هر آنچه که باید درباره وکالت بدانیم

4.2/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

هر آنچه که باید درباره وکالت بدانیم

مشکلات حقوقی از جمله مسائلی است که در دوره‌های مختلف می‌تواند گریبانگیر هر شخصی بشود و طیف گسترده‌ای از مسائل را شامل می‌شود، از تولد گرفته تا تحصیلات، ازدواج و مرگ در زندگی مدرن این روزها مشکلاتی پدید می‌آید که نیازمند مشاوره‌ی حقوقی هستند.

وکالت چیست ؟

وکالت که در معنای لغوی خود به معنی واگذار کردن می‌باشد و در حقیقت قراردادی است برای تعهد طرفین تا یکی از آن‌ها به نیابت دیگری انجام اموری را با شرایط معین به عهده بگیرد. لذا وظیفه‌ی وکیل و یا کارشناس حقوقی که شخصی با اطلاعات حقوقی در تمامی زمینه‌هاست، این است که در ازای دریافت حق‌الوکاله معین به افراد راهنمایی‌های لازم را داده و وکالت پیگیری و انجام اموری را که به او محول شده است را برعهده بگیرد و به شخص محول کننده‌ی این وظایف موکل گفته می‌شود. به همین دلیل انتخاب یک وکیل باتجربه با مهارت بالا در دفاع از موکلین خود و همچنین دانش بالای حقوقی از اهمیت بالایی برخوردار است. در دادگاه تمامی افراد حق دارند برای دفاع از حقوق خود وکیلی داشته باشند و در صورت‌عدم امکان انتخاب وکیل تسهیلاتی برای آن‌ها در جهت داشتن یک وکیل فراهم می‌گردد. شانس یافتن یک وکیل خبره در کلان شهرهایی مانند تهران بسیار بالاتر است چرا که کلان‌شهرهایی این‌چنین از جمعیت زیاد و همچنین تنوع فرهنگی بالایی برخوردارند که می‌تواند خاستگاهی برای انواع دعاوی حقوقی و جرایم مختلف باشد، همچین تعداد وکلای بیشتری داشته و وکیل تهران و یا دیگر کلان شهرها به دلیل حجم بالا و پیچیدگی پرونده‌های متنوع باتجربه‌تر است، همچنین وکیل تهران عموما از آیین‌نامه‌ها و اصلاحیه‌های جدید از اطلاعات به‌روزتری برخوردار است.

وکیل تهران

با توجه به این که حوزه‌ی فعالیت وکیل تهران در شهر تهران می‌باشد اما بسیاری از وکلا امکان وکالت موکلین شهرهای دیگر را نیز دارند. حضور در مراجع قضایی نیازمند داشتن پروانه‌ی وکالت است و امکان طرح دعوی به شخصی داده می‌شود که پروانه‌ی وکالت داشته باشد، وکیل تهران نیز نیازمند داشتن پروانه مخصوص وکالت در تهران است.
انجام وکالت در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر داشتن پروانه‌ی مخصوص نیازمند داشتن تحصیلات آکادمیک مرتبط با حقوق و گذراندن کارآموزی در کانون‌های وکلا است و این موارد می‌توانند تعیین کننده‌ی میزان دانش و تجربه‌ی یک وکیل باشند. چنان‌که وکلا به درجات مختلفی تقسیم می‌شوند:
وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که بعد از اتمام دوره‌ی لیسانس و بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی، حداقل در دو آزمون سالیانه‌ی کانون وکلای دادگستری یا هر نوع آزمون از مراجع ذی‌صلاح دیگری به عنوان کارآموز پذیرفته شده باشد و توانایی اخذ مجوز از مراجع قانونی به جهت انجام وکالت را داشته باشد، درباره‌ی موضوعاتی که یک وکیل پایه یک می‌تواند به آن‌ها بپردازد محدویتی وجود ندارد و ایشان می‌تواند در تمامی دعوی‌ها وکالت نماید.
وکیل پایه دو دادگستری تجربه‌ی کمتری از وکیل‌های پایه یک دارد و در تمامی آزمون‌های وکالت قبول نشده است و مدت زیادی از گرفتن پروانه‌اش نگذشته است، چرا که امکان شرکت در آزمون کانون دادگستری برای وکلای ماده ۱۸۷ تنها زمانی ممکن است که از زمان گرفتن پروانه‌شان مدتی گذشته باشد و پس از آن به دریافت پروانه‌ی وکالت پایه یک دادگستری نائل می‌شوند. وکلای پایه دو دادگستری همچنین دچار محدودیت حضور در مراجع قضایی هستند و امکان وکالت در بسیاری از دعاوی را ندارند، آن‌ها مجاز هستند در محاکم کیفری ودادگاهایی با جرم‌های تعزیری زیر ده سال حبس وکالت کنند همچنین در محاکم حقوقی نیز نمی‌توانند در مواردی که بازخواسته ارزشی بیش‌تر از پانصد میلیون ریال داشته باشد شرکت کنند.

انتخاب یک وکیل

بنابراین هنگام انتخاب یک وکیل نیاز است بدانید که شخص وکالت‌کننده در چه سطحی از وکالت قرار دارد و آیا توانایی حضور در پرونده‌ی شما را خواهد داشت یا خیر.
طبق آنجه در شرح وظایف وکلا مطرح است، وکیل هر فرد می‌بایست بتواند در راستای مشکلات به وجودآمده‌ی حقوقی و کیفری اشخاص را راهنمایی کند و مشاوره بدهد، قرارداد و پیش‌نویس مهیا کند تا در پرونده موکل ثبت شود، به عنوان نماینده‌ی موکل خود در دادگاه حضور داشته و از ایشان با ادله محکمه‌پسند دفاع نماید، جلساتی برگزار نمونده و یا در جلساتی حضور یابد که در آن به بررسی دقیق‌تر پرونده بپردازد و مدارک و مستندات مربوط به پرونده را جمع‌آوری کرده و همراه با شواهد به دادگاه ارائه دهد و با اتکا بر دانش قضایی خود نتایج دادگاه را تحلیل نماید.
لذا بهترین وکیل تهران یا هر شهر دیگری وکیلی است که علاوه بر بهره‌مند بودن از تمام شرایط بالا هزینه‌ی حق‌الوکاله‌اش در ازای خدماتی که انجام می‌دهد قابل تهیه و مناسب بوده باشد و همچنین از پیشینه‌ی شغلی موفق و قابل قبولی برخوردار باشد و در پرونده‌های گوناگون با اتکا بر تجربه‌ی بالای خود و موفقیت‌هایش در پرونده‌های پیشین‌اش شرایط را به نفع موکل خود پیش ببرد و در شرایطی که موکلین به دلیل قرار گرفتن در تنگناهای قانونی و قضایی دچار اضطراب و شرایط نابه‌سامان روحی هستند آن‌ها را یاری نموده و تمامی ابهامات حقوقی پیش آمده برای ایشان را رفع سازد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.


برچسب‌ها : / /

  مشاوره تلفنی رایگان