بیمه تامین اجتماعی دانشجویان (بیمه دانشجویی)

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

بیمه تامین اجتماعی دانشجویان (بیمه دانشجویی)

سازمان تامین اجتماعی خدمات ویژه‌ای را برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است. همچنین این سازمان در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری کرده است تا پوشش بیمه‌ای را ارائه کند که نیاز بیشتر افراد جامعه باشد. تا بتوانند از آن استفاده کنند. سازمان تامین اجتماعی ماه‌های اخیر پوشش بیمه‌ای متفاوتی را برای افراد دانشجو ارائه کرده است. به وسیله آن دانشجویان می‌توانند با در دست داشتن کارت دانشجویی و با پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، به صورت ماهانه از این پوشش استفاده کنند.

قطعاً می‌دانید که تامین اجتماعی نیاز افراد مختلفی از جامعه می‌باشد و به همین منظور این سازمان نهایت تلاش خود را به کار برده است تا خدماتی شایسته و درخور را ارائه دهد. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و نحوه ثبت نام این بیمه را شرح خواهیم داد.

بیمه دانشجویی

دانشجویان می‌توانند با استفاده از مبنای پرداخت حق بیمه، حداقل‌ترین میزان دستمزد را که طبق قانون مصوب شورای عالی عنوان شده است پرداخت کنند. این مقدار حتی از میزان حداقل دستمزد نیز کمتر است. در نتیجه دانشجویان می‌توانند با پرداخت حداقلی بیمه تامین اجتماعی، صاحب این بیمه و مشمول دریافت خدمات آن شوند.

 

طبق بخشنامه‌هایی که اخیراً منتشر شده است دانشجویانی که به تحصیل مشغول هستند و تحت تکفل پدر و یا مادر خود می‌باشند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و همزمان با پرداخت این حق بیمه در کنار سرپرست خود از این خدمات بهره مند شوند. توجه داشته باشید که تحصیل به هیچ عنوان شغل تلقی نمی‌شود و در صورتی که شخص طبق دستورالعمل‌های مربوطه مشمول دریافت حقوق از بازماندگان خود باشد درخواست وی برای دریافت خدمات تامین اجتماعی بلامانع است و می‌تواند از قانون بیمه دانشجویی تامین اجتماعی استفاده کند.

خبر خوب این است که برای دریافت این خدمات نیازی به مراجعه حضوری به سازمان‌های تامین اجتماعی نیست و می‌توانید به صورت غیرحضوری این کار را از طریق وب سایت‌های معتبر و یا وکلای زبده انجام دهید.

شرایط ثبت نام افرادی که تمایل به دریافت خدمات از بیمه تامین اجتماعی هستند

برای برخورداری از این خدمات لازم است تا شرایطی را داشته باشند. در صورتی که این افراد شامل این شرایط نباشند امکان استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی برای آنها میسر نخواهد شد. در ادامه شرایط لازم برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی دانشجویی را بیان خواهیم کرد. لازم است بدانید این بیمه یعنی بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، جزو زیرشاخه‌های بیمه مشاغل آزاد این سازمان به حساب می‌آید.

بیمه دانشجویی

و مانند مشاغل آزاد با آن برخورد می‌شود. تنها یک تفاوت عمده دارد آن هم این است که دانشجو بودن، برای فرد شغل به حساب نمی‌آید. و شخص متقاضی باید حتماً در یکی از دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل باشد. خبر خوب برای متقاضیان کمتر از ۵۰ سال عدم نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی می‌باشد. یعنی این افراد با سن زیر ۵۰ سال می‌توانند از پوشش‌های این سازمان استفاده کنند. افراد بالای ۵۰ سال نیز این امکان را دارند. آنها در صورتی که نیاز به استفاده از این خدمات داشته باشند می‌بایست معادل مازاد سنی ۵۰ سال، سابقه بیمه پردازی در این سازمان را داشته باشند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان

افرادی که قصد استفاده از خدمات بیمه دانشجویی تامین اجتماعی را دارند باید مدارکی را تهیه کنند و سپس نسبت به ثبت نام در این سازمان اقدام کنند این مدارک به شرح ذیل می‌باشد:

کارت ملی دانشجو

شناسنامه وی

شناسنامه ولی و غیره.

نرخ بیمه بیمه تامین اجتماعی دانشجویان

تامین اجتماعی برای دانشجویان داوطلب خدمات زیادی را در نظر گرفته است شامل سه نوع نرخ در حق بیمه پرداختی می‌باشد. متقاضی باید با توجه به شرایطی که دارد نسبت به انتخاب یکی از این طرح‌ها اقدام نماید. در ادامه به نرخ‌های ارائه شده از سمت سازمان تامین اجتماعی اشاره می‌کنیم.

 نرخ ١٢ درصد بیمه دانشجویی

دانشجو در این نرخ بیمه، در شش ماه اول سال ملزم به پرداخت مبلغ ۶۵۸٫۲۲۴ هزار تومان و در ۶ ماه دوم ۶۳۶٫۹۹۴ هزار تومان می‌باشد. این نرخ دارای طرح حمایت بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی نیز می‌باشد.

نرخ ١۴ درصد

سهم دانشجو در این بیمه در شش ماه اول ٧۶٧.٩٢٨ هزار تومان و در ۶ ماه دوم ٧۴٣.١۵٩ تومان می‌باشد.

نرخ ١٨ درصد

دانشجو در این نرخ بیمه معادل ٩٨٧.٣٣۶ تومان برای شش ماه اول و ٩۵۵.۴٩١ برای شش ماه دوم می‌باشد.

تاثیر بیمه تامین اجتماعی دانشجویان بر سوابق فردی

سوابق بیمه دانشجویی تامین اجتماعی برای دانشجویان جزو سوابق بازنشستگی آنها لحاظ می‌شود. بسیاری از دانشجویان جهت اضافه کردن سوابق بیمه‌ای خود از این بیمه استفاده می‌کنند. افراد متقاضی برای دریافت بازنشستگی از این سازمان، بهتر است با وکلای زبده و خبره مشاوره داشته باشند. پیشنهاد ما به شما مشاوره از گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان