مشاوره در طلاق توافقی

5/5 - (13 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل خانواده با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

مشاوره در طلاق توافقی

ضرورت مشاوره در طلاق توافقی

ضرورت مشاوره در طلاق توافقی براساس قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱ اجباری شده است بنابراین مراکز مشاوره خانواده مدتی است همراهی دادگاه ها برخاسته و تلاش می کنند پیش از جاری شدن حکم طلاق توافقی با ارائه راهکار مشاوره ای زوجین را به حل مشکلات و ادامه زندگی ترغیب و از جدایی منصرف کنند اما برخی شواهد اجرای موفقیت آمیز طرح فوق را مورد تردید قرار می دهد. از شبهات مطرح شده زمان کوتاه مشاوره و صوری بودن این جلسات است.

طلاق توافقی

عدم صدور حکم طلاق بدون مشاوره طلاق توافقی

رهبر انقلاب تیرماه ۱۳۹۴ در دیداری با مسئولان قوه قضائیه به برخی از مشکلات دادگاه های خانواده از جمله طلاق توافقی اشاره کرده و گفتند قضات محترم با کمک بزرگان خانواده این گونه مسایل را تقلیل دهند.

همین مسأله باعث شده قوه قضائیه مشاوره قبل از طلاق های توافقی را اجباری اعلام کند تا بر این اساس بدون انجام مشاوره امکان ثبت طلاق توافقی وجود نداشته باشد. بنابراین در طلاق توافقی طبق قانون، مراجعه به مشاوره الزامی است.

قاضی هم نمی تواند بدون رأی مشاوره حکم طلاق توافقی را صادر کند، زیرا باید مدارک لازم درخصوص مشاوره به قاضی ارائه شده تا قاضی رأی خود را ارائه دهد، بدون مراجعه به مشاور و رأی آن، حکم طلاق توافقی صادر نخواهد شد. در بعضی از شهرها زوجین و یا وکلای آنها به واحد مشاوره بهزیستی آن شهر ارجاع داده میشوند اما در تمام مجتمع های قضایی خانواده تهران، واحد مشاوره مستقر در همان مجتمع شده است و با معرفی شعبه رسیدگی کننده به طلاق توافقی زوجین یا وکلای آن به واحد مشاوره مراجعه می کنند اما رویه شعبه های دادگاه خانواده متأسفانه در این خصوص یکسان نیست با توضیح این که بعضی از شعب حضور زوجین را برای مشاوره الزامی می دانند، برخی از شعب حضور یکی از زوجین را حداقل برای مشاوره ضروری می دانند و در نهایت بعضی شعب دادگاه خانواده هم انجام مشاوره بدون حضور زوجین و با وکیل را در طلاق توافقی امکان پذیر می دانند.

به دلیل جوانب متعدد در این موارد لطفاً قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کامل را در خصوص مشاوره طلاق توافقی کسب نمایید. گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت با کادری از بهترین وکلا و مشاورین حقوقی تا رفع کامل این مشکل در کنار شما خواهند بود. با ما تماس بگیرید و در این زمینه یا موارد مشابه با وکیل دادگستری مشاوره حقوقی تخصصی بگیرید.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان