اخذ ویزای کاری ایران

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

اخذ ویزای کاری ایران

یکی از مهم ترین مواردی که اتباع خارجی برای اشتغال به کار در ایران باید به آن توجه داشته باشند، اخذ ویزای کار در ایران است. به صورت کلی، ایران یکی از کشور های سخت گیر در زمینه ارائه ویزای کاری به حساب می آید. اتباع خارجی در صورتی که تخصص خاصی داشته باشند، خیلی راحت تر می توانند در ایران مشغول به کار شوند. البته، به خاطر داشته باشید که یک سری مدارک خاص هم برای دنبال کردن این پروسه ضروری هستند. اتباع خارجی که به ایران برای کار مهاجرت می کنند، با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز به راحتی می توانند نسبت به دریافت ویزای کاری اقدام نمایند و فعالیت خود را در کشور ایران قانونی سازند. امروز ما قصد داریم تا در مورد روند اخذ ویزای کاری ایران و نکات مهم برای دنبال کردن آن با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

مدارک مهم برای دریافت ویزای کار ایران کدام اند؟

بیایید تا کارمان را با بررسی مدارک مهم برای اخذ ویزای کاری ایران شروع کنیم. در ابتدا متقاضیان باید فرم درخواست ویزا تک برگ خود را پر نمایند. این فرم در اختیار اداره مهاجرت قرار گرفته و توسط کارشناسان بررسی خواهد شد. پس از آن متقاضیان باید یک قطعه عکس ۳ در ۴ از نوع بیومتریک را به اداره مهاجرت ارائه نمایند. این عکس باید از روبرو، بدون کلاه و همراه با پشت زمینه سفید گرفته شود. در غیر این صورت قابل قبول نیست.

از جمله دیگر مدارک ضروری برای اخذ ویزای کاری ایران می توان به اصل پاسپورت از سمت کشور مبدا اشاره کرد. پاسپورت دریافت شده باید معتبر باشد. حداقل اعتبار پاسپورت برابر با ۶ ماه است. پاسپورتی که متقاضی ارائه می کند باید صفحات سفید کافی را در خود جای داده باشد. در نهایت، متقاضیان باید هزینه بررسی پرونده و صدور ویزا را پرداخت نمایند. فیش واریزی هم باید همراه با سایر مدارک در اختیار کارشناسان قرار گیرد.

بررسی شرایط دریافت ویزای کار در ایران

پس از بررسی مدارک، نوبت به شرایط ضروری برای اخذ ویزای کاری ایران می رسد. اولین مسئله ای که شما باید به آن توجه کنید مربوط به ارائه دعوت نامه است. یک کارفرمای ایرانی باید مهاجر خارجی را به ایران برای کار دعوت کند. در غیر این صورت روند صدور ویزا به سختی دنبال خواهد شد. صدور از سمت شخص، شرکت یا موسسه معتبر از جمله مواردی به حساب می آید که شما باید به آن توجه کنید. تسلط به زبان فارسی دومین مسئله پر اهمیتی به حساب می آید که روند دریافت ویزای مخصوص کار را تحت تاثیر خود قرار می دهد. متقاضیان حتما باید بتوانند به زبان فارسی صحبت کنند.

داشتن سابقه تحصیلی یا کاری از جمله دیگر مواردی به حساب می آیند که روند اخذ ویزای کاری ایران را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. در نهایت، متقاضی باید اثبات کند که پس از پایان دوره کاری، قصد ماندن در ایران را نداشته و به سرعت ایران را ترک خواهد کرد. البته که ایران پس از پایان این دوره، متقاضی را به کشور خود دیپورت می کند. احتمال تمدید ویزای کاری وجود دارد ولی این احتمال قطعی نیست.

پروسه دریافت ویزای مخصوص کار در ایران

برای اخذ ویزای کاری ایران، متقاضیان در ابتدا باید دو نسخه از پرسشنامه اطلاعات فردی را تکمیل نمایند. این پرسشنامه باید توسط کارفرما هم پر شود تا پس از طی کردن سایر مراحل مشکلی ایجاد نشود. پس از طی کردن مراحل اداری و ورود متقاضیان به ایران، کارفرما باید پس از ۱ ماه مدارک لازم برای صدور پروانه کار را در اختیار اداره مهاجرت قرار دهد. در غیر این صورت، بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار با او برخورد می شود. کارفرما باید یک نسخه از قرارداد اولیه را نیز در اختیار اداره مهاجرت قرار دهد.

نکات مهم برای دریافت ویزای کار ایران

البته که برای اخذ ویزای کاری ایران کاربران همواره باید به یک سری نکات خاص توجه کنند. این نکات می توانند روند دریافت ویزا را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند. اولین نکته مربوط به کارفرما می باشد. کارفرما باید حداکثر ۱ ماه پس از ورود تبعه به کشورمان، مدارک لازم برای صدور پروانه کار را به اداره مهاجرت ارائه کند. عدم توجه به این مسئله مشکلات جدی را برای مهاجر ایجاد خواهد کرد. جدا از این مسئله، مدت اعتبار ویزای کاری ایران ۳ ماه خواهد بود. البته که این مدت قابل تمدید بوده و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

در صورتی که شما هم برای اشتغال به ایران با مشکلی مواجه شده اید و به دنبال یک تیم حرفه ای برای پیگیری آن هستید، می توانید هم اکنون از خدمات کلی و جامع مجموعه ره جویان عدالت استفاده کنید. ره جویان عدالت یکی از مطرح ترین تیم های ایرانی فعال در زمینه پیگیری مشکلات قانونی به حساب می آید. خدمات گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت ارائه شده و در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت. پس برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن شما می توانید هم اکنون از مجموعه ره جویان عدالت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان