آیا مهریه زندان دارد؟ شرایط اعسار و قانون جدید مهریه

3.7/5 - (90 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل خانواده با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

آیا مهریه زندان دارد؟ شرایط اعسار و قانون جدید مهریه

دادخواست پرداخت مهریه یکی از رایج ترین دادخواست هایی می باشد که در دادگاه خانواده مطرح می گردد و به صرف احراز رابطه زوجیت و میزان مهریه،دادگاها بدون چون و چرا حکم به پرداخت مهریه صادر می نماینداما نکته ای که دراین خصوص باید مورد توجه قرار بگیرد این است که چون معمولاً مهریه با سکه طلا تعیین می گردد و سکه طلا نیز به علت تورم بسیار بالا در کشور، قیمت بسیار زیادی پیدا نموده است و غالباً جوانانی که به تازگی ازدواج کرده اند توان پرداخت آن را ندارند ، حتی در برخی موارد حقوق ماهیانه آنها کفاف پرداخت یک ربع سکه را هم نمی دهد. اما با توجه به این که مرد تعهد به پرداخت مهریه نموده است تکلیف به پرداخت آن دارد و چنانچه نتواند به این تعهد خود عمل نماید باید به موجب قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی تا زمان پرداخت بدهی خود به زندان برود.اخیراً با توجه به افزایش سر سام آور قیمت طلا و همچنین افزایش تعداد زندانیان مرد از جهت عدم پرداخت مهریه، توسط بخش نامه های صادره از قوه قضائیه تا میزان ۱۱۰ سکه طلا کماکان استفاده از ضمانت اجرایی زندان وجود دارد و بیشتر از آن امکان استفاده از این ضمانت اجرا وجود ندارد.

اعسار و قانون جدید مهریه

نکته بعدی این است که مرد می تواند برای پرداخت مهریه دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را تقدیم دادگاه نماید و در غالب موارد این دادخواست پذیرفته می شود.در دعوای اعسار مرد باید بتواند ثابت نماید که توانایی مالی پرداخت یک جای مهریه را ندارد. دادگاه در صورت احراز حکم به تقسیط مهریه صادر می نماید به این نحو که مرد ماهانه نیم سکه یا ربع سکه یا معادل ریالی آن را به زن پرداخت نماید.

برای اثبات اعسار مرد باید دو گواه یا شاهد به دادگاه معرفی نماید این گواهان باید از وضعیت مالی مرد آگاهی کامل داشته باشند به نحوی که اطلاعات دقیق از میزان توانایی مالی وی داشته باشند. گواهان به صورت مشخص گواهی می نمایند که مرد در وضعیت مالی نمی باشد که بتواند تمام مبلغ مهریه را به صورت یکجا پرداخت نماید و استطاعت مالی وی را برای تقسیط مهریه تأیید می کنند. در این وضعیت دادگاه با توجه به مفاد شهادت شهود حکم می نماید که مرد به طور مثال ماهیانه نیم سکه یا ربع سکه پرداخت نماید، البته در غالب موارد دادگاه حکم می نماید که تعدادی سکه به عنوان پیش پرداخت، پرداخت گردد که این تعداد می تواند حسب رأی دادگاه متفاوت باشد. در خصوص این که آیا عدم پرداخت مهریه باعث می گردد که مرد محکوم به زندان گردد یا خیر، باید توجه نمائیم که اولاً عدم پرداخت مهریه به منزله ارتکاب جرم نمی باشد که محکومیت به زندان از جهت مجرم بودن مرد باشد اما قانونی تحت عنوان قانون نحوه ی اجرای محکومیت های مالی وجود دارد که به موجب آن چنانچه شخصی دین خود را پرداخت ننماید باید حبس گردد تا بطور کامل آن را پرداخت نماید، دوماً به موجب بخش نامه صادره از قوه قضائیه چنانچه میزان مهریه بالاتر از ۱۱۰ عدد سکه باشد، ضمانت اجرای حبس صرفاً تا میزان ۱۱۰ عدد سکه خواهد بود به این معنی که اگر شوهر آن میزان را پرداخت نماید از حبس آزاد خواهد شد و بابت الباقی مهریه حبس وجود نخواهد داشت و زن می تواند در صورتی که اموالی از شوهر پیدا کند آن اموال را به قسمت اجرای احکام دادگاه معرفی نماید و از محل فروش آن اموال، می تواند طلب خود را بابت مهریه برداشت نماید. توجه داشته باشید در صورتی که مهریه تقسیط گردد امکان جلب مرد وجود ندارد و زن صرفاً می تواند درخواست پرداخت اقساط نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مسلم یارمحمدی
    مسلم یارمحمدی

    سلام زنم یک سال پیش طلاق غیابی گرفته به خاطر نفقه زندان بودم بعد ازادی از زندان ابلاغیه آمد برای مهریه احسار زدم ودیگه دادگاه نرفتم پنج ماهه حکم جلب گرفته شده چون هیچکس وهیچ چیزی ندارم اگه خودمو معرفی کنم میشه قسطی کنم میگن چون احسار زدم نرفتم فرار کردم دیگه نمیشه احسار زد با تشکر فراوان درخواست راهنمای دارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      امکان طرح مجدد دعوی اعسار برای شما وجود دارد

  • مسعود
    مسعود

    سلام وقت بخیر من نظامی هستم و به علت مشکلات همسرم درخواست طلاق داده است مهریه ۵۰۰سکه است بخدا من ماهی ۱۱تومن بیشتر حقوقم نیست حالا به خاطر این مهریه به زندان می افتم؟؟اگرزندان بروم کارمم ازدست میدهم؟؟؟ لطفا کمکم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید دادخواست اعسار و تقسیط مهریه بدهید

  • حسین
    حسین

    سلام
    یه سوال داشتم
    زمان استعلام گردش مالی موقه اعسار که دادگاه میخوادهد آیا قبل یه سال از اعسار میباشد
    یا از موقه دادخواست مهریه گردش مالی استعلام میشود

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      این موضوع بستگی به دستور دادگاه دارد و امکان اخذ هر دو استعلام وجود دارد

  • پرویز رضوی نیا
    پرویز رضوی نیا

    سلام خسته نباشید من خانومم دادخواست داده الان هیچی ندارم مهریه خانومم بدم مادرم تحت پوشش کمیته امداد هست و پدرم نیست ایا زندان دارد یانه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورت ارائه دادخواست اعسار و اثبات این موضوع صدور جلب منتفی خواهد شد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      چنانچه دادخواست اعسار بدهید برایتان قسط بندی می کنند و زندان ندارد

  • جانباز درمانوه
    جانباز درمانوه

    دورد من ۵۷سال دارم وبعد از ۴۰سال زندگی که همه عذاب بوده حدود ۶سال است با وام جانباز یم وکمک خواهرم یک آپارتمان خریدیم الآن طی این مدت زندگی برایم جهنم شده زنم می‌گوید خانه را به نامش کنم ولی متاسفانه سند رهن بانک است تا ۱۴سال دیگر وامکان ندارد خودم نیز از کار افتاده شدم و یک کمک مشعیت مبلغ ۴۵۰۰۰۰۰ماهانه دریافتیم است حال ۵۰مثقال طلا و۴۰۰هزارتومان مهریه خانومم است ومشاوره رفتیم خانه را توقیف کرد که بعلت نداشتن همین ملک چیزی دیگر ندارم نتوانست خانه را توقیف کند از توقیف درش آوردم سؤال آیا من با این شرایط چیکار باید کنم واینکه می‌تواند مرا زندانی کند یا خیر ممنون میشم راهنمایم کنید
    ولی نا گفته نماند یک پراید دارم که اسنپ کار میکنم برای خرج خانه وحاظرم ولا کل خانه را بهش بدم چرا که مادر ۳فرزندم هست واگر جدا شود از بیمه تکمیلی هم دیگر نمی‌تواند استفاده کند در صورتی که ۵۳سال دارد وبیشتر از همه افراد خانواده از بیمه استفاده می‌کند فقط مرا تهدید به زندان می‌کند آیا مرا حبس خواهند کرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      باتوجه به طولانی بودن سوال شما و اینکه موضوع مورد نظر نیاز به بررسی مدارک و صحبت کامل تر دارد بهتر است مشاوره را به صورت تلفنی یا حضوری اخذ نمایید. برای اطلاعات بیشتر با دفتر تماس حاصل نمایید.

  • فرشید
    فرشید

    سلام اگه بعلت نداشتن آگاهی مدت زمان درخواست اعصار گذشته باشد چه باید کرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      باید دادخواست اعسار را مطرح نمایید ولی بعلت گذشت مهلت ارائه آن برای شما تأمین (وثیقه) در نظر گرفته خواهد شد.

  • Yeganeh
    Yeganeh

    سلام من ۱۷سالمه در دوران نامزدی هستم میخواستم بدونم میتونم هم مهریه رو ازش بگیرم وهم طلاق بگیرم؟
    یا مهریه رو تنها اجرا بزارم وروش فشار بیارم که به طلاق تفاهمی راضی بشه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در این خصوص بهتر است که حضوراً از وکیل مشورت اخذ نمایید برای اطلاعات بیشتر با دفتر تماس حاصل نمایید.

  • هورا
    هورا

    سلام و ارادت، شنیدم اگه مرد توان مالی در پرداخت مهریه نداشته باشد،حتی اعسار هم بزند،باید یک سال زندانی شود تا کاملا مشخص شود ک توان مالی ندارد،آیا درست است؟
    آیا قاضی زن و شوهر را مشاور خانواده یا روانپزشک می فرستد یا خیر؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      خیر پس از صدور اجرائیه در صورتی که ظرف یکماه دادخواست اعسار داده شود مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت صدور حکم اعسار زندانی در کار نخواهد بود.
      در صورت طلاق توافقی زن و شوهر به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع می شوند.

  • مهتاب
    مهتاب

    سلام همسرم یک ماهه از خونه رفته و من برای عدم تمکین و نفقه شکایت کردم با توجه به اینکه درآمد بالایی داره چیزی به اسمش نداره و تمام کارکردش رو به حساب مادرش می‌ریزه و عابر بانک به اسم خودش نداره میتونم درخواست مهریه کنم اگه تو دادگاه بگه چیزی ندارم چطور باید ثابت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما در هر حال می توانید نسبت به اجرای مهریه خود اقدام نماییدو در صورت نداشتن هیچگونه اموال دادگاه مبادرت به تقسیط مهریه متناسب با وضعیت مالی همسرتان می نماید

  • دربه در
    دربه در

    سلام خسته نباشید زنم مهریه روگذاشته اجراماشینموتوقیف کرده من پراید۸۵دارم کرایه کش هستم ماشینموبردارتوان پرداخت ماهی یک میلیون یایک ونیم رودارم واسه من زندانی چیزی هست یانه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورت اثبات اینکه خودرو مذکور وسیله امرار معاش می باشد امکان رفع توقیف آن وجود دارد.

  • محمدعلی
    محمدعلی

    باسلام و خسته نباشید همسرم مهریه به اجرا گذاشته بنده یک منزل مسکونی به نامم هست ونه پولی دارم و ن ماشین. دوتا بچه گذاشته برام رفته من و بچه هام فقط همین خونه برامون مونده ایا میتونه خونه که از مهریه کمتر توقیف کنه.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      منزل مسکونی برای زندگی زوج به عنوان مستثنیات دین تلقی شده و قابل توقیف و حراج نمی باشد.

  • علی رضا غلامپور
    علی رضا غلامپور

    سلام من سال۹۷عقد کردم و اوایل سال۹۹رفتم سربازی وبرج۱۲سال۹۹که سرباز بودم خانمم رفت و تقاضای مهریه کرد و جلوی تمام حساب هام رو بست و الان برای اجرای مهریه اقدام کرده و قضات حکم نهایی یک سکه پیش و هر۴ماه ربع سکه حکم دادن و من برای پرداخت سکه پیش هم لنگ هستم و شغلی ندارم و بیکارم چکار کنم؟آیا بازم زندان میکنن منو.
    هیچ سند منزل و ماشینی ندارم
    و هیچ مالی دست کسی ندارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما امکان طرح دادخواست تعدل اقساط مهریه را دارید همچنین با توجه به قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی امکان اخذ دستور جلب و بازداشت شما نیز وجود دارد.

  • علی
    علی

    سلام خسته نباشی
    خانم برای مهریه اقدام کرده مبلغ ۷۰۰عددسکه
    تمام دارایم فقط پول پیش خونه مبلغ صدمیلیون
    ویک ماشین سمند مدل پایین بنام پسرم هستش
    دوتا پسر هم دارم که با من زندگی میکنند یکیش ۹سال یکیش۱۶سال
    توان مالیم خیلی پایین ،حتی روی خرج خونه و مخارج زندگی هم موندم پیش پرداخت مهریه را میشه حذفش کرد چیکار باید کرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتیکه مالی به نام شما نباشد شما می توانید مبادرت به طرح دادخواست اعساراز پرداخت مهریه نموده و قضات متناسب با وضعیت مالی شما مبادرت به تقسیط می نمایند.

  • علی حاتمی
    علی حاتمی

    سلام خسته نباشید من کلا۱ماه ازدواج کردم الان زن م میخوادطلاق بگیرواقعادستم خالیه بعدم توازدواجم نوشته اندال مطالعه شغلم آزادواقعاتواسنپ م هیچ ندارم بنظرتون میرم زندان

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتیکه تقاضای اعسار از پرداخت محکوم به بزنید دادگاه با توجه به شرایط مالی شما حکم به پرداخت اقساط می دهد و زندان ندارید.

  • عبدی
    عبدی

    با سلام خانمم مهریشواز طریق ثبت اسناد گذاشته بود اجرا سه دانگ خونه به نام منه اداره ثبت اسناد سه دانگ خونه رو مثتسنات دین حساب کردن و ماشین و ما قبل توقیفش که آن زمان باهم زندگی می‌کردیم با قولنامه دستی فروخته بودم شاهدم بود مبلغ ماشینم کارت کشیده بودشخص ثالثا ازمن شکایت کرده الانم رفته وکیلش از دادگاه مهریشو گذاشته اجرا من هم حقوق بگیرم.میتونم بپرسم وکیلش میتونه دوباره خونمو شکایت کنه یا تقسیط میشه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      منزل مسکونی شما به عنوان مستثنیات دین تلقی شده و دیگر نمی تواند اعلام مهریه در مورد آن نماید.

  • سید علی رصوی
    سید علی رصوی

    سلام وقت بخیر،من‌خانومم حق طلاق داره و اقدام کرده برای مهریه و نفقه خودش و بچه اقدام کرده،و از طریق دادگاه اقدام کرد که یک چهارم از حقوقم را بست و کل داراییم فقط دویست میلیون پول پیش خونه هستش،میخواستم ببینم میتونه روی پول پیش خونه اقدام کنه یا نه،و آیا مهریش که ۳۵۰ تا سکه هست زندانی داره یا نه؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام هرگونه مالی نزد ثالث اعم از ودیعه منزل و یا طلب را میتواند با زداشت نماید در خصوص زندان نیز اگر مطالبه و مجکوم شده باشید میتوانید دادخواست اعسار بدهید در غیر این صورت مانند تمامی دیون زندانی دارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام هرگونه مالی نزد ثالث اعم از ودیعه منزل و یا طلب را میتواند با زداشت نماید در خصوص زندان نیز اگر مطالبه و مجکوم شده باشید میتوانید دادخواست اعسار بدهید در غیر این صورت مانند تمامی دیون زندانی دارد

  • عباس
    عباس

    سلام من یک و سال و نیم نامزد کردم هیچی از خودم ندارم خانمم هم قبل ازدواج میدونست حالا اگه مهریه اجرا بزاره میتونه منو زندان بندازه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتیکه مهریه همسر شما در سند ازدواج عندالمطالبه باشد شما ملزم به پرداخت آن می باشید و اگر ایشان مهریه خود را اجرا بگذارد و شما توان پرداخت آن را نداشته باشید می توانید مبادرت به طرح دعوی اعسار نموده و مهریه را قسط بندی نمایید.

  • صادق
    صادق

    سلام خسته نباشید عمویه من بخاطر مهریه بردنش زندان باید براش وکیل بگیرم اعسار بزنم یا نه نیازی ب وکیل نیست خودمم میتونم اعسار بزنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      عموی شما چه با وکیل و چه بی وکیل می توانید مبادرت به طرح دعوی اعسار از پرداخت مهریه نماید که درصورت معسر شناخته شدن از جانب دادگاه مهریه با توجه به وضعیت مالی ایشان به صورت اقساطی تعیین می گردد.

  • بهزاد
    بهزاد

    سلام. وقت شما بخیر
    من یک کارگر هستم که در ماه ده و نیم حقوق میگیرم گاهی بیشتر و گاهی کمتر ۳۴تا سکه تاحالا پرداخت کردم. دیگه توان پرداخت سکه ندارم. آخه در ماه دومیلیون نفقه هم میدم و هر ۸ماه یک سکه دیگه. توانی ندارم. که بدم هیچی. ندارم جز یک حقوق. کارگری. ایا سکه میتونند زمانش ۱۸یا ۱۵ماهه کنند.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      چنانچه شما قبلاً مبادرت به طرح دعوی اعسار نموده باشید و از طریق دادگاه مهریه اقساطی شده باشد و هم اکنون توان پرداخت اقساط تعیینی را ندارید می توانید مبادرت به طرح دادخواست تعدیل تقسیط نموده و دلایل خود از جمله پرداخت های دیگر را نیز به دادگاه ارائه نمایید.

  • احمد
    احمد

    سلام من برای مهریه اقدام کردم شده۶تاسکه جلو هراز ۶ماه یک سکه الان هم جلبش گرفتم زندانه همسرم برای ازادیش چه سندی باید بزاره به انوان ضامن که بیاد بیرون ایا اگر فراری بشه اون سند که گزاشته برای کل سکه است یا برای همان ۶سکه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      تشخیص نوع سند به عهده دادگاه است اگر متهم را حاضر نکند سند وثیقه به نام دولت توقیف میشود .

  • آرمین
    آرمین

    سلام من پولی ندارم که اعسار بزنم همسرم میتونه منو زندان بندازه مهریه هم عندالمطالبست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      مهریه مانند تمام بدهی ها یک دین است و هر دینی در صورت عدم پرداخت برابر قانون بازداشت در پی خواهد داشت شما می توانید دادخواست اعسار ثبت نمایید.

  • محمدرضا
    محمدرضا

    سلام اگه مهریه نخواام بدم و زندان بنویسن برام
    چند وقت حبس دارع ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      تا زمان پرداخت مهریه و یا قبول اعسار

  • ماریا
    ماریا

    شوهرم ده ماه زندان انداختم،قاضی نوشته دو سکه ۹ پس از آزادی وبعد هر ۹ ماه یک سکه الان شوهرم بچه هم پیشش است ونداره بده،چکارکنم جلب بگیرم بندازمش زندان.بچم سرگردان میشه،خودم هم بچه را نمیخوام دست وپاگیر است.چکار کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت بخیر
      صرفا به سوالات حقوقی پاسخ داده میشود.

  • علی اسفندیاری
    علی اسفندیاری

    باسلام..دختر بنده ۱۱ سال قبل ازدواج کرده وبعلت اینکه شوهرش هیچ گونه خرجی به او نمی داده کلیه هزینه لباس ومخترج دیگرش را من پرداخت می کردم ومدت ۱۳ ماه است که در منزلش با ما زندگی می کنند و۷۰۰ سکه مهریه اش است وشوهرش خانه ای داشته چندین ماه قبل که فهمید همسرش مهریه اش را اجرا گذاشته فروخته پول منزل وکلیه پول‌هایش را بحساب مادر و خواهرش واریز کرده..که ثابت کند چیزی ندارد..در این مدتی که نزد ما است هیچگونه وجهی ویا حتی یک جوراب هم نگرفته برای همسرش. آیا اجرت المثل وخرجی هم به او تعلق می گیرد..وجهت دریافت مهریه راهنمایی بفرمایید….سپاسگزارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      اولاً دختر شما بابت نفقه می تواند طرح دعوی نماید و مدارک اینکه توسط شما هزینه ای انجام شده است می تواند در اثبات این موضوع مؤثر باشد. ثانیاً در خصوص مهریه اگر انتقال اموال پس از اجرائیه بوده است، دختر شما می تواند جهت ابطال معامله طرح دعوی نماید. برای اطلاعات بیشتر با دفتر مجموعه تماس حاصل نمائید.

  • مهدی
    مهدی

    سلام من زنم گفته میخوام قانونی زندگی کنم ونفقه و مهریه میخواد تا زندگی کنه.بنده شرایط مالی مناسبی ندارم برای پرداخت مهریه.اگه حکم جلب بگیره برم زندان با قید وثیقه میتونم بیام بیرون؟ایا بعد وثیقه مکلف هستم مهریه پرداخت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر باید اعسار بزنید.

  • ابوالفضل ظلی
    ابوالفضل ظلی

    سلام خانم بنده بخاطر سرطان ۳سال هست فوت کرده دوسال سرطان کلی خرج رودستم موندالان پدرومادروفرزندپسرم اقدام به خواستن مهریه کردن وهیچ نمونده برام کاری هم ندارم داداشم کمک میکنه تافعلا زندگیم بچرخه تاامول پدر خدابیامرزم قسمت شودهیچی هم بنامم نیست میشود برای پرداخت اعسار بزنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله می توانید.

  • رضا
    رضا

    با سلام.من زنم درخواست طلاق داده ۹۰ سکه مهریه شه.چون مشکل قضایی دارم نمیتونم برم دادگاه.ایا میشه یه وکیل بگیرم برام قسطیش کنه زندان نرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله با تلفن مجموعه تماس بگیرید .
      ۰۲۱۷۷۹۴۷۲۶۴

  • اسماعیلی
    اسماعیلی

    سلام وقتتون بخیر بنده میخوام طلاق بگیرم و حق طلاق با خودم هس خواسم بدونم حضانت پسر یکسالم با خودمه یا تا یه مدت پیش من میمونه؟ در برگه حق طلاق من یا همسرم شرط یا حرفی چیزی بیان نکردیم و طبق همون چیزی ک باید نوشته شده باشه پیش رفته.
    ممنون میشم جواب بدین

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام تا ۷ سال با شماست.

  • زینب محمدخانی
    زینب محمدخانی

    من یکبار مهریمو اجرا گذاشتم و حسابهای همسرم مسدود شد و اموال و توقیف کردم وگولم زد که برگرد و تغییر کردم من پرونده رو مختومه کردم همین که حساب هاش باز شد و اموال از توقیف دراومد همون آدم سابق شد الان مجدد اقدام کردم از اداره ثبت نوبت گرفتم الان چه جوری میتونم ثابت کنم که گولم زده و می‌خواسته فرار از دین کنه جابه جایی و فروش انجام بده؟حکم قاضی چیه در ضمن شغلش هم پیمانکاره آسانسوره و درآمد بالایی و گردش مالی بالایی داره

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام هنوز که فرار از دین انجام نشده که جرمی انجام داده باشد.

  • رها
    رها

    سلام من حدود یک سال پیش برای گرفتن مهربه اقدام کردم از اداره ی پنجم دو دانگ از یک ملک رو توقیف کردم ولی هیچ ابلاغیه ای برای مهربه نداشتم از کجا باید اقدام کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      از همان اداره پنجم(اجرای ثبت)

  • مصطفی
    مصطفی

    باسلام.خانم من درخواست طلاق داده میگه نمیتونم باهات زندگی کنم.برجی ۸تومن حقوقمه.ویه خونه دوطبقه دارم که وکالتی هست ویه باغ که از مادرم به صورت قولنامه دسته خودم نوشتم وجایی ثبت نشد.ایا میتونه خونه یا باغ را بابت مهریه بگیره

  • زهرا
    زهرا

    سلام.اگر حکم اجرایه پرداخت سکه هایه پیش پرداخت اجرا بشود.ولی مرد توانه مالی برای پرداخت سکه هایه پیش پرداخت رو نداشته باشد.ایا مرد رو جلب میکنند وزندانیش میکنن؟؟چطو میتونه بازم اعتراض کنه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بله می توانند جلب بگیرند و با توجه به افزایش قیمت سکه تقاضای تعدیل نمایید .

  • گیتار
    گیتار

    درود من چندین وقت هست که با شوهرم درگیری عاطفی دارم یعنی واقعا آزار دهنده هست با دردغ وکم حرف زدن وکارهایی که هر زن وبه تنگ میاره چندین سال زندگی کردم تا بچه هام‌سرو سامان خوبی گرفتم حالا میخوام جدا بشم‌ میگه هیچ حقی نداری چیکار کنم البته خودش‌ وکیل هست وهمه راه وچاههارا بلده کمکم‌کنید .یا یک‌وکیل خبره معرفی کنید. ممنون وسپاسگزارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام نسبت به اخذ حق و حقوق مالی خود اقدام نمایید .

  • محمد
    محمد

    با سلام
    من دوساله تقریبا ازدواج کردم ۱۱۴ سکه مهریه خانومم هست فقط یه پراید دارم که به اسم خودمه، تو آموزشگاه رانندگی کار میکنم الان از طریق ثبت برای مهریه و توقیف اموال درخواست دادم، تنها درآمدم ماشینمه لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      پرسش؟

  • فاطمه
    فاطمه

    با سلام.
    در مهریه ی بیشتر از صد سکه، مرد موظف به پرداخت تمام آن است یا فقط تعداد صد و ده عدد از آن؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      موظف به پرداخت کل مهریه است

  • محمد
    محمد

    سلام من خانوم مهریه رو گذاشت اجرا ۱۵میلیون منم توان پرداخت همین ۱۵میلیون رو ندارم باید برم زندان

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام اعسار بزنید.

  • محمد
    محمد

    سلام من و همسرم داریم توافقی جدا میشیم
    ومیگه بجای مهریه باید دوسال به مبلغ ۳ملیون
    بهم بدی ومیگه برای تضمین دادن مبلغ میگه مهریه رو نمیبخشم ولی میگه یه سند رسمی تنظیم کنیم
    که با دادن مبلغ طبق توافق* من نمیتونم مهریو رو بگیرم آیا این سند رسمی قانونی است ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام نیاز به تنظیم یک سند رسمیاست در صورت نیاز با مشاوران ما در تماس باشید.

  • حسین
    حسین

    سلام خسته نباشید.
    من بازنم مشکل دارم زنم سال ۹۴ازم شکایت کرده بود بابت مهریه ودوباره رفتم زندگی کردم وزنم پرونده رو مختومه نکرده بود.۳تابچه هم داریم بعداز۷سال پرونده مهریه رو ب جریان انداخته.وهیچ ابلاغیه ای برای من نیومده.وقاضی دستورتوقیف حساب بانکیم واموالم روداده.ویک ماشین پیکان داشتم توقیفش کردن.ویارانه ای ب حسابم میادزنم برداشت میکنه.شایدم حکم جلب هم داشته باشم .کارگرفصلی هستم.درآمدثابتی ندارم .الان بابت مهریه زندان میروم واگرهم بروم چقدرباید زندان بمونم لطفاراهنماییم کنیید.مچکرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام باید دادخواست اعسار بدهید تا پرداخت مهریه اقساط شود و از جلب شما جلوگیری شود.

  • حامد
    حامد

    با سلام و خسته نباشید من حدود ۵ ماه پیش با همسرم به مشکل خوردم و ما نامزد بودیم و ایشون تو این حین مشخص شد مشکلات روانی دارن و تحت نظر روان پزشک و روان شناس هستن البته من خونه داشتم و زدم به نام مادرم از همون اول میخواستم بدونم آیا با اثبات کردن مشکلات روانی همسرم میتونم به میزان قابل توجهی مهریرو کم کنم یا نه؟ و اینکه من به غیر اون خونه چیز دیگری نداشتم و الان در حاضر صفرم میخواستم ببینم من زندان باید برم یا نه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام اگر اعسار شما اثبات شود تا سقف ۱۱۰ عدد سکه تمام را اقساط پرداخت می کنید .

  • علی برجی
    علی برجی

    با سلام
    باهمسرم به اختلاف خوردیم و من هنوز هیچ دعوی صورت نگرفته و هنوز مهریه اش اجرا نذاشته ماشینم به نام مادرم زدم و جز این ماشین هیچی دیگه ندارم میخوام بدونم ایا میتونه ماشین رو توقیف کنه بابت مهریه یا خیر؟درضمن با ماشینم اسنپ کار میکنم و شغل دیگه ای ندارم.سوال بعدی اینکه قبل از درخواست اعسار و تقسیط مهریه ایا زندان میروم یا خیر؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر قابل توقیف نیست.
      خیر زندان ندارد.

  • بیچاره
    بیچاره

    زندان برای مهریه ۱۱۴ سکه چند سال است چون من میخام حبس بکشم چون هیچی ندارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام اقساط می شود .

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام تا اقساط را پرداخت نکنید در حبس می مانید.

  • امیر
    امیر

    سلام.من و همسرم میخوایم جدا شیم ولی ایشون دنبال اذیت کردن من و خانواده منه و تمام پیامهای تهدید امیز و بد دهنی و…هست اول چجوری میتونم اقدام کنم.دوم میخواد برا مهریه شکایت کنه و من هیچ اموالی ندارم قصدش بیشتر زندانی کردن منه.میخواستم ببینم قبل شکایتش میتونم کاری کنم یا برای اعسار باید شکایت کنه بعد دنبال اثبات عدم توانایی مالی باشم و ایشون بسیار بسیار بی ادب و بد دهن هست و چه حضوری چه تلفنی چه پیام بسیار فحاشی بسیار زشت میکنه به خودم و خانوادم و خانواده خودش مثل خاله و دایی و زندایی بسیار تو زندگی ما دخالت میکنن ایشون هیچ کار و هیچ کدام از وظایف خودش انجام نمیده به هیچ عنوان از غذا درست کردن و نظافت منزل و رعایت حقوق شوهر به هیچ عنوان انجام نمیده و خودش میگه اول اینکار میکنم سکته میدم مادرتو و بیشترین قصدش از شکایت مهریه زندانی کردن من هست و تعادل روحی و روانی نداره و مشکل روانی داره چه خودش چه برادر و حتی پدرش که با صحبت کردن معمولی هم همه میتونن متوجه این مشکل روانی و بی ادبی و بی شخصیتی ایشون بشن و شروع کرده تماس با فامیلای من و گفتن دروغ و به قول خودش بی ابرو کردن من و نازا هم هست و خانوادش با دادن وعده های دروغ و شستشوی مغزی ایشون از دوسال پیش که مادرش فوت شد شدیدا دنبال جدایی ما هستن حتی یکی از فامیلاش با بیان طلاق بگیر فلانی تو رو میخواد تحریک به جدایی کرده ایا میتونم کاری کنم چه کاری باید انجام بدم چه برای اینکه برای مهریه زندان نیفتم و برای بقیه کارا و تهدیدا و خانوادش

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام ابتدا باید مطالبه مهریه صورت گیرد سپس اعسار مطرح شود.

  • حسین فرازنده
    حسین فرازنده

    سلام خسته نباشید بنده ۱۰۰سکه مهریه باید پرداخت کنم پایه حقوقم ۹ ملیون میباشد که اضافه کار در اختیار کارفرما است گاهی داریم و نداریم که این امر باعث شناور شدن درآمدم می‌شود اعسار چگونه محاسبه می‌شود مستاجر نیز هستم در آمدم فقط حقوقم میباشد بانک پولی هم ندارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بستگی به نظر به قاضی دارد.

      • رامین
        رامین

        سلام و عرض ادب همسر من بدون هیچ دلیلی و هیچ مشکلی منزل من رو ترک کرده رفته خونه ای پدرش حالا هر چقدر خودم ریش سفید فرستادم دنبالش نمیاد مهریشو گذاشته اجرا من هم توان پرداخت مهریه رو ندارم مادر ایشون نمیزاره باهم زندگی کنیم حتی ی پسر ۶ساله دارم به اون هم صاحب نمیشه فرستاده خونه ما بنظر شما چیکار کنم حتی الزام به تمکین هم فرستادم

        • ره جویان عدالت
          ره جویان عدالت

  • عباس
    عباس

    سلام …
    بنده از نظر مالی فقط یه تاکسی دارم که شغلم است ،آیا زنم میتونه ازم بگیره؟؟
    بعد ،سکه جلو پیش پرداخت اگر نداشته باشی زندان میفتی؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . تاکسی قابل توقیف و مطالبه بابت مهریه نیست .

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . تاکسی قابل توقیف و مطالبه بابت مهریه نیست .

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . تاکسی قابل توقیف و مطالبه بابت مهریه نیست .

  • علی
    علی

    درصورتی که پول اقساط نداشته باشی آیا زندان میری و یا اینکه میشه به دیوان شکایت کرد که مبلغ پیش پرداخت کمتر بشه .من هیچ مالی ندارم و خانمم درخواست مهریه داده دادگاه اول گفت دوسکه و اقساط الان تجدید نظر گفته ۵سکه اول بدم آیا میشه دوباره ۵تا سکه کمتر شه در صورتی که من هیچی ندارم.یعنی میشه ۳تا سکه اول داد بعد از مدتی دوتا داد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام پیش پرداخت تعیین شده را باید پرداخت نمایید وگرنه جلب صادر می شود.

  • ماریا
    ماریا

    سلام.وقت بخیر
    اگر قبلا برای مهریه حکم جلب گرفته شده و مرد زندانی شده باشه و همون زمان سکه های پیش پرداخت تعیین شده پرداخت شده باشه،و بعد از ازادی مجددا حکم جلب بگیرن، باید همه سکه های باقی مونده یکجا پرداخت شه یا نه باید همون سکه عقب افتاده رو داد؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام قسط معوقه باید پرداخت شود.

  • مرتضی
    مرتضی

    با سلام خسته نباشید من زنم درخواست طلاق داده آیا راه های هست که مهریه شو ندم

  • علی
    علی

    سلام من زنم ۷۰۰تا سکه مهریشه هیچی ندارم یعنی قبلا با یه نفر با ۲۰۰گرم هروین گرفتنش رفته بوده زندان من خونم وماشینم فروختم وبعد از سه سال رندان اذادش کردم از اونوقط جدا زندگی کردیم تا دوسال پیش خرجیش دادم مریضم ریم مشکل داره متادون میخورم حالا شکایتم کرده بابت مهریه ونفقه زندان میرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام اعسار بزنید و اقساط نمایید.

      • سجاد ارش
        سجاد ارش

        سلام ایا خانه جز اموال مرد حساب میشه و زن میتونه خانه را از مرد ب عنوان مهریه بگیرع یا خیر

        • ره جویان عدالت
          ره جویان عدالت

          خیر جزو مسثنیات دین است.

  • مهدی
    مهدی

    سلام آیا تا زمان مشخص شدن اعصار برای پرداخت نفقه در این زمان که اعسار مرد تایید بشه مرد به زندان میوفته؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام بستگی به زمان اقدام دارد.

  • فاطمه
    فاطمه

    سلام من برادرم دوبار درخواست تقسیط مهریه زده اما هر دو بارشم رد شده ایا زندان میره ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . در صورت عدم پرداخت شرایط حبس وجوددارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . در صورت عدم پرداخت .شرایط حبس وجوددارد

  • مسعود
    مسعود

    سلام من سال ۹۵ مهریه مو گذاشت اجرا اعسار زدم شد ۳ ماه یه سکه
    نتونستم پرداخت کنم دوباره سال ۹۸ اعسار زدم کردم ۷ ماه یه دونه سکه کلا مهربه ۱۴ تا سکه بود ۸ تاشو ۹۵ پرداخت کرده بودم الان حکم گرفته کلا حسابامو مسدود کرده چکار کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام اگر موجودی حساب کفاف ندهد باید اقساط را پرداخت کنید تا منجر به جلب نشود.

  • گراوند،کوهدشت
    گراوند،کوهدشت

    سلام،من یه برلیانس و یه خونه داشتم یک سال قبل مهریه از اسم خودم در آوردم الانم چهار ماه که حکم جلبم اومده و فراره هستم،اگر خدایی نکرده همسرم تصادف بکنه یا به قتل برسه ،دادگاه فقط دیه میگیره یا باز مهریه رو میگیره !!؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . هم دیه و هم مهریه توسط وراث قابل مطالبه است

  • سمیه
    سمیه

    سلام من از شوهرم میخواهم جدا بشم من فارسم شوهرم عرب همش بهم میگه هیچی نمیدمت میرم پیش خواهرم زندگی میکنم خوزستان بنا نیست به تو چیزی بدم پدر ومادرش فوت کردن هنوز از خونه ودرخت خرما تقسیم نکردن فقط چند نفرشون که داماد شدن گرفتن میگه چون خواهرم عروس نشده مال اونه نمیخوام سر کار هست با یک حقوق ۸ ملیونی آیا من میتونم چیزی از این مرد بگیرم میگه تو طلاق بخواهی من کارمو ول میکنم که هیچی بهت ندم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام به هر حال طبق قانون می توانید مطالبه مهریه نمایید در صورتی که ما نداشته باشد به صورت اقساط پرداخت می شود.

  • رضا
    رضا

    سلام همسرم میخواد مهریه اش رو بزار اجرا و با یک وکیل صحبت کرده و اون وکیل بهش قول داده که طبق یه ماده ایی میتونه منو به زندان بندازه آیا همچین چیزی امکان داره یا فقط قصد گرفتن وکالت رو داره ضمنا من کارمند هستم و طبق پرینت بانک کلی هم بدهی دارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . در صورت قبول اعسار شما از طرف دادگاه . مهریه تقسیط شده و و در صورت عدم برداخت اقساط . امکان جلب و حبس وجود دارد

  • متین
    متین

    سلام،وقت بخیر،همسرمن میخواد مهریه بگیره وطلاق،آیا من اگه ثابت بشه که چیزی بنام خودم ندارم،مهریه قسطی میشه،ومیتونه حکم جلب بگیره ،ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام در صورت قبول اعسار شما . افساطی برداخت میکنید

  • محمد
    محمد

    سلام وقت بخیر همسر من مهریشو به اجرا گذاشت از طریق اداره‌ ثبت هنوز برا من ابلاغیه نیومد من بازنشسته هستم یه آپارتمان دارم که در رهن بانک آيا همسرم میتون آپارتمان منو توقف کنه
    ‌ومنو ممنون الخروج کنه ضمنا یه ماشینم دارم اگر ماشینمو بفروشم. دادگاه میتون پیگیری کنه يانه وپول ماشین و برگردن یا نه ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . منزل مسکونی متناسب و در حد . شان قابل تو قیف نیست . در صورت انتقال اموال در این شرایط امکان ابطال به دلیل صوری بودن معاملات و یا شکایت معامله به قصد فرار ازدین و ممنوع الخروجی وجود دارد

  • صمد
    صمد

    سلام همسر بنده میخواد از من جدا بشه من شغلم آزاده و به واسطه شغلم گردش مالی بالایی دارم ولی این پول جهت پرداخت قبوض هست اگر مهریه خواست آیا این گردش مالی رو میتونه برام دردسر درست کنه؟
    ولی پرینت بانک نشون میده که بابت پرداخت قبوض بوده،

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام .گردش مالی بالا مبین تمکن مالی شما و همچنین موجودی حساب مربو ط به شماست . مگر اینکه خلاف این موضوع با دلایل قوی اثبات شود

  • سعيد
    سعيد

    سلام
    من جز يك خودرو شخصي و پول پيش خونه اموال ديگري ندارم اگر خودرو را قبل از درخواست مهريه به نام پدر يا مادرم كنم قابل توقيف است؟و اينكه فاصله زماني از نام خودم خارج كردن تا درخواست مهريه چقدر بايد باشد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام فاصله زمانی خاصی ملاک نیست .

  • زینب
    زینب

    سلام برادم بخاطر نفقه توزندانه بخاطر ازادیش باید چیکارکنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام باید اقساط را پرداخت کنید.

  • اصغر
    اصغر

    سلام خسته نباشی من در حال دادن مهریه هستم ۱۵ تا ربع سکه و با یه انگشتر من ۶تا از سکه هارو دادم و با یه انگشتر حالا دادگاه قرار داده که از سه ماه به سه ماه بدم که یکی از سکه ها عقب افتاده امکان داره من اعتراض بدم که ندارم بدم قسطاشو عقب بندازن خیلی ممنون میشم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام باید دلیل ارایه دهید که وضعیت مالی شما بدتر شده است .

  • آیهان
    آیهان

    سلام.
    ما حدود یکسال است عقد کردیم وهنوز عروسی نکردیم الان به مشکل برخوردیم بخوایم جدا بشیم تکلیف مهریه چجوریه؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، در این شرایط اگر مرد ، شما را طلاق دهد ، مهریه نصف میشود

  • یوسف
    یوسف

    با سلام من سال ۹۶با خانمم اختلاف داشتیم تا ۹۸طول کشید و مهریه هم قسط بندی شد و ۵پیش ۶ماه یک سکه بعد تجدید نظر اعسار زدم سه عدد و ۷ماه یک سکه همون سال دادگاه تمکین برگشت سر زندگیش و نتیجه ی زندگیمان یک بچه هست که تازگی دوباره راهی دادگاه شد و درخواست مهریه کرد ولی پرونده مهریه باز مونده بود بدون اطلاع خودم ولی اونها ی بلامانعی زده بودن روش فورا اجرای بشه الان ۶عدد شده یعنی سه تا دیگه دیر کرد سکه دارم توانایی ندارم و اعسار زدم کم بشه قاضی رای نداد اعتراضم رد کرد حتی دلیل اینکه در حین زندگی بودیم و همسرم تقاضای مهریه نکرده ارائه دادم ولی جوابی نگرفتم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، با توجه به شرایط و تعویق در پرداخت اقساط مهریه ، شما ملزم به پرداخت مهریه می‌باشید

  • سحر
    سحر

    سلام شوهر من در حال حاضر مهریه زن قبلیش میده ماهی ۸۰۰ تومن
    مهریه من ۱۴ تا سکه هس میخام طلاق بگیرم و مهریه بگیرم
    هیچی ب نامش نیس و درآمد کارگری داره
    میتونم یکجا بگیرم ازش و از اونجا ک مالی نداره زندان میره یا قسط بندی میکنن واسش؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام به صورت اقساط پرداخت می شود.

  • Eli
    Eli

    سلام
    ببخشید یه سوال برای صورت جلسه جهیزیه رفتن وسایل و برداشتن بردن یه سریا رو …تکلیف این وسایل چی میشه چه کاری میشه انجام داد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام هر آنچه که از لیست جهیزیه موجود است قابل استرداد است

  • علی ازاد
    علی ازاد

    سلام
    ایا بعد حکم قطعی اعسار مهریه
    بعد چند سال خانم توان به روز کردن یا اعتراض داره
    سکه در زمان طلاق ۱۰ میلیون بود
    الان ۱۶ تومن
    و از حقوق اداره من سالی ۲ سکه به قیمت ان روز یک سکه ماهی ۸۷۰ تومن برداشت میشه که جمع ۲ سکه ماهیانه ۱۶۵۰هزار تومن
    ایشون می توانند این مبلغ بالا ببرند و یا می توانند اموال خریداری جدید بنده رو توقیف کنند
    تشکر از سعه صدر شما در پاسخگویی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام با توجه به نرخ تورم می توان تقاضای تعدیل اقساط را داد در صورتی که صاحب مال شوید عسرت شما از بین میرود و خانم میتواند معرفی نماید

  • الهه
    الهه

    سلام وقت بخیر
    ببیخشید یه سوال داشتم برای گرفتن مهریه اگه اموالی فروخته شده باشه مهریه رو میشه از این اموال گرفت؟؟؟ و اینکه تو چند ماه اخیر اتفاق افتاده باشه مهریه تعلق میگیره؟ و اینکه اگه پول به حساب خود شخص واریز نشده باشه چی؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید?

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر

  • تنها
    تنها

    با سلام،من درخواست طلاق و اعسار را با هم همزمان دادم ،و هیچ مالی برای پرداخت مهریه ندارم ایا بعد از تقسیط ۱۱۰سکه برای نرفتن به زندان دادگاه سند ضمانتی میخواهد‌‌؟یعنی بعد اینکه اعسار مورد قبول دادگاه قرار گرفت از من سند ملکی در قبال ضمانت پرداخت اعسار نمیخواهند؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام خیر نیاز به سند نیست.

  • رضا اسدی
    رضا اسدی

    سلام ببخشید من سال ۹۸ عقد کردم هنوزم نامزدم میخواستیم عروسی بگیریم ولی به مشکل خوردیم خانومم میخواد ازم طلاق بگیره من نه خونه نه ماشین هیچی ندارم توانایی پرداخت ندارم مهریه منم ۵۰۰ سکه هستش آیا زندان باید برم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، همسرتان بایستی برای طلاق دلیل داشته باشد ، و در صورتیکه مهریه را مطالبه کند در صورت اثبات اعسار شما ، مهریه تقسیط میشود

  • جاسم
    جاسم

    با سلام
    دارایی های من فقط یک خودرو لیزینگ که در رهن شرکت سازنده خودرو هست و قسط های ان را پرداخت میکنم. و یک خانه اجاره ای و یک کارگاه اجاره ای که به دلیل شرایط اقتصادی بد درآمدی ندارم. مال دیگری هم ندارم. ایا همسرم برای گرفتن مهریه میتواند خودرو یا پول رهن خانه یا کارگاه را توقیف کند؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ، به دلیل در رهن بودن خودرو ، معمولا خودرو توقیف نمیشه ، امکان توقیف مبلغ رهن خانه و کارگاه وجود دارد در صورت توقیف با اعتراض و اثبات مستثنیات طبق نظر دادگاه حتمال رفع توقیف هست

  • محمد
    محمد

    سلام بنده موقع عقد تعهد دادم۱۱۴ سکه ب اضافه یک خانه ب مدت یکسال بعد خریداری نمایم و ب نامه همسرم دراوردم
    الان سه سال گذاشته و خانومم مهریه رو گذاشته اجرا اما من پولی ندارم ک خونه و مهریه رو پرداخت کنم ایا ب زندان میروم بابت نخریدنه خونه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام معسر بودن خود را در دادگاه اثبات کنید تا نسبت به پرداخت مهریه به صورت اقساط تعیین تکلیف شود

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام معسر بودن خود را در دادگاه اثبات کنید تا نسبت به پرداخت مهریه به صورت اقساط تعیین تکلیف شود

  • احسان
    احسان

    سلام
    من ۲ سال که ازدواج کردم با خانمم مشکل داریم و من واقعا قصد جدا شدن دارم فقط حق طلاق با خانمم هست و منم هیچی ندارم شغل آزاد دارم و حتی پیش قسط مهریه ندارم آیا زندان دارم؟؟؟ .ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.با تشکر.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام حتی در صورت اثبات اعسار ، اقساط را باید پرداخت نمایید

  • محمد
    محمد

    سلام زمانه عقد مهریه رو مشخص کردم ۱۱۴ تا ب اضافه ی منزل شش دانگ ب نامه همسرم الان مهریه رو میخواد بزاره اجرا ایا من زندان میروم درصورتی ک هیچی ندارم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام در صورت معسر بودن پرداخت مهریه اقساط می شود

  • الهه اسدی
    الهه اسدی

    سلام خسته نباشید ممنون از پاسخگویتون ?
    یه سوال داشتم اگر مرد هیچ دارایی رو به اسم خودش نکرده باشه و همه چیز به نام پدر و مادرش باشد و زمانی که مهریه اجرا گذاشته میشود
    ایا مهریه پرداخت میشود؟
    واینکه زندان میرود یا نه؟اگر مهریه روپرداخت نکند و زیر بار پرداخت مهریه نرود؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام ابتدا برای اجرای مهریه از طریق دفتر ازدواج شما اجراییه صادر میشود و پرونده به اداره پنجم اجرای ثبت ارسال میشود ،اگر مالی به نام ایشان نباشد پرونده مختومه و شما به دادگاه ارشاد می شوید ،در دادگاه حکم بر پرداخت مهریه صادر که زوج مکلف به پرداخت یکجا بوده مگر اینکه ثابت نماید تمکن مالی نداشته باشد و اعسار بدهد که در اینصورت مهریه شما اقساطی می شود و ایشان مکلف به پرداخت بصورت اقساطی می باشد .

  • محمد
    محمد

    با سلام
    بنده سه سال پیش ازدواج کردم در ایام عقد با تحدید سه دنگ منزل شخصیم به نام خانم کردم .
    بعد از مدت ۶ ماه منزل را ارتقا دادیم و بزرگترش کردیم . و مجدد سه دانگ به نام ایشون زدم .
    و البته ماشینی از مادر خانمم خریدم پولش دادم ولی فعلا بنام نزدم
    الان میخوان مهریه اجرا بزارند ۳۱۳ سکه مهریه ایشونه
    چند سوال دارم
    ایا میشه منزلی که نیمش بنامش زدم پس بگیرم یا بجای طلب مهریه حساب کنم.
    ایا میشود ماشین با مدارک ازشون پس بگیرم .
    در صورت اینکه قبول نشود ملک نیمش پس گرفت نیم دیگه ملک چه میشود ?
    ایا زندان دارم یا خیر
    در صورت درخواست اعسار چند مدت طول میکشد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      پس گرفتن اموالی که به نام همسر شما شده ، امکان پذیر نیست
      اگر بیشتر از مستثنیات دین مالی نداشته باشید ، ۱۱۰ سکه را باید به اقساط بپردازید

  • عباس
    عباس

    سلام. خانمم طلاق میخواد و ندادم الان نفقه رو اجرا گذاشته و بابت مهریه ام شکایت کرده آخرش چی میشه من نخوام طلاق بدم یه پسر ۱۱ ساله هم واریم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام برای اخذ طلاق باید دلیل قانونی ارائه دهد در غیر اینصورت نمی تواند طلاق بگیرد. همسرتان مهریه و نفقه را می تواند مطالبه کند

  • امیر
    امیر

    سلام من خانمم میخواد طلاق بگیره بخدا نه خونه دارم نه مال اموال برای مهریه باید زندان برم خونه هم اجاره هست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام در صورت اثبات معسر بودن شما پرداخت مهریه به صورت اقساط انجام می شود

  • حسین
    حسین

    با سلام خدمت حضرت عالی و اینکه اینگونه پاسخ مردم را می‌دهید متشکرم بنده قبلا اعتیاد داشتم و به خاطر آن دست به جرم زدم ولی با سند آزاد شدم الان ۶ماه خانمم قهر کرده و از من حق طلاق را در صورت بازگشت به اعتیاد دارد اگر ایشان سر یک مسئله دیگر مقداری مواد پنهانی به من بخوراند آیا میتواند طلاق بگیرد طوری که در تست مشخص باشد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر با چنین شرایطی نمی تواند طلاق بگیرد

  • موسوی
    موسوی

    با سلام . امروز برای بنده از اجرائه ثبت پیام آمده که همسرم مهریه شو اجرا گذاشته
    سوال اول:الان باید چیکار کنم
    سوال دوم :آیا خودرو شخصی ، پول ودیعه اجاره مسکن و حقوق دریافتی بنده رو می تونه مسدود کنه؟؟
    سوال سوم :آیا زندان دارد؟
    سوال چهارم :چه زمانی باید درخواست اعصار انجام شود؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خودروی شخصی به احتمال زیاد توقیف می گردد
      ودیعه مسکن قابل توقیف نیست
      حقوق شما قابل توقیف است
      یک سوم تا یک چهارم

  • بلال چراغی
    بلال چراغی

    سلام‌ بخشید زن بردارم رفته مهریه خودشو به اجرا کذاشت ایا زن بردام میدونه بردام رو به زندان بندازه یا نه ایا برادرم ایا بردارم بره برای داکاهی قاضی تحویل زندان میده یا نه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام در صورت اقساطی شدن مهریه و پرداخت اقساط حبس ندارند

  • مرتضی نصرتی
    مرتضی نصرتی

    با عرض سلام و ادب.
    بنده منزل و ماشین خودم رو به نام همسرم زدم و طی یک صورتجلسه اعلام کردم که بابت مهریه می‌باشد اما متاسفانه صورتجلسه دست پدر همسرم هست و بمن نمیده.مهریه ما ۳۳۰ تا سکه هست.
    من کارمند دولت هستم.
    یک زمین قولنامه ای بنام خودم دارم که تو دفتر خانه ثبت شده.
    سه تا سوال دارم خدمت شما:
    ۱_ من اگه ۱۱۰ تا سکه رو قسط بندی کنم بازم زندان میرم.؟
    ۲_ چیکار کنم تا اون زمین توقیف نشه.؟
    ۳_ هیچ راهی نداره بتونم خونه رو با مهریه تو دادگاه بی حساب کنم.؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام

      ۱-خیر
      ۲-چون سند ندارد، توقیف ثبتی نمیشود.
      ۳- با دلایلی از جمله شهود میتوانید.

  • محمد
    محمد

    سلام آقا یه سوال داداش من با زنش مشکل پیدا کرده هفتاد تا سکه مهرشه حالا چند تا نهایتش بهش میگن باید سالانه بده چند ماه قبل هم پول من تو حساب اون بود آیا به اونم نگاه میکنن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام با توجه به شرایط مالی زوج اقساط تعیین میشود به طور میانگین در حال حاضر بین دو تا ۱۰ سکه پیش قسط و شش ماه تا یکسال یک عدد سکه متغییر است

  • محمد
    محمد

    سلام وقت بخیر. من سه ساله که ازدواج کردم الان هم یک دختردوساله داریم زنم مشکلات روانی داره وهرروز باهم بحث ودعواداریم منم میخوام طلاقش بدم مهریمون هم ۱۴ تاسکه و۵۰ میلیون پول هست داراییم هم صفرهست ۵۰ میلیون هم بدهی دارم بعدطلاق شرایط مهریه وتکلیف دخترم چی میشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      حضانت دختر تا هفت سال با مادر و هفت تا نه سال با پدر
      بعدش با انتخاب طفل.
      اگر تقاضای طلاق مطرح کنید
      در نهایت دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را دادگاه می پذیرد

  • مرتضی
    مرتضی

    سلام. همسر من مدتیه میخواد جدا شه و من قبول نمیکنم. چون یه دختر ده ساله دارم و یه پسر پنج ساله که البته فلج مغزی هست و معلولیت شدید داره. درامدم هم ۵ تومنه ماهانه. حالا مهری گذاشته اجرا که من راضی به طلاق شم. داستان من چی میشه. هنوز دادگاه نرفتیم. البته ماهیانه ۷۰۰ تومن هم با تشخیص دادگاه خانواده دارم بهش نفقه میدم. ایا دادگاه با وجود اینا و معلولیت پسرم استثنایی واسم قاۓل میشه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با توجه به داشتن دو فرزند و اینکه نفقه زوجه را نیز می پردازید احتمال صدور حکم طلاق بسیار کم است

  • علی
    علی

    سلام من هیچگونه پول و دارایی ندارم و بیکار هستم و قاضی پرونده ۵۰۰ سکه رو واسه اجرا فرستاده به اجرای احکام الان من باید چه کاری بکنم که ۵۰۰ سکه صادر نشه و زندان نرم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      س از قطعیت حکم دادخواست اعسار بدهید

  • علی رضا
    علی رضا

    با سلام من از وقتی ازدواج کردم دار و ندارم از دست دادم بخاطر اینکه زنم روانی هست و نمیزاره تمرکز داشته باشم . می خوام ازش جدا شم . پونصدتا سکه مهریه هست . منم هیچی دیگه ندارم . آیا زندان می رم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر
      اگر دادخواست طلاق مطرح کنید
      پس از قطعیت حکم ، دادخواست اعسار و تقسیط مهریه پذیرفته می شود
      اگر پیش قسط و اقساط پرداخت شود زندان نمی روید

  • بهناز
    بهناز

    سلام
    مهریه من ۱۹٫۵ مثقال طلا میباشد. که مبلغ ۱۰۰میلیون تومن پول به تاریخ فروردین ۱۴۰۱ میشه‌ . حالا همسرم هیچ مال و دارایی به نامش نداره حقوقی هم نداره. درحالی که دارایی داره ولی به نام دیگران زده و چون این کار رو یکسال پیش کرده من نمیتونم ادعایی بکنم که چیزی به نامش هست.
    حالا سوالم اینه ، باتوجه به میزان کم بودنه مهریه و سکه هم نیست ، آیا من مهریه رو اجرا بذارم شوهرم میفته زندان یا خیر؟؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر
      اگر مهریه را بپردازد زندان نمی رود

  • رضا
    رضا

    سلام خسته نباشید من محکوم به ۵ عدد سکه شدم و دادخواست اعسار و تقسیط دادمسه تا شاهد بردم دادگاه.ولی رد شد الان هم هیچ مالی ندارم بیکارم رای صادر شده که محکوم به ۵ سکه شدم ولی ۲۰ روزه قابل اعتراض هستش .ایا زندانی دارد .یا قسط بندی میکنن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      شما حق تجدید نظر خواهی دارید

  • محمد رضا
    محمد رضا

    من میخوام بدونم من که ریالی پول و اموال ندارم بابت ۵۰۰ تا سکه چکار باید کنم آیا زندان دا د؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      پس از اینکه حکم قطعی شود دادخواست اعسار بدهید و در نهایت مهریه به اقساط تعیین می شود

  • ندا
    ندا

    سلام سال ۶۵ ازدواج کردم مهریه ام حدود سیصد هزارتومن بود وه به نرخ روز چیزی حدود ۲۰۰ میلیون تومانه میخوام اجرا بزارم شوهرم هیچ مال و اموالی به نام خودش نداره من مهریمو یکجا میخوام عندالمطالبس ایا میشه زندان بندازمش یا تقسیط میکنن مهریه رو؟ اگر تقسیط میکنن پس فرق مهریه من ک عندالمطالبس با اونی ک عندالاستطاعه هس چیه??

  • حسین
    حسین

    با سلام
    زن داداشم به بهونه تعهد که برادرم معتاد بوده رو برده مهظر و ازش حق طلاق و حضانت پسرش رو گرفته و حالا درخواست مهریه رو کرده و برادرم هیچ مالی املاکی ندارد .
    ما رفتیم اعسار زدیم ولی نمیدونستیم باید بعد از ثبت اعسار در دفتر قضایی بریم دادگاه و قاضی حکم پرداخت کل مهریه رو داده و پرونده رو ارجاع داده به محل خودمون .
    ما باید چه کار کنیم که برادرم به زندان نرود .
    یا قبول کنند که اقساط بلند مدت شود.
    با سپاس

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      باید با همسرش توافق نماید و یا اینکه بعد از اینکه به زندان معرفی شد اقدام به تقاضای اعسار نماید

  • نیوشا
    نیوشا

    سلام مهریه حتی اگر زیر۱۰۰ تا هم باشه داماد موظف ۱۱۰ تا بده؟ حتی اگه ۳۰۰تا باشه هم همون ۱۱۰ تا؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      نه
      اگر مهریه بیش از ۱۱۰ سکه باشد و زوج اموالش بیش از مستثنیات دین نباشد فقط به پرداخت اقساط مهریه ۱۱۰ سکه محکوم می شود

  • یلدا محمدی
    یلدا محمدی

    سلام من چند ماهی هست ازدواج کردم و زن قبلی شوهرم مهریه اش رو اجرا گذاشته و الان مامور میاد در خونه. شوهرم از نظر مالی وضعیت خوبی نداره چکار کنه تا حکمش برداشته بشه و دیگ مامور دنبالش نگرده و حکمش باطل بشه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در صورت رضایت طلبکار مهریه

  • محمد حسین
    محمد حسین

    سلام علیکم من هنوز همسرم مهریه رو اجرا نذاشته ولی میدونم به زودی این کار رو میکنه
    چون خونه پدرش رفته
    کی باید درخواست اعسار بدهم
    ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در صورتی که دادگاه شما را محکوم به پرداخت مهریه نماید و حکم قطعی شود سپس شما باید دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را مطرح نمایید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در صورتی که دادگاه شما را محکوم به پرداخت مهریه نماید و حکم قطعی شود سپس شما باید دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را مطرح نمایید

  • رشید
    رشید

    سلام در سال ۱۴۰۰ آیا بابت پرداخت مهریه ،زوج توانایی پرداخت نداره
    زندان دارد؟؟؟

  • Mehdishahabi
    Mehdishahabi

    من دارم ازهمسرم طلاق میگیرم ولی همسرم راضی به طلاق نیست ایامهریه راباید یکجاداد چون من یک وانت فقط دارم ایاوانت من رامیگیرن ومیدهن به همسم یانه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر ، در نهایت اعسار شما را قبول می کنند و مهریه را باید به اقساط بپردازید

  • حمیده
    حمیده

    سلام خسته نباشید بنده درسال ۷۴ ازداوج کردم مهریه ام ۷۰۰هزارتومن بود الان مهریه ام رواجرا گذاشتم با اینک ملک واملاک داره ولی نتونستم بگیرم قسط بندی کردن ولی تا اکنون هیچی پرداخت نکردن وقتی اعتراض میکنم میگن جلب نداره تاالان شده ۴۰ میلیون یک هزاری پرداخت نکردن توروخدا میشه یک راهنمایی بفرمایید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام
      علت اینکه در پرونده اجرایی مهریه، اموال و املاک زوج توقیف نشده است را بیان نکردید تا علت آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

  • کیمیا نصرتی
    کیمیا نصرتی

    باسلام.اگر مرد بخاطر مهریه به زندان برود نفقه و کرایه خانه زوجه را چه کسی باید پرداخت کند؟قانونی هس که این حقوق توسط پدر زوج پرداخت شود؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر ، نفقه زوجه در صورت زندانی بودن زوج از پدر شوهر قابل مطالبه نیست

  • طبیبی
    طبیبی

    سلام مهریه من کلا ۱۴تا سکه هست ایا دادگاه اعسار داماد را قبول میکنه و ایا داماد میتونه پیش قسط هم ندهد وضع مالیش خوبه ولی با کارت و حساب مادرش کار میکنه و حساب خودش خالیه نمیدونم چجوری باید ثابت بکنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      باسلام در صورتی که نتوانید ، مالی از ایشان معرفی نمائید . دادگاه اعسار ایشان را میپذیرد .

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام در صورت اثبات اعسار بله پرداخت اقساط می شود.

  • افشین عبدالهی
    افشین عبدالهی

    با سلام خسته نباشین من سال ۸۶ازدواج کردم مهریه ما سی ملیون تومان هست تا الان چقدر شده من هیچ وضعیت مالی خوبی هم ندارم ورشکست شدم هیچی ندارم نزدیک دویست ملیون هم چک برگشتی دارم الان خانومم رفته شکایت کرده بره مهریه من چطوری این رو پرداخت خواهم کرد آیا نتوانم پرداخت کنم به زندان هم میرم یا چطوری حساب میکنن اقساطی یا یه چیزی اولش ازم میگیرن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      میزان مهریه به نرخ روز ۴۲۱ میلیون تومان است
      اگر محکوم به پرداخت مهریه شدید،باید دادخواست اعسار بدهید و با روال فعلی مهریه به اقساط پرداخت می شود

  • رضا زينعلي
    رضا زينعلي

    سلام خسته نباشیدمیگم برای طلاق مهریه زندانی هم دارد.بایدچکارکنم که قیابی طلاق بگیره آیاوجود داره میشه اصلاقیابی هست؟ ممنون میشم جواب بدید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام با مطالبه مهریه ، اگر اموالی شناسایی نشود ، درخواست اعسار و تقسط مهریه را قبل از زندان میپذیرند . نیاز به مشاوره حضوری و یا تلفنی می باشد

  • کیوان
    کیوان

    سلام.سال ۹۷محکوم پرداخت مهریه شدم و اعسار گرفتم .اقساط و پیش پرداخت ۸ تا شدم چیزی ندادم خانمم بدون اجازه ۱ سال رفت خارج از کشور حالا دوباره اقدوم کرد و من تقاضایه اعسار کردم و لایحه دادم در مورد اقساط معوقه که ۱۷ تا بود و اقاط حکم بدهد که اینبار پیش پرداخت نیم و سالی ۱ سکه محکوم شدم و حالا که مرخی هستمحکم تجدید نظر صادر شد پیش پرداخترا قبل قطعی شدن حکم از من گرفتن و ولی الان میگن ۳ تا دیر کرد باید بدهی و از زندان اسمم پاک نمیشود تا بابت هر سال بنده ۳ تا سکه .من باید نلمم و امارم از زندان پاک نمیشود مگر مرخصی بگیرم .ایا حکم پس از تایید دباره شامل قانون غییر میشود؟لطفا راهنمایی کنین

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      باسلام الآن در صورت معسر بودن میتوان درخواست تقسیط مهریه را داد و دادگاه ها اعسار را پذیرفته و حکم به تقسیط مهریه میدهند و اگر اقساط را پرداخت نکرد با درخواست زوجه و عدم پرداخت اقساط معوقه که احتمال دارد مجدد دادگاه اعسار زوج را پذیرفته و نسبت به آن اقساط معوقه هم تقسط کند . اما مادام که پرداخت اقساط انجام نشود . حکم زندان برداشته نمی شود . نیاز به مشاوره تلفنی می باشد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      پرسش مفهوم نیست.

  • کامران
    کامران

    سلام خسته نباشید من برادرم هم اعسار زده هم تقسیط اما جلبشو نمیدونیم چجودی گرفتن الان زندانه بیستو ششم دادگاهی داره بیستو شیشم اگه پیش قسطو پرداخت کنه آزاد میشه یا ن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام بله در صورت پرداخت اقساط معوقه آزاد میشه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام،
      با صدور حکم اعسار، از حبس آزاد میشود.

  • سارا
    سارا

    سلام من طلاق توافقی گرفتم و تمام حق و حقوق خودم را بخشیده و فقط ۲۰ عدد سکه را نبخشیدم ایا امکان قسطی کردن هست یا باید یکجا پرداخت کند

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام .بستگی به توافقات طرفین و حکم دادگاه داد.

  • وحید
    وحید

    سلام ۳سال هست با برادرم مغازه زدیم قولنامه قانونی و بنگاهی دارم ولی جوازبه نام زن برادرم هست والان برادرم داخل بند باز زندان هست وهمسرایشان یک سه مهریه دارد و مدام میگوید مغازه مال من هست وپلمپ میکنم آیا ایشان میتواند این کار را انجام دهد و سوال دوم اینکه ایشان میتواند برادرم رو برای یک عدد سکه زندان بندازد چون ایشان در بند باز به سر میبرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام مهریه جزو دیون ممتازه محسوب میشه و اموال زوج بجز مستثنیات دین قابل توقیف میباشد.
      بله بابت یک سکه هم ممکنه جلب صادر بشود

  • ابوالفضل
    ابوالفضل

    سلام بنده به پرداخت۷۴عددسکه به عنوان مهرالمثل محکوم شدم شرایط پرداخت این حکم چجوریه آیا پیش پرداخت دارم یا اینکه اقساط چجوریه آیا زندانی هم دارم؟
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام میتونید اعسار برنید و درصورت قبول اعسار میزان پیش پرداخت و شرایط اقساط توسط دادگاه تعیین خواهد شد.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام اگر اعسار شما ثابت شود پرداخت مهرالمثل به نحو اقساط صورت میگیرد ،و اگر اقساط در موعد مقرر پرداخت نشود احتمال حبس وجود دارد

  • علی
    علی

    سلام ، خسته نباشید ، بنده بابت مهریه ۵ عدد سکه پیش قسط و هر پنج ماهی یک سکه و بعدش هم ۲۰ مثقال طلا باید پرداخت کنم اعتراض رو پرونده گذاشتم رفت تجدید نظر و حکم قطعی صادر شد که همون دا نامه که صادر شده یعنی موارد بالا که خدمتتون عرض کردم باید پرداخت بشه، حقیقتش من درآمدی ندارم که پرداخت کنم و نمیتونم، میشه راهنمائی بفرمائید راهی هست که بشه کمترش کرد، چون حقوقم حدود چهار میلیونه و اجاره خونه و دوتا دانشجو دارم واقعا نمیتونم پرداخت کنم، دوروزی میشه حکم قطعی صادر شده و نمیدونم چیکار کنم، زندان برم ، که دیگه اصلا نمیتونم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام دادخواست تعدیل تقسیط مهریه بدید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام . با توجه به صدور حکم قطعی اعسار و تقسیط مهریه . ملزم به برداخت هستید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام با توجه به صدور حکم قطعی اعسار و تقسیط مهریه . ملزم له برداخت هستید

  • آریا پارسی?
    آریا پارسی?

    سلام من هیچ اموالی ندارم و جدیدا از کار هم اخراج شدم،تکلیف ما چیه برا مهریه ،آیا قاضی وقتی بفهمد ما صفره صفر هسیم چه تصمیمی میگیرد؟ممکن است چه مدت زندانی بشوم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام میتونید دادخواست اعسار بدید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام میتونید دادخواست اعسار بدید

  • بینام
    بینام

    همسر بنده جلب شد بابت مهریه و احتمال زیاد بردنش زندان چه زمان حبس میماند و از چه زمان میتواند اعسار بزند و اگر موافقت کند با اعسارش پرداخت مهریه به چه صورت میشه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام تا زمانی که اعسار ایشون مورد پذیرش قرار بگیره
      در صورت موافقت دادگاه با اعسار نحوه پرداخت با تشخیص دادگاه خواهد بود

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام تا زمانی که اعسار ایشون مورد پذیرش قرار بگیره
      در صورت موافقت دادگاه با اعسار نحوه پرداخت با تشخیص دادگاه خواهد بود

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان