این خصوص بسته به نوع شرکت تشریفات مربوطه به ثبت آن متفاوت می باشد. در حقوق تجارت ایران دو نوع شرکت سهامی وجود دارد که به سهامی عام و خاص تقسیم می گردند شرکت با مسئولیت محدود شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی وجود دارند که شاید بتوان گفت رایج ترین این شرکت ها شرکت سهامی عام و خاص و شرکت با مسئولیت محدود می باشد. در این بین شرکت تعاونی نیز بنابراین که اقتصاد بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می گردد ، یکی از انواع شرکت های رایج می باشد که در این خصوص مؤسیسن باید از اداره وزات تعاون کار  و رفاه اجتماعی مجوزات لازم را اخذ نمایند.

اما در خصوص شرکت هایی که در کشورهای دیگر یعنی در خارج ایران باید تشکیل و ثبت گردد قانون ایران حاکمیت ندارد و باید قوانین کشوری را که در آنجا شرکت ثبت می گردد رعایت گردد. در حال حاضر با توجه به اینکه کسب و کارهای جدید معمولاً در قالب شرکت انجام می گیرد و اشخاصی که دارای ایده نوین و جدیدی می باشند و در ایران ممکن است به هر دلیلی موفق نشوند ایده های خود را عملی نمایند و در حال حاضر ممکن است بهترین فرصت برای چنین اشخاصی باشد که بتوانند بدین طریق مهاجرت نمایند.

معمولاً در این خصوص باید توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت نیاز به سرمایه می باشد و این سرمایه لازم است که برای ثبت شرکت در یکی از بانک ها سپرده گذاری شود. شاید یکی از جذاب ترین شرکت هایی که ثبت آن مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد شرکت سهامی است زیرا در شرکت سهامی اساساً مسئولیتی متوجه اموال شخصی سهامداران و مؤسسان نمی شود و مسئولیت سهامداران محدود به سرمایه ای است که در شرکت دارند و بیشتر از آن مسئولیتی متوجه آنها نخواهد شد. علاوه بر این شرکت با مسئولیت محدود نیز دارای محبوبیت می باشد و در این خصوص در برخی کشورها امکان ثبت شرکت مذکور حتی با یک نفر نیز وجود دارد و همین امر نیز سبب محبوبیت چنین شرکتی شده است.

برخی شرکت ها نیز وجود دارند که در آن برخی از سهامداران که به نوعی مسئولیت اداره شرکت را دارند دارای مسئولیت نامحدود در قبال اشخاص ثالث می باشند و عده ای نیز که بیشتر سرمایه گذار شرکت می باشند و دارای مسئولیت محدود در حدود سرمایه ای که به شرکت آورده اند می باشد. توجه داشته باشید همانطور که برای ثبت هر شرکت در کشورهای خارجی باید بطور خاص قوانین آن کشور ازهمه جوانب مورد بررسی قرار گیرد تا اشخاص ثبت کننده با خیال آسوده و با آگاهی از مسئولیت های قانونی نسبت به این امر اقدام نمایند. در این حوزه گروه وکلای مجرب ره جویان عدالت می توانند به طور تخصصی در خصوص کشوری که قصد ثبت شرکت دارید به شما مشاوره حقوقی بدهند و در روند ثبت شرکت نیز کمک نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان