نحوه شکایت از پلیس راهنمایی و رانندگی

3/5 - (73 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

نحوه شکایت از پلیس راهنمایی و رانندگی

پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از ارگان های قانونی می باشد که قسمتی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد و وظیفه اصلی آن نظارت  بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و اعمال قانون در خصوص متخلفین از قوانین راهنمایی و رانندگی می باشد. در این خصوص آنچه بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان مجریان قانون می باشند و گاهی ممکن است حتی مجریان قانون در مقام اجرا قانون دچار خطا و اشتباه شوند یا بطورعمدی از اجرای قانون استنکاف نمایند در این صورت حتی این مجریان قانون باید در مقابل تخلفات صورت گرفتده مسئول و پاسخگو باشند.

انواع تخلفات صورت پذیرفته مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی

۱- یکی از رایج ترین تخلفات مأمورین راهنمایی و رانندگی صدور برگ جریمه می باشد دراین خصوص دو راه حل متصور می باشد حالت اول اعتراض به خلافی خودرو مربوط به قبوض جریمه است در این خصوص ضرورت دارد معترض یا شاکی به مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه نماید و شکایت خود را بهمراه دلایل مطروحه ثبت نماید. به عنوان مثال چنانچه شاکی مرتکب هیچ تخلفی در هنگام رانندگی نشده است ولیکن با این حساب برگ جریمه برای وی صادر گردیده است می تواند با مراجعه به مرکز مذکور نسبت به جریمه اعتراض نماید. دراین خصوص همانطور که گفته شد معترض باید دلایل کافی برای اعتراض به این مسأله داشته باشد و همزمان دلایل مالکیت خودرو و مدارک شناسایی خود را بهمراه داشته باشد.

در فرض دوم شخص می تواند اعتراض خود را از طریق پلیس بعلاوه ۱۰ ثبت کند و این اعتراضات پس از ثبت به صورت غیر حضوری رسیدگی و نتیجه آن در اختیار شاکی و معترض قرار می گیرد. این رسیدگی معمولاً زمان زیادی طول نمی کشد.

شکایت از پلیس راهنمایی رانندگی

در این خصوص حکم قانون نیز روشن می باشد به موجب تبصره ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که ثابت شود مأموران حسب مورد به ناحق قبض جریمه صادر نموده اند و یا با علم و اطلاع گزارش خلاف واقع در امور مربوط به این قانون داده اند ضمن جبران خسارت وارده به مجازات بزه گزارش خلاف واقع محکوم می شوند.

۲- تخلف دوم مربوط به توقیف ماشین اتومبیل به صورت غیر مجاز می باشد در صورتی که اتومبیل شخصی بدون دلیل موجه توقیف شود و در این خصوص شخص بداند که توقیف مبنای قانونی نداشته است می تواند به توقیف آن اعتراض نماید . در مواردی خودرو توسط مقامات قانونی و قضایی صلاحیتدار توقیف می گردد که در این صورت چون توقیف مذکور مبنای قانونی دارد چنانچه مأمورین با گرفتن استعلام پلاک خودرو ازدستور قضایی اطلاع حاصل نمایند می توانند نسبت به توقیف خودرو اقدام نمایند.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که چنانچه اتومبیل در محل توقف ممنوع یا پارک ممنوع پارک شده باشد و مأموران راهنمایی و رانندگی بخواهند با جرثقیل خودرو را حمل نمایند مالک ماشین حق دارد در هنگام حمل با پرداخت جریمه از محل خودرو با جرثقیل خودداری نماید بنابراین در همچین مواردی توقیف خودرو از سوی مأموران باید بر مبنای قانون صورت پذیرد.

۳-چنانچه شکایتی بخواهد علیه مأمورین راهنمایی و رانندگی صورت پذیرد دراین صورت این شکایات می تواند از طریق مراجع قانونی مانند دادسرای نظامی صورت گیرد به عنوان مثال چنانچه شخصی ادعا نماید که مأمور ازوی رشوه گرفته است یا درخواست رشوه نموده است می تواند شکایت خود را مطرح نماید.

به این صورت دادسرای مذکور مطابق قانون تحقیقات لازم را انجام می دهد و چنانچه بر مبنای دلایل و شواهد موجود مشخص گردید که مأمور راهنمایی مرتکب چنین جرمی شده است قرار مجرمیت را صادر و سپس دادگاه حکم لازم را صادر می نماید. بنابراین توجه داشته باشید مأموران راهنمایی و رانندگی نیز هم چند مأمور اجرای قانون می باشند خود نمی توانند قانون را زیر پا بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • بلال حسینی
    بلال حسینی

    سلام پلیس راهور منو تو جاده فیروزکوه جریمه کرد زده حرکات مارپیچ و نافرمانی از دستور پلیس ۳۹۰هزار تومان جریمه کرده در حالی ک من هیچ کدام رو نداشتم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورت مشکل با موارد راهنمایی رانندگی با ۱۹۷ تماس حاصل نمایید

  • حسین رضائی
    حسین رضائی

    سلام
    دیروز غروب از سرکار برمی گشتم با سرعت ۷۰ کیلومتر و ماشینم هیچ مشکلی دیگه ای هم نداشت و از کنار یه ماشین سمند راهنمایی و رانندگی در جاده سراون به فومن رد شدم که بعداز ۲ دقیقه برام پیام جریمه اومد(اون هم بخاطر هیچ دلیلی)
    کجا میتونم پیگیر بشم
    تشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      واحد اجراییات راهنمایی و رانندگی و شورای حل اختلاف مستقر از طریق دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰/اما نتیجه ملموسی نخواهید گرفت.

  • رضا نوراللهی
    رضا نوراللهی

    سلام
    بنده تو یه تقاطع چهارا که تابلو وعلایم حق تقدم و ایست دارد تصادف کردم
    من تو خیابانی بودم که هیچ تابلو یی نداشت ونیسان هم تو خیابانی بود که تابلو وخط عابر پیاده داشت ولی افسر من رو مقصر کرد..
    یعنی به راحتی ….
    کجاباید برم اعتراض یا شاکی بشم از زمان حادثه چند روز وقت دارم ؟
    ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      ایتدا به نظریه افسر اعتراض کنید

  • مجرب
    مجرب

    متاسفانه مامورین راهور که یک عده افراد بی دین ، حرام خور و شاید هم حرامزاده باشند جدیدا قبض جریمه را به دروغ الصاق یا تسلیمی قید می کنند که در صورت اعتراض به جریمه و دیرکرد آن پذیرفتنی نیست ، بنده ۷ و ۸ مورد بدون اینکه ماموری ببینم جریمه شدم و همه قبض ها هم یا الصاقی بوده یا تسلیمی ، سئوال من این است چرا ۱۹۷ که چندین با تماس گرفتم و اعتراض کردم رسیدگی نمی کند فقط موارد اعلامی شما را گوش می کند و گوشی و را می گذارد والسلام دیگر پیگیری و چیز دیگری نیست ، چون اگر پیگیری می شد این اتقاقات برای مردم پیش نمی آمد ، من به ۱۹۷ گفتم اگر قبض تسلیمی می باشد باید شماره گواهی نامه مرا نوشته باشند پس چرا نیست که جوابی نداشت بدهد ، پس نتیجه میگیریم مامورین راهور انسان های پست و ذلیل و عقده ای هستند که بدلیل نبود شرایط کاری به ناجا رفته و دنبال کاسبی هستند !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • رضا احمدی قادیکلایی
    رضا احمدی قادیکلایی

    پلیس ۱۹۷هیچ کاری نمیکنه..من خودم تو جاده شمال افسر جریمه کرده گفته مخدوش کردن پلاک…گفتم کجای پلاکم مخدوشه بمن بگو…قربونش برم سرهنگ علی قنبری هرچی دلش خواست بدو بیرا بمن گفت…الان ۲۵روزه ۱۹۷ هیچ کاری نمیکنه..الکی پول تلفن ۱۹۷ندید…

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      .

  • Ali
    Ali

    سلام خسته نباشید
    من ۴۰ روز از قبول شدن تو آزمون رانندگی
    میگذره هنوزم نیومده . یه بار رفتم پلیس +۱۰
    گفت هنوز خبری نیست . به خدا خسته شدم اونقدر کرایه ماشین پرداخت کردم واسه دانشگاه رفتن . چجوری میتونم پیگیری کنم .ممنون.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام ارتباطی به ما ندارد از آموزشگاه پیگیری کنید.

  • محمد عارف
    محمد عارف

    پلاک ماشینم ۵۴ن۹۵۸ایران۹۵ هنوز دستم نرسیده توراهه. هی پیامک ثبت تخلف سرعت میاد یعنی چی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با ۱۹۷ تماس بگیرید

  • محمد عارف
    محمد عارف

    سلام ماشین ثبت نامی از ایرانخودرو هنوز دستم نرسیده دوتا تخلف سرعت برام اومده توسایت نگاه کردم ۷/۱۲فاکتور شده چه کار کنم خداییش گندش دراومده

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با ۱۹۷ تماس بگیرید

  • بیرانوند
    بیرانوند

    سلام امروز رفتم تعویض پلاک ، پلاک هارو تحمیل دادم دوماه پیش الان رفتم میگه پلاک هارو تحویل ندادی برو پلیس راهنمایی رفتم پلیس راهنمایی با ماشین واسه گرفتن نامه که پلاک هارو تحویل دادم بجای اینکه نامه بدن ماشین رو گرفتن زدن پارکینگ میگن پلاک نداره بعد پلاک ها دست خودشونه با بی احترامی ،تهدید و دعوا ردم کردن ۸۰۰هم پول جرثقیل دادم الان میگه برو فردا از پارکینگ بگیرش کجا باید شکایت کنم!؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با ۱۹۷ تماس یگیرید

  • سید حسین
    سید حسین

    سلام
    من با موتور سیکلت
    قبل پل ورسک به سمت شمال
    اسفالت برامدگی شدید داشت مثل زمین کشاوزی درست کردن ماشینها از دست راننده فرار میکنه وزمین خوردم هم خودم هم موتور خیلی اسیب دیدم و هزینه زیاد شد و خونه نشین شدم
    لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . میتوانید بر علیه اداره راه و شهر سازی شکایت کنید

  • حامد
    حامد

    سلام
    یکی از دوربینهای شیراز که در عکس های دانلودی به اسم منبع آب ثبت شده و محدوده سرعت آن ۷۰ است تا حالا چندین بار با سرعت های کمتر از ۷۰ من و اطرافیانی که میشناسم را جریمه کرده.
    با این مشکل چکار کنم.این مسیر را هر روز باید تا سر کار برم.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . با شماره ۱۹۷ تماس بگیرید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . با شماره ۱۹۷ تماس بگیرید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . با شماره ۱۹۷ تماس بگیرید

  • محب راهنمایی رانندگی
    محب راهنمایی رانندگی

    سلام
    امروز پلیس راهنمایی در حال رفتن بی جهت منو نگه داشت تا مدارکمو چک کنه، وقتی برگشتم بازم ایست دادن و من بخاطر عجله ای ک داشتم توقف نکردم،اما با این حال دنبالم افتادن و وقتی نگه داشتم مدارکمو ازم گرفتن و با لحن بد باهام صحبت کردن، قانونی نیست اینارو سر جاشون بشونه ؟! خسته شدیم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . میتوانید موارد را با شماره ۱۹۷ مطرح نمایید

  • احسان
    احسان

    بنده ماشین پژو خریدم بعد معلوم شد که شکایت قضایی دارد و بعد فهمیدن ماشین جلوی در نمایشگاه پارک کرده بودم چون میترسیدم مبادا ماشین توقیف شود و لی از قضا مامور راهنمایی و رانندگی اومد جلو در نمایشگاه استعلام گرفت و منو صدا زد و مدارک ماشین و گرفت پس نداد و گفت باید ماشین ببرم پارکینگ . ایا کار او قانونی است که ماشین جلوی در نمایشگاه توقیف کنه ایا میتوانم ازش شکایت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام به نظر اقدام قانونی انجام شده

  • احمد
    احمد

    سلام. من ماشینم از پنجشنبه تو پارکینگ هست. و هم سر کار پارکینگ داریم و هم نزدیک خونه. همیشه ماشین از پارکینگ به پارکینگ منتقل میشه و میدونم این هفته رو اصلا جایی توقف نداشتم.
    ماشین از پنجشنبه تو پارکینگه و من تو خونه ام. جمعه ساعت ۷ بعد از ظهر جریمه شده.
    میخواستم ببینم میشه شکایت کرد؟ یا حداقل بگن کجا من پارک کردم که پارک ممنوع جریمه شدم. مبلغش چیزی نیست ولی آدم زورش میاد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      به ۱۹۷ تماس بگیرید.

  • user-09919703898
    user-09919703898

    سلام‌
    امکان شکایت از افسر راهور به خاطر سهل انگاری در بررسی صحنه تصادف هست؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . سمانه ۱۹۷

  • مهدی
    مهدی

    سلام
    من تصادف کردم و اسیب دیدم و با امبولانس محل تصادف را ترک کردم،ولی مامور برای من کروکی جرحی نکشیده است که باعث شده من در بیمه و برای گرفتن دیه به مشکل بر بخورم،الان میخوام از اون مامور شکایت کنم،شما چه راحی را پیشنهاد میکنید؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . از طریق سامانه ۱۹۷

  • حبیب
    حبیب

    من تصادف کردم با ی نده خدایی اون مقصر تمام مدارک داد چون راه بندون شد حرکت کردیم در ضمن ماشین اون بنده خدا خسارت ندید فقط فن اون از کار افتاد حلا بیمه تقبل نمی کنه پلیس داره من میدونه یکهفته دارم میرم میام چه کار کنم
    در ضمن برخورد بسیار بد با ارباب رجوع دارن کسی را راه نمیدن وهمه را بیرون تو گرما نگه میدارن ویکی یکی داخل می برن همیشه صبح هم دیر میان سر کار وارباب رجوع بیرون علافا اگر مسولی این میخونه خواهشا پیگیر بشه
    شعبه راهنمایی اهواز روبروی بیمارستان فطمه الزهرا

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . با مراجعه به دفتر خدمات قضایی . در شورای حل اختلاف طرح دعوا نمایید

  • جواد
    جواد

    سلام ، الان نزدیک ۷۵ روز هست که گواهینامه پایه سوم تمدید کردم ولی هنوز از ناجا صادر نشده چطوری باید پیگیری کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام بر اساس کد رهگیری از طریق بست و اداره مربوطه یا بلیس ۱۰ بیگیری کنید

  • حسن
    حسن

    امروز منو جریمه کرده تو جاده روستایی عدم بستن کمربند و همچنین سرنشین اضافه در حالی که من تنها تو ماشین بودم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . میتوتنید از طریق شورای حل اختلاف به جریمه اعتراض کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . میتوتنید از طریق شورای حل اختلاف به جریمه اعتراض کنید

  • محسن
    محسن

    سلام اگر مبلغ پيشنهادي رشوه از جريمه كمتر بود در تخلف رانندگي شما كدام گزينه را پيشنهاد ميكنيد ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . رشوه جرم هست . جریمه را برداخت کنید

  • حمید
    حمید

    سلام خسته نباشید دیشب من تو اتوبان امام علی داشتم ۷۰ تا میرفتم ماشین نا محسوس از سمت چپ سبقت گرفت اومد جلوی من بعد رفت لاین کناری سمت راست من سرعتشو کم کرد از بغلش که رد شدم چند دقیقه بعد پیام جریمه برام اومد سرعت غیر مجاز و حرکت مار پیچ با ۱۹۷ تماس گرفتم گفت زنگ بزن ۱۲۰ زنگ میزنم ۱۲۰ این تلفن گویا ربطی به شکایت نداره
    مگه ماشینای اینا دوربین نداره فیلمو بیارن نشون بدن که من سرعت میرفتمو حرکت مارپیچ انجام دادم
    الان من کجا شکایت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . شما میتوانید نسبت به جریمه از طریق شورای حل اختلاف . راهنمایی و رانندگی اعتراض نمایید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . شما میتوانید نسبت به جریمه از طریق شورای حل اختلاف . راهنمایی و رانندگی اعتراض نمایید

  • امیر
    امیر

    سلام امروز برای من مسیج جریمه اومد که برای صدای نامتعارف و شیشه دودی ۲۶۵۰۰۰ تومن جریمه شدی من شیشه دودی دارم اما انقدر درصدش پایینه که کامل توی ماشین ب صورت واضح پیداست الان چیکار کنم؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . برای اعتراض از طریق دفتر خدمات قضایی و شورای حل اختلاف اقدام نمایید

  • علی رشیدی
    علی رشیدی

    سلام من در محور فاروج به قوچان روبروی روستای یوسف آباد در باند کند رو در حال حرکت بودم که یک خودرو از عقب به صندوق سمت راننده زد و۹۰درجه درجهت عقربه ساعت چرخیده ومتوقف شدم و اتوبوس که از پشت سر می‌آمد و فاصله کمی از من داشت به قسمت درب شاگرد کوبیده و۲۷۰ درجه خودرو من را در خلاف عقربه ساعت خرخانده چیه گارد ریل وسط راه کوبید که منجر به فوت خواهرم شد. وخودرو اول فرار کرده و پلیس راهور با توجه به اینکه محل تصادف بین دو دوربین هست کاری انجام نداده وخودرو متواری فرار کرد.من باید چکار کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام برای مطرح کردن سوالات و شکایت خود درباره پلیس راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمایئد.

  • user-09138135123
    user-09138135123

    سلام .مهمترین اشکال نیروی راهور این است که به جای پیشگیری از وقوع جرم با حضور فعال و پر رنگ‌ خود در جاده و شهر ، بعد از وقوع جرم میخواهد اعمال قانون نماید ، زمانی که خسارات جانی و مالی فراوانی به افرادی و وسایل نقلیه ایشان رسیده که هیچ گناه و تقصیری نداشته و چه بسا جان عزیز خود را از دست داده اند و هیچ جور قابل جبران نیست .مثلا در شهر من علیرغم آنکه بارها با ۱۹۷ تماس گرفته و طرح شکایت به دلیل عدم حضور پلیس راهور در شهر کرده ام ، نتیجه ای نداشته است ، چون عزیزان خود را به کسی یا جایی پاسخگو نمی دانند !!!!

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام برای مطرح کردن سوالات و شکایت خود درباره پلیس راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمایئد.

  • حمید
    حمید

    سلام و درود
    در مسیری که بنده هر روز تردد دارم جریمه هایی صادر می شود که در آخرین بار سرعت غیرمجاز بوده است در حالیکه اولاً بنده در مسیر برعکس محل ایست ماموران راهنمایی بودم و آنها دوربین سرعت سنج بهمراه نداشته اند لذا برگشته و اعتراض نمودم که بنده را تهدید کرده و ماشین مرا به پارکینگ برده اند و با اعتراض و تماس به بازرسی فوراً ماشین را عودت دادند آیا در این خصوص می شود به سازمان قضایی نیروهای مسلح شکایت نمود؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام،
      موضوع را با شماره تلفن ۱۹۷ مطرح کنید.

  • ستاره
    ستاره

    باسلام من امروز رفتم پلیس بعلاوه ۱۰ برای جداسازی یارانه و باتوجه به نامه دادگاه که بدسرپرست بود گفتم جداسازی انجام دهند ولی مسئولش اشتباه ثبت کرد و زد عدم سازس و بعدهم قبول دارنمیشد و ویرایش نداشت کجا باید از پلیس بعلاوه ۱۰ شکایت کنم؟ لطفا راهنماییم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.بازرسی ناجا

  • مهدی ایمانی
    مهدی ایمانی

    ممنون از زحمات شما- برای شکایت و اعتراض در خصوص ابطال بدون دلیل کارت مربیگری رانندگی توسط پلیس راهور به کجا می توان شکایت کرد.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای شکایات و مطرح کردن سوالات خود درباره مسائل راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید

  • علیرضا طاهری
    علیرضا طاهری

    با سلام و احترام
    در سال ۱۳۹۸ اقدام به خرید یک دستگاه خودرو پژو پارس از نمایندگی شرکت ایران خودرو نمودم و در همان سال طی وکالت رسمی که بر اساس برگ سبز خودرو تنظیم شده بود اقدام به فروش آن نمودم و بدلیل اشتباه حادث شده در سیستم راهور برای خودرو فوق دو کارت خودرو با دو شماره پلاک مختلف صادر شده و عملا یک پلاک اضافی مجازی و طبق همین پلاک یک خودرو که وجود خارجی ندارد بعنوان دارایی اینجانب محاسبه میشود و اداره دارایی هم برای ماشینی که وجود ندارد درخواست مالیات نموده و طی پیگیری و مکاتباتی که انجام دادم تا کنون مشکل فوق رفع نشده لطفا راهنمایی بفرماید از چه مسیری باید این مشکل را حل کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، شما میتوانید ابطال کارت خودرو و پلاک آنرا را از طریق مراجع قضایی در خواست نمایید

  • Mohsen.knj
    Mohsen.knj

    دیروز اومدم راهنمایی و رانندگی نامه ترخیص بگیرم
    مامور مربوطه ساعت هشت و نیم صبح میگه برو فردا بیا امروز کار انجام نمیدهم
    امروز هم اومدم نیم ساعت هست میگن داره صبحانه میخوره

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن این موضوع و شکایات خود با ۱۹۷تماس حاصل فرمائید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن این موضوع و شکایات خود با ۱۹۷تماس حاصل فرمائید

  • عامر
    عامر

    سلام وقت بخير
    لطفا راهنمايى بفرماييد كه ايا اينكه ساعت ١:٣٠ بامداد ماشين همسر بنده كه تنها در حال رانندگى بودن به بهانه شكايت امنيت اخلاقى توقيف كرده و ايشون رو در اين موقع شب در خيابان بدون توجه به خطرات احتمالى رها كردن؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن سوالات و شکایات خود از پلیس راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید .

  • امیر
    امیر

    بعلت سرعت زیاد جریمه شدم اماچون رشوه ندادم برگه استعلام گواهینامه من ازپلیس+۱۰پیشم بودامابازماشینوبردپارکینگ چرا

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن شکایات و سوالات مربوط به راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید .

  • رامتین
    رامتین

    سلام خسته نباشید پریروز نامحسوس ماشین منو خوابوند منو برد پارکینگ یکم باهاش بحثم شد ولی بی احترامیو فوش ندادم قبض پارکینگمو برداشت برد گزارش فحاشی برام نوشته
    چی میشه به نظر شما ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن شکایات و سوالات راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید .

  • امین حیدری
    امین حیدری

    سلام یه راه آذری به سمت میدان ازادی یه دوربرگردان داره که هیچ گونه تابلویی دور زدن ممنوع ندار یکی هست که تابلو جلوش نصب شده تقریبا ۳۰۰ متر پایین تر منم دور زدم والان هم همه دور میزنن چون تابلویی نداره منم ۱۲۰ هزار جریمه شدم میشه بگید چکار کنم که رانندگان دیگه جریمه نشن یا اینکه به هزینه خودم یه تابلو اونجا نصب کنم تشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقتتون بخیر برای مطرح کردن سوالات و شکایات در مورد راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید.

  • جلالی
    جلالی

    راننده اسنپ هستم روی لوکیشن مسافر . کاملا کنار خیابان بدون هیچ گونه سد معبری ایستاده بودم در حد ۵ ثانیه که مسافرم در رو باز کنه و سوار بشه .
    راه افتادم پیامک جریمه اومد.
    ۱۴ تومن کرایه ۲۱ تومن جریمه.
    خدا لعنت کنه همه پلیس های بی خاصیت و عقده ای رو که فکر میکنن باید اینطوری بودجه تامین کنن تا بهشون حقوق بیشتر بدن.
    باید از این به بعد به مسافر بگم پرواز کنه و سوار ماشین بشه .

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن شکایات خود و سوالات در مورد پلیس راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید.

  • مجتبی
    مجتبی

    سرهنگ هنگام امتحان کتبی تاتو به شک پر رو روی جای بخیه دست خانومم دید کمیسیون پزشکی اعصاب روان فرستاد مارو در صورتی که سیستانیهای هم زبان خودشون رو پاهاشون تاتو داشتن کاری نداشت جوری که بیش از نصف شرکت کندها تاتو داشتن و همسر من رو گیر داد من با اصل ماجرا کاری ندارم من این فرق بین رو میخوام بدونم دلیلش رو چرا باید بتونه از موقعیت خودش سو استفاده کنه و دردسر درست کنه حتی بهش گفتم ماله من معلوم نیست اون خانوم سیستانی خودتون تابلو رو پاش هست گفت سرت تو کار خودت باشه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن این موضوع و سوالات خود با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید

  • حسین حسینی
    حسین حسینی

    س من ساعت ۱۸.۱۱ دقیقه ۲۶ برج ۲ جریمه دو برگی شدم آخه من در حین سفر اسنپ باید چکار کنم گوشی دستم بوده جریمه نوشتم من از مقام عالی میخوام رسیدگی کند وگرنه کنه اون دنیا جلوشو میگیرم خیابان قرنی بیرجند

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن شکایات خود از پلیس راهنمایی و رانندگی با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمایید.

  • داریوش رضایی
    داریوش رضایی

    سلام من در زیر گذر کمر بندی نوشهر و چالوس اشتباها عبور ممنوع رفتم هم زمان پلیس از رو برو آومد بعد چندی پیامک اومد بخاطر عبور ممنوع و نبستن کمربند ۱۵۷۵۰۰جریمه شدین ولی من و سر نشینان کمربند زده بودیم وحدود۶۳۰۰۰تومان بیشتر جریمه پرداخت کردیم سوال من اینه این که عبور ممنوع رفتم حقم جریمه بشم ولی برای کاری که درست انجام دادم چرا باید جریمه بشم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای پاسخ به این سوال باید با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید .

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای پاسخ به این سوال باید با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید .

  • عباس سعادتی
    عباس سعادتی

    سلام روز عید فطر مامور راهنمایی رانندگی سر اینکه جعرو بحث کرد باهام دوتا ماشینمون رو جریمه کرد بدون اینکه جرمی داشته باشیم.اینجا جایی هست ایشونو بیاد سر توهینی که بهم کرده جوابمو بده حالا جریمه هم کرده.قانون کشور ما اینه هرکی چیزی دستش داره باید به مردم زور بگه.اگه کسی هست پیگیر باشه بیاد بریم همون جا که جریمه شدیم ببینید ما مقسر هستیم یا مامور الکی نوشته
    بنده شاهد هم دارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای مطرح کردن این موضوع و سوالات خود باید با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید

  • محمد
    محمد

    با سلام خدمت مسئولین خادم و مومن
    من کنار ماشینم بودم پلیس به ماشینم نگاه کرد مشکوک شدم بعدش پیامک جریمه اومد که من دوبل ماشین پارک کرده ام و نیز نوشته بود الصاقی
    درحالیکه نه دوبل بود و نه الصاقی
    با توجه به این موارد باید در دادگاه عدل زمینی این پلیس جریمه بشه نه من. لذا عاجزانه میخام این موارد رو پیگیری کنید و اموزشهای لازم رو بدین
    مخصوصا مناطق کرد نشین چپ و راست جریمه میکنن علتش بیشتر اینه در مناطق کرد نشین بالاخص استانهای کردستان و اذربایجانغربی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . برای مطرح کردن این سوال با شماره ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . نسبت به جریمه میتوانید از طریق شورای حل اختلاف ااقدام و اعتراض کنید

    • ناصر امیدی
      ناصر امیدی

      مامور راهنمایی سر جلسه امتحان به خانمم بی حرمتی کرده از آنجایی که خانمها زود رنج هستند دچار استرس و اضطراب شده و بسیار ناراحت و عصبانی شده آیا درست است یک افسر در برابر یک زن قدرت نمایی کند

      • ره جویان عدالت
        ره جویان عدالت

        سلام . اگر توهینی صورت گرفته خانم شما میتواند شکایت کند

  • حمید ابسالان
    حمید ابسالان

    سلام یک ماه پیش راهنمایی و رانندگی توجاده گواهی نامه ام را گرفته برده هر بار میرم دنبال گواهی نامه میگه برو ماشین بیار بزنم داخل پارکینگ تا گواهیت بدم میگم بااین که ماشين از از کسی بود میگه باید ماشین بیاری هیچ راهی نداره لطفا منو راهنمایی کنید ممنون ?

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با ۱۹۷ تماس بگیرید

  • اسماعیل امامی
    اسماعیل امامی

    سلام جاده چالوس بعد از مرزن اباد سبقتی گرفتم که بقول پلیس جز سبقت ممنوع بوده هر چند خطی واضح پیدا نبود .به هر حال اعمال قانون شدم بعدا متوجه شدم دو مورد دیگه به ناحق به جریمه ام اضافه کردن که اولا کلی خانواده ان مامور را ستایش کردم دوما مابقی مسیر اعصابم خراب شد چرا که معاینه داشتم واصلا نخواست از من‌ .دودی ماشین استاندارد بود ..‌‌

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام

      با ۱۹۷ تماس بگیرید.

  • محراب
    محراب

    سلام
    من تو اتوبان همدانی داشتم با سرعت مجاز میرفتم که یهو یه ماشین از پشت چراغ داد من نتونستم برم بغل چون بغلم ماشین بود ماشین پشتی چسبوند بمن و مجبور شدم به سرعتم افزاشیش بدم که دادم وقتی رفتم جلو از ماشینی بغلی دیدم پشتی من همونی که چراغ داد خودش نامحسوس بود و من و گرفت از من رشوه ۳ میلیونی کرد اما من ندادم و مدارکم و گرفت منم نرفتم پارکینگ خانومم مریض شد رفتم درمانگاه فوری بود حالا میخوام از این مامور شکایت کنم کجا برم دادسرای نظامی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      برای طرح و شکایت این موضوع با شماره ۱۹۷ تماس حاصب فرمایید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      جهت مطرح کردن شکیات و سوالات خود درباره پلیس راهنمایی و رانندگی با شمار ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید.

    • مهدی احمدی نیا
      مهدی احمدی نیا

      سلام
      امروز ماشین من تو جاده اهر تبریز جریمه شده در حالی که ماشین ۱۵ روز توی تهران هستش
      چکار باید بکنم

      • ره جویان عدالت
        ره جویان عدالت

        جهت مطرح کردن شکیات و سوالات خود درباره پلیس راهنمایی و رانندگی با شمار ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید.

  • عارف
    عارف

    ببخشید دیروز موتور منو گرفتن مدارکم همه چیزم تکمیل بود کلاه ایمنی همه چی داشتم بازم موتور منو بردن پارکینگ از کجا باید شکایت بدم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با شماره ۱۹۷ تماس بگیرید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با ۱۹۷ تماس بگیرید

  • مهدی
    مهدی

    درود
    ماشین من از شب ساعت ۱۲:۳۰تا صبح۱۰:۱۰ توی پارکینگ بود خودم هم خواب بودم برام پیام اومده شما فلان جا سرعت غیر مجاز ساعت ۸:۵۶ صبح جریمه چکار باید کنم کجا باید برم

  • ولید الهائی سحر
    ولید الهائی سحر

    سلام علیکم دیروزرفته بودم خرمشهرمدارکم روجاگذاشتم خونه توشهررییس پلیس خرمشهرمنوگرفت بردپارکینگ مسئول پارکینگ دلال راهنمایی هستش بهم گفت ک سرگردمیگه باید۱۲۰۰رشوه بدی تاآزادت کنم هم سرگردوهم مسئول پارکینگ روزه بودن وباهزاربدبختی خواهش ۷۰۰تومن ازم گرفت تاآزادم کردکجابایدشکایت کنم.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      بازرسی ناجا

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با ۱۹۷ تماس بگیرید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.اگرمدارکتان کافی است بازرسی ناجاودادسرای نظامی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.اگرمدارکتان کافی است بازرسی ناجاودادسرای نظامی

    • محسن
      محسن

      با سلام چرا راهور نسبت به کارت ماشین و کارت سوخت خونسرد عمل میکند وانت نیسان هر ماه بنزینش میسوزه آیا دیر میدن که چند ماه بنزین بهمون ندن یعنی انقدر ناحق هستن

      • ره جویان عدالت
        ره جویان عدالت

        با ۱۹۷ تماس بگیرید

  • بهروز
    بهروز

    با تشکر از شما
    برای خودرو بنده که از خیابانی گذر کردم برگ جریمه الصاقی نوشته شده در حالیکه بنده تمام مقررات را رعایت کرده ام چگونه می توانم عدم خلاف خود را ثابت کنم؟
    با احترام

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان