دفتر خدمات الکترونیک قضایی در منطقه ۱

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

دفتر خدمات الکترونیک قضایی در منطقه ۱

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که به صورت دقیق، دفتر خدمات الکترونیک قضایی چیست و چه وظایفی دارد؟ پاسخ به این سوال خیلی راحت نمی باشد. به صورت کلی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به مراکز خاصی گفته می شوند که با هدف کاهش ازدحام جمعیت در دادگاه و جلوگیری از اتلاف وقت کاربران طراحی شده اند. این دفاتر ویژگی های مثبت زیادی داشته و می توانند روند رسیدگی به یک پرونده قضایی را تحت تاثیر خود قرار دهند. امروزه در هر شهر ایران، حداقل یک دفتر خدمات الکترونیک یافت می شود. امروز ما قصد داریم تا وظایف دفتر خدمات الکترونیک قضایی را به صورت دقیق بررسی کنیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

دفتر خدمات الکترونیک قضایی چیست؟

بیایید تا کارمان را با بررسی چیستی دفتر خدمات الکترونیک قضایی شروع کنیم. همانطور که گفته شد، قوه قضاییه به منظور کاهش ازدحام جمعیت در دادگاه ها و سریع تر کردن پروسه رسیدگی به درخواست مردم، مراکزی را تحت نام دفتر خدمات قضایی راه اندازی نمود. خدماتی که به دادگاه و دستگاه قضایی هستند، به صورت اینترنتی توسط این دفاتر در اختیار مردم قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که خدمات الکترونیک قضایی معمولا برای طرح دعاوی حقوقی، طرح دعاوی خانوادگی، طرح درخواست تجدید نظر واخواهی و غیره به کار می رود. پس استفاده از آن برای همه افرادی که به دنبال حمایت دستگاه قضایی هستند، ضروری می باشد. یکی از مهم ترین مراحل ثبت شکایت از افراد و پیگیری درخواست، استفاده از دفتر خدمات الکترونیک قضایی می باشد.

بررسی هدف از ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله پر اهمیت اشاره کردیم، مهم ترین هدف کارشناسان از ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، سریع تر کردن پروسه رسیدگی به پرونده های مختلف بود. قبلا مردم مقدار زیادی از وقت با ارزش خود را در دادگاه ها و دادسرا ها می گذراندند تا بتوانند یک درخواست یا یک شکایت ساده را ثبت کنند. این مسئله می توانست مشکلات پیچیده ای را برای افراد ایجاد نماید! معمولا دادگاه ها وقت کافی برای رسیدگی به همه این درخواست ها را نداشته و یک شکایت ساده به چندین روز زمان نیاز داشت.

اینجا بود که کارشناسان با راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر ایران، روند بررسی درخواست و رسیدگی به همه آنها را سریع تر کردند. البته، این دفاتر اهداف دیگری را نیز دنبال می نمایند. به عنوان مثال، با استفاده از خدمات این دفاتر فرآیند رسیدگی به پرونده ها و شکایات شفاف تر می شود. کارآمدی دستگاه قضایی با این دفاتر چند برابر شده و دقت رسیدگی به درخواست های مختلف هم افزایش یافته است. طبق آمار های منتشر شده در دنیای اینترنت، اکثر مردم رضایت بیشتری نسبت به دستگاه قضایی ایران پس از راه اندازی این مراکز پیدا کرده اند.

معرفی وظایف این دفاتر

وظایف دفتر خدمات الکترونیک قضایی را می توان از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد. این مراکز در حوزه های مختلفی خدمات خود را ارائه داده و نیاز های مردم را رفع می کنند. طرح دعوا، یکی از همین وظایف است. فرقی ندارد که شما به دنبال طرح دعاوی مالی، خانوادگی و غیره هستید؛ در هر صورت باید خدمات دفاتر قضایی را مورد استفاده قرار دهید تا به راحتی شکایت خود را ثبت کنید.

اعلام اعتراض به حکم دادگاه و بررسی دقیق حکم، از جمله دیگر وظایف دفتر خدمات الکترونیک قضایی به حساب می آید. کاربران می توانند درخواست هایی همچون تجدید نظر، رسیدگی مجدد، طاری، واخواهی و غیره را از طریق این مراکز ثبت نمایند.

اگر یک نفر به تعهدات خود در زمینه های مختلف همچون مالی، خانوادگی یا غیره عمل نکرد، با استفاده از دفتر خدمات الکترونیک قضایی افراد می توانند به راحتی درخواستشان را مورد پیگیری قرار دهند. بررسی اولیه و ثبت درخواست مربوط به مشکلات شهری، اعسار و تقسیط، امور حسبی، مسائل مربوط به شرکت ها، عدم وفای به عهد، ابطال اجاره نامه و ایجاد اظهارنامه از جمله دیگر وظایف این دفاتر به حساب می آیند. اگر بخواهیم این مسئله را به جمع بندی برسانیم، باید بگوییم هر گاه فردی به استفاده از خدمات قضایی نیاز داشت، در ابتدا باید درخواستش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی ثبت کند.

دفتر خدمات الکترونیک قضایی منطقه ۱ تهران

حتما شما هم از خود می پرسید که بهترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در ایران کدام است؟ امروزه دفاتر زیادی در سراسر ایران راه اندازی شده و در حال ارائه خدمات به مردم هستند. شما باید بر اساس موقعیت مکانی و شهر خود، نزدیک ترین دفتر را انتخاب نمایید. دفتر خدمات الکترونیک قضایی منطقه ۱ تهران، یکی از خوش سابقه ترین مراکزی است که در این زمینه فعالیت کرده و خدماتش را در اختیار مشتریان قرار میدهد. این دفتر همواره آماده بررسی درخواست های مردم و ثبت آنها برای پیگیری های بیشتر می باشد. پس اگر شما هم به دنبال بهترین دفتر خدمات قضایی در تهران هستید، با خیال راحت می توانید خدمات این مجموعه را به کار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان