قوانین موجر و مستاجر

3.4/5 - (43 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

قوانین موجر و مستاجر

اجاره

مطابق ماده ۴۶۶ قانون مدني: «اجاره عقدي است که به موجب آن مستاجر، مالک منافع عين مستاجره مي‏شود، اجاره دهنده‏ را موجر و اجاره کننده را مستاجر و مورد اجاره را عين مستاجره گويند

مستاجر

تکالیف موجر

تحویل مورد اجاره به مستاجر پس از انعقاد عقد اجاره

بر گرداندن پول پیش مستاجر به هنگام تخلیهاجاره

انجام تعمیرات کلی و اساسی در مورداجاره

تکالیف مستاجر

پرداخت کرایه

تخلیه محل اجاره در پایان قرارداد

انجام تعمیرات غیر اساسی مورد اجاره

.پرداخت بهای آب برق گاز تلفن و حق شارژ

جلوگیری نکردن از تعمیرات اساسی توسط موجر

خودداری از ورود خسارت به محل اجاره

قرارداد اجاره رسمی و غیر رسمی          

قرارداد اجاره رسمی قراردادی است که در دفترخانه تنظیم شده باشد یا در صورتیکه قرارداد در دفترخانه تنظیم نشده است باید توسط دو شاهد امضا شده باشد. قرارداد اجاره زمانی غیر رسمی است که بوسیله اجاره دهنده و اجاره کننده در یک برگ کاغذ تنظیم میشود و یا اینکه در بنگاههای املاک تنظیم میشود. نکته مهمی که باید رعایت شود تا بتوانید دستور تخلیه بگیرید اینست که غیر از امضای اجاره دهند و اجاره کننده که در انتهای قرارداد اجاره میباشد، باید امضای دو نفر به عنوان شاهد آنرا امضا کنند.

وظایف موجر

موجر باید عین مستاجره را در وضعیتی به تصرف مستاجر بدهد که مستاجر بتواند استفاده مقرر را از عین مستاجر ببرد.

موجر حق ندارد مادام که عقد اجاره باقی است، در عین مستاجره تغییراتی ایجاد کند، به طوری که مانع از استفاده مستاجر باشد یا امکان استفاده مستاجر را دشوار نماید.

کلیه تعمیرات و مخارجی که برای امکان انتفاع مستاجر در عین مستاجره لازم است، برعهده مالک می باشد مگر اینکه شرط خلاف شده باشد، یا آنکه عرف اقتضای امر دیگری را داشته باشد.

وظایف مستاجر

مستاجر باید مال الاجاره معین را در مواعدی که برای پرداخت آن در نظر گرفته شده به مالک تسلیم کند و در صورتی که موعدی برای پرداخت مال الاجاره معین نشده باشد باید آن را نقدا به موجر بپردازد.

مستاجر باید در استفاده عین مستاجره رعایت متعارف را بنماید یعنی در آن تعدی و تفریط نکند ؛ در غیر اینصورت در برابر مالک مسول خواهد بود . مستاجر باید عین مستاجره را برای همان مصرفی که در اجاره مقرر شده به کار برد ؛ در غیر اینصورت ضامن خواهد بود . در صورتی که طرز مصرف عین مستاجره مشخص نشده باشد مستاجر باید از آن ، آن طور که عرف اقتضاء می کند استفاده کند والا ضامن است.

اگر مستاجر بدون اذن موجر در عین مستاجره تعمیراتی انجام دهد در صورتی می تواند از موجر مطالبه کند مگر آنکه ضمن عقد اجاره این امر مورد توافق قرار گیرد .

اجاره

 قانون موجر و مستاجر در تخلیه پیش از موعد

اگر مستاجر مطلبق قرارداد حق فسخ زودتر از موعد نداشته باشد قرارداد تا انقضاء مدت اعتبار دارد و موجر موظف به پرداخت مبلغ رهن قبل از موعد قرارداد نمی باشد مگر اینکه در قرارداد ذکر شده باشد که در صورتی که مستاجر قصد تخلیه ملک زودتر از موعد را داشته باشد باید این امر را یک ماه زودتر به موجر اطلاع دهد که در اینصورت موجر باید طبق قرارداد هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مبلغ ودیعه اقدام نماید. برای فسخ قرارداد توسط مستاجر نیز در صورت معیوب بودن ملک در حال اجاره و یا در حالتی که دو طرف در زمینه فسخ قرارداد پیش از موعد در این زمینه توافق کرده باشند، فسخ امکان پذیر است.

فسخ قرارداد اجاره پیش از موعد توسط مستاجر

در صورتی که موجر به تعهدات خود عمل ننماید، مستأجر می تواند قرارداد را فسخ نموده و ملک را تخلیه نماید. در اینصورت موجر باید حقوق مستأجر را تسویه و اجاره را پایان دهد. یکی دیگر از مواردی که مستأجر می تواند اقدام به فسخ قرارداد نماید، مغایرت عین مستأجره با توصیفات مندرج در اجاره نامه است. اگر در صورت ایجاد خرابی غیر قابل تعمیر در ملک، مستأجر می تواند پس از فسخ قرارداد، ملک را تخلیه نموده و مبلغ پیش پرداخت را دریافت نماید.

فسخ قرارداد اجاره پیش از موعد توسط موجر      

اگر مستأجر ملک را به مصرفی غیر از موارد توافقی خود با موجر در آورد، مثلا از ملک مسکونی جهت دفتر کاری استفاده نماید، یا در استفاده خود از ملک، مرتکب اعمال خلاف شرع شود ، موجر می تواند قرارداد اجاره را فسخ نموده و ملک را از مستأجر باز پس گیرد. در صورتی که مستأجر، به مدت ۳ ماه اجاره بهای خود را به طور کامل پرداخت نکند، موجر می تواند قرارداد اجاره را فسخ نماید.

هزینه تعمیر پکیج چند روز پس از ورود مستاجر

اگر تقصیر از طرف مستاجر اتفاق افتاده باشد پرداخت و جبران خسارت با او خواهد بود. بنابراین اگر بین خرابی پکیج و تقصیر مستاجر در حفظ و نگهداری متعارف از پکیج رابطه مسقیم وجود داشته باشد جبران خسارت وارده  یعنی تعمیر پکیج بر عهده ی مستاجر است .

تخلیه ملک

اگر مستاجر ملک را تخلیه نکرد چه کاری باید انجام داد؟

پس از اتمام مدت اجاره موجر از مستأجر می‌خواهد ملک را تخلیه کند. اگر ملک با رضایت تخلیه شد که مشکلی پیش نمی‌آید؛ اما گاهی ممکن است اختلافاتی در زمان تخلیه ملک به وجود بیاید. برای اینکه درخواست تخلیه ملک از سوی موجر وجاهت قانونی داشته باشد باید:

– یا مدت اجاره منقضی شده باشد.

– یا مستأجر بیش از ۳ ماه مبلغ اجاره را پرداخت نکرده باشد.

– یا اینکه کاری بر خلاف قرارداد اجاره انجام داده باشد.

در این صورت می‌توانید خطاب به شورای حل اختلاف محل ملکتان درخواست صدور دستور تخلیه بنویسید.

 

مراجع رسیدگی به درخواست تخلیه    

اصل بر آن است که دادگاه های عمومی برای طرح دعاوی تخلیه صالح هستند ولی اگر تخلیه اماکن مسکونی مدنظر باشد، شوراهای حل اختلاف نیز برای رسیدگی به این دعاوی صلاحیت دارند. اما برای تخلیه محل کسب و امثال آن، محاکم دادگستری صلاحیت رسیدگی دارند.

اجرت المثل ایام تصرف چیست و چگونه محاسبه میشود؟      

اجرت المثل مبلغی است که بابت استفاده شخص منتفع از مال، به مالک مال پرداخت می شود. اجرت المثل ایام تصرف قابل مطالبه بوده و بسته به شرایط روز ، میزان استفاده ، نوع مال و … تعیین می شود. در صورتی که استفاده کننده از پرداخت اجرت المثل ایام تصرف مال خودداری نماید، مالک می تواند اقدام به ارائه دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف نماید.  اجرت المثل معمولا خارج از قرارداد و توسط قاضی یا کارشناس تعیین می گردد.

انتقال محل اجاره توسط  مستاجر به شخص دیگر چه حکمی دارد؟   

در عقد اجاره لازم نیست موجر مالک ملک مورد اجاره باشد ولی لازم است مالک منافع آن باشد و الا اجاره باطل است. از طرف دیگر مستاجر هنگامی می تواند منافع مورد اجاره را به دیگری منتقل کند که در اجاره نامه این اختیار به او داده شده باشد و در این حالت مالک می تواند در صورت پایان مدت اجاره یا فسخ آن با مستاجر جدید اجاره نامه تنظیم کند و نیز مستاجر جدید دارای چنین حقی است


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فرزاد
    فرزاد

    با سلام ، مستاجر هستم ، آیا حق این رو دارم که مشتری راه ندهم برای اینکه بیان و بخوان ملک رو ببینن ، و فقط در صورت دریافت ودیعه کاملم و تخلیه ،آن را در اختیار صاحب خانه بگذارم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام
      بله . اگر در قرارداد تعیین تکلیف نشده باشد می توانید.

  • افشین
    افشین

    سلام.برادرم طبقه سوم خانه را به فردی اجاره داده است الان ۶ماه ساکن شده و خیلی صر و صدا و مزاحمت ایجاد میکند.و باعث بر هم زدن آرامش دو طبقه پایین شده.چند بار هم تذکر داده ایم اما فایده نداشته و صر و صدا و مزاحمشون بیشتر شده .چگونه باید پیگیر این موضوع بشیم و با کجا باید تماس بگیریم برای حل این مشکل

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با پلیس مطرح کنید.

  • شکوفه
    شکوفه

    سلام ما خانه ای اجاره کردیم و قرار داد بستیم حالا رفتیم خونه رو تحویل بگیریم موجر میگه شما باید تعهد کتبی بدید که به هیچ عنوان سر و صدا ندارید و مهمان برو بیا نداسته باشه ما گفتیم تعهد نمیدیم روز اول به ما میگفتید ما قبول نمی‌کردم اما بنگاه میگه حق با اونهاست و قانونا حق دارن و حق فسخ قرار داد رو ما باید پرداخت کنیم لطفا راهنمایی کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.
      تمکین به شروط قراردادی انتخاب شماست.

  • مصطفی
    مصطفی

    سلام وقت بخیرمن مغازه دارم صاحب مغازه سه روزمانده به پایان قراردادبهمون گفته تخلیه کنیممیخواستم بدونم آیانبایدقبلش خبرمیداد؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر

  • وکیلی
    وکیلی

    سلام من در خانه ای مستاجر بودم بنا به دلایلی زودتر از موعد مقرر تخلیه نمودم ودر این خانه حمام چهارتا سوراخ برای کنج وجاصابونی زدم وبرای اتاق وپذیرایی جمعا شش سوراخ برای پرده زدم حالا صاحب خانه ده میلیون از من خسارت گرفته آیا خسارت دراین حد میباشد.با تشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      خیر

  • حسین
    حسین

    سلام و عرض ادب
    وقتتون بخیر
    ببخشید زمانی که مستاجر میخواد منزل را تخلیه کند مثلا یک ماه مانده به تاریخ اتمام قرارداد و موجر هم در جریان است چه مقدار از مبلغ رهن را میتواند از موجر درخواست کند تا منزل جدید را گرفته و بعد نقل مکان انجام دهد
    ایا برای این مبلغ توافقی است یا قانون خاصی برای این موضوع است؟
    باتشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام. قانون ساکت است.

  • Armin
    Armin

    سلام
    بنده قرارداد خانه ام تا برج تیر ۱۴۰۱ هست ولی صاحبخانه به من گفت خانه رافروختم و باید در اسفند ۱۴۰۰ خانه رو تحویل مشتری دهم و در پشت قرارداد اصلی نوشت که خانه ی دیگری در ان نزدیکی به شما به صورت اجاره میدم و در عوض هم من در اسنفند ۱۴۰۰ تخلیه میکنم تا خانه ای رو که فروخته است بتواند تحویل خریدار دهد
    اما الان میگوید که نمیتوانم آن خانه ای به شما وعده اجاره دادم رو به شما اجاره بدهم
    میخواستم ببینم میشه که با اون امضا حکم تخلیه بگیرد ؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام. بله میتواند بموجب توافق موخر، تقاضای حکم تخلیه نماید.

  • فهیمه
    فهیمه

    سلام ما طبقه همکف منزلی دو طبقه را اجاره کردیم. بعد از سه ماه صاحب خانه قصد ساختن طبقه سوم را کرد و الان چهار ماهه که بساط بنایی راه انداخته و حیاط رو که مشترک هست درگیر کرده و برای ما مزاحمت ایجاد می کند و قبل بستن قرارداد ب ما اطلاع نداد ک چنین قصدی دارد. حالا تکلیف چیست آیا ما به صورت قانونی بابت مزاحمت های ایجاد شده میتوانیم شکایت کنیم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام. با عنوان مزاحمت یا فسخ اجاره میتوانید طرح دعوی نمایید.

  • کمالی
    کمالی

    سلام.ملکی را به اجاره دادهایم ولی بدلایلی خیلی کمتر از عرف منطقه قرار داد نوشته ایم.مسلما مستاجر ذینفع بوده و خیال تخلیه ندارد!ایا میبایست طبق قانون جدید فقط ۲۵٪اضافه نماییم؟در صورتیکه قیمت اجاره بها تفاوت فاحشی با دریافتی ما دارد.لطفا راهنمایی بفر مایید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام. طبق بخشنامه ستاد ملی کرونا، قراردادهای اجاره املاک مسکونی با ۲۵ درصد افزایش اجاره بها، بطور خودکار تمدید میشود.

  • ماری
    ماری

    منمغازه ای را اجاره کردم کە در دو ماە آینده تحویل نگیرم. اما بە دلیلی کمتر از ۲۴ ساعت پشیمان شدم. آیا موجر میتواند مرا بە پرداخت اجارە و ودیعه ملکی کە حتی تحویل نگرفتەام مجبور کند؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      قرارداد اجاره عقد لازم است و تنها با توافق طرفین قابل فسخ است.

  • شهروز
    شهروز

    با سلام
    ملکی را که اجاره کرده بودم آماده تحویل است ولی مالک به دلایل بی اساس مثلا شیر آب چکه می کند ویا روی کابینت آب خورده وباد کرده ودیعه را پس نمی دهد ومی گوید هر روز که بگذرد اجاره کم می کنم والان چند روز از زمان تحویل گذشته وچون ودیعه را نداده من هم کلید نمی دهم باید چه کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام
      ابتدا اظهارنامه مبنی بر تحویل مورد اجاره ارسال کنید و سپس از طریق شورای حل اختلاف مورد اجاره را تحویل دهید و برای مطالبه مبلغ ودیعه خود دادخواست مطالبه وجه ثبت کنید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام
      ابتدا اظهارنامه مبنی بر تحویل مورد اجاره ارسال کنید و سپس از طریق شورای حل اختلاف مورد اجاره را تحویل دهید و برای مطالبه مبلغ ودیعه خود دادخواست مطالبه وجه ثبت کنید.

  • میلاد
    میلاد

    سلام من خانه ای را اجاره کرده ام ودهم برج اسفند قراردادم سرمیشودوالان جای دیگری قرارداد اجاره نوشته ام ومیخوام منزل راتخلیه کنم ولی صاحبخانه جواب تلفنم راهم نمی دهد وبنگاهی هم هرچه تماس می‌گیرد ردتماس میکند وجواب نمی‌دهد ومن به شخصی که منزل جدید رااجاره کردم قول وجه را در پانزدهم اسفند را داده ام الآن میخواستم ببینم میتوانم شکایت کنم ازصاحبخانه تا آن وقت پولم حاضرباشد باتشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام
      قبل از تاریخ انقضا قرارداد اجاره، دعوی شما قابل استماع نخواهد بود.

  • شبنم
    شبنم

    سلام وقت بخیر مستاجر ۳ماه اجاره ندادن توهین و تهمت هم بمن زدن.پشت قولنامه برای تمدید سومین سال امضاء کردیم،تو قولنامه ذکر شده بود در صورت ندادن اجاره باید تخلیه کنن،آیا من با داشتن این قولنامه میتونم حکم تخلیه بگیرم؟ممنون از بابت راهنمایی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.اگرمنظورتان قرارداداجاره است بله.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.اگرمنظورتان قرارداداجاره است بله.

  • علیرضا
    علیرضا

    سلام بنده در ملکی ساکن هستم که سه دانگ من و سه دانگ مادرم بعد از ۸سال مادرم شکایت کرده خلع ید و اجرت المثل میخواد راهی داره منو راهنمایی کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام
      بهتراست حضورا مشورت اخذ نمایید ولی بطور کلی ایشان حق طرح چنین دادخواستی را دارند.

  • فردوسیپور
    فردوسیپور

    با سلام
    من مالک دو طبقه هستم و مستاجر از من درخاست کرد پشت بام رو بده من ازش استفاده کنم ولی من گفتم نه حالا اومده میگه تا درو باز نکنی من اجاره نمیدم که حق همچین کاری رو نداره
    اولین باری هم که اومدن برای بازدید منزل گفتم درب پشت بام بسته میشه چون من خودم کلی وسیله دارم روی پشت بام و نمیتونم بدم مستاجر
    (((( اگر تو اجاره نامه نوشته باشه راه جدا من نمیتونم برم روی پشت بام ؟؟؟ من دارم طبقه پایین رو باز سازی میکنم و باید برم روی
    پشت بام ایا من برای رفتن به پشت بام باید اجازه بگیرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام
      در صورت عدم پرداخت اجاره توسط مستاجر شما می توانید از طریق شورای حل اختلاف آن را مطالبه نمایید.
      قسمت دوم سوال شما مبهم می باشد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام
      در صورت عدم پرداخت اجاره توسط مستاجر شما می توانید از طریق شورای حل اختلاف آن را مطالبه نمایید.
      قسمت دوم سوال شما مبهم می باشد

  • S
    S

    سلام. آیا تعمیر پمپ آب خونه که هر سال نیاز به سرویس دارد، یا آبگرمکن
    بر عهده مستاجر هست یا موجر.؟؟؟

    چون موجر اصلا اینجا نیست و ملک مستقل هست میگه به عهده من نیست. درسته؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام
      در قانون تعمیرات اساسی با موجر و تعمیرات جزئی با مستاجر میباشد در این خصوص اگر نیاز به سرویس دوره ای و هر ساله است به نظر می رسد که هزینه با مستاجر باشد.

  • بهار
    بهار

    سلام وقت بخیر
    من منزلی اجاره کردم حدودا سه ماه پیش چون خیلی عجله‌ای جابجا شدم بعد مدتی متوجه انواع سوسک و حشره شدم چند باری به صاحبخونه گفتم ولی اعتنایی نکردن و میگن نه خونه حشره نداره ولی تمام ساکنین با ۱۱ سال سابقه سکونت میگن این ساختمان تمام واحدها این مشکل رو دارن
    الان من میتونم فسخ قرارداد انجام بدم و ادعای خسارت بکنم
    ممنون از پاسخگوییتون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام.خیر.دلیل قانونی ندارید.

  • بهمن
    بهمن

    سلام من یک آپارتمان اجاره کردم که صاحب ملک ۱۸ روز پس از موعد مقرر ملک رو تحویل دادن و آسانسور که در قرارداد ذکر شده بعد از ۴۵ روز از تاریخ سکونت نصب شده و ملک طبقه پنجم میباشد الان اجاره بها بابت ایامی که بدون آسانسور بوده رو باید چطور پرداخت کنم.؟و اینکه بابت دیر تحویل دادن ملک جریمه متوجه موجر میگردد؟با تشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام قرارداد اجارتان باید ملاحظه شود و انطباق یا عدم انطباق با قانون بررسی گردد.

  • نورالدین قره باغی
    نورالدین قره باغی

    سلام من چندین ساله یکباب آپارتمان خواهرم که در خارج زندگی میکنه سالهاست بنا به خواسته ورضایت ایشون به اجاره واگذار میکنم (وکالت ونوشته ای)از ایشون ندارم
    مدت اجاره تمام شده ، اجاره نامه بنام من نوشته شده
    است ، آیا میتونم برای تخلیه اقدام کنم. از راهنمایی
    شما سپاسگذارم.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام
      باید از خواهرتان وکالت داشته باشید و در این موضوع به وکیل دادگستری وکالت بدهید.

  • علیرضا
    علیرضا

    وقت بخیر
    ما دو سال پیش یک‌ملک رو اجاره کردیم
    ملک یک‌خونه کلنگی بود که خود صاحبخانه‌اجازه داد که به علت شغلی که میخواستیم توی اون ملک ایجاد کنیم‌که باشگاه بدنسازی بود داخل خونه رو دستکاری‌کنیم که حدود ۶ماه از قرار داد به تعمیر خونه گذشت و ۸۰میلیون هزینه اهن و تعمیرات و غیره شد که طی این ۶ماه اجاره کامل پرداخت شد بعد از اونم به علت شرایط کرونا باشگاه کلا تعطیل بود امروز که قرار داد به اتمام رسیده مالک پول پیش رو از ۲۰میلیون به ۵۰میلیون افزایش و اجاره بهارو از دو‌میلیون به ۵۵۰۰افزایش داده سوال من اینه
    با توجه به اینکه ملک الان به دلیل شغلی که توش ایجاد شده تجاری به حساب میاد مالک میتونه مارو براحتی بیرون کنه یا با شکایت به دلیل کرونا و بسته بودن شغلمون‌میتونیم از دادگاه اجازه نشستن با افزایش قانونی پول‌پیش و اجاره بهارو داشته باشیم
    نه اون مقداری که مالک مشخص کرده؟
    و اینکه
    میتونیم تا چند‌وقت ساکن باشیم،؟
    و تکلیف ۸۰میلیون اهن و هزینه متفرقه که برای بازسازی کردیم چی میشه؟؟
    خواهش میکنم لطفا جواب بدین ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با سلام
      به صورت کلی می توان گفت که مصوبات ستاد کرونا در جهت حمایت از مستاجر است و موجر نمی تواند به راحتی دستور تخلیه اخذ نماید و یا اجاره بها را خارج از قاعده وضع شده افزایش دهد ولیکن با توجه به اینکه موضوع شما از جنبه های دیگری نیز باید بررسی شود، پیشنهاد می شود حضورا جهت مشاوره مراجعه کنید.

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان