کارچاق کن کیست؟

2.3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

کارچاق کن کیست؟

کارچاق کن فردی است که سر راه افراد ساده دل و نا آگاه در دادسراها و مجتمع های دادگستری قرار می گیرد. این دلال ها با دادن وعده های واهى و پوشالى و با توسل به شیوه های متقلبانه پول های هنگفتی را از افراد جهت گرفتن نتیجه و حکم مطلوب می گیرند. اغلب افراد مراجعه کننده به داویر دولتی و دستگاه قضایی به دلیل عدم آگاهی در این دام گرفتار می شوند. زمانی افراد به خود می آیند که نه تنها نتيجه مطلوب را نگرفته اند بلکه در دادگاه نیز محکوم شده اند. همچنین این افراد تمام دارایی های خود را در این راه از دست داده اند.

کارچاق کن کیست؟

بهتر است بدانید کارچاق کن ها افرادی هستند که اغلب خود را به دروغ دارای مشاغل دولتی و صاحب نفوذ به دیگران معرفی می کنند. در واقع این افراد با استفاده از نفوذ و تجربه خود برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود از میانبرهای قانونی و غیر قانونی استفاده می کنند. کارچاق کن ها اغلب به عنوان دلال عمل کرده و یا در مواردی که حق اقامه دعوا وجود ندارد وکیل می گردند. واسطه گری و کارچاق کنی پدیده ای است که سابقه طولانی داشته و در انجام امور اداری و قضایی یک آفت محسوب می شود. مجرمان این جرم اغلب در قالب دستگاه‌ های قضایی و اداری رسوخ می کنند.

کارچاق کن ها با فعالیت های غیر قانونی و مجرمانه خود مسیر حرکت دستگاه قضایی و سازمان‌ ها را به سوی انحطاط می کشانند. این افراد با ظاهری بسیار آراسته و موجه و چرب زبانی با قربانیان بر خورد کرده و اعتماد آنها را به بهترین شکل جلب می کنند. از مهمترین مصادیق ادعاهای واهی کارچاق کن ها می توان به ادعای آشنایی و دوستی صمیمی آنها با افراد مهمی همچون قضات، مدیران دفاتر دادسراها و دادگاه ها اشاره کرد. همچنین این افراد خود را وکیل یا مدیر یک موسسه حقوقی معرفی می کنند.

نگاهی بر مجازات کلاهبرداران قضایی

بهتر است بدانید کارچاق کن ‌ها یا کلاهبرداران قضایی مجرم هستند و لازم است مجازات قانونی را طی کنند. این افراد مجرم بوده و بر اساس ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵محکوم می شوند. این افراد مطابق این قانون به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهند شد. در صورتی که شخص برگه ای را جهت انجام عمل خود جعل نماید به مجازات جعل سند نیز محکوم می گردد. همچنین در مواقعی که شخص از دیگران وجهی را اخذ نماید به عنوان کلاهبردار تحت تعقیب قانون قرار می گیرد. علاوه بر حبس شخص در صورت ارتکاب این جرم محکوم به مجازات های دیگری همچون شلاق، پرداخت جزای نقدی، رد مال و حبس می شود.

هر فردی که فاقد پروانه رسمی وکالت باشد و مدعی مشاور حقوقی بوده و یا ادعای وکالت نماید نیز مطابق ماده ۵۵ قانون وکالت به حبس از یک تا شش ماه محکوم می گردد. همچنین کسانی که در جریان این نوع کلاهبرداری قضایی قربانی شده اند نیز مجرم محسوب می شوند. در واقع این افراد مرتکب جرم ارتشاء شده اند و به نوعی راشی محسوب می گردند. افراد قربانی به واسطه رشوه ای که از مال خود به افراد مرتشی می دهند، مجرم شناخته می شوند. مالی که از طریق رشوه پرداخت می شود به نفع دولت ضبط می گردد. همچنین در صورتی که به واسطه این رشوه فرد امتیازی را کسب کرده باشد امتیاز آن لغو خواهد شد. علاوه بر این افراد محکوم به مجازات تعزیری نیز می شوند. این مجازات ممکن است به صورت جزای نقدی یا حبس باشد.

ره جویان عدالت بهترین انتخاب جهت انجام امور حقوقی

کار چاق کنی امروزه در دستگاه قضایی به طور چشمگیری رواج پیدا کرده است، از اینرو تعداد زیادی از شهروندان را پشت در دادسراها و دادگاه ها گرفتار کلاهبرداران قضایى نموده است. موسسه ره جویان عدالت با اطلاع رسانی های قانونی خود افراد را نسبت به حقوق و تکالیفشان به خوبی آگاه می سازد تا در دام کارچاق کن ها نیفتند. اگر می خواهید پیگیری پرونده های حقوقی خود را به وکلای مجرب و متخصص بسپارید و یا نیاز به مشاوره دارید بهترین گزینه پیشنهادی گروه نام آشنای ره جویان عدالت است. این موسسه یکی از برترین و بهترین دفاتر حقوقی به شمار می آید.

موسسه نام آشنای ره جویان عدالت این اطمینان را به شما می دهد که تمامی امور حقوقی شما با بالاترین سرعت و در کمترین زمان ممکن به نتیجه می رسد. تخصص و تجربه وکلای این گروه به نوعی تضمین کننده کار این موسسه حرفه ای است. با یک انتخاب درست و اصولی همچون ره جویان عدالت به هیچ وجه در دام بزرگ کار چاق کن ها گرفتار نخواهید شد. همانطور که ذکر شده کارچاق کنی جرم می باشد، از اینرو برای رفع مسائل حقوقی خود به هیچ وجه نباید به سراغ این افراد بروید. انتخاب این افراد نه تنها باعث رفع مشکل شما نمی شود بلکه خسارت های زیادی را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مجید
    مجید

    سلام آیا وکالت کاری هم کار چاق کنی حساب میشه؟
    مثلا من وقت ندارم که سن قدیمیه خونه رو تبدیل به تک برگ کنم این کار رو به یه شخصی که پروانه وکالت نداره بصورت قرارداد محضری بسپارم ایا من هم مجرم شناخته میشم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      خیر وکالت رسمی هست که کاملاً هم معتبر می باشد

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان