قوانین آپارتمان نشینی

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

قوانین آپارتمان نشینی

امروزه در تمامی شهرها آپارتمان نشینی پیشرفت چشمگیری داشته است. با توجه به افزایش آپارتمان نشینی، ساکنان وظایفی دارند که باید به آنها پایبند باشند. البته ناگفته نماند همانطور که ساکنان آپارتمان‌ها وظایفی دارند، حقوقی هم دارند. جالب است بدانید که حقوق و وظایف ساکنان آپارتمان‌ها در کنار هم مجموعه‌ای را به اسم قانون آپارتمان نشینی به وجود می آورند.

اهمیت وجود قانون آپارتمان نشینی

با توجه به اینکه افراد زیادی با فرهنگ‌ های مختلف در آپارتمان زندگی می‌کنند، تنظیم و اجرای قانون برای ساختمان ضرورت بسیار زیادی دارد. اگر دریک ساختمان و یا آپارتمان قانون حاکم باشد زندگی در آنجا با آرامش بسیار زیادی همراه است.

فرهنگ آپارتمان نشینی چیست و چگونه باید آن را رعایت کنیم ‍؟

در ابتدا باید بگوییم که فرهنگ آپارتمان نشینی یعنی اینکه ساکنان یک آپارتمان به قوانین موجود در ساختمان خود پایبند هستند. در واقع موقعی شما دارای فرهنگ آپارتمان نشینی هستید که از قانون آپارتمان نشینی موجود در ساختمان خود پیروی کنید و به خوبی بتوانید در چهارچوب آن قوانین رفتار و حرکت نمایید. در این باره باید بگوییم که شما در فرهنگ آپارتمان نشینی نمی‌توانید مانند زندگی در خانه ویلایی رفتار کنید. به عنوان مثال شما نمی‌توانید در آپارتمان اقدام به برپایی  جشن‌ های بزرگ کنید.

چند مورد از مهمترین مجموعه قوانین آپارتمان نشینی

اولین قانون آپارتمان نشینی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این است که شما حق دخالت در زندگی همسایه های خود را ندارید. رعایت این موضوع علاوه بر اینکه موجب برقراری ارتباط و دوستی میان همسایه‌ ها می‌شود موجب وجود آرامش در ساختمان هم می گردد.

قانون دوم آپارتمان نشینی، استفاده صحیح از پارکینگ خودرو و انباری است. شما به عنوان یکی از ساکنان آپارتمان باید به این موضوع دقت کنید که جای پارکینگ و انبار ملک شما دقیقاً همان مکانی است که در سند رسمی منزل قید شده است و شما اجازه استفاده از پارکینگ و انباری همسایه های دیگر را ندارید. البته اگر با همسایه های خود هماهنگ نمایید می‌توانید با اجازه آنها از پارکینگ و انباری همسایه خود استفاده کنید.

در ساختمان و یا آپارتمان مکان‌های مشاع مانند پله و حیاط وجود دارد. مکان‌های مشاع یعنی مکان ‌هایی که همه ساکنان آپارتمان اجازه استفاده از آن را دارند و یک مکان عمومی حساب می‌شوند. پس با توجه به اینکه در آپارتمان مکان‌های مشاع وجود دارد،  شما اجازه قرار دادن وسیله‌‌ های مختلف شخصی مانند جاکفشی یا دوچرخه را در این مکان‌ها ندارید.

از مهم‌ ترین موارد مجموعه قوانین آپارتمان نشینی این است که اگر شما قصد ایجاد تغییر در ظاهر و نمای آپارتمان را دارید باید با ساکنان آپارتمان مشورت کنید. به عنوان مثال اگر شما قصد تغییر رنگ درب ساختمان را دارید‌ حتماً باید با ساکنان و مدیر ساختمان مشورت کنید. زیرا این مورد از مشاعات آپارتمان بوده و هزینه تعمیرات  در این قسمت ها بر عهده همه ساکنان است.

مطابق ماده ۹ قانون آپارتمان نشینی، هیچکدام از مالکان آپارتمان‌ها اجازه ندارند بدون موافقت اکثریت ساکنان ساختمان تغییراتی در اجزای مرئی و نمایان ساختمان بدهند.

ششمین قانون آپارتمان نشینی که رعایت آن باعث برقراری آرامش و نظم در محیط آپارتمان می‌شود ممنوع نمودن استعمال دخانیات در مکان‌های مسقف و بسته مشاع ساختمان، مانند راه پله‌ ها است.

یکی دیگر از عواملی که باعث برقراری نظم و انضباط در ساختمان می‌شود قرار دادن به موقع زباله در محل مختص به آن است. اگر شما زباله خود را در محل مختص به آن نگذارید باعث ایجاد ‌ بی نظمی در محیط شده‌اید و همین موضوع باعث می‌شود که همسایه ‌ها از شما ناراضی باشند. رعایت نکردن این قانون همانند یک زنجیره است و اگر شما اولین نفری باشید که این قانون را رعایت نمیکند، شما باعث شده‌اید که همسایه های دیگر هم این قانون را رعایت نکنند.

و اما آخرین قانون آپارتمان نشینی که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم عدم ایجاد آلودگی صوتی یا همان سر و صدا است که باعث افزایش آرامش در محیط ساختمان و آپارتمان می‌شود.

گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت

گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت یکی از قدیمی ‌ترین و معتبرترین دفاتر وکالت در پایتخت با دو دهه تجربه می باشد. این گروه با نام ره جویان عدالت توانسته است همراه با دیگر دفاتر حقوقی، به یکی از معتبرترین و بهترین دفاتر حقوقی تهران تبدیل شود.

اگر شما در ساختمان یا آپارتمان خود با همسایه های دیگر دچار درگیری یا اختلاف شده‌اید می‌توانید پرونده خود را به گروه ره جویان عدالت بسپارید. به محض سپردن وکالت پرونده ‌های خود به وکلای گروه ره جویان عدالت می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید. اگر شما در زمینه حقوقی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می‌توانید از وکلای بسیار با تجربه این گروه استفاده کنید. ره جویان عدالت این امکان را برای شما فراهم کرده است که به صورت رایگان از بهترین وکیل تهران مشاوره حقوقی دریافت کنید. بهره مندی از گروه ره جویان عدالت در انواع پرونده های حقیقی و حقوقی ضامن  موفقیت شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان