دعوای زن و شوهر برای مسائل مالی، اخلاقی و جنسی

3.2/5 - (30 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل خانواده با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

دعوای زن و شوهر برای مسائل مالی، اخلاقی و جنسی

قوانین و اقدامات قانونی پیرامون دعوای زن و شوهری از سوی مراجع قانونی عمدتا در جهت رفع مشکل و آشتی دادن زوجین است. در دعوای زن و شوهری عموما پس از مراجعه به کلانتری زن و شوهر را به مشاور حاضر در کلانتری ارجاع میدهند. مشاورین معمولا با زوجین گفتگو کرده و آنها را به آشتی و گفتگو دعوت میکنند، چنانچه آشتی حاصل نشد، از طرفین دعوا میخواهند که با خانواده های خود حضور پیدا کنند. در این صورت دو امکان وجود دارد. یا از سوی مشاور کلانتری پیشنهاد میشود که زن و شوهر به جلسات زوج درمانی بروند و یا اینکه با اصرار آنها بر جدایی، برای تنظیم شکایت مورد نظرشان به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک راهنمایی میشوند.
دعواهای زن و شوهری میتوانند دلایل مختلفی داشته باشند، دلیل میتواند ناسازگاری صرف، روابط و عدم توجه به حساسیت های همسر، مسائل خانوادگی و مسائل مادی باشند. و گاهی دعاوی به درگیری فیزیکی نیز می انجامد. تمامی این مسائل می توانند با شکایت های حقوقی و یا حتی کیفری پیش بروند. اما چه بسیار دعواها که می توانند به شکلی حل شوند و همانطور که گفته شد، به علت افزایش آمار طلاق و کاهش تاب آوری در زوجین، هدف دستگاه های ذی ربط، مشاوره و آشتی دادن زن و شوهرها در درجه نخست و سپس در صورت اصرار طی کردن روند قضایی است. چه بسا دستگاه قضایی برای زوجین سخت گیری هایی نیز می کند تا شاید راضی به مشاوره شده و به زندگی خود باز گردند. در اینجا ما به روندهای قضایی برخی از دعواهای زن و شوهری براساس موضوع و علت دعوا میپردازیم، هرچند که همچنان اصل نخست سازش و افزایش دادن قدرت تاب آوری است. در نتیجه دعواهای زوجین، این نخست خودشانند که آسیب میبینند و گاهی طی کردن روند قضایی و به اصطلاح باز شدن پای افراد به دادگاه و پاسگاه و کلانتری موجب جریحه دارتر شدن افراد و لجاجت های بیشتر میشود.

دعوای زن و شوهر برای مسائل مالی

چنانچه زن و شوهری برای مسائل مالی به اختلاف بر بخورند، اگر نارضایتی از طرف مرد باشد، از نظر قانونی هیچ اقدامی برای او ممکن نیست، زیرا در قانون کشورمان این مرد است که مسئول امور مالی خانواده است و نارضایتی هایش را تنها میتواند به نزد افراد حکم و بزرگتر ببرد و یا به بهترین روش عمل کرده و به نزد مشاور بروند. اما زنان به طور قانونی می توانند از مردانی که نیازهای مالی خانواده را تأمین نمی کنند، شکایت نمایند و خواستار حقوق مالی خود و فرزندانشان تحت عنوان نفقه باشند. البته که مبلغ نفقه از سوی قانون تعیین شده است و همچنین ادعای عدم پرداخت نفقه از سوی زوج نیاز به اثبات دارد. البته شرط اصلی پرداخت نفقه تمکین داشتن زن و حضور او در خانه است و در غیر این صورت به او نفقه ای تعلق نمی-گیرد.

دعوای زن و شوهر برای مسائل اخلاقی

اگر زن و یا شوهری به دلیل مسائل اخلاقی با همسر خود دچار مشکل است. از نظر قانونی می-تواند از همسر خود برای خیانت شکایت نماید. هرچند اثبات خیانت مسائل مخصوص به خود را دارد و اشخاص باید آگاه باشند که سوء ظن های ایشان در دادگاه محکمه پسند نخواهد بود. در نهایت نیز اثبات خیانت تنها میتواند حق طلاق را به زن بدهد و یا کیفر و مجازات برای متهم به دنبال داشته باشد.

دعوای زن و شوهر به دلیل مسائل جنسی

آمارهای مختلف نشان می دهند که علت بسیاری از جدایی ها نارضایتی ها جنسی و عدم رضایت افراد با این نیاز غریزی است. این مسائل بسیار راحت میتواند با مراجعه به پزشک و روان درمانگران (سکس تراپیست) برطرف شود. اما چنانچه زوجین مایل به حل مشکل خود نبودند، ناتوانی جنسی در زنان می تواند اجازه قانونی برای طلاق و یا ازدواج مجدد برای مرد را در پی داشته باشد و ناتوانی جنسی مرد و یا نقص های باروری، می تواند دلیلی برای درخواست طلاق از سوی زن بشود.

دعوای زن و شوهر به علت درگیری فیزیکی

متاسفانه مسئله خشونت خانگی چیزی است که رو به روز در حال افزایش و دیگر می دانیم که این مسئله حتی به زنها ختم نمیشود (هرچند که آمار خشونت خانگی بر زنان بیشتر است) اما گاهی مردها نیز هدف خشونت خانگی قرار میگیرند. اگر دعاوی از شدت زیادی برخوردار نبوده باشد. معمولا سعی میکنند در کلانتری و یا با گفتگوی مأمور نیروی انتظامی مسئله را حل کنند. اما چنانچه صدماتی وجود داشت، می¬توان به علت ضرب و شکایت نموده و مراحل قانونی را طی نمود.

دعوای زن و شوهر و تقاضای طلاق

چنانچه دعوای زن و شوهر به حدی برسد که مصر برای طلاق گرفتن باشند. کلانتری آنها را به دادگاه خانواده ارجاع میدهد. اما به هر صورتی که تقاضای طلاق کنند. چه طلاق توافقی و یا غیر از آن، دادگاه نیز از آنها می خواهد مراحلی را طی کنند و سعی در ساختن زندگی خود داشته باشند و طلاق نگیرند. دادگاه بنا به شرع اسلام گاهی توصیه می کند که دو طرف حکمی بیاورند و از خانواده ی خود کمک گیرند. و گاهی نیز توصیه می کند به مشاور مراجعه کنند. اما چنانچه زن و شوهر مصر به طلاق گرفتن باشند، در طلاق توافقی با توافق خودشان طلاق میگیرند. در صورتی که به توافق نرسیده باشند مراحل دادگاه های مختلف را باید بگذرااندف هر کدام از شواهد دعواهای زوجین که در بالا از آن ها نام بردیم، می¬تواند زمینه ساز و متقاعد کننده ی دادگاه باشد و در حصول حکم طلاق موثر تلقی شود.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مینو
    مینو

    سلام و وقت بخیر
    شوهر بهم گفته که چند بار با زن های مختلف رابطه جنسی برقرار کرده، توی گوشیش هم پر از پیج ها ی پورنوگرافی هست،
    من میتونم باتوجه به این مسائل درخواست طلاق بدم؟
    خونه ۵۰متری داریم که سه دنگش برای منه و سه دنگش برای همسرم، یه موتور قسطی داره و حقوق بیکاری میگیره، با توجه به شرایط مالیش میتونم مهریه و نفقه و اجرت المثل بگیرم یا نه؟ و اینکه بعد از جدایی تکلیف منزل شراکتی چی میشه.؟
    خونه هم وام زوجین داره و سند رهن بانکه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در خصوص روابط شوهرتان صرفاً می توانید شکایت رابطه نامشروع طرح نمایید که اگر اثبات شود مجازات آن مربوط به خودشان است و ارتباطی به شما ندارد. در خواست طلاق نمی توانید طرح نمایید ۳ دانگ ملک ۵۰ متری متعلق به همسرتان جزو مستثنیات دین است و از محل آن نمی توایند مهریه وصول نمایید. ضمن اینکه ملکی را که در رهن بانک است مطلقاً قابل حراج و هیچ اقدام قانونی نمی باشد.

  • امجدیان
    امجدیان

    موافق ولی یه سوال اگه مرد نخواهد طلاق بده شرایط مهریه چجوری ومرد هیچ مال واموالی نداشته باشه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      هیچ مانعی برای طلاق ندادن مرد وجود ندارد هرچند هیچ مال و اموالی هم نداشته باشد.

  • اسمعیل
    اسمعیل

    سلام و درود
    راهنمایی میخواستم
    همسرم بعد از بدنیا آمدن فرزندمون از کارهای خانه و رابطه زناشویی سر باز می‌زند و اخلاق تغییرات بدی داشته میشه راهنمایی کنید حتی حاضر به رفتن پیش مشاور را هم نیست در حال حاضر فرزندم یکسال ونیم دارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با مشاوره خانواده (روانشناس) مشاوره بگیرید.

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.


برچسب‌ها :

  مشاوره تلفنی رایگان