وکیل خانواده چه کاری انجام می‌دهد؟

Rate this post

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل خانواده با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

وکیل خانواده چه کاری انجام می‌دهد؟

بیشتر افراد حداقل یک بار یا بلکه هم بیشتر در زندگی خود به وکیل احتیاج دارند. حقوق‌دانانی وجود دارند که در انواع مختلفی از زمینه‌ها تخصص دارند و ممکن است در طول زندگی خود با انواع مختلف‌ آنان مواجه شویم. همه‌چیز، از حقوق کیفری گرفته تا قانون مالیات و موارد دیگر در این میان به این حقوق‌دانان وابسته‌ است. از بین انواع مختلف وکلا، وکیل خانواده احتمالاً کسی است که افراد بیشتر به او اعتماد می‌کنند و دعاوی بسیار زیادی وابسته به شغل ایشان است. در نوشته‌ی زیر دقیقاً توضیح داده‌ایم که یک وکیل خانواده چه کاری انجام می‌دهد و این‌که چرا ممکن است شما نیز به یک وکیل خانواده نیاز پیدا کنید.

اهمیت خانواده در قوانین ایران

خانواده، مفهومی است که همه‌ی ما با آن آشنا هستیم، قانون حمایت از خانواده شاخه ای از قوانین در حوزه‌ی قانون مدنی است و شامل مواردی مانند نامزدی، طلاق، مسکن خانوادگی، حق پدری، فرزندخواندگی، حضانت، نفقه فرزند، سرپرستی، قیومیت، مشاوره حقوقی در زمینه‌ی نفقه است. همچنین مواردی همچون حقوق زنان و فرزندان نیز در قانون خانواده گنجانیده شده است.
قانون خانواده تنظیم شده توسط قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران؛ خدمات خود را برای حل اختلافات و دعوی‌های خانواده در دادگاه خانواده ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین مسایلی که دادگاه‌ها و وکیل‌های خانواده به طور روزانه با آن سروکار دارند موضوع طلاق است. نباید فراموش کرد که صرف نظر از دلیل طلاق، هرچه که باشد، کلیه پرونده‌های طلاق بهتراست توسط دادگاه های خانواده و با کمک وکیل خانواده بررسی شده و به اجرا برسند.

وکیل خانواده برای طلاق

طلاق؛ در صورت درخواست هر یک از زوجین قابل تحقق است، اما با توجه به قوانین مختلف انواع طلاق با یک‌دیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. براساس قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران، به طلاق از سوی مرد، طلاق از سوی زن و طلاق توافقی تقسیم می‌شود که اگرمرد درخواست طلاق بدهد و زن دوشیزه و یائسه نباشد و زوجین سه طلاقه نبوده باشند، اسم این طلاق رجعی است و در این طلاق زن و مرد می‌توانند به یکدیگر بازگردند، اگر زن دوشیزه و یا یائسه باشد طلاق بائن است
طلاق توافقی از جمله طلاق‌های بائن است و مرد نمی‌تواند درخواست رجعت بدهد، اگر زن به دلیل خودداری مرد از پرداخت نفقه، غیاب مرد بیش از چهار سال و مشقت و سختی زیاد در زندگی مشترک و یا داشتن وکالت در طلاق هنگام عقد، درخواست طلاق دهد، این طلاق حتی بدون توافق با مرد نیز ممکن بوده و مهریه می تواند دریافت می‌شود.

دریافت مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی با بذل زن و پذیرفتن مرد انجام می‌گیرد. میزان نفقه در طلاق توافقی با موافقت هردو زوج انجام می‌پذیرد. اگر طلاق قبل ازرابطه‌ی جنسی و زناشویی صورت بگیرد، نیمی از مهریه به مرد متعلق است. در غیر این صورت مهریه‌ی زن به هر صورتی قابل مطالبه بوده و مرد موظف به پرداخت آن می‌باشد. در این زمینه‌ها می‌توان از وکیل خانواده یا طلاق کمک گرفت.
همانطور که گفته شد، وکیل طلاق و یا وکیل خانواده در زمینه‌های، طلاق، نفقه، حضانت، تقسیم دارایی و اختلافات خانوادگی پیروی کار می‌کند، که یکی از زیر شاخه‌های قانون مدنی است. این نام عمومی است که به وکلای دخیل در چنین مواردی داده می‌شود.

آشنایی با فرآیند پرونده‌های طلاق

روند طلاق یک فرایند چالش برانگیز و طاقت فرسا برای زوج‌های متاهل است. دریافت کمک حقوقی حرفه‌ای در طی مراحل طلاق، غلبه بر این رونددشوار را آسان می کند. اساساً، یک حوزه‌ی جداگانه از تخصص وکیل طلاق تحت عنوان قانون در جمهوری ‌اسلامی ایران وجود ندارد. از آنجا که شاکی یا وکلای متهم که پرونده‌های طلاق را در دادگاه خانواده پیگیری می‌کنند، در مجموع وکیل طلاق و خانواده خوانده می‌شوند، در بسیاری از موارد از کلمه‌ی وکیل طلاق به جای وکیل خانواده استفاده می‌شود.
هر پرونده‌ای فرآیند آماده سازی بسیار مهمی دارد. حوادثی که افراد حین پروسه‌ی طلاق و انحلال ازدواج تجربه می‌کنند باید توسط یک وکیل مورد بررسی قرار گیرد. وکیل با توجه به مسایل ایجاد شده‌ای که باعث طلاق می شود و با استفاده‌ از وقایعی که شنیده است، پرونده را آماده می کند.
قانون، با در نظر گرفتن نیازهای مراجعان به دادگاه خانواده، از تمام اختیارات وکیل در زمینه پرونده های طلاق توافقی، پرونده‌های طلاق قابل اعتراض، توافق نامه های ازدواج و توافق نامه های تقسیم املاک، ادعای نفقه و جبران خسارت، ابطال ازدواج، حمایت از خانواده و جلوگیری از خشونت علیه زنان اطمینان حاصل می‌کند. وکلا خدمات خود را در چارچوب قانون ادامه می‌دهند تا از کلیه حقوق خانواده‌های شما در زمینه‌های حقوقی مانند احتیاط، شناسایی و اجرای احکام طلاق صادر شده از دادگاه‌های خارجی، تغییر حضانت با حذف دوره خشونت، پرونده های پدر و مادر، موارد تقسیم مالکیت حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان