شرایط جدید دولت کانادا برای مهاجرت

این روزها مهاجرت به کانادا تبدیل به رویای شیرین بسیاری از افراد شده است. حال جالب است بدانید که اخیرا دولت کشور کانادا مسیری تازه و آسان تر برای مهاجران ایرانی ایجاد کرده است. این تغییر می تواند همانند یک معجزه در زندگی شما عزیزان باشد و تحولی بزرگ در آینده تان ایجاد کند. به همین دلیل گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت در این نوشته تصمیم گرفته اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار دهد. پس با ما همراه باشید.

تسهیل مهاجرت و اقامت در کشور پهناور کانادا:

در بیست و سومین روز از فوریه سال ۲۰۲۳ خبری مبنی بر تغییر شرایط مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در تمامی خبرگزاری ها دست به دست شد. در واقع دولت لیبرال کانادا طبق این خبر تصمیم گرفته بود که با توجه به شرایط داخلی ایران، امتیاز خاصی به مهاجران این کشور بدهد. در متن اطلاعیه ای که در این خصوص منتشر شده بود، دولت کانادا خود را مسئول در قبال ایرانیانی دانسته بود که به عنوان مهاجر در این کشور حضور و خواهان مهاجرت به آن هستند. در ادامه مقامات کانادایی ذکر کرده بودند که این تسهیل شرایط دائمی نیست و از مارس سال ۲۰۲۳ تا فوریه سال آینده قابل اجرا است.

تغییر شرایط مهاجرت به کانادا؛ اتفاقی خوشایند برای دارندگان ویزای این کشور:

به صراحت می توان گفت که این تغییرات برای آن گروه از مهاجرانی که ویزای موقت کانادا را دارند، اتفاقی بسیار خوشایند است. چرا که آنان این اجازه را خواهند یافت که به آسانی نوع ویزای خود را تغییر دهند. برای مثال اگر فردی ویزای ملاقات با خانواده گرفته است و حالا زمان ویزایش تمام شده است، می تواند این ویزا را به ویزای کاری تغییر دهد. در نتیجه با این تغییر این فرد می تواند برای مدت زمان بیشتری در خاک کانادا بماند.

تسهیل مهاجرت به کانادا؛ تحقق رویایی شیرین:

علاوه بر ایرانیانی که در این کشور اقامت موقت دارند، آن گروه از ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند نیز در اولویت پذیرش نسبت به سایر ملیت ها قرار خواهد گرفت. این فرصت باعث می شود که در سال پیش رو درصد بیشتری از ایرانیان در این کشور حضور پیدا کنند.

شرایط کار در کانادا برای ایرانیان آسان تر می شود!

دولت کانادا در بخش های دیگر نیز شرایط مهاجرت ایرانیان را تغییر داده است. طبق این تغییرات ایرانیانی که متقاضی کار در کشور مذکور هستند، می توانند مجوز کار آزاد دریافت کنند. این مجوز فرصتی خارق العاده برای آنان است. چون می توانند با استفاده از آن در هر موقعیت شغلی با کارفرمای مورد نظر خود مشغول به کار شوند.

 

 

موضوع تمدید اقامت ایرانیان:

یکی از مسائل مهم در باب شرایط مهاجرت به کانادا مسئله تمدید اقامت در این کشور است. همانطور که میدانید تمدید اقامت یکی از مشکل ساز ترین و پرهزینه ترین اقدامات در مسیر  مهاجرت است. حال دولت کانادا با در نظر گرفتن شرایط خاص ایرانیان در ماه های اخیر، اقدامات مثبتی در این حوزه انجام داده است. این دولت هزینه های تمدید اقامت برای شهروندان ایرانی را تا حد زیادی کاهش داده است. این اقدام باعث می شود که هموطنان ما بتوانند آسان تر از قبل در این کشور زندگی کنند.

تسهیل مهاجرت به کانادا؛ کاهش هزینه ی مقیمان کانادایی:

دولتمردان کانادایی خود را موظف می دانند که علاوه بر بهبود شرایط مهاجرت به کانادا به شرایط مقیمان دائم کانادا نیز رسیدگی بیشتری کنند. در این راستا برخی هزینه ها مانند هزینه ی گذرنامه و گواهی شهروندی را از این افراد نمی گیرد. این اقدام دولت کانادا باعث می شود که برای مثال شهروندان کانادایی که به ایران سفر کرده اند سریع تر به کانادا برگردند.

 

پاسخ به برخی سوالات مهم در مورد شرایط مهاجرت به کانادا:

با وجود توضیحاتی که در مورد شرایط مهاجرت به کانادا دادیم، برخی سوالات تکراری در حوزه مذکور وجود دارند که بی پاسخ باقی مانده اند. به همین دلیل در ادامه به تعدادی از این سوالات جواب می دهیم.

آیا امکان تبدیل ویزای موقت به ویزای دائمی نیز وجود دارد؟

بله؛ طبق شرایط خاصی که دولت کانادا برای ایرانیان در نظر گرفته است، این امکان وجود دارد.

این تمدید ویزا برای چه مدتی است؟

طبیعتا اگر شرایط موجود در کشور ایران بهبود پیدا نکند این مدت زمان بیشتر می شود. ولی تا به امروز این تمدید حداکثر برای ۲ سال در نظر گرفته شده است. با این هدف که ایرانیانی که در کشور کانادا زندگی می کنند بتوانند با آرامش خاطر بیشتری زندگی خود را ادامه دهند و امنیت داشته باشند.

با توجه به آسان تر شدن شرایط مهاجرت به کانادا برای ایرانیان مدت زمان بررسی ویزای آنان چقدر است؟

پاسخ به این سوال آسان نیست. چرا که به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال ممکن است رسیدگی به یک پرونده زمان کمتری نسبت به پرونده های دیگر ببرد و یا بالعکس. ولی به طور معمول این روند بین پانزده تا هجده هفته طول می کشد.