شکایت از کارفرما از بابت حقوق

Rate this post

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

شکایت از کارفرما از بابت حقوق

می دانید که برای شکایت از کارفرما بابت حقوق و بیمه بایستی چه اقداماتی را انجام داد؟ شما هم به دنبال گرفتن وکیل معتبر برای اخذ حق و حقوق خود از کارفرمای سابق تان هستید؟

شکایت از کارفرما بابت حقوق یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که ذهن بسیاری از کارگران را به سوی خود مشغول کرده است. با ایجاد اوضاع نابسامان اقتصادی در سال های اخیر، برخی از کارفرمایان از پرداخت حقوق به موقع کارگران خود شانه خالی می کنند. قانون کار برای حفظ حقوق کارگران، در سال ۱۳۹۶ قوانینی را تدوین کرده است که کارگران می توانند بر اساس قوانین تنظیم شده از حقوق خود دفاع نمایند. کارفرمایان بنا به قوانین تدوین شده توسط قانون کار موظف هستند که در حین استخدام کارگر مدنظرشان حق و حقوق وی را مشخص کنند. برای این منظور بایستی میزان حقوق و دستمزد، ساعات کاری، زمان عقد قرارداد، زمان دقیق پرداخت حقوق، محل انجام کار، سختی کار و غیره را تعیین نمایند.

اگر کارفرمای شما نیز تمایلی به پرداخت حقوق تان ندارد، می توانید فرصت را از دست نداده و اقدامات مربوط به شکایت از کارفرما بابت حقوق را انجام دهید. در ادامه مقاله سعی داریم سوالات متداول در خصوص شکایت کارگران از کارفرما را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

شکایت از کارفرما بابت بیمه

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، امروزه بسیاری کارگران جهت دفاع از حقوق خود به دنبال شکایت از کارفرمای سابق یا فعلی خود هستند. کارگران بایستی با تمام جزئیات ماده های مربوط به قانون کار از نزدیک آشنا باشند. در این صورت می توانند با ارائه مدارک و ادله های معتبر از حقوق خود دفاع نمایند. یکی از شکایت های مهم کارگران را، شکواییه های مربوط به عدم بیمه شدن کارگران توسط کارفرمایان شکل داده است. بعضی از کارفرمایان سودجو جهت کسب درآمد بیشتر، کارگران خود را بیمه نمی کنند. بنابراین کارگران در حین مواجه شدن با حوادث ناگوار در حین کار، نمی توانند از مزایای بیمه و تامین اجتماعی بهره مند شوند.

در سال های اخیر دولت نیز به شکل جدی کارفرمایان متخلف در این زمینه را شناسایی و آنها را مجازات کرده است. با این حال توصیه می شود که در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، به مراجع قضایی کشورمان اعتماد کرده و از حق و حقوق خود دفاع نمایید.کارفرماها طبق بند الف ماده ۴ قانون مربوط به تامین اجتماعی و ماده ۱۴۸ قانون کار موظف هستند که کارکنان خود را بیمه کنند. شما می توانید برای ثبت شکایت از کارفرمای خود به سامانه جامع روابط کار مراجعه نموده و مراحل ثبت شکایت را طی کنید. همچنین عدم بیمه شدن کارگران می تواند مشکلات زیادی را در زمان بازنشستگی آنها به وجود آورد. کارگرانی که در طول سال های جوانی از بیمه منسجمی برخوردار نباشند، نمی توانند در دوران پیری حقوق بازنشستگی دریافت کنند.

برای شکایت کردن از کارفرما گرفتن وکیل الزامی است؟

افرادی که به دنبال شکایت از کارفرمای فعلی یا سابق خود هستند، می توانند برای تسریع روند شکایت خود به فکر گرفتن وکیل خبره در این زمینه باشند. البته شما می توانید بدون اخذ وکیل نیز شکایت خود را ثبت کرده و از حقوق خود دفاع نمایید. همچنین برای اخذ راهنمایی های بیشتر در خصوص شکایت کردن از کارفرما، با گروه وکلای ره جویان عدالت در ارتباط باشید. وکلای ما در این مجموعه سعی می کنند بهترین خدمات را برای شما به ارمغان آورند.

سوال های متداول در خصوص شکایت کارگران از کارفرماها

اکنون که تصمیم دارید تا علیه کارفرمای خود شکایت کنید، بهتر است که سوالات متداول در خصوص شکایت از کارفرما را مورد بررسی قرار دهید. مهمترین سوالات متداول در خصوص شکایت کارگران از کارفرماها عبارتند از:

– اولین گام برای شکایت از کارفرما چیست؟ توجه نمایید که اولین و مهمترین مرحله ی مربوط به شکایت مذکور را ثبت نام کردن در سامانه جامع روابط کار شکل داده است. برای این منظور می توانید وارد سامانه شده و بر روی گزینه خدمات کلیک کنید. سپس می توانید گزینه ثبت درخواست بدوی را انتخاب نموده و درخواست تان را نهایی کنید.

– اصلی ترین نکات مورد توجه در حین ثبت شکایت نامه بر علیه کارفرما کدامند؟ پیشنهاد می شود که آدرس منزل و  شرکتی که در آن فعالیت می کنید را با دقت بالایی وارد کنید. همچنین کپی یا اصل فیش حقوقی و مدارک شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشید.

– مدت زمان رسیدگی به شکوائیه های مذکور چقدر می باشد؟ معمولا افرادی که به دنبال شکایت از کارفرمای خود هستند، می توانند تا چند ماه شکایت خود را به نتیجه برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان