شکایت از سایت های اینترنتی

2.1/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل کیفری با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

شکایت از سایت های اینترنتی

با رونق ارتباطات مجازی و همچنین کسب و کارهای اینترنتی و دیگر فعالیت ها، توسط فضای مجازی، به طبع مشکلات و قانون شکنی ها و سواستفاده ها در این فضا نیز شکل گرفته و با رشد و رونق روز افزون فضای مجازی و اقبال عمومی بیشتری که از سوی جامعه به کسب و کارهای اینترنتی می­شود، این قانون شکنی ها و کلاهبرداری ها، مشکلات امنیت اطلاعات اشخاص و امثال آن در فضای مجازی بیشتر می­شود. همین مسئله باعث شکل گیری پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه­ای در دستگاه امنیتی و قضایی کشور، برای جلوگیری و رهگیری این جرایم گردیده است. با وجود تلاش­ها و همچنین اخطار­های متعدد پلیس فتا، متأسفانه باز هم شاهدیم که جرایم سایبری بسیاری اتفاق می­افتد و پرونده­ها و شکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

از جمله جرایم و قانون شکنی هایی که در فضای مجازی ممکن است رخ دهد، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید اینترنتی از پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی و سایت­های نامعتبر که پس از خرید و پرداخت وجه، کالایی به دست مشتری نخواهد رسید.
  • ساخت درگاه ­های پرداخت دروغین که اطلاعات کارت حساب را اخذ کرده و از طریق آن از حساب شما پول برداشت می­کنند.
  • درخواست پول با ساخت اکانت­های فیک از اشخاص حقیقی.
  • ارائه­ی جنس بی­کیفیت و تقلبی پس از تحویل کالا به خریدار.
  • هک حساب­های کاربری افراد و یا استفاده از اطلاعات شخصی افراد.

در بین این تخلفات، هرکدام بنا به شدت و اهمیت تخلف، در نهاد­های مورد نظر قابل پیشگیری هستند. در اینجا ما تنها درباره­ی تخلفات صورت گرفته توسط سایت­های اینترنی و اپلیکیشن ­ها صحبت خواهیم کرد. سایت­ها و اپلیکیشن ها خود انواع گوناگونی را شامل می­شوند. بسیاری از آن­ها دارای هویت و تأیید شده هستند و بسیاری دیگر به صورت غیرقانونی شکل گرفته و فعالیت می­کنند.

برای شکایت از سایت ­ها و اپلیکیشن های مختلف شما سه راه دارید:

  • می­توانید از طریق سامانه ­نماد اقدام به شکایت کنید.
  • می­توانید از طریق سامانه اینترنتی پلیس فتا اقدام به شکایت کنید.
  • همچنین می­توانید از طریق دادسرا شکایت کیفری انجام دهید.

عموما پیشنهاد می­شود که شکایات ها را بر اساس نسبت تخلفی که صورت گرفته است، متناسب کنید. اما در نظر داشته باشید که در هر صورت، تمامی این نهادها شما را در روند رسیدگی و احقاق حقوق افراد کمک خواهند کرد.

شکایت از سایت اینترنتی از طریق سامانه نماد

برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی که داری مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی هستند، کافی است از طریق سامانه الکترونیکی نماد برای شکایت اقدام کنید. با وجود اینکه این فروشگاه­ها دارای نماد و مجوز فعالیت هستند، نماد اعتماد الکترونیکی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت­هایی که صلاحیت فعالیت دارند اعطا می­شود تا تضمینی برای فعالیت آن­ها باشد.

اما امکان دارد شکایات بسیاری از جمله عدم پاسخگویی فروشگاه، عدم ارسال کالا، خرابی کالا و نقص در آن، عدم بازپس­گیری کالای معیوب و دیگر مسائل مشابه، از این سایت­ها رخ دهد. لذا سامانه نماد برای رسیدگی به شکایاتی از این دست شکل گرفته است.

 سپس با ثبت و پیگیری شکایتتان از طریق نشانی اینترنتی www.enamad.ir می­توانید شاهد رسیدگی به مشکلتان باشید.

شکایت از سایت اینترنتی از طریق سامانه نماد

پلیس فتا شاخه ای از نیروهای پلیس است که برای برقراری امنیت در فضای سایبری شکل گرفته است و از این رو در تمامی بخش های سایبری حضور داشته و به وظیفه خود عمل می­کند. در سامانه اینترنتی پلیس فتا، شما امکان ثبت شکایت از هرگونه تخلف صورت گرفته اعم از هک شدن حساب کاربری، تخلفات خرید کالا در سایت های اینترنتی، صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی و همچنین اپلیکیشن های غیرقانونی که به منظور کلاهبرداری ساخته شده اند ، بازی­های آنلاین و یا معرفی سایت­های متخلفی که دارای محتوای مجرمانه و خطرات امنیتی و دیگر مسائل هستند، را دارید.

روند ثبت شکایت به این صورت است که پس از ورود به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir باید از صفحه­ی گزارش­های مردمی، بخش گزارش تخلفات را انتخاب کرده و پس از پر کردن فیلدهای مختلف مربوط به ثبت تخلف مورد نظرتان و ثبت نشانی­ های آن، دلایل خود را نیز در فیلد مشخصی بیان نمائید. البته توجه داشته باشید که پیش از این باید در سامانه با ثبت مشخصات خود از جمله نام و شماره تلفن همراه حساب کاربری­ای ایجاد کنید تا بعدها نیز با ورود به حساب کاربری­تان بتوانید شکایت خود را پیگیری نمایید.

شکایت از سایت­های اینترنتی از طریق مرجع قضایی

یکی دیگر از راه های ثبت شکایت از تخلفات، ثبت شکایت کیفری در دادگاه بر علیه متخلف می­باشد. این راه رسمی ترین راه ثبت شکایت است و همچنین در صورت اثبات، دارای مجازات برای شخص متخلف می باشد. در نتیجه بهتر است که برای ثبت تخلفات جدی که خودتان نیز دلایل کافی برای آن دارید از این طریق عمل کنید.

شیوه ثبت شکایت به این صورت است که با تنظیم دادخواست و مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی، اقدام به گشایش حساب ثنا و ثبت دادخواست در آن می­کنید. سپس به ترتیب پیامک های مختلفی برای شما ارسال خواهد شد و طبق مراحلی از جمله تقدیم مستندات شما و تشکیل پرونده، روند قضایی رسیدگی به شکایتتان طی می­شود. در این موارد به تناسب پرونده تان، امکان استفاده و گاهی نیاز به استفاده از مشاوره و حضور وکیل را نیز خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سجاد
    سجاد

    سلام خسته نباشید…ما در یه سایت اینترنتی ثبت نام کردیم برا کسب و کار در این سایت ۵۰ میلیون گذاشتیم ک قرار بود با سایت کار کنیم و سودش روزانه بهمون بده الان سایته پریده هیچی بالا نمیاره الان ما باید شکایت چه کسی رو کنیم البته سایته از طریق برنامه صرافی اجازه دادیم ک ۵۰ میلیون رو برداره….

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید به دادسرای امور رایانه مراجعه و شکایت کنید

  • نرگس
    نرگس

    سلام وقت بخیر برای یکی پول واریز کردم برای بالا بردن پیج و طراحی لوگو و پولمو بهم پس نمیده و همش فوشایی بد بهم میگه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در خصوص فحاشی و توهین شم می توانید شکایت کیفری طرح نمایید ولیکن در خصوص موضوع طراحی لوگو و وجه پرداختی سوال شما ناقص است

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در خصوص فحاشی و توهین شم می توانید شکایت کیفری طرح نمایید ولیکن در خصوص موضوع طراحی لوگو و وجه پرداختی سوال شما ناقص است

  • شرقی خراسانی. محمد رضازاده
    شرقی خراسانی. محمد رضازاده

    من به عنوان شاعر چند سال است در اپارات شعر میگذارم روی اشعارم تبلیغ صورت می‌گیرد بیش از پنجاه هزار بازدید کننده داشته اما مبلغی به من تعلق نگرفته. آیا حق با من است یانه

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      چنانچه قراردادی با تبلیغ کننده دارید می توانید بر مبنای قرارداد مطالبه حق الزحمه تان را بنمایید

  • صادق
    صادق

    سلام نزدیک ۱۳روز است از سایت فروشگاه مفیدان جوانه گندم سفارش دادم اما هنوز بسته منو هنوز پست هم نکردند جواب تلفن هم نمیدن چ جوری پیگیری کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      سوال شما ناقص است اگر مدیران این سایت شما را فریب داده باشد امکان شکایت کیفری دائر بر کلاهبرداری وجود دارد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      سوال شما ناقص است اگر مدیران این سایت شما را فریب داده باشد امکان شکایت کیفری دائر بر کلاهبرداری وجود دارد

  • جمیل
    جمیل

    سلام ۱۸ روزه از اسنپ کار فیکس کلاه بردار باطری خریدم تحویل ندادن در خواست عودت وجه کردم صد بار با پشتیبانی کلاه برداراشون تماس گرفتم وجه دریافت رو پس نمی‌دن کجا باید شکایت کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      باید به سایت اینماد (نماد تجارت الکترونیکی) مراجعه و ثبت شکایت نمایید.

  • مهدی
    مهدی

    سلام من برای خرید درون برنامه ای کلش اف کلنز ازسایت گیم سیتی خرید کردم ولی اونا اونویزیکه طبق قوانین خودشونو تعهد خودشون بوده رو انجام ندادن والان اکانت من دستشونه و پاسخگو نیستن قابل شکایت کردن هستش؟چیکارباید بکنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      سوال شما مبهم است و بهتر است به صورت تلفنی تماس بگیرید.

  • امجدی
    امجدی

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من از یکی از آیدی هایی که توی یه کانالی تبلیغ کرده بودن خرید کرده ام اما نه پولم رو برمی گردونه نه جواب میده آیا می تونم شکایت کنم و پیگیری کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      بله می توانید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و شکایت نمایید.

  • اعظم رضایی
    اعظم رضایی

    با سلام من در تاریخ۱۴۰۱/۱۰/۳۰از اسنپ کارفیکس ۴ حلقه لاستیک درخواست دادم و موقع واریز وجه به علت خرابی اینترنت وجه از حساب من کم شد وبعد از ۳روز من پرینت کرفتم به حساب من برنگشت با اسنپ کارفیکس تماس کرفتماز اون موقع تا الان ۲ بار بصورت چت تمام مدارک را ارسال کردم وجواب آنها این است پیگیری می‌شود بعد از چهار ماه نیم هنوز به من جواب ندادن مرا راهنمایی کنید ممنون

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      باید از طریق بانک پیگیری نمایید که پول به حساب اسنپ واریز گردیده است یا خیر در صورت واریز به حساب اسنپ و عدم رسیدگی آنها به این موضوع می توانید شکایت قضایی مطرح نمایید.

  • علی
    علی

    سلام و عرض ادب ..
    من تو اپلیکیشن اسنپ به عنوان راننده کار میکنم و این شرکت حساب کاربری من رو ۷۲ ساعت مسدود کرده بود و من رو ۹۰ هزار تومن جریمه بعد از پیگیری ،، و تماس مکرر هیچ نتیجه و جواب قاطعی نگرفتم، ، میخواستم ببینم باید از طریق پلیس فتا شکایت کنم یا دفتر قضایی ؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی طرح شکایت نمایید.

  • behnam
    behnam

    سلام خسته نباشی .از فروشگاه اینترنتی آی موبایل
    (۱۰فی)گوشی موبایل ‌ خرید کردم (۶فی) ارسال شد اردیبهشت ماه مابقی سفارشات با گذشت ۵ماه این هفته هفته بعد می‌فرستیم الان ۱۰ خرداد ما۱۴۰۲ پیام دادند که امکان ارسال نداریم لغو سفارش بدید‌ خواستم بدونم میتونم در ثبت شکایت ضرر زیان هم از فروشگاه بگیرم ارزش کالا (۱۰۰ میلیون) میباشد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورت تغییر قیمت امکان مطالبه خواهد بود

  • M
    M

    سلام بنده از کالاف سنتر خرید کردم خبری نشده کجا باید شکایت ثبت کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      با گرفتن اسکرین شات از مشخصات سایت می توانید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و طرح شکایت نمایید

  • مال باخته
    مال باخته

    ببخشید ما وارد یک وبسایت شدیم که از اونجا سهام عدالت خرید کنیم ویژگی کارت رو که زدیم تمام پولمان از کارت خارج شد و به کارت های مختلف واریز شد که نمیدونستیم کی باید چکار کنیم ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و ثبت شکوائیه شروع به رسیدگی را از مراجع قضایی بخواهید.

  • امیر
    امیر

    سلام.من در سایتhttps://starcapitaltrade.com/سرمایه گذاری کردم و بعد از چند روز حساب من را بلاک کردن و گفتن۱۰۰۰دلار سرمایه گزاری کن تا حساب ازاد شود و امروز حساب من در دسترس نیست پشتیبانی میگویید حساب شما حذف شده است حتی ۲۵۰دلار خودم را پس ندادن کاری میشود کرد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      از سایت مربوطه اسکرین شات تهیه کرده و در دفتر خدمات الکترونیک قضائی می توانید شکایت کنید.

  • مصطفی
    مصطفی

    سلام وقت بخیر در سایت کلود ماین سرمایه گزاری مردم سه ماه هیچ سودی دریافت نکردم داخل ایران هستن به چه صورت میشه شکایت کرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام چنانچه قراردادی منعقد شده باشد مطابق قرارداد عمل میگردد

  • هانیه
    هانیه

    از سایت بلم ارز دیجیتال خریدم الان برداشت رو بسته میشه شکایت کرد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورت داشتن نماد الکترونیکی و تخطی از مقررات امکان شکایت وجود دارد.

  • مرشد صدیقی
    مرشد صدیقی

    سلام خسته باشید حدود چهار ماه میشه از سایت راژان مبایل یه برد گوشی خرید کردم صد بار زنگ زدم نه برد آوردن ونه پولو واریز کردن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که سایت نماد الکترونیکی داشته باشد قابل شکایت و پیگیری می باشد.

  • Mohammad
    Mohammad

    سلام
    میخواستم بدونم میشه از اسنپ کارفیکس شکایت کرد من چهار حلقه لاستیک خریداری کردم ولی مرکز خدماتی که معرفی کردن میگه چند وقته لاستیک براشون ارسال نشده و حالاها باید منتظر بمونم…ممنون میشم راهنمایی کنید چطوری پیگیری کنم چون پشتیبانی شرکت جوابگو نیست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      برای مطالبه وجوه پرداختی می توانید طرح دعوی نمایید.

  • m.parsa
    m.parsa

    سلام وقت بخیر بنده برای صیغه یابی موقت اقدام کردم ولی فهمیدن کلاهبردار هستن و پول خیلی ها رو هم خوردن حالا راهی هست برای شکایت

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شکایت کلاهبرداری مطرح نمایید.

  • Maryam
    Maryam

    سلام وقتتون بخیر ، میخواستم بدونم یه سری بازیها هستند که برای بازی باید سکه و بلیت بپردازیم بعد قیمت سکه های بازی خیلی خیلی بالاست آیا میشه در این جور موارد شکایتی از سازنده و پشتیبان بازی کرد؟ مثلا ۵۰۰ سکه شش هزار تومن قیمتش.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      اگر سایت یا بازی واقعیت نداشته باشد می توان تحت عنوان کلاهبرداری شکایت نمود.

  • مهدی
    مهدی

    باسلام بنده هم سه ماهی هست از اسنپ کارفیکس لاستیک خریداری کردم ولی هنوز تحویل ندادند و باتوجه به تقریبا دو برابر شدن قیمت لاستیک هنوز تحویل ندادن و طی تماسهای پی در پی تاریخ مشخص شده ای برای تحویل لاستیک نمی‌دن .چطوری میتونم از شون شکایت کنم

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان