همه چیز درباره بیمه باربری

Rate this post

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

همه چیز درباره بیمه باربری

تصادف هرگز هشدار نمی دهد. آیا می دانید هنوز بسیاری از تاجران هستند که به دلیل از دست دادن محموله خود در حین حمل و نقل ورشکست شده اند؟ آیا می دانید در صورت عدم شناسایی شرکت حمل و نقل به عنوان متخلف، می توانید با بیمه باربری خسارت را جبران کنید؟

بیمه باربری (بیمه حمل بار) بیمه نامه ای است که یکی از طرفین با دریافت حق بیمه از طرف دوم متعهد می شود که اگر در حین حمل بار از نقطه ای به نقطه دیگر، کالا از بین برود یا خساراتی به آن وارد شود بیمه مسئولیت جبران خسارت را بر عهده می گیرد.

چرا باید بیمه باربری داشته باشیم؟

اگرچه استفاده از سیستم های حمل و نقل پیشرفته از شدت خسارات حین حمل و نقل کاسته است، اما افزایش حجم کالاها و محصولات مبادله شده، خطرات جدیدی را به همراه دارد. شرکت های بیمه با ارائه بیمه های باربری سعی در ایمن سازی سرمایه شما در برابر خطرات احتمالی و غیرقابل پیش بینی دارند. هدف این شرکت ها ارائه خدمات سریعتر و مطلوب تر برای مشتریان است. یک بیمه باربری خوب کلیه خطرات مربوط به حمل و نقل کالا به نقاط مختلف را از طریق دریا، زمین، هوا و یا ترکیبی از آنها پوشش می دهد.

انواع بیمه باربری

بیمه نامه های باربری بر اساس معیارهای مختلفی طبقه بندی می شوند که عبارتند از: نحوه حمل، مبدا و مقصد و شرایط و ضوابط بیمه نامه. با این حال، بیمه باربری معمولا شامل سیاست های بین المللی (واردات، صادرات و ترانزیت) و داخلی می باشد.

 

بیمه نامه های باربری وارداتی

این نوع بیمه یکی از مدارک مورد نیاز برای افتتاح اعتبار اسنادی در بانک ها می باشد. این سیاست خطرات تهدید کننده کالاهای خریداری شده از کشورهای مختلف جهان را پوشش می دهد. خط مشی حمل و نقل بین المللی بر اساس یکی از بندهای استاندارد  A،  B و  C، موسسه Underwriters London صادر می شود. در سیاست های باربری بین المللی (شامل واردات و صادرات)، جامع ترین پوشش بیمه ای تحت بند الف (پوشش تمام ریسک) ارائه می شود.

بیمه باربری صادراتی

کالاهایی که از ایران به خارج از کشور ارسال می شوند، نیازمند بیمه نامه صادراتی بر اساس شرایط فروش هستند. سیاست های صادراتی مشابه سیاست های وارداتی است و تمامی موارد ذکر شده برای سیاست های وارداتی برای سیاست های صادراتی نیز قابل اجرا است.

بیمه باربری ترانزیتی

مبدا و مقصد برخی از محموله ها خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده و ایران فقط در مسیر حمل قرار دارد. برای این نوع محموله ها بیمه نامه ترانزیت صادر می شود.

بیمه باربری داخلی

در ماده ۳۸۶ قانون تجارت و سایر قوانین نافذه شرکت ها و موسسات حمل و نقل ایرانی موظفند محموله هایی را که صاحبان کالا به آنها محول می کنند برای حمل به مقصد مورد نظر در شرایط مناسب تحویل دهند و در صورت بروز خسارات وارده جبران نمایند. اما در صورت عدم کفایت بیمه مسئولیت نمایندگی های حمل و نقل و یا معیوب بودن شرکت حمل و نقل، می توانید بیمه باربری را برای پوشش این خسارات ارائه دهید. بیمه های باربری داخلی بر اساس قراردادی که بین شرکت بیمه و صاحبان کالا منعقد شده است، از قوانین و مقررات داخلی کشور پیروی می کنند و می توانند طیف وسیعی از ریسک ها را پوشش دهند.

چه کسانی می توانند بیمه باربری بخرند؟

بیمه نامه باربری را می توان از روش های زیر خریداری کرد:

  • شرکت های تجاری
  • کارخانه های تولیدی
  • شرکت های حمل و نقل

بیمه باربری نیز برای شرکت هایی که کالاهای خود را حمل می کنند و یا پیمانکار چنین حمل و نقلی هستند، مورد هدف قرار می گیرد. دوره تحت پوشش بیمه با پایان بارگیری بار شروع می شود و تا شروع تخلیه در مقصد ادامه دارد. اگر یک شرکت خارجی حمل و نقل را انجام دهد، بیمه از زمان جمع آوری بار شروع می شود و تا تحویل به گیرنده مشخص شده در صورتحساب ادامه می یابد.

اشیاء بیمه شده می توانند مواد اولیه، کالاهای نیمه تمام، کالاهای نهایی، کالاهای روی پالت یا ظروف و بسیاری موارد دیگر باشند.

موارد تحت پوشش بیمه نامه باربری

بیمه باربری در بسیاری از شرایط مختلف قابل استفاده است. شرکت بیمه محموله ها را از خسارت های ناشی از نیروهای طبیعت مانند زلزله، آتش سوزی، بارندگی شدید یا طوفان بیمه می کند. همچنین می تواند شامل بند مربوط به حملات تروریستی یا سرقت باشد.

کلام نهایی

همانطور که در این مطلب گفتیم بیمه باربری یک بیمه ضروری برای حمل‌ و نقل کالا است که بسیاری از خسارت‌ ها را جبران می‌ کند. اگر یک شرکت بیمه وظیفه جبران خسارت را بر عهده نگیرد و یا به هر دلیل دیگری بخواهید از مزایای بیمه حمل‌ و نقل استفاده کنید و حق خود را بگیرید باید از وکلای باتجربه و کارآمد در این زمینه مشورت بگیرید گروه وکلای دادگستری رهجویان عدالت با ارائه راه کارهای حقوقی و قانونی در این زمینه می تواند در پیشبرد اهدافتان مشاوره های تخصصی ارائه نماید کافی است با تلفن مجموعه تماس بگیرید و در این زمینه اطلاعات کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان