مراحل طلاق توافقی

4.8/5 - (10 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل خانواده با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

مراحل طلاق توافقی

مراحل انجام طلاق توافقی

در طلاق توافقی زوجین باید بر سر همه مسائل مهم زندگی مشترک به تفاهم و توافق کامل برسند از جمله این موضوعات مهم می توان به مهریه زن، اجرت المثل زن، نفقه زن ، قرار ملاقات فرزند مشترک، نفقه ایام عده، نفقه فرزند مشترک و… اشاره کرد. در این متن می خواهیم با اصول و مراحل طلاق توافقی که از آن به طلاق تفاهمی نیز یاد می شود صحبت کنیم.

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

در طلاق توافقی زوجین بعد از توافق بر سر همه موارد مالی و غیرمالی می توانند اقدام به طلاق توافقی کنند. طلاق توافقی می تواند با استفاده از وکلای دادگستری انجام شود و یا از طریق محضر و جلسه دادگاه باشد یا در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

ثبت دادخواست طلاق توافقی

ابتدا باید برای ثبت دادخواست در سایت adliran.ir توسط یکی از زوجین (برای هر دو نفر) با در دست داشتن سند ازدواج، کارت ملی، شناسنامه برای ثبت دادخواست با موضوع صدور گواهی عدم امکان سازش به دفاتر خدمات قضایی در تهران و واحد ثبت دادخواست در شهرستان ها مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعاتشان این سایت یک کد رهگیری به زوجین می دهد. سپس زوجین با در دست داشتن مدارک خود همراه با کد رهگیری به دفتر خدمات قضایی مراجعه نموده و اطلاعات خود را ثبت می کنند و سپس آدرس دادگاه و شعبه ی مربوطه برای هر دوی آنها بصورت پیامک ارسال می شود و آنها در تاریخ مقرر برای حضور در جلسه رسیدگی در شعبه ی مربوطه که براساس آدرس محل سکونت مشترک زوجین تعیین می شود، حاضر می شوند و درخواست خود را برای صدور گواهی عدم امکان سازش مطرح می کنند.

مشاوره

همچنین دادگاه زوجین را به مرکز مشاوره ای که درون شعبه قرار دارد ارجاع می دهد و مشاور سعی می کند سازش را بین زوجین برقرار کند و در غیر اینصورت نظر کارشناسی خود را کتباً به دادگاه اعلام می کند.

گرفتن گواهی عدم امکان سازش

بعد از رسیدن نظر کارشناسی مشاور به شعبه دادگاه ، قاضی آن ها را بررسی و گواهی عدم امکان سازش زوجین را صادر می کند. همچنین زوجین باید حق تجدیدنظرخواهی را از خود سلب کنند تا رأی قطعی دادگاه صادر شود.

مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق

در این مرحله زوجین با در دست داشتن گواهی عدم امکان سازش صادر شده از دادگاه که فقط تا ۳ ماه اعتبار دارد همراه با مدارک لازم به یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه می کنند و طلاق خود را ثبت می کنند در طلاق توافقی نیز مانند طلاق عادی زوجین می توانند اقدام به اخذ وکیل کنند. در صورت استفاده از وکیل، انجام طلاق بین ۷ تا ۱۰ روز کاری به طول خواهد انجامید. همچنین در این صورت نیازی نیست که زوجین در دادگاه حضور داشته باشند و حتی در جلسات مشاوره طلاق توافقی دادگاه خانواده نیز، وکیل می تواند به جای هر یک از طرفین شرکت نماید. در واقع وکیل، در تمامی مراحل از مشاوره تا اجرای صیغه طلاق می تواند به جای زن و مرد حضور داشته باشد.

 در صورتیکه طلاق توافقی خود را به وکلای ما بسپارید، ظرف دو الی سه روز کاری، بدون حضور طرفین مراحل طلاق توافقی را به اتمام می رسانیم.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان