وکیل املاک و مستغلات

Rate this post

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل ملکی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

وکیل املاک و مستغلات

وکیل ملکی در محدوده قوانین مربوط به به نحوه ی تملک اموال از جمله قانون مدنی و قانون ثبت اسنادو املاک فعالیت می‌کند. وکلائی که می‌توانند برای املاک ثبت شده مانند زمین، آپارتمان و دفتر، املاک مشاع و سرقفلی با آنها مشورت کنید، در مواردی مانند ثبت، املاکفروش املاک ثبت شده،تنظیم قرار داد، به موکلان خود کمک می‌کنند. وکیل ملکی فردی است که حقوق موکلانشان را از طریق حق مالکیت، رهن، حق ارتفاق بازپس گرفته و طبق قانون مدنی مردم را راهنمایی می‌کنند و بدین شکل احتمال بروز مشکلات در روند اداری را به حداقل می‌رساند. وکلای ملکی همچنین می‌توانند در بسیاری از موضوعات از جمله مصادره غیرقانونی، اجاره املاک ،سر قفلی و حق کسب وپیشه موکلان خود را مورد حمایت قرار دهند این که میتوانند به عنوان میانجی و واسطه اختلافات زمین را توسعه دهند.

وکیل شخص در حوزه ی املاک چه املاک چه خدمات حقوقی میتواند ارائه نماید؟

وکیل املاک و مستغلات برای تشکیل دادخواست در صورت بروز اختلاف برای پرداختن به دعوی و انجام وکالت تلاش می‌کند. و می‌توانند به مواردی مانند اثبات مالکیت ،تنظیم قرارداد به موکلین کمک نمایند. وکلای املاک و مستغلات، که پشتیبانی دیوان سالاری در خرید و فروش معاملات دارند، می‌توانند نحوه گرفتن وام، برداشت و تبدیل به پول را دنبال کنند. وکلائی که در حوزه دعاوی مانند تخلیه، سرقفلی(که درواقع با عنوان «حق کسب و پیشه یا تجارت» شناخته می‌شود) فعالیت می نمایند می تواندد در این خصوص د دعاوی مطروحه بطرفیت موکلات از حقوق ایشان دفاع نمایند. از سوی دیگر چنانچه از خدمات وکیل در چارچوب های قانونی استفاده نمایند می توانند از بروز خیلی از مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری نمایند.
مشاوران املاک و مستغلات، افرادی هستند که می‌توانید در هرزمان هنگام معاملات املاک و مستغلات با آن‌ها مشورت کنید، این خدمات را بسیاری از شرکت‌های حقوقی ارائه می‌دهند. وکلا، می‌توانند خدمات ملکی مربوط به املاک منقول و غیرمنقول و اشخاص حقیقی و حقوقی را ارائه بدهند و شرایط مختلف را ارزیابی می‌کنند، تا از بروز هرگونه مشکل، به‌ویژه در سرمایه‌گذاری‌های سنگین، املاک خریداری شده از طریق متولیان و فروش وام‌ها، جلوگیری کنند. در طی مراحل طلاق، با مشاوره وکلای املاک می‌توان نظر کارشناسی در مورد تقسیم املاک را بدست آورد.

ملک مشاع چیست ؟

ملک مشاع یا ملک مشترک به املاک حقوقی که دارای دو یا چند مالک و دارنده هستند می‌گویند. ملک مشاع معمولا به صورت دانگ بندی شده بین طرفین قرارداد پخش وجدا سازی سندی می‌شوند، به‌عنوان مثال: دو فرد که دارای توافق خرید یا واگذاری هستند به مضمون معامله یا غیره، به نسبت سهم خواسته‌شده یا توافق‌ شده ملک را بخش‌بندی سندی و دانگ‌بندی می‌کنند، مثلا به عنوان مثال چنانچه شخصی ۴ دانگ ملکی را در مالکیت خود داشته باشد دو دانگ آن متعلق به شخص دیگری می باشد و این دو شخص با هم در ملک مالکیت دارند. به عنوان مثالی دیگر می‌توان به سهم الارث مثل یک خانه بین وراث متوفی (فرض بر اینکه فرد دارای سه پسر بوده و میراث به صورت مساوی بین آنها تقسیم شود.) اشاره کرد، ‌در این شرایط هر وارث به میزان ۲ دانگ از خانه واگذاری شده سهم می‌برد.
املاک مشاع به املاک سندسازی شده خلاصه نمی‌شوند وعوامل مسکونی، تجاری و اداری از جمله: راه‌پله، پشت‌بام، حیاط غیر اختصاصی و… نیز جزء این‌گونه املاک دسته‌بندی شده و و به طور مساوی بین تمامی ‌صاحبان ملکی و سندی تقسیم می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کیوان
    کیوان

    با سلام و تشکر از مشاوره رایگان
    متراژ باغی که دو سال پیش خریدم و همون موقع تحویل گرفتم ۱۰ متر کمتر از قولنامه درآمده است (موقع تحویل اعتماد کردم و دوربین نزدم ولی اکنون که به دلایلی دوربین زدم، ۱۰ متر از متراژ فروخته شده کمتر است)
    سوال: فروشنده حاضر به بازگرداندن قیمت ۱۰ متر کسری طبق قولنامه هست ولی قیمت از ان روز ۷ برابر شده، آیا افزایش قیمت را نمیشه از فروشنده مطالبه کرد؟ اگر راهی ندارد که از همین ۱۰ متر هم گذشت می کنم و سنگین ترم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما فقط می توانید دعوی فسخ طرح نمایید و یا با فروشنده تان نسبت به کسری مساحت توافق نمایید.

  • کیوان
    کیوان

    سلام. من یک زمین باغی قبلا خریدم و فرم مبایعه نامه اتحادیه که از سامانه کد رهگیری صادر میشه را دارم و مبایعه نامه بنگاه را گم کردم آیا همین سند معتبری است؟ (همه مباحث متراژ و قیمت و…توش درج شده)
    به عبارتی آیا مبایعه نامه کدرهگیری معتبر از قولنامه بنگاه نیست؟ تشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      مبایعه نامه دارای کد رهگیری شما معتبر می باشد.

  • حمید کاوندی
    حمید کاوندی

    سلام و خسته نباشی ..
    سال پیش خانه ای رهن کردم..حال نزدیک به پایان قرارداد هستم…صاحبخانه می گوید سه میلیون تومن اضافه کن.
    بنده عرض کردم مراعات کنین طبق عرف اضاف کنین..صاحبخانه می گه چون شما باید هزینه املاک و هزینه کمرشکن باربری را بپردازید . به نفعتان است قبول کنین..
    ناگفته نماند املاکی دوست ایشان است و قبل از قرارداد ما تازه برایش خانه را خریده که کسری ان را دویست میلیون رهن من انجام شد.،مان قرارداد به من گفتن پارکینگ شماره ۲ مربوط به این واحد است و در قرارداد ذکر نموده..چندین بار همسایه ها گفتند شما پارکینگ ندارین…اما چون کسی ماشین نداشت رعایت حقیر. ا می کردن….به همین دلیل استعلام کردم برای کد رهگیری . ولی متاسفانه جعلی از اب درامد.وبعد پیگیری دیدم که پارکینگ هم دروغ نوشته..
    تمام مبایعنامه دروغ تنظیم شده..وضعیت مناسبی ندارم.
    شصت و دو سال سن دارم و بدلیل حضور متوالی هشت سال در جنگ دچار اسیب های جسمی و روحی شدم و توان جابجایی را ندارم..لطفآ کمکم کنید?

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      قرارداد اجاره بین طرفین در مدت تعیین شده لازم الاجرا می باشد و برای تمدید آن نیاز به توافق طرفین می باشد. در غیر اینصورت مالک می تواند نسبت به تخلیه اقدام نماید.

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان