حکم خیانت زن و خیانت مرد چیست ؟

3.6/5 - (102 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل کیفری با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

حکم خیانت زن و خیانت مرد چیست ؟

خیانت به همسر

خیانت یکی از عواملی است که امروزه با سست گشتن بنیاد¬های خانواده و افزایش روابط اجتماعی ناصحیح و رواج نادرست فرهنگ استفاده از شبکه¬های اجتماعی، متاسفانه در جامعه شیوعی بیشتر از گذشته، یافته است. البته اتفاق دیگری که رخ داده است، این است که با گسترش این روابط نادرست، ظن آن نیز در زوجین امروزی بیشتر شده است. گاهی گفتگوها، پیامک¬ها و یا رفتارهایی رخ می¬دهد که همسر آن را به خیانت تعبیر می¬کند، که در برخی موارد صحیح است اما در مواردی نیز تنها گمانی نادرست است. البته در هر صورت تعاریف خیانت در قانون با تعاریف عامه متفاوت است.
از نظر قانونی زمانی می¬توان حکم بر خیانت داد که توسط زن یا مرد عمل زنا صورت گرفته باشد و ثابت بشود و یا اینکه عملی منافی عفت سر زده باشد که از سوی قاضی به عنوان نشانه¬ای برای خیانت به همسر تلقی شود. به این نشانه¬ها در لفظ قانونی اماره می¬گویند، چنانچه قاضی¬ای اماره¬ای از خیانت ببیند، بنا به نظر و تصمیم خود می¬تواند شدت حکم را مشخص کند. چنانچه اثبات شود که زن یا مردی با شخصی که بر او شرعا حلال نبوده است زنا کرده، همسر او می¬تواند از او شکایت حقوقی و یا شکایت کیفری نماید. در صورت اثبات جرم، حکم خیانت به همسر بنا به نوع و جزئیات آن، اینکه قاضی رابطه را زنای محسنه، غیر محسنه و زنای با عنف، تشخیص دهد، می¬تواند اعدام، سنگسار و یا تبعید باشد.

مجازات خیانت به همسر چیست؟

اما در خصوص مجازات¬های مربوط به خیانت، بنا بر حقوقی یا کیفری بودن شکایت می¬تواند متفاوت باشد، همچنین بر اساس شواهد و اثبات قطعی خیانت می¬تواند متفاوت باشد. چنانچه شاکی بتواند ثابت کند که همسرش با رابطه¬ی زنا به او خیانت کرده و شواهد و مدارک مستدل داشته و به دادگاه ارائه کند، از نظر حقوقی می¬تواند حق طلاق را از دادگاه بگیرد و در شکایت کیفری می¬تواند منجر به حکم اعدام، قصاص و تراشیدن موی سو و تبعید شود. البته شاکی باید این را مد نظر داشته باشد که چنانچه اتهام زنا مطرح کند اما نتواند آن را اثبات نماید، متهم می¬تواند اعاده¬ی حیثیت نموده و شکایت قذف یا تهمت کند و این می¬تواند برای شاکی مجازات به همراه داشته باشد.
همچنین اگر کسی از همسر خود برای خیانت شکایت کند، الزاما نیاز به اثبات زنا نیست، بلکه تمام رفتارهای اشتباه و نشانه¬هایی که حاکی از رفتارهای ناشایست و خلاف اخلاق و روابط نادرست باشد، می¬تواند نشان¬دهنده¬ی خیانت باشد و تا نود ضربه شلاق در پی دارند. برای مثال چنانچه همسر پیام¬های ناشایست و یا تصاویر ناشایست و از این قبیل رفتارها داشته باشد. البته افراد باید این را در نظر داشته باشند که نباید صرفا براساس ظن و گمانی که می¬تواند برپایه¬ی سوء تفاهم باشد چنین شکایاتی کنند. گاهی همسران ممکن است به بعضی از رفتارها حساسیت داشته باشند و در نهایت آن¬ها را مصداق خیانت حساب کنند اما در حقیقت مسئله¬¬ای وجود نداشته باشد و سوء تفاهمی باشد، نتیجتا شایسته است که زوجین با یکدیگر گفتگو کنند و حساسیت¬های یکدیگر را در نظر بگیرند.

تصورات نادرست پیرامون حکم و مجازات خیانت به همسر

بسیاری از افراد تصورات نادرستی از مطرح کردن مسئله¬ی خیانت و احکام آن در دادگاه دارند و هم زنان و هم مردان، تصورات اشتباهی در این خصوص دارند، خصوصا در زمانی که زوجین به اختلاف رسیده¬اند و قصد جدایی از یکدیگر دارند. بسیاری از مردان فکر می¬کنند با زدن اتهام خیانت به همسرشان می¬توانند از پرداخت مهریه¬ی او و دیگر تعهدات مالی مانند نفقه و … معاف شوند و یا زنانی که تصورات نادرستی پیرامون حضانت فرزند و یا دیگر مسائل را مرتبط با خیانت می¬دانند. تعدادی از این تصورات نادرست عبارتند از:
۱- اثبات خیانت پرداخت مهریه را از بین نمی¬برد، مهریه¬ امری بوده است که در موقع عقد مقید شده است و باید در همان زمان پرداخت می¬شده و این مسئله ربطی به کیفیت زندگی¬ای که با آن عقد ایجاد شده و اینکه بعدها چه اتفاقاتی رخ داده است ندارد. متاسفانه بسیاری از آقایون این تصور نادرست را دارند و حتی در مواردی مشاهده شده است که عده¬ای اینگونه برای همسران خود پاپوش و موقیت¬های ساختگی ایجاد کرده¬اند که این مسئله نه تنها خلاف اخلاقیات است، بلکه آن¬ها را به هدفشان نیز نمی¬رساند و باید کماکان مهریه را نیز بپردازند.
۲- اثبات خیانت به همسر همچنین مرد را از پرداخت نفقه معاف نمی¬کند، نفقه از حقوق زن است و تا زمانی که زن تمکین می¬کند به او تعلق می¬گیرد. همچنین اثبات خیانت تنها نمی¬تواند حق اجرته المثل را از زن سلب کند.
۳- اثبات خیانت نمی¬تواند در حق حضانت و همچنین حق دیدار از فرزند موثر باشد، در هر صورت پدر یا مادر حق دیدار با فرزند خود را دارد و اثبات خیانت تنها در صورتی که مشخص کند شخص مشکلات و عدم صلاحیت اخلاقی دارد، می¬تواند در گرفتن حق حضانت موثر باشد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس
    ناشناس

    سلام من عاشق خانمم هستم دیوانه وار اونم خیلی دوستم داشت یک مدت مجبورشدم ازش دورباشم تازنگ میزدم قربون صدقه هم میرفتیم از انگشتان پایش تا چشمان قشنگش زیادباهم حرف میزدیم خلاصه یه مرتبه بالحن خیلی بد وتندی جواب میداد ومیگفت هیچ خبری نیست چرازنگ زدی امروز دیگه بهم زنگ نزن خلاصه یک هفته هم دخترم گذاشت خونه پدرم وتنها در خونه بود همین مدت تنها که حوصلش بایدسرمیرفت بامن باتندی برخوردمیکرد ومیگفت چرازنگ زدی امشب دیگه زنگ نزن ومیگفت الان خودم تنها هستم حوصله ندارم الان ده ساله دارم دیونه میشم بعدکه اومدم خونه خیلی بد رفتاری بامن میکرد وحشتناک از لحاظ زناشویی اذیت میکرد شب بین دو تا بچم میخابید و می‌گفت مریض هستم باوجودی که دروغ می‌گفت یک شبی بهش گفتم یک کاربدی کرده ای حواست باشه یک مرتبه ترسید و رنگش سفید شد مثل گچ تازه دخترم هم بهم خواست چیزی بگه ۴سالش بود دیگه نگفتش من میدونم بهم خیانت کرده مطمعن هستم .اماچرامن که خیلی دوستش داشتم ازلحاظ مالی پول لباس طلا امکانات خوب برایش کم نمیگذارم خانواده خوب و با عابرویی دارند نمیتونم ازش جدابشم .یک موقعی ازش خاستم بیا اتاقم حرف خیلی زشتی بهم زد تا روزی که بمیرم فراموش نمیکنم اصلا الکی بامن قهربود هیچ صحبتی بینمون نمیشد البته اون نمیخاست.دکتر کمکم کن ایادوباره بهم خیانت میکنه؟بالای ۴۰سالشه هنوز جلوی خودم باوجود هشدارزیاد نگاه میکنه حتی چندبار در ماشین به طرف مقابل لبخند میزنه که درجا آب میشم که نمیتونم به روی خودم بیارم دکتر با این حرکات من مطمعن هستم بهم خیانت کرده شما چطور فکرمیکنید؟ من برای خانوادش ناراحتم چون پاک تحویلم دادند افسرده شده ام هیچ جایی مسافرت و مهمانی نمیروم چون دوستش داشتم .تنها ارزویی من دوست دارم خیانتش دروغ باشه برام قسم میخوره میگم ثابت کن حرفش میخوره.موقعی که بهش میگم چرا خیانت کردی کم میاره .خدایا کمکم کن از خیانت میترسیدم اخر به سرم اومد.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      با توجه به طولانی بودن سوال شما نیاز است به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره اخذ نمایید

  • Ali
    Ali

    خانمم با شخصی از طریق مبایل رابطه داشت تا حدی که عکس ها و ویدیوهای غیر اخلاقی به هم روان میکردن وقتی فهمیدم خیلی اظهار پشیمانی کرد و توبه کرد نمیدانم مره فریب میته یا واقعا توبه کرده اگر شکایت کنم چی حکمی دارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      چنانچه بتوانید این موضوع را اثبات نمایید رابطه نامشروع است

  • غزل
    غزل

    سلام وقتتون بخیر همسر من دوسال پیش با پول من از ایران با مدارک جعلی خارج شدن و توی این دو سال برنگشتن من مسافرت رفتم و ایشون تماس تصویری گرفتن و کسی توی فیلم نبود با قسم دروغ و آزار روحی با گریه گفتن باید بگی با یکی خوابیدی ،با تهدید قسم دروغ و بعدش تدی گوشی من یه سری پیامک از اینکه من با فردی در ارتباط بودم وجود داره ولی ایشون از پیام ها فیلم گرفتن ولی هیچ حرفی مبنی بر رابطه زنا نبوده فقط با قول قسم دروغ از من به زور و با یک ماه تهدید از خارج تهدید کردن منم گفتم آرا من با کسی بود م رفتم رابطه بوده و الان که من بعد دو سال فراری بودن ایشون مهریمو اجرا گذاشتم وکیلشون با استاند به مدارکی که فقط از خودم ضبط کرده آیا میتونه خیانتی رو ثابت کنه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      به نظر نمی رسد که با این مدارک امکان اثبات جرمی باشد ولیکن بهتر است که حضوراً مشورت اخذ نمایید

  • خدیجه
    خدیجه

    سلام
    پدرو مادر شوهرم فوت کردن حالا شوهرم میتونه ثبتی ارثیه اش رو به من ببخشه بصورت کتبی از ثبت یانه فقط بعداز مرگ شوهرم ارثیه بهم تعلق میگیره
    دوتا بچه هم دارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      بله شوهرتان می تواند با مراجعه به دفتر اسناد رسمی نسبت به انتقال سهم الارث قطعی شده خود به نام شما اقدام کنند

  • سپیده
    سپیده

    سلام
    من یه خانوم هستم بایه پسر مجرد درحد فقط چت بوده بد همسرم متوجه شده میتونه ازم شکایت کنه من همه چیو به شوهرم توضیح دادم ولی برادرشوهرم هی دخالت میکنه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      چنانچه شکایت کرد در حد توضیحاتی که دادید از خود دفاع نمایید

  • Saeed
    Saeed

    سلام ، اگه کسی شکایت کنه از خانومش که رابطه داشته ، از طریق پزشک قانونی نمیشه اثبات کرد؟
    با چه دلایلی باید ثابت کرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورت پذیرش ارجاع به پزشکی قانونی توسط قاضی و گذشت مدت زمان کمی از آن امکان تشخیص این موضوع توسط پزشکی قانونی وجود دارد.

  • فرهان
    فرهان

    سلام
    ببخشید من موقع حرف زدن با شوهرم فهمیدم که بهم خیانت کرده و همون لحظه صداشو ضبط کردم ینی خودش اعتراف کرده که خیانت کرده
    این مدرک محکمی هست برای طلاق؟
    لطفا کمکم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      خیر صرف مکالمه تلفنی دلیل بر خیانت نمی باشد

  • faty
    faty

    سلام بنده متاهل هستم مجازات اینکه با یک پسره مجرد فقط چت داشتم چیه ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      صرف چت کردن فاقد عنوان مجرمانه می باشد

  • خداداد
    خداداد

    سلام .من زنم با یه نفر رابطه داشته در حد تلفنی .ولی یبار پسره رو اورده تو خونه منم دوربینای جلو درو چک کردم دیدم رفتن تو خونه.چجوری باید ثابت کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      اگر رابطه نامشروع در حد عرف و قانون از همسرتان مشاهده نکرده اید امکان اثبات این جرم را ندارید.

  • پریا
    پریا

    سلام پدر من هم خیانت کرده و مادرم و هیچ کسی اطلاعی ندارد من هم ۱۷ سال دارم عکس چت ها و پیام های پدرم با زنهای دیگر رو دارم آیا میتونم ثابت کنم؟ و چطوری میتونم شکایت کنم؟ و تو برنامه های گوشی پدرم اکانت دارم که میتونم پیام ها رو ببینم آیا این جرم محسوب میشه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      در ارتباط با اقدامات پدرتان شما ذینفع نبوده و فقط مادرتان می تواند طرح شکایت بنماید.

  • محمد
    محمد

    سلام اگر مرد به زنش خیانت کند و زن عکس پیامش را داشته باشد . میتواند تقاضای طلاق کند و بیشتر از مهریه اش را تقاضا کند؟ مثل خانه و ماشین . و اگر بچه های آنها بگویند که میخواهند پیش ماردشان بمانند باز هم مرد میتواند بچه ها را بگیرد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      موضوع خیانت حتی اگر اثبات شود ارتباطی به مهریه ندارد و بحث حضانت فرزند را هم قانون مشخص کرده است.

  • هیچی
    هیچی

    نامزدم داره با ی دختر دیگ چت میکنه و بیرون میرن من میتونم گالریشو هک کنم و عکسا و چتاشونو رو وردارم میشه تو دادگاه ازش برا خیانت و طلاق استفاده کنم؟
    هکش برای من جرم نیس؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      خیر هک گوشی ایشان جرم محسوب شده و قابل مجازات می باشد.

  • نرگس
    نرگس

    سلام من همسرم هشتماه پیش به دلیل خیانت و رابطه نود ضربه شلاق شد و از کار اخراج شد بعد از هشت ماه باز مطمینم داره خیانت می‌کنه ولی ردی از خودش جا نمیزارع چون گوشی ساده داره چیکار‌کنم شکایت کنم فایده داره یا نه خسته شدم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که دلایلی مبنی بر اثبات این موضوع داشته باشید قابل شکایت خواهد بود.

  • yalda
    yalda

    سلام من مادردوفرزندهستم چندسالی بامردی متاهل رابطه برقرارکردم همسرش متوجه شد به همسرم گفت رابطه قطع کردم ولی خانمش نوشته مدرک جمعکرده ومارو دادگاهی میخواد بکنه تهدیدم میکنه آیا میتونه، جرمم چی میشه بااینکه همسرمفهمیده منوبخشیدبخاطر بچه‌هام

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      چنانچه رابطه نامشروع شما اثبات شود درحکم روابط نامشروع مرد و زن متأهل با یکدیگر می باشد

  • مجتبی حسینی
    مجتبی حسینی

    سلام ۲۱ساله هستم یک سال ازدواج کردم و یک بیوه ۱۸ساله را ب عقد خود در آورده ام با مهریه ۱۲تا سکه بشرط و الان از طریق پیامک با شخصی ک میشناسم خیانت کرده است حکم چیست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که بتوانید اثبات کنید ایشان مرتکب روابط نامشروع شده اند با پرداخت مهریه می توانید همسرتان را طلاق دهید.

  • ناشناس
    ناشناس

    سلام
    اگر خانمی از شوهرش به دلیل ضرب و شتم توسط شوهر از خانه بیرون رانده شود و دادگاه و پزشکی قانونی هم تایید وشوهر رامحکوم کرده باشند به زندان و با سند بیرون باش بعداز ۹ماه اگر زن با کسی دیگر ارتباط جنسی برقرار کند و آنها را همسایه لو دهد و کلانتری صورتجلسه کند و زن را بگیرد چ حکمی دارد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      چنانچه رابطه زن در حد زنا باشد به عنوان زنای محصنه محسوب شده و مجازات آن سنگسار می باشد.

  • ناشناااس
    ناشناااس

    سلام من ۲سال پیش خط شوهرم دستم بود و از طریق فضای مجازی (تلگرام) و اس ام اس به شوهرم خیانت کردم و وقتی که به مشکل خوردیم ۲ سال پیش خط رو سوزوندن و ۲ساله که خط دست خودشونه و میگن وقتی تلگرام رو نصب کردن چت های من بالا اومده و میخان شکایت کنن ایا میتونن منو محکوم کنند؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورت وجود اصل پیام ها در تلگرام و امکان بررسی اصالت آنها از طریق مراجع قانونی و همچنین با داشتن سایر مدارک و دلایل امکان شکایت و محکومیت وجود دارد.

  • زهرا
    زهرا

    سلام من خانمی۲۸ساله هستم بادوتا پسر۵و۱۱سالهشوهرم الکل صبح وظهروشب میخوره ۵ساله وقرص ترامادور مصرف میکنه الان چند وقتیه همسرم با ی خانم رابطه داره وشوهرم چند وقته بهم میکه من برای تو برنامه میریزم تا لبروتو ببرم و این خانومی که باشوهرمم هست بهم پیام داده من از تو امار دارم ومیام درخونتون ابروتو مبیرم با شوهرم هماهنگ کردن تا هیست منو ببرن لطفا کمکم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      چنانچه اقدامی کردند می توانید از خود دفاع نمایید.و در غیر اینصورت هیچ اقدامی نباید کرد.

  • ثنا
    ثنا

    سلام وقت شما بخیر اگر زن به همسرش خیانت کند و شوهرش فیلم زنا شویی خانم خود را داشته باشد که اثبات بتوانیش و یک پسر هم داشته باشند محکمه چی حکمی صادر میکند

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      موضوع رابطه نامشروع با طرح شکایت در دادسرا مطرح و با ادله قانونی قابل اثبات می باشد.

  • مریم
    مریم

    شوهرم درحین رابطه ازمن عکس وفیلم گرفته،چندوقت پیش عکس هامو توفضای مجازی دیدم ومتوجه شدم که اونها رو یعنی عکسهای خصوصیم رومنتشرکرده،مجازاتش چیه؟ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      با طرح شکایت کیفری حداقل شش ماه تا دو سال حبس دارد.

  • مریم
    مریم

    شوهرم بهم خیانت کرده ویک دختر۱۷ساله ازاون خانم داره،مجازاتش روبگید، ممنون میشم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      وقتی از آن رابطه دارای فرزند می باشد بنابراین اثبات رابطه نامشروع مشکل است.

  • زهره
    زهره

    با سلام من فیلم رابطه نامشروع شوهرم با یه زن رو دارم این کافیه برای اثبات خیانت؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      فیلم جزو دلایل حساب نمی شود و از امارات می باشد و برای اثبات ادعای خود نیاز به دلایل بیشتری دارید.

  • علی۰۰۰
    علی۰۰۰

    سلام من ۷ساله ازدواج کردم ۲سال پیش فهمیدم همسرم از طریق فظای مجازی به من خیانت کرده وشب ها که من سرکاربودم تلفنی باهم صحبت کردن چندبارمشاوره بردمش که قبول کنه اشتباه کرده وقبول هم داشت العان چندروزه به دلیل دعوای لفظی که باهم داشتیم خونه رو ترک کرده من چندبار رفتم مشاوره ومشاور ازش خواست که بیاد باهم حرف بزنیم که بیاد خونه قبول نکرده میگه من دگه این زندگی نمیخوام مدرک برای اثبات خیانت هم دارم چکار کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام میتوانید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و شکایت رابطه نامشروع طرح نمایید

  • ثنا
    ثنا

    سلام من نامزدم همش بهم خیانت کرده ودروغ های خیلی بزرگی گفته من و خانوادم رو تهدید به مرگ کرده ازگفته هاش عکس دارم شکایت کنم میتونم محکومش کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      درمورد تهدید در صورت داشتن مدارک و دلایل کافی امکان شکایت و اثبات جرم وجود دارد.

  • هدیه
    هدیه

    سلام همسرم دو ساله با یک خانم که شوهر دارند رابطه دارند. من صدای این دو را ضبط کرده ام. و دو ارتباطش با این خانم حتی رابطه جنسی را به من و رئیسش اقرار کرده است. و رئییس ایشان تمام پیامهای این دو را دیده و در جریان ارتباط اینها بود. ولی متاسفانه باز هم بسمت این زن رفت و از کار اخراج و من و پسرم را سه ماه ترک کرده است.ایا ضبط صدا و شهادت رئیس ایشان مدرک محسوب میشود؟ اگر این خانم طلاق بگیرد ایا میتوان باز هم به این مدارک استناد کرد؟ دو اینکه ایشان با خطی که باسم همکارش میباشد مدتها با این خانم در ارتباط بوده و ایا میتوان با همکاری همکاره این اقا خط ایشان را استعلام گرفت؟ مطلب سوم اینکه یه دنگ خانه باسم شوهرم است ولی خانه مبایعه نامه دارد و هنوز سندش نیامده و یک اپارتمان دیگر هم به اسم ایشان وجود دارد که دسته مستاجر است. که ان اپارتمان هم سند ندارد و مبایعه نامه ایست. ایا میتوام سه دنگ خانه را بجای مهریه ام مطالبه کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      صحبت درومورد موضوعات مورد نظر شما نیاز به مشاوره حضوری دارد. برای اطلاعات بیشتر با دفتر مجموعه تماس حاصل نمایید.

  • بی نام
    بی نام

    سلام اگه در موقع وقوع زنا سر برسیم و فیلم بگیریم و ب پلیس خبر بدیم مدرک کافیه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      خیر این جرم تابع احکام شرع و حد است شرایط بسیار سختی دارد که در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی و نهایتاً منجر به صدور حکم می شود.

  • ناشناس
    ناشناس

    سلام وقتتون بخیر،من ۳ سال هست ک ازدواج کردم همسرم از دوران عقد بهم خیانت میکرد بااینکه عکس از صفحه چت و ضبط مکالمه داشتم کوتاه میومدم و میبخشیدم ولی این بار ک خیانت کرده دیگه راه برگشتی برام نذاشته، با داشتن عکس صفحه چت و ضبط مکالمه میتونم خیانت رو اثبات کنم یا ن؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      اثبات امور کیفری مستلزم دلایل و مدارک متقن بوده ضبط صدا تنها می تواند به عنوان اماره در کنار سایر دلایل مانند تصویر صفحه چت شهادت شهود و سایر ادله قانونی جهت اثبات این امر استفاده گردد.

  • Mina
    Mina

    سلام وقتتون بخیر من الان بار سومیه که متوجه خیانت شوهرم میشم البته رابطه جنسی درکار نبوده ولی این بار قصد دارم طلاق بگیرم آیا با بردن مدارک لازم جهت اثبات خیانت میتونم حق طلاق رو بگیرم؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      خیر خیانت همسرتان به شما حتی در صورت اثبات از موارد طلاق نمی باشد.

  • بهمن
    بهمن

    سلام وقتتون بخیر، پدربنده موقع عقد منوهمسرم قطعه ملکی در عقدنامه برای همسرم داده، الان بعد چندین سال همسرم بهم خیانت کرده وخیانتش روهم ثابت کردم قاضی نیز براش حکم داده ایا قطعه ملک به همسر بنده تعلق میگیره؟ ممنونم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      بله خیانت ارتباطی به مهریه ندارد.

  • سعید
    سعید

    سلام من اخیرا متوجه شدم همسرم با یک مرد رابطه داره ویک پیج اینستا با فالور بالا راه اندازی کردند و اقدام به برگزاری دورهمی با زوج های دیگه کردند من خودم چت ها را خواندم و ویس ها را شنیدم در حضور همسرم خودش اعتراف کرده که یک بار با همون مرد که رابطه داشته و یک زوج به قصد آشنایی کافه هم رفتند چت هاش بسیار خلاف شرع هست و تشویق به رابطه زوج چهارنفره به شکل موازی و ضرب و ترسیام بوده .ولی خودش مدعی هست که صرفا برای سرگرمی بوده و اصلا خیانت نکرده .ولی من ویس های دونفره را شنیدم که کنار اون مرد بوده .دختر و پسر بزرگ دارم که اونها هم متوجه شدند .همسرم پشیمان هست و همواره میگه کاری نکردم و پشیمانم به نظر شما چکار کنم لازم به ذکر هست که قبلاً نیز سابقه چت در شبکه های مجازی را داشته

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که بخواهید می توانید طرح شکایت نمایید ولی باعث از بین رفتن خانواده تان خواهد شد.

  • سحر
    سحر

    سلام همسر من برای بار دوم با زن دوستش رابطه برقرار کرده بار اول ده سال پیش بود که من نتونستم چیزی رو ثابت کنم و بهم گفتن تو توهم زدی ولی الان متوجه شدم که این دو با هم حداقل سه سال هست که رابطه تو واتساپ دارن رابطه کاملا عاشقانه
    از پیام ها عکس گرفتم
    میخوام شکایت کنم
    نمیدونم از کجا شروع کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید شکایت رابطه نامشروع طرح نموده و نوع اتهام انتسابی بستگی به اثبات جرم در دادسرا دارد.

  • بی نام
    بی نام

    سلام من به همسرم شک کردم و دستگاه شنود توی خ‌ونه گذاشتم و متوجه شدم با زن شوهرداری به من خیانت میکنه و رابطه جنسی داره ایا این مدرک رو میتونم به دادگاه ارائه بدم ؟دلیل کافی برای خیانت شوهرم هست؟
    و اینکه ایا ضبط صدای شوهرم جرم محسوب نمیشه با اینکه به دلیل شک و تردیدهایی‌که بهش داشتم این کارو کردم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و شکایت رابطه نامشروع مطرح نمایید.

  • حسین
    حسین

    باسلام.من حدود۲۳ساله ازدواج کردم ازهمان ابتداتفاهم اخلاقی نداشتیم…به خاطردوفرزندپسرمجبوراتحمل میکنیم منم چندان وضع مالی خوبی ندارم که بتونم طلاقش بدم زنم میگه اقدام کن طلاقم بده…میترسم کاردستم بده دعواهامون خیلی شدیده هی فش میده…تادیروقت باصدای بلندآبروریزی میکنه….واقعاماندم چیکارکنم کمکم کنید که چه جوری ازشرش راحت بشم حتی پسرهام هم طرف اون هستن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتیکه دادخواست طلاق از جانب زوج باشد ایشان باید تمام حقوق مالی زوجه از جمله مهریه ، اجرت المثل و غیره را پرداخت نماید. لیکن شما می توانید در صورت توانایی پرداخت به صورت اقساطی ، ضمن طرح دعوی طلاق تقاضای اقساطی شدن موارد یاد شده را نمایید.

  • Roza
    Roza

    سلام، من بخاطر اینکه همسرم نمیتونه نیازهای عاطفی و جنسی منو برطرف کنه با شخص دیگه ای وارد رابطه شدم و همزمان با همسرم هم رابطه ی جنسی داشتم وقتی همسرم بهم مشکوک شد خودم اعتراف کردم و او منو حلال کرد، آیا باز هم به همسرم حرام شده ام؟
    و اینکه بصورت توافقی داریم از هم جدا میشیم، او ازم میخوای مهریه ام رو بدلیل خیانت ببخشم ولی وقتی من مخالفت کردم، گفت پس حلالت نمیکنم. میخوام بدونم میتونه این کارو بکنم و حلالم نکنه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      رابطه شما با غیر دارای مجازات قانونی و شرعی می باشد و هیچ ارتباطی به مهریه شما ندارد.

  • Mina
    Mina

    سلام
    در خیانت مرد به زن آیا شخص ثالث هم مجازات میشه؟ اگر جواب مثبت است مجازات به چه صورت خواهد بود؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورت اثبات این امر در دادگاه برای طرفین در قانون مجازات تعیین شده و ثالث نیز در صورت مجرد یا متأهل بودن مجازات متفاوتی دارد.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      بستگی به نحوه کشف جرم و فعل ارتکابی دارد

  • امیر
    امیر

    سلام پدر من خیانت کرده به مادرم و این خیانت بخاطر روابط جنسی است حدود ۵ سال میشه.هنوز مادرم خبر ندارد. و تمام حرف های پدرم رو شاهد بودم . سن منم ۱۶ سال است .اگه مادر من طلاق بگیره میشه از پدرم جدا شد . حتی مهریه هم نمیخواد .

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام صرف شهادت شما رابطه نامشروع را اثبات نمیکند نیاز به ادله دیگر هم هست.

  • مرجان
    مرجان

    سلام. شوهرم واتس آپ و اینستای منو هک کرده و تلفن خونه رو شنود گذاشته. من با پسری چت کردم در واتس آپ. و درمورد اون با مادرم پشت تلفن حرف زدم و نمیدونستم که تلفن شنود میشه. آیا شوهرم میتونه تو دادگاه با این مدرک عکس چت و صدای ضبط شده از من بگه که زنم به من خیانت کرده؟ دادگاه این مدرک مجازی رو قبول میکنه؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام دلایل کافی نیست.

  • علی
    علی

    ایا زنی که به دلیل خیانت به همسرش حرام شده عقدشان هم باطل میشود؟باید دوباره عقد کنند یا برای همیشه براو حرام می شود؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام حرام شدن دایمی است و رفع نمیشود.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیانت باعث حرام شدن نمی شود.

  • Mohammad
    Mohammad

    سلام. بنده چند مورد کارهای مشکوک از زنم دیدم وحالا می خوام دوربین مخفی توی خونه م بذار ، اگه بتونم فیلمی بگیرم که همی چی واضع و مبرهن باشه ، توی دادگاه این داستان چگونه میشه ؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام صرف فیلم دلیل بر اثبات رابطه نامشروع نیست.

  • ahmad
    ahmad

    سلام
    زنم خیانت کرد و چون دیر فهمیدم طلاقش دادم و کار از کار گذشت.منتهی هنوز که یکساله میگذره دارم دیوانه میشم.میتونم شکایت کنم که موقعی ک همسرم بوده به من خیانت کرده؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام اثبات آن نیاز به دلایل کافی دارد.

  • شیرین
    شیرین

    سلام . شوهرم با یک خانم در ارتباط .از داخل گوشی اش دیدم. ولی رمز گذاشت . دوباره جواب آزمایش اون خانم را توی کیف شوهرم دیدم. همه چی را داخل ماشین اش قفل میکنه . از داخل رباط تلگرام هم چت میکنه باهوش بیرون . خرید. پارک میره. و بچه ها عکس اون خانم را از گوشی پدرشان دیدن. خودش میگه تو هیج مدرکی نداری ثابت کنی. که متاسفانه من هیج شاهدی ندارم . اگر شکایت کنم چطور میتونم ثابت کنم حرف را. میگه یا تحمل کن یا از خونه من برو بیرون.وگرته با بجه ها تورو ترک میکنیم. من چیکار کنم؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      به شما پیشنهاد میشود که در این خصو ص حضورا از یک وکیل مشاوره بگیرید ضمنا اینکه همسرتان با این خانم ازدواج کردند یا رابطه نامشروع دارند در پیگیری حقوقی شما موثر هست.

  • مرتضی
    مرتضی

    با سلام من موت یکسال از ازدواجم رد شده و متوجه شدم زنم با افراد مختلفی در تماس وبوده و یک سری پیامها نیز موجود والان تصمیم بر طلاق گرفتیم هر دو و من نمیخام از وسایل خونه و مهریه بهش بدم اگه شکایت کنه میتونه مهریه رو بگیره؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله مهریه تعلق می گیرد.

  • ayda
    ayda

    سلام من تو اینستا با چند پسر مجرد سکس چت و عکس برهنه داشتم که تو عکس ها سرم معلوم نیست همسرم متوجه شد و تلفن را از من گرفت ایا میتواند تو دادگاه ثابت کند

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام نیاز به اثبات دارد.

  • آرمان
    آرمان

    سلام در صیغه ۹۹ ساله اگه زوجه را در حال خیانت به هر نحوی رابطه نامشروع و یا پیامکی و تصویری رسواش کنم مجازاتی براش تعیین میشه؟ میتونم شکایت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله ایشان در زوجیت شماهستند.

  • آرمان
    آرمان

    سلام . من پسری مجرد هستم که با یه خانوم متعلقه یکسالی هست صیغه ۹۹ ساله کردم و همه خانواده هامونم در جریانن حالا جدیدا این خانوم در خواست جدایی داره و احساس میکنم داره با همون اشخصاص قبلی ای ک توزندگیش بودن رابطه برقرار میکنه و خیانت. متاسفانه ما قرارمون زندگی بود ولی این خانم زیرش زده. آیا خیانتی صورت بگیره یا اگه این خانم بخواد زندگیشو ترک کنه میتونم شکایتی داشته باشم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام در صورتی که صيغه نامه دارید و یا می توانید رابطه زوجیت را اثبات کنید خيانت ایشان هم قابل اثبات است.

  • الی
    الی

    سلام من پیام های ت گوشی زنم دیدم که پیام های مناسبی نبود اگه طلاق بگیرم می‌تونه مهریه رو بگیره و همچنین می‌دونم رابطه داشته نمی‌دونم چطور اثبات کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله به هر حال مهریه تعلق می گیرد.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      حتی در صورت اثبات رابطه نامشروع همسرشما می تواند مهریه خود را مطالبه نماید.

    • مسی
      مسی

      سلام ببخشید کسی که از شوهرش طلاق گرفته و الان اون آقا بعد یک سال گفته تو زمانی که با من بودی خیانت کردی و بچه رو هم یاد داده بیاد یه چیزایی بگه بدون مدرک آیا میتونه به جایی برسه؟الان طلاق گرفتن ولی میخاد بره بگه اون موقعا که زن من بوده خیانت کرده.چنین چیزی شدنیه؟

      • ره جویان عدالت
        ره جویان عدالت

        سلام وقت شما بخیر
        بدون داشتن مدارک و مستندات قانونی امکان اثبات چنین امری فراهم نمی باشد.

  • علی
    علی

    سلام
    من واردخانه شدم سرزده وهمسرم راباآقای دیگ درحال رابطه دیدم بعد پدرمادر عموهام رسیدن آیا شکایت بکنم بجایی میرسم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      پاسخ به فراز پایانی سوال در صلاحیت هیچکس نیست .اما در جرایم بر ضد عفت و اخلاق عمومی .(زنا رابطه نامشروع دون حد زنا .تقبیل مضاجعه و….) شما میتوانید اعلام کننده جرم باشید نه شاکی.اینگونه جرایم را مدعی العموم تعقیب میکند …

  • علیرضا
    علیرضا

    اگه چند روزی از بخشش مهریه توسط زن گذشته باشه و مرد با فایل صوتی که از زنش داره )اقرار به زنا توسط مردی دیگر(مرد میتونه بدون دادن مهریه طلاق بگیره

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سوال مبهم است مهریه چه نوع مالی بوده ( سکه طلا ؟وجه نقد ؟ عرصه یا اعیان خارجی ؟ مراد از بخشش چیست؟هبه .صلح . ابرا ذمه .بذل ما فی الذمه .بذل (طلب )دین و….صور و فروض مختلفی بوجود میاید.

  • user-0000000
    user-0000000

    شماره دیدگاه ۳آگوست تاریخ ۲۰۲۲ساعت ۶/۳۰دقیقه نمی دونم درست فر ستادم یا نه ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      بله حتما اطلاع دادم .

  • user-000000000
    user-000000000

    سلام خواهش می کنم این دیدگاهتونو پاک کنید که شماره من حظف بشه من نمی دونستم که میشه شماره هم نزاشت الان شماره من توی این دیدگاه هستش همش زنگ می زنن مزاهم میشن خواهش می کنم که پاک کنید دیگاهاونم که دیگه زیاد شده ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      شماره دیدگاه را بفرمایید تا حذف شود.

  • سعید
    سعید

    سلام من چند وقتی هست که فهمیدم زن همسایه ما که متاهل هست ودوتا بچه هم داره با دوتا مرد غریبه ارتباط داره و باهم سکس هم داشتن چون همسایه هستیم دیدم وقتی که شوهرش نیست اونا میان خونش …حالا اگه من ب شوهرش اطلاع بدم که همسرت داره خیانت میکنه آیا اونها میتونن از من ب دلیل برهم زدن زندگیش وابرو ریزی شکایت کنن آیا ازنظر شرعی گناهی متوجه من هست یا نه ممنون میشم اگه جواب بدین.چون واقعا یک دوماهی هست که از لحاظ روحی خیلی درگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      شما مرتکب دو خطای اخلاقی شدید …اول تجسس در زندگی افراد دوم اتهام زنا …که شرایط شهادت زنا بسیار ثقیل تشریع شده (یا بقول شما سکس )مراقب باشید …از لحاظ روحی درگیر زندگی خودتون باشید رسالتی برای پاک و مطهر کردن دنیا ندارید.

  • گل یاس
    گل یاس

    سلام همسر من تو خونه خودمون با یک زن بمن خیانت کرد و من و خانوادم وقتی تو خونه بودن پشت در بودیم و در و بالاخره باز کردن و فرار کردن همسایه ها شاهد ماجرا بودن میتونم طلاق بیگیرم؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام ابتدا باید رابطه نامشروع شکایت کنید تا دلیلی باشد برای طلاق.

  • Man
    Man

    سلام شوهر بنده یکسال هست با یک خانم رابطه داره وماهیانه هم کلی پول واریز کرده حسابش .ارتباط تلفنی و واریز پول را با پرینت میشه ثابت کرد اگر شکایت کنم میتونم محکومشون کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام نیاز به ادله دیگر هم است.

  • حسن
    حسن

    سلام من چن ماه پیش تو گوشی همسرم چندتا پی وی مرد دیدم اما گف اونا مزاحم شدن اما بعدها الکی گفتم من باز یابی کردم و دیدم ک با هم دوست بودید و چت سکسی داشتین و خودشم قبول کرد الان من از این اعترافاتش عکس دارم میخام طلاق بگیرم این موضوع میتونه باعث بش مهریه ندم درضمن من هنوز تو عقدم و سر خونه خودم نرفتم هنوز نامزدیم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر .در صورتی که دوشیزه هستند مهریه نصف می شود.

  • مریم
    مریم

    سلام من دوماه میدونم که شوهرم به من خیانت میکنه میتونم ازش شکایت کنم فقط مکالمه و صداشون رو دارم وپرینتش رو در بیارم نه به خاطر طلاق فقط میخوام عابروشون رو ببرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام دلایل شما کافی نیست.

  • فلانی
    فلانی

    سلام زنداداش من نه ماه به برادرم خیانت کرده و فقط چت وتماس تلفنی با اون فرد داشته سیم کارت هم به نام برادرم هستش و ما هیچ اسکرین شاتی از آن ها نداریم آیا میتوانیم با پرینت سیم کارت خیانتش را ثابت کنیم و حضانت بچه رو ازش بگیریم یا اینکه به چه روشی میشود مکالمات صوتی و واتساپ آن هارا به دست اورد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      حضانت ارتباطی با خیانت ندارد

  • .
    .

    سلام
    چند وقت پیش من با یه آقا پسری در ارتباط بودم دو سه بار تلفنی حرف زدیم و دوبار بیرون رفتیم تا اینکه فهمیدم متاهله و دیگه ارتباطم رو باهاش قطع کردم اما الان هم خودش هم خانومش هی مزاحمت ایجاد میکنن میتونم ازشون شکایت کنم؟یا اونا میتونن شکایت کنن؟گویا این آقا اولین بارشم نبود ک خیانت میکرده

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با عنوان مزاحمت قابل پیگیری است

  • عباس
    عباس

    سلام
    من متاهلم و چند ماه با یک خانم متاهل فقط رابطه در حد چت داشتم و شوهر این خانم پیامهای ما رو دیده بود واز گوشی خامش عکس گرفته بود متاسفانه پیامهای زشتی بودن و ما بعد از چند وقت رابطمون تموم شد و وقتی این زن و شوهر سر دیر اومدن شوهرش با هم دعوا می کنن شوهره هم عکسایی که از پیامهای ما گرفته رو نشون میده و خانمش رو از خونه بیرون کرده و گفته که شکایت کرده می خواستم ببینم دادگاه چه حکمی میده

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.
      تعیین مجازات در هر پرونده و به اقتضای اوضاع و احوال آن پرونده با قاضی است و قابل پیش بینی نیست.

  • سعید
    سعید

    سلام وقت بخیر چند وقتی هست که فهمیدم خانومم با ی پسری رابطه داره مدرکم فقط فیلم سکسشونه که چهره هاشون مشخصه و پیامهای که به هم دادن اگه شکایت کنم قاضی چه حکمی میده . ممنون میشم پاسخ بدین

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.
      تعیین مجازات در هر پرونده و به اقتضای اوضاع و احوال آن پرونده با قاضی است و قابل پیش بینی نیست.

  • ...‌‌!!
    ...‌‌!!

    سلام من چند ساله با ی پسر مجرد در ارتباطم الان شوهرم فهمیده .و تعهدید میکنه ک حق هیچی نداری و باید بدون دعوا توافقی طلاق بگیریم وبچمون هم چند روز پیش من چند روز پیش باباش باشه.خواستم بدونم ایا میتونه باعکس وپیام و مکالمه ثابت کنه ک منو از مهریه منع وبچمو بگیره ؟اصلا در صورت اثبات میتونه مهریمو نده؟یاجای مهریه حضانت بچمو بگیرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام مهریه ارتباطی به موضوع ندارد ولی می تواند حضانت فرزند را بگیرد.

  • جیمی
    جیمی

    سلام وقت به خیر….تقریبا ۱۴ساله ازدواج کردم یه پسر ۱۱ساله دارم…همسرم بعد از به پنیا اومدن پسرم نسبت به من خیلی بی احساس شد و کم کم جوری شد بعد ۴سال فهمیدم با مردی متاهل رابطه داره ولی سکس رو اصلا فکرشو نمیکردم داشته باشه…بعد از دو سه بار تماس همسر این خانم با من و بازگو کردن سکس کردن و عکس و فیلم داشتن فهمیدم که همسرم خیانت کرده…به خاطر پسرم بعد کشمکشهای فراوان بخشیدم …..اما بعد از مدتی که من منزل نبودم خانمم یه پسری رو به عنوان دوست اجتماعی راه میداده خونه و پسرم از این موضوع هیچی به من نگفته بود….تا روزی که من خونه بودم و خوابیده بودم و با احساس کردن بوی سیگار بیدار شدم و رفتم اتاق پسرم دیدم که همسرم و اون پسر تو اتاق در حال سیگار کشیدن هستن….من هم تا جایی که میخوردن جفتشونو زدم….اون مرد رو جوری زدم که تمام دندوناش ریخت زمین….و بعد هول دادن من توسط همسرم این فرار کرد….بعد همسرم با نقشه چند ساعت بعد فرار کرد…تو ۵روزی که نبود با پسرم صحبت که میکردم تقریبا ۱۵روز بوده که میومده خونه مواقعی که من نبودم و یه وقفه ۳روزه که نبودم این مرد خونه من بوده…جزییات رو تمام کمال گفت پسرم….مطمعن مطمعن هستم که سکس هم داشته…صددرصد…ولی هیچ مدرکی ندارم…ولی از رابطه قبلش عکس دارم…خود من تو این سالها ۴بار خانم های مطلقه رو سیقه کردم که خانمم از تمامی اونها اطلاع داره….حالا راه حل میخواستم که این وسط چی میشه شکایت کنم

  • user-09216990493
    user-09216990493

    سلام، اعلام تلفن شخص سوال کنتده مخاطبین را ازسوال منصرف می کند، امکان انتخاب اسم ناشناس، درصد مراجعه به شمارابیشتر کرده و راهگشای مشکلات بیشتری خواهید شد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام جزو ضوابط سایت می باشد.

  • ارمان
    ارمان

    با سلام ، ي سوال داشتم ممنون ميشم كامل راهنمايي كنيد ، بنده ي پسر مجردي هستم كه سه سال پيش ي خانمي با كلي التماس و اينكه خودشونو مجرد جا زدند اشنا شدم بعدها فهمديم بچه هم داره ولي ميگفت طلاق گرفتم خلاصه بعد از مدتي هم متوجه شدم شوهرش هم هست و احساس ميكنم دو ماهه هم رابطه ي جديدي با مرد ديگه اي داره ، بنده هم باهاش رابطه داشتم كلي تماس تلفنيو چتو عكس هم فرستاده بود حال اينكه بنده همه دروغاشو فهميدم و تهديد كردم كه حالا كه منو بازي دادي همه چيرو به شوهرت و خونوادت ميگم و ايشون از ترسش ايشون كل سيم كارتهارو عوض كردن و بعد ها هم پر رو شده كه هركاري دلت ميخواد بكن …. ، خلاصه الان دو ماهه ارتباطي نداريم ولي شماره خونواده و شوهرشو دارم و واقعا قصد دارم بهش زنگ بزنم و اين مرد ساده رو در جريان بزارم و يكم حواسش به زنش باشه تا مچشو بگيره ، حالا سوالم اينه ايا واسه من كه باهاش رابطه داشتم حالا اگه شوهرش بفهمه مشكلي داره ؟ حتي اگه پرينت بگيره شماره منم باشه ميتونه از منم شكايت كنه يا فقط خيانت زنشو ميبينن و به مردي كه دوستش بوده كاري ندارن ؟ حالا اگه يك درصد من رو واسه دادگاه ميخوان ؟ مثلا اگه بخوان واسه منم مجازات داره يا فقط زن رو ميشناسن ؟ بلاخره به زور كه مزاحمتي نبوده خودش شروع كرده ، ، و اينكه از جايي كه مثلا زنگ ميزنم شوهرش ميتونه پيگيري كنه كه مثلا ببينم اين شخص كيه كه مزاحم شده و در مورد خانم من اينجوري حرف ميزنه و گزارش ميده !؟
    ممنون ميشم به سوالام واضع و با راهنمايي كامل پاسخ بديد خيلي مهم شده واسم ، متشكرم از زحمات شما

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله با اقرا شما رابطه نامشروع قابل اثبات و پیگیری است.

      • ارمان
        ارمان

        يعني واسه من مشكلي نداره ؟ و فقط خانمش رو لو بدم خودش شكاك ميشه ؟ حالا هرچقدر هم پيگير ماجرا بشه بلاخره من تقصيري نداره خودش شروع كرده و در واقع ايشون به شوهرش خيانت كرده

        • ره جویان عدالت
          ره جویان عدالت

          برای شما هم متقابلا مجازات دارد.

  • آسمان
    آسمان

    من آسمان هستم‌که شوهرم در کاغذ نوشته به خیانتش اعتراف کرده بود حکم دادگاه برای خیانتی که ثابت شده در مهریه کامل و حضانت فرزند که با مادر باشه تاثیری داره؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام در مهریه خیر ولی در سلب صلاحیت مادر برای حضانت بله.

  • ف. خ
    ف. خ

    سلام دختری ۲۰ساله هستم نامزدم ۳بار تاحالا خیانت کرده و من درخواست طلاق دارم و نمیخام زندگی کنم از خیانتش اسکیرین شات هم دارم میگه طلاقم نمیده. و منم اگ طلاق نگیرم زنده نمیمونم چجور بزور اینکارو بکنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلا م باید روابط نامشروع را اثبات کنید تا دلیل باشد برای طلاق. در غیر اینصورت توافقی جدا شوید.

  • آسمان
    آسمان

    سلام من شوهرم ۳ساله که داره بهم خیانت میکنه با یه زن شوهر دار و اینکه من چتاشونو دارم و اینکه خوده شوهرم به خیانتش اعتراف کردو برای اینکه ببخشمش یه کاغذ نوشته مبنی بر اینکه به خیانتش اعتراف کرده بااون شخص و تعهد میده که دیگه اینکارو نمیکنه ،میتونم بااین کاغذ که امضا و دوتا اثر انگشت از خودش داره خیانتشو در دادگاه ثابت کنم؟
    و اینکه میتونم از اون خانومم شکایت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله می توانید.

  • فلانی118
    فلانی118

    توی سالهای نامزدی و ازدواج مورد بداخلاقی های زیادی از همسرم قرارگرفتم، حتی بعضا درحد کتک زدن.
    آخرین مورد دیشب هنگام بیرون کردن از منزل.
    توی این ۳ماه مدت های کوتاه درمنزل حاضر نشده و خانه پدرش که طبقه پایین هست رجوع و ماندن.
    به پدرومادرم ناسزاهای بدی گفتن.
    خواهشمندم تواین شرایط جامعه کمک کنید برای حل شدن و جلوگیری از هرگونه تشنج های بعدی زندگیم
    پدرومادرم بشدت در حال بدهستن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.
      میتوانید از دفتر وقت مشاوره بگیرید تشریف بیارید.

  • فلانی118
    فلانی118

    سلام. من سال ۹۶ متاهل شدم، تاسال ۱۴۰۰ نامزد بودیم.
    توی فشارهای اخلاقی همسرم ی نامه دردودل گونه سال ۹۹ به یکی از همکارای قدیم که خانمم بیوه هست نوشتم و پیش خودم نگهش داشته بودم،ولی دست ایشان نرسوندم.
    و سال ۱۴۰۱ درحد تبریک تولد پیام دادم و پیام داده و همسرم۳ماه پیش نامه رو پیدا کرده و اتهام رابطه با این خانم زده.

    الان من رو از خونه ای که برای پدرخانمم هست بیرون کرده و ماشینی که نصف مبلغ آن رو خودم دادم ازم گرفتن.
    کمی همسرم از لحاظ تمرکز ذهنی دچار تزلزل هستند

    من چیکار میتونم بکنم که جلوگیری از اتهام های ممکنه بهم بشه.
    ی راهنمایی کوچیک و مختصر خواهش می‌کنم.

    زنمم خیلی دوست دارم و خیلی تلاش کردم برای آرامش زنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.
      میتوانید از دفتر وقت مشاوره بگیرید تشریف بیارید.

  • ذبیح
    ذبیح

    سلام درود
    من ۶ ماهی هست که متوجه خیانت همسرم شدم و از همان زمان هیچ رابط ای با هم نداریم
    مدارکی که دارم ویس کامل مکالماتشه و پیامکاش و عکس کاملا برهنه و فیلم کامل رابطشون و ۲ ماهی هست که پریود نشدن و مشکوکم به بارداری و سقط جنین
    ۲ تا بچه داریم ۴ و ۶ ساله طلاق و حق حضانت بچهامو میخام
    مدارکم کافیه یا ن ؟ و حکم هر دو نفر شون چی میتونه باشه ؟ زنی که همسر من بوده و اون اقا که خودشم متاهله
    و جرم من که هک کوشی همسرم و هک شرکت همراه اول و یرانسل بوده

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.
      توصیه میکنیم از دفتر وقت مشاوره بگیرید و حضورا تشریف بیارید.

  • ارمغان
    ارمغان

    سلام من فهمیدم ک شوهرم با دخترخاله اش رابطه داره دختره مجرده و من ازشوهرم یه بچه دارم خطش ب نام منه اگ ازش شکایت کنم چ اتفاقی میوفته؟اگ بخام پیرینت تماس ها وپیامارو دربیارم ایا اون دختر هم مورد مجازات قرارمیگیره؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در رابطه غیر مشروع هر دو مجرم هستند.

  • هدیه
    هدیه

    سلام.من از شوهرم خیانت دیدم اما بدون دعوا و درگیری ازشون حق طلاق‌ رو گرفتم و مهریه مو بخشیدم‌
    ..دوماهه درگیرکارهای مشاوره اجباری هستم و تا۲۰روز دیگ‌کامل مراحل طلاقم‌تمام‌میشه…من درخانه ی طبقه ی پایین پدرم‌زندگی میکنم و ایشون هیچ وسیله ای اونجاندارند و ازهمان زمان خیانت ایشون رو ازخونه بیرون کردم و همه وسایلشو دادم…بعدازاین مدت دوماه…ایشون دیشب یواشکی رفتن به خانه من…یعنی طبقه پایین خونه ی پدرم…و خودشون زنگ‌زدن به من و گفتن از پنجره وارد شدن و ادعا داشتن درسطل زباله خانه ی من (ک.اندوم)پیداکردند و رفتن شکایت گردن برای خیانت من…آیا ایشون‌چطور میتونن اثبات کنند که من خیانت کردم؟درصورتی ک بنده خودم بخاطر خیانت ایشون حق طلاق گرفتم و درگیر کارهای طلاقم…آیا شکایت ایشون به جایی میرسه؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر به جایی نمی رسد.

  • میم
    میم

    سلام من قبلا با پسری دوست بودم که اون ۷ ماه ازدواج کرده اما اون بعد از ازدواج باز هم خواسته ماباهم باشیم و همو ببینیم بهم پیام داده اما من قبول نکردم حالا زنش شماره منو از گوشیش برداشته و میگه تو با شوهرم چه صنمی داری و منو تهدید میکنه که ابروم رو میبره ایا میتونه ازم شکایت کنه یا ازروی شماره تلفنم منو گیر بیاره؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در صورت عدم ارتباط، نگرانی وجود ندارد.

  • س..م
    س..م

    خانمي هستم ٣٩ ساله داراي سه فرزند ، همسرم كار شيفتي داره و شبها منزل نيست. ٥ سال هست كه متوجه شدم با خانمي در رابطه هستن، اول سكوت كردم ولي بعداز بازگو كردن . به من گفتن حقمه ميتونم زن دوم بگيرم ، من فقط از ايشون عكس و چت دارم آيا بااين ها ميتونم خيانت ايشون رو ثابت كنم ، واينكه بدون اجازه همسر اول ميتونن زن دوم اختيار كنند؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام رابطه نامشروع شکایت نمایید .
      بدون اجازه همسر اول نمی تواند ازدواج دوم عقد دایم نماید.

  • مریم
    مریم

    سلام وقت بخیر
    شوهر من با یکی از همکاران خانمش چت تو واتساپ موضوعاتی در مورد روابط بین زن و مرد یا موضوعات روزمره، باهم بیرون زیاد میرن، هر روز شوهرم از محل کار ایشون رو میرسونه و ایشون جلو میشینن، ایشون عکس از خودش برای همسرم فرستاده از اینها عکس دارم این میتونه کمکم کنه برای طلاق

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . خیر

  • سهیل
    سهیل

    سلام همسر من با استاد خودش که زن و بچه داره در واتساپ وتلگرام چتهای عاشقانه و سکس چت داشتن وحتی قرار منزل که من به صورت اتفاقی گوشی همسرم و چک کردم واز قرار منزل متوجه شدم همه چتها رو دارم وحتی با اون اقا صحبت کردم دوبار و از ایشون ویس دارم که خودش اذعان کرده که در حالت طبیعی نبوده میخواستم بدونم میتونم از این اقا شکایت کنم حتی یکی از دوستان همسرم مشوق رابطه با این آقا بوده بعد از دوسال از این قضیه که تحت نظر مشاور هستم هنوز نتونستم فراموش کنم و هروز مثل خوره داره وجودم و میخوره ویه حسی دارم که همسرم و این آقا بازم رابطه دارن رفتارها همون رفتار دوران خیانته

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . دلایل شما برای اثبات رابطه نامشروع کافی نیست

  • زهرا
    زهرا

    سلام من پنج سال پیش با یک پسر مجرد حرف میزدم جز چت کردن و تماس تلفنی رابطه دیگه نداشتم قرارم نرفتیم
    بعد شوهرم فهمید پرینت از شمارم درآورد وشکایت کرد بعد بخاطر قبول کردن منکه باز زندگی رو ادامه میدم شکایتو بایگانی کرد
    الان که طلاق میگیرم رفته بازم شکایت کرده و قاضی دادگاهم برای اخذ توضیح من رو به مدت ده روز خواسته
    وحکم جلب هم اومده برام
    من چیکار کنم ؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام. صرفا چت . و مکالمه تلفنی دلیلی بررابطه نامشروع نیست

  • سعید
    سعید

    باسلام من بازنی شوهر دار ارتباط داشتم همسرم و برادرش توخونه ما رو دیدن در حین سکس ایامیتونن ازم به عنوان خیانت شکایت کنن اما اصلا مدرکی ندارن که ثابت کنه خیانت شده چون فقط دیدن ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام امکان شکایت هست اما دلایل برای اثبات کافی به نظر نمیرسد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام امکان شکایت هست اما دلایل برای اثبات کافی به نظر نمیرسد

  • علی
    علی

    سلام.آیا اسکرین شات از چت شوهر با زن در اینستاگرام که حرفای سکسی زده شده می تواند به خانم حق طلاق بیاورد؟ و شوهر در اس ام اس از خانمش بابت چتش عذرخواهی کند و بگوید من اصلا آن زن را نمی شناختم و جهت سرگرمی بود .حق طلاق زن داده می شود؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . موارد ذکر شده . دلیل بر طلاق نمی باشد

  • باران
    باران

    سلام بببخشید بابای من مامانم میفروش میگه باید با این مرد‌باشه تهدید میکنه و الان نمیدنم چیکار کنمم خواهش میکنم‌کمکمون کنیده

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام .میتوانید جدا زندگی کنید . و مادر تان میتواند نسبت به طلاق و مطالبه حقوق زناشویی اقدام کند

  • کمال داودی
    کمال داودی

    خود زن معترف حیانت است ومدارک هم موجود وخودزن قبول دار است حال مرد از نظر شرعی چه باید بکند

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . در صورت شکایت شما و اثبات رابطه نامشروع حکم شلاق صادر میشود

  • .
    .

    سلام با عرض معذرت، من زیر سن قانونی هستم و متوجه شدم مادرم به مدت خیلی طولانی هست که با مردی که زن و بچه هم داره در رابطست، پدرم نمیدونه ولی خواهرم که بالای سن قانونی هست هم مثل من متوجه شده، من فقط کمی دسترسی به چت هاشون دارم و حتی بعضی شب ها پیش هم مطمئنم که خوابیدن ولی مدرک ندارم در این مورد، خواستم ببینم چقدر باید مدرک جمع کنم تا بتونیم قضیه رو به دادگاه پیش ببریم؟ تا اونجایی که میدونم حکم زنی که وقتی متاهل هست و با مردی دیگه رابطه جنسی داره سنگسار هست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . دلایل اثبات . شهادت شهود . اقرار و علم قاضی میباشد . مواردی که بیان کردید کافی نیست

  • سهراب متین زاده
    سهراب متین زاده

    سلام من روزا که سرکار میرفتم زنم در نبودم شوهر سابقش را میاورده توی خونه دوربین همسایه فیلمش هست تموم پیام ها و چت هاشون ازش عکس دارم میخواستم ببینم مدارکم چیزی را ثابت میکنم و میتونم شکایت كنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . به نظر دلایل شما کافی نیست

  • ی. بردبار
    ی. بردبار

    سلام شوهرم ازطریق اینسا بازنی رابطه داره که من پیامهاشو دیدم وعکس انداختم ایا میتونن خیانتش وثابت بکنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سبلام . به نظر دلایل شما کافی نیست

  • ف.......ی
    ف.......ی

    سلام
    من یه دختر ۱۶ ساله ام ک چند وقتی هست متوجه خیانت پدرم شدم از چت ها و تماسای تصویریش عکس دارم نه تنها با یه خانوم بلکه با دو سه تا خانوم داره به مادرم خیانت میکنه …
    مادرم هنوز این موضوع رو نمیدونه ، من خودم میتونم از پدرم شکایت کنم به خاطر خیانت به مادرم؟ و اینکه این مدارک چیزی رو اثبات میکنه؟ مجازاتی براش تعیین میشه؟

  • سارا
    سارا

    سلام ایا پرینت واتساب و چت های طرفین برای طلاق کافیست و چیزی رو ثابت میکند

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر کافی نیست.

  • هیچکس
    هیچکس

    با سلام یک سوال ،نویسنده ای برای کارش یک سال از خانه اش دور بده بعد برگشت می بیند همسرش با یک تاجر ازدواج کرده ودر ضمن بهش گفته تا حال ازدواج نکردم وموقع برگشت شوهرش حکم قاضی به این بوده که زن باید به همسر اولش برگردد علت حکم قاضی چه بوده؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بدلیل اینکه زن هنوز در زوجیت همسر اول بوده است .

  • فاطمه کمانی
    فاطمه کمانی

    سلام یکی از دوستان من که متاهل بودن با مردی رابطه جنسی داشتن ولی فقط یکبار بوده .همسر دوستم الان ۱۸ روزه که فوت شده .اون الان عذاب وجدان گرفته و میگه نمیدونم چیکار کنم که عذاب وجدانم بره چطوری میتونم از همسرم حلالیت بطلبم !؟میشه راهنمایی کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام ارتباطی به گروه ما ندارد.

  • Fatemeh
    Fatemeh

    سلام ببخشید من سال ۹۹ عقد کردم اون موقع ۱۵سالم تموم شده بود و رفته بودم در ۱۶ سال قبل از ازدواج با پسری دوس بودم و این ازدواج ی جورایی زوری بود و من هیچ حس و علاقه ای ب این مرد نداشتم و با همون پسر بودم من حتی قبل ازدواجم این پسر رو ندیده بودم و سر قراری باهاش نرفتم یعد ازدواجم ی چند ماهی گذشت و گفت بیا ببینمت من رفتم و متاسفانه تجاوزی ب اون صورت نشد ینی فک کنی اصلا تجاوزی نشد از این ماجرا یک سال داره میگذره و همسرم الان ک ما می‌خواستیم طلاق بگیریم و من درخواست مهریه دادم رفته شکایت کرده برتی رابطه نا مشروع و عفت غیر از زنا الان حکم چی میشه شنبه دادگاه دارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام حتما با وکیل در جلسه حاضر شوید.

  • زهرا
    زهرا

    سلام خانومی هستم چند سال با یه اقای پیام و تلفنی صحبت میکردم درد و دل دلداری دادن که شوهرم فهمید و از طریق گوشی ها و پیام ها و عکس ها که در تولد این اقا من دست دادم بهشون و کادو دادن هستم
    الان شوهرم میخواد شکایت کنه
    خودمم قصدم دیگه جدا شدنه اما ترس از دست دادن بچه امه
    ایا با اون گوشی ها و پیام و عکس ها میتونه کاری پیش ببره و حکم بدن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . همسرتان میتواند شکایت نماید اما اثبات ان به دلایل و شواهد و مدارک . ونظر قاضی بستگی دارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . همسرتان میتواند شکایت نماید اما اثبات ان به دلایل و شواهد و مدارک . ونظر قاضی بستگی دارد

  • ناشناس
    ناشناس

    و اینکه میتوان با عکس از صفحه چت و یا ویس خیانت را ثابت کرد؟ و اینکه چطور میتونیم خیانت را ثابت کنیم که قاضی حکم دهد؟

  • ناشناس
    ناشناس

    با سلام ببخشید است میشه از مرد به جرم عضویت در سایت های ازدواج و خیانت شکایت کرد؟ و در چه صورتی حکم اعدام و در چه صورتی حکم شلاق می‌باشد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . صرف ثبت نام در سایت دلیل بر اثبات رابطه نامشروع نیست

  • فلانی
    فلانی

    سلام ببخشید من یک سوالی داشتم اینکه اگر مرد در سایت های دوست یابی ازدواج حساب کاربری داشته باشد و با خانم های مختلف رابطه داشته باشد هم میتوان از او شکایت کرد؟ و اینکه ایا امکان دارد که با چت و ویس خیانت را ثابت کرد؟ و مجازات در چه صورت اعدام و در چه صورت شلاق است؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام دلایل شما برای اثبات رابطه نامشروع کافی نیست

  • فلانی
    فلانی

    سلام من یک سوالی داشتم اینکه اگرمرد با شرکت و داشتن حساب در سایت های ازدواج (دوست یابی) به همسر خیانت بکند و زن از چت ها مدارک داشته باشد ایا امکان شکایت وجود دارد؟ و اینکه اگر شکایت صورت گیرد مجازات مرد چیست؟ و اینکه کودک شاهد خیانت حساب میشود؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . دلایل شما برای اثبات رابطه نامشروع کافی نیست

  • .......
    .......

    سلام من یک سوالی داشتم اینکه اگرمرد با شرکت و داشتن حساب در سایت های ازدواج (دوست یابی) به همسر خیانت بکند و زن از چت ها مدارک داشته باشد ایا امکان شکایت وجود دارد؟ و اینکه اگر شکایت صورت گیرد مجازات مرد چیست؟ و اینکه کودک شاهد خیانت حساب میشود؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . دلایل شما برای اثبات رابطه نامشروع کافی نیست

  • user-09901717241فاطمه جزی
    user-09901717241فاطمه جزی

    واین که شوهرم برای این خانم ملیونی همیشه پول می زده من می تونم از طریق پیرنت حساب شوهرم که به این خانم پول می‌زده وپیرنت تماس هاشون می تونم ثابت کنم که با این خانم شوهر دار در ارتباط بوده و رابطه داشتن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . صرف واریز وجه دلیل بر اثبات رابطه نامشروع نیست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . صرف واریز وجه دلیل بر اثبات رابطه نامشروع نیست

  • ره جویان عدالت
    ره جویان عدالت

    سلام . برا ی اثبات رابطه نامشروع دلایل شما کافی نیست

  • سمیرا
    سمیرا

    زن داداش من الان سه ساله که با یه اقایی رابطه داره والان هم چن ساله که با داداشم جرو بحث دارن داداشم خیلی کوتاه اومده گفته بشین زندگیت کن ولی اون کوتاه نمیاد وداداشم میگه خسته شدم ولی دلایلی داره ومدرکی که ثابت کنه با کسی هست آیا اینها برای طلاق که هیچ چیزی شامل زنش نشه کافیه ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر

  • حسین
    حسین

    سلام چندماه پیش باخانومی در حدچت وحرفای سکسی در وات ساب چت داشتیم وخانومم از روی گوشی من ازچت ها عکس گرفته است واینکه خط به نام خودم نیست.حالا خانومم شکایت کرده وپرینت عکس ازچتهامون داره.و پرونده مارو به دادگاه حل اختلاف قراره بفرستن خاستم ببینم چه مجازاتی برای من صادر میشه من درخاست دادم که حاظر به جدایی نیستم وزنم و بچم دوست دارم حاظر به تعهد هستم به نظرشما چ مجازاتی دارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، در صورت اثبات ، مجازات شلاق

  • مونس
    مونس

    دلیل محکمه پسند در رابطه با خیانت یعنی چی؟؟؟
    وقتی من همسرم رو دوسال پیش با زنی در خانه دیدم
    در خانه خودم
    اما بخشیدمش الان میخوام طلاق بگیرم .

    فقط اون زن رو میشناسم
    باید چکار کنم؟؟؟
    چطوری ثابت کنم وقتی هیچ فیلم و عکسی ندارم ازش؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام دلیلی برای اثبات رابطه نامشروع ندارید .

  • B_V_B_K
    B_V_B_K

    پدر من به مدت ۳سال به مادرم خیانت می‌کنه
    و مدرک هم دارم از تمام چت ها و عکس های بدون حجابی که اون خانم فرستاده عکس دارم
    حتی اگر پرینت پیام ها و مکالمه گرفته بشه این موضوع ثابت میشه
    الان میتونم با این مدارک مجازاتشان کنم و چه مجازاتی شامل می‌شوند
    و امکان طلاق وجود دارد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، به نظر می رسد مواردی که گفتید کافی نیست ، واثبات این موضوع تاثیری در طلاق ندارد

  • ن
    ن

    سلام من ۲ سال پیش با اقایی که از ۱۱ سال قبل میشناختیم همو ۱ ماه رابطه داشتم و بعد متوجه شدم زن و بچه داره از همه جا بلاکش کردم الان این اقا همسرش تلفنهای تحدید امیر به من میکنن که اگر نگی که رابطه داشتی و میدونستی ازت شکایت میکنیم و حکم قصاص داری و این اقا به گفته خودش با ۱۰ دختر دیگه رابطه نا مشروع داشته و دوربین ورودی خونه فیلم‌گرفته که من اصلا اونجا حضور نداشتم ، با توجه به این که من ۱ سال خارج از ایران زندگی میکنم اگر شکایت کنن حکمی برای من هست؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، اگر شکایت کند با چه دلایلی میخواهد ، رابطه را ثابت کند ، ؟ آیا دلیل محکمه پسندی دارد ؟

  • یاسمن
    یاسمن

    اگر مردی با محرم خود زنا کند آیا همسرش می‌تواند طلاق بگیرد و حضانت فرزندان را هم بگیرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام در صورت اثبات رابطه نامشروع می تواند تقاضای طلاق نماید.

  • فاطمه احمدی
    فاطمه احمدی

    باسلام همسر بنده با دختری به صورت پیامکی دوست بودن و اسکرین شات از پیامهاشون دارم آیا این خیانت حساب میشود و جرم آن چه میباشد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، شما برای اثبات رابطه نامشروع نیاز به دلایل محکمه پسند دیگری دارید

  • Parisa
    Parisa

    سلام خانمی هستم با دوتا فرزند بعد از ۱۲سال زندگی شوهرم بهم خیانت کرد و من الان ۴ماهه که خونه مادرم هستم و شوهرم تمکین زده می‌خوام شکایت کنم شاهد دارم که میدونستن همسرم با اون خانم دوست بوده و یکبار هم رفتم خونه شوهرم با زنه خونه بود من با پلیس بودم و شوهرم منو بیرون کرد رفتم پایین خانم از طبقه چهارم داشت مارو نگاه میکرد و هم من دیدم خانم رو هم پلیس میخواستم بدونم مجازاتش چیه و میتونم مهریه نفقم رو بگیرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام رابطه نامشروع باید اثبات شود و مطالبه نفقه و مهریه ارتباطی به این دعوا ندارد و می توانید مطالبه کنید.

  • زهرا
    زهرا

    نامزادم بهم خیانت کرد به یه خانم رابطه جنسی داشت اون خانم حامله است نمی دونم بچه از نامزادم یا همسرش میتونم ازش شکایت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، شما بایستی برای اثبات ادعای خود دلایل محکمه پسندی داشته باشید

  • منصور
    منصور

    سلام آیا کسیکه مدت چهار سال است زنش را طلاق داده می‌تواند علیه او بعنوان دزدی در زمان زوجیت شکایت کند ممنونم از پاسخگویی جنابعالی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بیشتر توضیح دهید.

  • user-0744591328
    user-0744591328

    سلام اگر مرد متاهیل با زن دیگری رابطه داشته باشد نکاح اون با همسرش مشکیل پیدا میکند یا خیر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، خیر

  • محمد
    محمد

    سلام به تازگی متوجه شدم که پدرم بدون اطلاع به مادرم در گذشته زنی رو به عقد خودش در آورده و الان سند های اون عقد در اختیارمون هست آیا میتونیم با این مدارک طلاق مادرمونو بگیریم ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله میتوانید

  • ناشناس
    ناشناس

    سلام وقت بخیر من زن یه اقایی هستم دائمی که خودش خارج از کشور هستن ایشون نه پولی برام میفرستن نه خونه ای برام گرفتن تو خونه پدر مادرم زندگی میکنم عقدنامه ام رو برده میخواستم بپرسم میشه ازش شکایت کرد یا وقتی اومد ازش از طریق دادگاه درخواست نفقه کرد لطفا راهنماییم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام به دفترخانه محل وقوع عقد مراجعه کنید رونوشت عقدنامه را تهیه کنید نسبت به مطالبه نفقه اقدام کنید.

  • الهه مرادی
    الهه مرادی

    سلام.همسرم با یه خانوم شوهردار و دوتا بچه ب من خیانت میکنه.شاهد دارم خودمم ازشون عکس و اسکرین شات چت هاشون رو دارم.اگه از جفتشون شکایت کنم،حکم اونا چیه؟
    میتونم طلاق بگیرم با گرفتن مهریه و نفقه؟
    ی پسر ۶ ساله دارم خیانت همسرم باعث میشه حضانت اون رو بگیرم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام در صورت اثبات رابطه نامشروع غیر زنا تا ۹۹ ضربه مجازات شلاق دارد.و دلیل طلاق می باشد .حقوق مالی خود را می توانید دریافت کنید. بله در سلب حضانت پدر موثر است.

  • خانوم رحيمزاده
    خانوم رحيمزاده

    همسرم با يه خانوم متاهل رابطه داره كه از خودش ١٤ سال بزرگتره
    من پرينت از سيمكارت خودش دارم ولي براي سال پيش هست كه گف اشتباه كرده و من بخشيدمش ولي الان با يه سيمكارت ديگه به نام دوستش با همون خانوم رابطه داره خاستم بدونم ميتونم اثبات كنم با يه سيمكارتي كه به نام خودش نيست؟ و همسر من اكثرا با حالات مستي مياد خونه ميتونم به همين دليل حضانت بچه رو بگيرم؟ بچم ٢ سالشه اصولا تا ٧ سالگي با منه بعدش رو ميگم كه نتونه ازم بگيره

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام می توانید با همسرتان به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید و حضانت فرزند را به صورت دایم بگیرید.

  • احمد
    احمد

    سلام. پسر‌مجردی هستم که با زن متاهلی با دو فرزند که باهمسرش طلاق عاطفی بود وارد رابطه مجازی شدم.تماس تصویری و صوتی. و ارضای جنسی میشدیم . الان اون خانم از همسرش جدا شده وحضانت بچه ها رو به همسرش داده . من هم با اون خانم ارتباط موقت میخواستم. الان اصرار به ازدواج داره و من نمیخوام. میخوام بدونم اگر قانونی با داشتن مدارک و عکس و پیام از من شکایت کنه ، حکم شرعی برای من و هم برای ایشون چی هست ، مجازات هردومون چی هست ؟ ممنونم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، در صورت شکایت و اثبات رابطه نامشروع برای هر دو نفر در قانون مجازات شلاق در نظر گرفته شده است

  • محمد
    محمد

    سلام اگر همسر شخصی را در اطلاع وجود زن صیغه ای دیگری در زندگی همسرشان بگزاریم جرم است

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، اقدام شما جرم نیست و مجازات قانونی ندارد

  • محمد
    محمد

    سلام من میخوام همسر شخصی که دارع بهش خیانت میکنه رو به خانومشون اطلاع بدم ایا مجازاتی بره من داره اگر شاکی بشن
    از وجود همسر صیغه ای دوم به همسر اول بگم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، اقدام شما جرم نبوده و قابل مجازات نیست

  • نفس
    نفس

    من تو شرایط روحی نا مناسب(فوت مادرم) وارد رابطه ی دوستی با یه اقای شدم که کاملا خرف از سینگل بودن میزد و من تنها تقاضام از این اقا همدردی و تسکینم بود ایشونم از فرصت استفاده کردن و منو دعوت بخونه اش کردن با اینکه میدن خانواده ی من مذهبی و غیرین و من بکارتم واسه تم مهمه و بارها گفتم افتم ابروم باورودم به اون خونه بعد از یکماه اشنایی وارد عمل انجام شده قرارداد منو و من از ترس از دست ندادن بکارتم تا یه مقداری مبارزه کردم ولی متاسفانه بیثیرتم کرد و بعد از اون چندین دفعه دیگه منو بابت خواستن و حمایت و اگه نباشی و تامینم نکنی منم ول میکنم میرم و بلاتکلیف میزاشت منو بعد از کلی عذاب من خانمی که مدعی بود خواهرس زایمان میکنه و حدودا بکماه منو ندید الان پیگیر شدم دبدم این اقا همسر داره و دو تا بچه الان تکلیف من چی هست میشه راهنمایم کنید و این اقا منو بلاتکلیف گذاشته منم از ترس خانواده ام سکوت کردم منو بیحیثیتم کرده و رفته سر وقت زندگی خودش تورو خدا راهنمایم کنید فانون چه برخوردی با همچین ادمی میکنه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، با توجه به اینکه رابطه با رضایت انجام گرفته ، از مصادیق رابطه نامشروع محسوب شده ، و در قانون برای هرکدام مجازات شلاق پیش بینی گردیده

  • رضا
    رضا

    سلام من فهمیدم که زنم بهم خیانت میکنه وه با یک پسر مجرد در ارتباط هست که فقط ورودی و خروجی چندتا پیامک رد و بدل شده تو گوشیش دیدم با چندتا عکس پسره و چندتا عکس لخت خودش که برای پسره فرستاده بود و خودش همه چیز رو اعتراف کرده از تماس تلفنی و تماس تصویری گرفته تا بیرون رفتن با پسره و حتی رابطه جنسی و عمل زنا کل خانوادم هم شاهدن که همه‌ی این چیزا رو اعتراف کرده.و زمانی که من سرکار بود از خونه فرار کرده بود به خونه پدرش و درخواست طلاق داده و من هم از همسرم وه پسره به جرم رابطه نامشروع و عمل منافی عفت شکایت کردم و درخواست پرینت دادم و گوشیش هم که اون پیامکها و عکسهایی که توش هست پیش قاضیه .قاضی هم احزارشون کرده ولی اعتراف به رابطه نامشروع یا عمل زنا نکردن آیا استعلام پرینت پیامک و تماس تلفنی و پرینت واتساپ که همه چیز توش هست که قرار گذاشتن بیرون رفتن یا بحث انجام دادن سکس و لذت بردن سکس هست میتونه ثابت کنه رابطه نامشروع و عمل منافی عفت و یا حتی رابطه زنا داشتن ؟؟البته برای اثباتش خانوادم شاهدن که همه چیز رو خودش اعتراف کرده آیا شهادت خانوادم برای قاضی قابل قبوله خود قاضی هم گفت اسمشون رو به عنوان شاهد بنویس و سوالم اینه پرینت میتونه چیزی رو ثابت کنه و اگر ثابت بشه حکم رابطه‌ی نامشروع وعمل منافی عفت چیه؟؟حکم رابطه‌ی زنا چیه؟؟ ممنون میشم راهنماییم بکنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، در صورت اثبات را بطه نامشروع تا ۹۹ ضربه شلاق محکوم میشوند

  • رضا
    رضا

    با سلام‌ یک فردی با خانمم در ارتباطه اونم خیلی وقته من شماره شو دارم که با خانمم در ارتباط بوده و خودم با چشمای خودم دیدم باهاش حرف میزد الانم خانمم مهریه شو اجرا گذاشته باید چکار کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام پرداخت مهریه ربطی به دعوای مطروحه ندارد
      شما شکایت رابطه نامشروع میتوانید شکایت کنید

  • مریم
    مریم

    با سلام من تازگی متوجه رابطه ی نامشروع همسرم با من شیش شدم که دختر مجردی هست و البته صورتش مشخص نیست و از دوربین حیاط پیداست که ساعت ده شب به تنهایی وارد ساختمان پرتی شدند و بعد از یک ساعت بیرون میاند و در طول این مدت سایه ای از حرکات لباس پوشیدن و درآوردن و …..در دوربین پیداست آیا این برای قاضی کافی است حکم طلاق بده و یا حق طلاق بگیرم و یا این که مدارک دیگه چه چیزی لازمه؟من منشی را از روی سایز و لباس و یک سری دلایل از قبل داشتم تشخیص دادم و این که اگر صیغه نامه نشون بدند چه حقی شامل من میشه؟ راهنمایی .کنید ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام دلایل کافی برای اثبات رابطه نامشروع نیست
      در صورت اثبات رابطه می توانید تقاضای طلاق نمایید
      و در صورتی که دارای صیغه نامه باشند جرمی مرتکب نشدند و حق و حقوق قانونی شما پابرجاست

  • فری
    فری

    سلام من مردی ۳۵ ساله هستم و با خانمی آشنا شدم که دو سال از خودم بزرگتر است..ما صیغه ۵ ساله خوندیم و الان یکسال میگذره..ولی الان فهمیدم خانومم بهم خیانت میکنه و هم تماس و پیامک و قرار های بیرون رفتنشون رو دیدم و فیلم و مدرک دارم..آیا ازشون شاکی بشم حکم چیه..درضمن اون آقا هم متاهل هستن..

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، در صورت امکان اثبات رابطه زوجیت و وجود مدارک مذکور همچنین با وجود شرایط لازم در این موارد هر دو به مجازات رابطه نامشروع محکوم می‌گردند.

  • مهرسا
    مهرسا

    سلام روز خوش
    من خیلی به نظر شما نیاز دارم
    من از ۶ سالگی شاهد رابطه جنسی مادرم با پسر عمش بودم و اونم چند بار و آنقدر به خانه ما میامد که پدرمم کلافه شده بود
    پدرم مرد آروم ب بشدت سر به زیریه
    مادرم با پسر عمش تا چندین سال در ارتباط تلفنی بود و مدام باهم بودن
    بعد از چندسال که من و پدرم به او گیر مداوم و شدید دادیم و خودم شماره آن مرد را بلاک کردم تا بلکه دیگر دور ما پیداش نشود
    الان حدود یک سالع مادرم با چند نفر در رابطست و در اینستا واتساپ و پیام رسان بهم پیام میدن
    من حس میکنم که یکی از آنها از اقوامشان هست
    و مادرم پرستاره و بعضی وقتا دیر میاد خونه یا الکی میگوید با همکارش به خانه میاید که کاملا از ترسش وقتی من گوشی اورا میخواهم ببینم یا از او سوال میپرسم تا سیم جیم بشع و خودشو لو بده از رفتار هولش میفهمم دروغ میگه
    و حتی مدرک تا حدودی دارم که او در رابطست با چند مرد
    و یک مرد که برای پسرش خواستگاری من را کرد اما مادرم سر خود اورا رد کرد و به پدرمم اطلاع نداده بود و الان با پدر آن پسر در رابطست وباهم خیلی صمیمین
    ان مرد راننده سرویس مادرم هست
    و من چندبار دست مادرم را رو میکنم در خانواده
    اما دایی هایم کاملا پشت مادرم را میگیرن اگ بخایم با پدرم شکایتی بکنیم
    و من یک برادر ۵ سال از خدم بزرگتر دارم
    و یک برادر ۱۳ سال از خدم کوچکتر
    خدم ۱۷ ساله هستم
    و از لحاظ روحی شدیدن آسیب خوردم و به درسام لطمه وارد شده چون از بچگی شاهد دیدن همچین صحنه هایی بودم و هنوزم هستم و هرچه میگویم مادر نکن و جلو پدرم ضایعه و نشون میدم چ آدمی هست
    بازم کار خودشو میکنه و همیشه هم با کولی بازی از زیرش‌در میره
    برادر بزرگم با اینکه میدونه اما طرفداری مادرم رو میگیره
    حس میکنم بخاطر اینکه کانون خانواده از هم نپاشه
    اما واقعا قابل تحمله این کار و داره ب پدر ما واضحن خیانت میکنه پدر من از لحاظ مالی و اخلاقی و همه چی خیلی مرد خوبیه و هیچ وقت دنبال دختری نرفته و مادرم را شدیدن دوست داره
    خواستم بدونم با ارائه مدارکم و شهادت پدرم و شهادت و اسیب روحی خودم که دیدم
    میتونم کاری کنم پدرم مادرم رو طلاق بده و به زندان بره یا حداقل اعدام بشه؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام
      لطفا جهت انجام مشاوره حضوری تشریف بیاورید

  • مهسا
    مهسا

    سلام من هنسرم درخواست طلاق یک طرفه کرده میخواستم بدونم باعکس بایه اقا اونم درخیابان با حجاب کامل بدون بغل میتواند طلاق بدهد مهریمم بخشیدم طلاق نمیخوام

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام طلاق از حقوق مرد است و ربطی به مسئله شما نداره

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام طلاق از حقوق مرد است و ربطی به مسئله شما نداره

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام طلاق از حقوق مرد است و ربطی به مسئله شما نداره

  • صدیقه
    صدیقه

    سلام وقتتون بخیر
    من متوجه شدم که شوهر با یه خانم مطلقه‌ و دارای دو فرزند در ارتباط هست و باهم به خرید و رستوران میرن و از این ها فیلم گرفتم یعنی وقتی که رفتن رستوران یا خرید رفتن فیلم ازشون گرفتم
    چجوری میتونم از هر دوی اونا شکایت کنم و حکم چیست؟!

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام با ارائه عکس و فیلم و سایر ادله می توانید رابطه نامشروع شکایت کنید

  • مهسون
    مهسون

    سلام من ۲ساله ازدواج کردیم و زنم ۷ماه پیش بهم خیانت کرده مدرکی دال بر اینکه رابطه داشته ندارم ولی مکالمات و پیامکهای زیادی بین اون و چند نفری ک باهاشون رابطه داشته اگه پرینت گرفته بشه موجوده حالا میخوام بدونم اگه طلاق بگیرم وضعیت مهریه چی میشه اگه ثابت بشه تلفنی روزی دو ساعت با اون اشخاص در تماس بودهو پیامک میدادن ایا در ندادن مهریه تاثیری داره یا نه مرسی ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر ارتباط با مهریه ندارد و زوجه می تواند مهریه اش را مطالبه نماید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر ارتباط با مهریه ندارد و زوجه می تواند مهریه اش را مطالبه نماید

  • ساجده
    ساجده

    سلام من ۲۳ ساله ازدواج کردم و شوهرم هر سال یک زن رو سیقه میکنه و من نمیتونم ثابت کنم شش ساله که به بهانه کار در شرکت یه شهر دیگه خونه کرایه کرده و میگه چون رانندم نمیتونم شما رو ببرم حالا فهمیدم زن سیقه کرده و توی روستامون هم اوردش خونه خواهرش و پدر و مادر و برادرش هم میدونن و باهاشرفت و آمد دارند ولی وقتی بهشون میگم انکار می‌کنن همه روستامون میدونن ولی برای شهادت نمیان شوهرم دوساله که دیگه کاری به من نداره و خرجمون هم کم میده سه تاهم بچه دارم لطفا راهنماییم کنید نمیتونم بچه هامو ول کنم ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      داشتن همسر صیغه ای جرم محسوب نمی شود
      بله نفقه قابل مطالبه است

  • جواد مقدم
    جواد مقدم

    در ایران برای خیانت هیچ پیگیری وجود ندارد و کلا قضات این مورد را رد میکنند و پیگیر نیستند و در واقع از نظر قانون نا نوشته قوه قضاییه قاضی حق پیگیری و رسیدگی ندارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      بله همین طور است

  • علی
    علی

    سلام مردی ۳۷ساله هستم ودارای یک فرزند۱۱ دختر.همسرم بهم خیانت کرده وخودش هم اقرار میکنه شاهد هم دارم آخرین بار که اومد به خونه بحث ودعوامون شد واون رفته خودزنی کرده واز بنده شکایت کرده ویک جلسه رفتیم وگفتم من اینکارو نکردم میخاستم بدونم یعنی با اینکه من اینکارو نکردم احتمال محکوم شدن من هست؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام برای تبرئه شدن باید دلیل کافی ارائه دهید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      احراز وقوع جرم را با قاضی است

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، در صورتیکه خانم دلایل کافی نداشته باشد و شما هم مرتکب آن نشدید و منکر آن هستید جای نگرانی نیست ،

  • داوود
    داوود

    سلام خانم بنده ۷سال پیش بهم خیانت کرده من چون اون موقع فقط ۱۴سالش بود بخشیدم ولی الان دوتا بچه از اون موقع داریم که پسرم ۸ساله ودخترم ۷سال سن داره و خانم چون اون موقع خیانت کرده بهم به همه دوستان و آشنایان هی داره تعریف میکنه که چطور اذم کتکشو خورده والان من بخاطر بچه هام بخشیدم وانقدر بهش محبت کردم ولی نفهم نمی‌فهمه فقط میخوام یه زندگی تازه شروع بکنم ودختر وپسرم رو با خودم ببرم وهیچ چیز ندارم چون تازه ۶میلیارد پولمو دزدین ۷ماه پیش وتمام زندگیم که از سن ۱۷ساله جمع کرده بودم رفت والا فقط میتونم به صورت اقساطی مهریه اش رو بدم ولی زنم نه از خونه میره بیرون نه میاد دادگاه من چطوری باید طلاقش بدم وبچه هامو رو ببرم یه جای دیگه تو رو خدا راهنماییم کنید من فقط ۲۵سالمه که هر شب وهر روز هر ثانیه داره وجدانم میسوزه اذتون خواهش میکنم کامل مراحل رو راهنمایی کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      شما می توانید با طرح دعوی طلاق ، در نهایت مهریه را به اقساط بپردازید و حدود پنج تا ده سکه پیش پرداخت و حدود سالی یک تا دو سکه در سال اقساط تعیین خواهد شد

  • محمد
    محمد

    با سلام .
    بنده خانومم به مشکل خوردیم و بعد از مدت۲۰روز رابط هایی برای حل مشکل از سمت دادگاه قبل از شکایت فرستادم متاسفانه در طول این مدت حتی حضور پیدا نکرده اند برای رفع مشکل بنده نه مشکل اخلاقی دارم نه اعتیاد همسر من پاسخ گوی من نیستند در همین حین رابطین به منزل خانم من مراجعه کردند بعد از حضور رابطین حاضر به ملاقات من و همسرم نشده اند
    که تفهیم اتهام بشود در همین حین رابطین متوجه عدم حضور همسر من در منزل شده اند مدت ۱۵روز بدون اجازه من و اثبات به رابطین که همسر من بدون اجازه مشخص نیست کجا رفته است!!!
    من چه شکایتی میتوانم بکنم ؟ آیا اثبات خیانت میتوانم انجام دهم دو نفر شاهد هم دارم که از سمت دادگاه هستند که همسر من بدون اجازه مشخص نیست کجا رفته است لطفا کمک کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام شما می توانید الزام به تمکین همسرتان را بگیرید و یا در صورت در عسر و حرج بودن شما می توانید اقدام به طلاق کنید و یا در صورت اثبات نشوز تقاضای ازدواج مجدد کنید

  • صادق
    صادق

    سلام خانم بنده مدت پنج ماهی هست با آقای در رابطه تلفنی و پیامکی هست و پیام‌های مبنی بر رابطه جنسی و دوست داشتن و …هست .بفرمائید باید چه کار کنم.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اگر این دو نفر از نزدیک یکدیگر را ملاقات کنند
      و ارتباط حضوری باشد چه بسا قاضی دادگاه را متقاعد کند که جرم رابطه نامشروع
      غیر از زنا را احراز نماید

  • الهام
    الهام

    سلام خانم هستم همسرم با زن دوستش چت میکنه دیگ نمیدونم رابطه دارن یا نه ولی ی صفحه اسکرین از ابراز علاقه همسرم به اون خانم متاهل دارم.میتونم طلاق و مهریه مو بگیرم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر این برای گرفتن حکم طلاق کافی نیست
      بلکه باید اگر قصد دارید طلاق بگیرید
      باید توافقی جدا شوید
      وگرنه اخذ حکم طلاق به راحتی قابل انجام نیست

  • مریم حسینی
    مریم حسینی

    همسر برادر من _۵۴ ساله_با پسر جوانی_۳۰ساله_ در رابطه است. پیامک ، چت واتساپی و عکس هم در اختیار داریم، میتونیم جریان رو کیفری کنیم. چون ایشون داره خلاف عفت رایج در جامعه رفتار میکنند . و اصولاً اثبات موضوع یعنی دقیقا چی، که بتونیم انجامش بدیم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اگر قاضی با بررسی مدارک استنادی جرم را احراز کند
      شلاق میخورند

  • منوچهر طالبی
    منوچهر طالبی

    سلام اگر دوتا شاهد داشته باشم که همسرم بهم خیانت کرده دلیلی برای متهم کردن ایشون میتونم داشته باشم ممنون از راهنماییتون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      تصمیم با قاضی دادگاه است

  • هستی
    هستی

    سلام پدر من با زنی کە کە متاهل هست حدود یک سال و نیم دارد به مادرم خیانت میکند رابطه جنسی هم دارند و من تازه فهمیدەام آیا میتوانم شکایت کنم؟ در صورت شکایت کردن چگونە باید ثابت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اعلام جرم می توان نمود
      و اگر دلایلی کافی باشد قابل پیگیری است
      وگرنه دادسرا و دادگاه تحقیق در این موارد را انجام نمی دهن

  • nana
    nana

    اكه با مردي كه تنها زندكي ميكنه ولي طلاق نكرفته صيغه خودمون خونده باسيم وبا هم زندكي كنيم اون خانم ميتونه از ما سكايت كنه وحكم چيه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر مجازات ندارد

  • mahsa
    mahsa

    سلام همسر بنده با یه زن شوهردار وارد رابطه شدن و از طریق پرینت مکالمات و پیامکاشون میشه این قضیه رو‌ ثابت کرد. سوالم اینه درصورت شکایت بنده و خواستن مهریه و نفقه و طلاقم؛ ایشون میتونن با دادخواست عدم تمکین منو وادار به ادامه زندگی، یا طلاق به شرط گذشتن از مهریه ام کنن؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر
      اگر تمکین نکنید نفقه به شما تعلق نمی گیرد
      و ربطی به مهریه ندارد

  • زهرا
    زهرا

    سلام شوهرم بهم خیانت میکنه و با زن داداش و دختر عموم دوسال پیش پیام‌های دیدم رفتار زن داداشش کاملاً واضع ک حتی همسایه ها متوجه میشن ولی کسی حاظر ب شهادت نیست آیا راهی هست برای اثبات جرم شوهرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اگر دلایلی کافی مانند شاهد یا اقرار متهم نباشد اثبات جرم به این راحتی امکان پذیر نیست

  • هانیه
    هانیه

    خانمی هستم متاهل با شخصی چن روز ارتباط از طریق اینستاگرام داشتم ،شوهرم قضیه را فهمید و زمانی ک در خانه بودیم متوجه ما شد هیچ کاری نکردیم فقط درحال صحبت بودیم که مارو دید الان اسکرین شات پیامایی ک دد اینستا دادیم را در دست دارد آیا میتواند مرا متهم به خیانت کند؟ میتوانم انکار کنم به خیانت ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر
      این اسکرین شات کافی برای اثبات بزه رابطه نامشروع نیست

  • مجید
    مجید

    باسلام.همسری موقت اختیارکردم وازاو فرزندی دارم وقراربر ازدواج دائم داشتیم اما او خیانت کرد و با کسانی درارتباط است و
    درحال حاضر با مردی که نامحرم هم هستن زندگی میکند و فرزندم بشدت زجرمیکشد و تعهدهایی داده است که خیانت نکند ودائم همسرم شود واگرخلاف ان عمل کند وچون زندگی اولم را بخاطر حمایت ازاو باهماهنگی همسراولم به طلاق کشید وبعد که بی نیاز ازم شد تعهداتش را زیر پاگذاشت و خسارتی هم نپردااخت وبا تعهددیگری اژم جداشد ولی به رابطه با کسانی اورا گرفتم ک چندنفره بوده.ایا جرم او چیست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اثبات این قضیه به راحتی امکان پذیر نیست
      چون ازدواج شما موقت بوده است

  • Maryam
    Maryam

    سلام
    زن برادر من خیانت کرده و همسر اون اقا ازش شکایت کرده و دادگاهی شدن و قاضی هم حکم داده و ب دیوان عالی فرستاده شده
    برادر من از تمام این ماجرا بی خبر بوده میخواستم بدونم برادرم الان میتونه از همسرش شکایت کنه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر چون یک بار در این مورد رسیدگی شده است

  • تارا
    تارا

    سلام
    من دوسال پیش همسرم به من خیانت کرد و از ایشون جلوی پدر و مادرشون من تعهد گرفتم و ایشون باز هم پیامکی دوباره همون رفتارها رو تکرار می‌کنند و من فقط مدرکی ندارم
    آیا میتونم بواسطه اقرار ایشون ازشون طلاق بگیرم.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      بله می توان تقاضای طلاق را مطرح نمود و البته اگر اقرار در نزد قاضی باشد.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      بله می توان تقاضای طلاق را مطرح نمود و البته اگر اقرار در نزد قاضی باشد.

  • امیر محمدی
    امیر محمدی

    سلام همسرم خیانت کرده با یکی رابطه نامشروع داشته ازش حامله است چه مجلزاتی دارد و چه طور باید اقداماثبات کرد چون الان حامله هست من باهش هیچ رابطه ای نداشتم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اصولاً اعدام دارد
      ولی باید ابتدا در دادگاه کیفری یک زنای محسنه ثابت گردد و در دیوان عالی کشور هم تایید گردد که روند پیچیده و سخت است

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اصولاً اعدام دارد
      ولی باید ابتدا در دادگاه کیفری یک زنای محسنه ثابت گردد و در دیوان عالی کشور هم تایید گردد که روند پیچیده و سخت است

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اصولاً اعدام دارد
      ولی باید ابتدا در دادگاه کیفری یک زنای محسنه ثابت گردد و در دیوان عالی کشور هم تایید گردد که روند پیچیده و سخت است

  • Hrm
    Hrm

    اگر فیلم از صحنه ای داشته باشیم که همسر به شوهرش خیانت میکند آیاحکم اعدام دارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر
      فیلم بالذات دلیل محسوب نمی شود

  • فاطمه
    فاطمه

    سلام ، وقت بخیر .
    خانمی هستم ۲۸ساله همراه یک فرزند پسر ۲ساله .
    حدود یکساله که متوجه شدم شوهرم هر چند وقت یکبار با یکی وارد رابطه میشن و من یکبار گوشیشا دست گرفتم متوجه شدم و اسکرین شات از چتها گرفتم ، چند بار هم پیج اینستاشو هک کردم و اونجا هم چتهایی که صحبت از سکس و هر چیزی ک فکرشو کنید بود ، اونم باز اسکرین شات گرفتم . الان میتونم با این شرایط اقدام به طلاق کنم ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر این مدارک کافی برای اثبات عسر و حرج شما نیست
      مگر اینکه مهریه خود را بذل بفرمایید
      و یا اینکه با همسرتان به توافق برسید تا همه یا مقداری از مهریه را بپردازد تا طلاق توافقی انجام شود

  • ع
    ع

    سللم خانمی هستم متاهل که به مدت چند ماه با اقایی در رابطه نامشروع بوذم. همسرم متوجه شد و بعذ از ضرب و شتم خیلیبی زبادی که در حال حاضر بينايي یک چشمم از بین رفته. میخواستم کمکم کنین من چه مجازاتی شامل حالم میشه و مهربه لم چطور میشه و همسرم که زذه چه مجازاتی. البته ایشون هم سه مرتبه به بنده خبانت کرده و به گفته خودش فقط ارتباط تلفنی داشته. ممنون میشم کمکم کنین

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اگر شکایت کیفری علیه همسرتان را مطرح بفرمایید
      نامبرده هم به تحمل زندان و هم دیه محکوم می شود
      و مجازات شما هم اگر شکایت کند اعدام است
      البته به شرطی که بتواند ادعای خود را ثابت کند
      چهار شاهد یا اقرار

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اگر شکایت کیفری علیه همسرتان را مطرح بفرمایید
      نامبرده هم به تحمل زندان و هم دیه محکوم می شود
      و مجازات شما هم اگر شکایت کند اعدام است
      البته به شرطی که بتواند ادعای خود را ثابت کند
      چهار شاهد یا اقرار

  • زهرا
    زهرا

    سلام خسته نباشید، ببخشید من مطمئنم که همسرم بهم خیانت میکنه، حالا نمیدونم زن صیغه ای یا عقدی، میخواستم ببینم برای اینکه در دادگاه مدرکی برای ارائه داشته باشم باید چجوری اقدام کنم؟ اگه خیانتش رو ثابت کنم و حضانت بچه ها رو بگیرم، میتونم مهریه و نفقه بچه ها رو ازش بگیرم؟ حق طلاق هم با منه؟ اگه خیانت ثابت بشه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      نمی توان با شکایت در این مورد استعلام نمود و نفقه مهریه شما که قابل مطالبه است اگر قصد گرفتن طلاق را دارید باید بتوانید عسر و حرج خود را ثابت کنید تا مهریه قابل مطالبه باشد
      وگرنه باید حق و حقوق خود را بذل بفرمایید تا بتوانید طلاق بگیرید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      نمی توان با شکایت در این مورد استعلام نمود و نفقه مهریه شما که قابل مطالبه است اگر قصد گرفتن طلاق را دارید باید بتوانید عسر و حرج خود را ثابت کنید تا مهریه قابل مطالبه باشد
      وگرنه باید حق و حقوق خود را بذل بفرمایید تا بتوانید طلاق بگیرید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      نمی توان با شکایت در این مورد استعلام نمود و نفقه مهریه شما که قابل مطالبه است اگر قصد گرفتن طلاق را دارید باید بتوانید عسر و حرج خود را ثابت کنید تا مهریه قابل مطالبه باشد
      وگرنه باید حق و حقوق خود را بذل بفرمایید تا بتوانید طلاق بگیرید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      نمی توان با شکایت در این مورد استعلام نمود و نفقه مهریه شما که قابل مطالبه است اگر قصد گرفتن طلاق را دارید باید بتوانید عسر و حرج خود را ثابت کنید تا مهریه قابل مطالبه باشد
      وگرنه باید حق و حقوق خود را بذل بفرمایید تا بتوانید طلاق بگیرید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      نمی توان با شکایت در این مورد استعلام نمود و نفقه مهریه شما که قابل مطالبه است اگر قصد گرفتن طلاق را دارید باید بتوانید عسر و حرج خود را ثابت کنید تا مهریه قابل مطالبه باشد
      وگرنه باید حق و حقوق خود را بذل بفرمایید تا بتوانید طلاق بگیرید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      نمی توان با شکایت در این مورد استعلام نمود و نفقه مهریه شما که قابل مطالبه است اگر قصد گرفتن طلاق را دارید باید بتوانید عسر و حرج خود را ثابت کنید تا مهریه قابل مطالبه باشد
      وگرنه باید حق و حقوق خود را بذل بفرمایید تا بتوانید طلاق بگیرید

  • میترا
    میترا

    سلام من مادر دوفرزند هستم مدتی هست که همسرم با خانمی رفت و آمد داره و وارد خانه شخصی می‌شود وقرآن خانه خانم مطلقه ایی زندگی می‌کند ومن مدتی است که او را زیر نظر دارم و از پیام ها و صوت های او مدرک دارم آیا آیت دلیل قانع کننده ایی برای قاضی هست؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر ، صوت دلیل نمیشه

  • پروین صادقی
    پروین صادقی

    سلام همسر من درحال حاضر با خانمی درارتباط هست و مدارک کافی هم دارم بعد از بیست و پنج سال زندگی با این مرد ودوفرزندبیست و دو ونوزده ساله چه حکمی برای همسرم صادر میشود و حق و حقوق من و فرزندانم چگونه است؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اگر بتوانید رابطه نامشروع غیر از زنا را ثابت کنید آنها شلاق میخورند
      مهریه و نفقه قابل مطالبه است

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ,منظور شما از مدارک کافی چیست ؟ در صورت وجود دلایل و اثبات رابطه نامشروع ، تا ۹۹ ضربه شلاق

  • مرضیه
    مرضیه

    سلام من صاحب همسر و ۴فرزند .دو دختر ۹.۱۱ ساله و دو پسر ۱۵ و ۴ساله هستم .متاسفانه به دلیل صحبت در فضای مجازی همراه مردی شوهرم قصد طلاق دادن مرا دارد میخواستم در مورد حق و حقوق خودم و اینکه حضانت اطفالم به چه صورت هست بپرسم و اینکه من در افغانستان هستم و شوهرم میگوید برای طلاق دادن نیاز به هیچ محکمه ای ندارد و فرزندان حق خودش است و حضانتشان را به هیچ وجه به من نمیدهد لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      باسلام چون طلاق از احوال شخصیه میباشد و تابع مقررات و قوانین کشور متبوع اشخاص میباشد. و من آشنایی با قوانین کشور افغانستان ندارم

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان