اقداماتی که پس از سرقت از منزل باید انجام داد

3.4/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل کیفری با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

اقداماتی که پس از سرقت از منزل باید انجام داد

اگر کنجکاوید بدانید بعد از اینکه خانه شما توسط سارقان مورد سرقت قرار گرفت چه باید کرد، آنچه بلافاصله پس از یک سرقت برای مرتب کردن سریع اوضاع زندگی‌تان می‌بایست انجام دهید، بسیار مهم است. مورد سرقت منزل قرار گرفتن می‌تواند یک تجربه ترسناک باشد که ممکن است احساس گم شدگی، فقدان و آسیب پذیری در شما ایجاد کند، هرچند که پس از این اتفاق ناگوار روند رو به جلویی را آغاز خواهید کرد. در نوشته‌ی زیر اقدامات لازم پس از سرقت منزل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

با پلیس تماس بگیرید و گزارش دهید

آیا فکر می‌کنید که باید به پلیس مراجعه کنید یا خیر؟ پاسخ مثبت است و اولین کاری است که باید انجام دهید. تماس با پلیس و تشکیل وثبت گزارشی درباره‌ی این حادثه است که این امر برای دعوی بیمه نیز ضروری است و همچنین اگر می‌خواهید به طور بالقوه سارق (سارق) را پیدا کرده و وسایل خود را بازیابی کنید نیز نیازمند انجام و ثبت گزارش هستید.

اگرمتوجه شدید از خانه سرقت شده است، برای برقراری تماس تلفنی وارد خانه خود نشوید. همچنین قبل از رسیدن پلیس به چیزی در خانه خود دست نزنید، زیرا ممکن است مدارک اصلی مورد نیاز پلیس برای یافتن و محاکمه بالقوه سارق (ها) را از بین ببرید. هنگام ورود پلیس، لیست کاملی از تمام مواردی که از دست داده‌اید، از جمله شرح کامل و ارزش تقریبی هر یک، تهیه کنید. حتی ممکن است بخواهید نقاشی بکشید و علائم شناسایی منحصر به فردی برای هر وسیله داشته باشید. اگر کسی را مشاهده کردید که از محل سکونت شما خارج شد، هرگونه اطلاعات توصیفی را که می توانید از جمله جنسیت، سن، نژاد، لباس و خصایص قابل شناسایی شخص را جهت بررسی بنویسید.

با شرکت بیمه تماس بگیرید

اگر از بیمه‌ی مالکیت یا  بیمه اجاره خانه برخوردار باشید، با مطرح کردن ادعای خود، این احتمال وجود دارد که بتوانید مبلغ مناسبی را برای آنچه به سرقت رفته است پس بگیرید. ظرف ۲۴ ساعت با بیمه تماس بگیرید و مطمئن شوید که کلیه اطلاعات لازم را به پلیس ارائه کرده‌اید، زیرا شرکت بیمه برای رسیدگی به ادعای شما به این اطلاعات نیاز دارد. آن‌ها احتمالاً یک تنظیم کننده‌ی دعوی برای بررسی ادعا به صورت شخصی برایتان خواهند فرستاد، بنابراین، ممکن است بخواهید تا رسیدن تنظیم کننده در جایی خارج از محل مورد سرقت بمانید تا به طور تصادفی مدارک مهم را تمیز یا دستکاری نکنید.

مشاهده تصاویر ویدیویی از دزدی

اگر در حال حاضر در اطراف خانه خود دوربین های امنیتی نصب کرده باشید، ممکن است قادر به تماشای ویدئویی از سرقت باشید. این فیلم را به عنوان اثبات مستند بیشتر به پلیس و شرکت بیمه خود ببرید. از فیلم برای تعیین نقاط ضعف امنیتی در خانه خود استفاده کنید تا بتوانید بفهمید که برای جلوگیری از وقوع سرقت منزل در آینده باید چه اقدامات امنیتی‌ای را افزایش دهید.

تمام علائم سرقت منزل را به فراموشی بسپارید

پس از ثبت سرقت در صورت لزوم، زمان آن فرا رسیده است که زندگی خود را سر و سامان بدهید. می‌توانید با پاک کردن تمام علائم دزدی از جمله وسایل شکسته شده، وسایل پخش شده، علامت گذاری‌های روی دیوارها یا کف و غیره شروع کنید. پنجره‌ها یا درهای شکسته را دوباره برپا کنید. هرچه زودتر بتوانید خانه خود را به نظم قبلی‌اش بازگردانید، زودتر می‌توانید از احساس منفی پس از سرقت منزل خود گذر کنید.

از نظر احساسی با این مسئله کنار بیایید

علاوه بر از دست دادن اشیاء با ارزش و بر‌هم ریختگی خانه، سرقت منزل همچنین می‌تواند باعث مسایل احساسی برای شما و خانواده‌تان شود و احساس آسیب پذیری در برابر سرقت‌های آینده را در شما ایجاد کند و حتی با اقدامات امنیتی بهتر، ممکن است مدتی طول بکشد تا دوباره در خانه خود احساس امنیت کامل کنید. اما برای ادامه زندگی در منزلتان باید سعی کنید در محیط اطراف خود آرامش را پیدا کنید و هر کاری که لازم است انجام دهید تا آسیب‌های وارد شده را ترمیم کنید و فراتر از این حادثه به جلو بروید. مانند هر فاجعه‌ی دیگری در زندگی، زمان شما را درمان می‌کند.

برای حفاظت بهتر از خانه خود تدابیری اتخاذ کنید

برای بهبود ایمنی خانه و اطمینان خاطر در این اقدامات ایمنی، می‌توانید اقدامات مشخصی انجام دهید. از آنجا که بیشترین تعداد سرقت‌ها از طریق درب ورودی خانه یا درب عقب اتفاق می‌افتد‌، باید قفل درب و پنجره تهیه کرده و یا درصورت وجود آن را ارتقا دهید. می‌توانید چراغ‌های حساس به حرکت برای خارج از درب‌های ورودی خود خریداری کنید، یک دوربین امنیتی نصب کنید یا چراغ‌های داخلی و خارجی خود را روی تایمر قرار دهید. همچنین، بررسی لیست امنیت خانه نیز می‌تواند به شما در یافتن مناطق آسیب پذیر خانه‌تان کمک کند و همچنین توصیه‌هایی برای امنیت بیشتر آن مناطق ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان