نقد و بررسی شکوییه کیفری و انواع آن

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل کیفری با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

نقد و بررسی شکوییه کیفری و انواع آن

شکوییه کیفری از انواع گوناگونی تشکیل شده است که سطح بزرگی از دادگاه قضایی را به خود اختصاص می‌دهد. جرائم مجزای مالی، سایبری، ناموسی، اهانت و.. همه و همه در رده شکوییه کیفری قرار دارند که در ادامه لیستی از آن‌ها به صورت کامل شرح داده می‌شود. اما پیش از نقد انواع شکوییه کیفری، بهتر است ابتدا توضیح مختصری از چیستی شکوییه کیفری یا به عبارتی جرائم کیفری ارائه دهیم.

شکوییه کیفری

شکایات کیفری همچون دیگر شکایات حقوقی، به گونه‌ای تعریف می‌شوند که یک فرد به عنوان متخلف خلافی در حق فردی دیگر که شاکی پرونده می‌باشد، انجام داده است. شکوییه کیفری در دادگاه کیفری تحت نظر قوه قضائیه انجام می‌پذیرند و بر خلاف دادگاه مدنی که به مسائل حقوقی رسیدگی می‌کند، مسائل قضایی و کیفری را مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌دهند. به این صورت که در اجرای شکوییه کیفری دادگاه حق صدور حکم را به عهده قوه قضائیه می‌گذارد. مجازات شکوییه کیفری طبق قانون متفاوت است و از آنجایی که خود شکوییه کیفری بسیار گسترده هستند، مجازات آن‌ها نیز در انواع گوناگون زندان، پرداخت جریمه، سلب خدمت، انفصال و.. تعریف می‌شود. شکوییه کیفری وکیل متخصص کیفری دارند که به تمام مراحل شکایت و پرونده کیفری در دادگاه قضایی آگاه است.

انواع شکوییه کیفری

مزاحمت بانوان – جرائم سیاسی – جعل – رشاء و ارتشاء – اخاذی – جرائم انتخاباتی – جرائم نظام صنفی – صدور چک بدون محل – مشروبات الکلی – سرقت – ترک نفقه –  بازداشت غیرقانونی – جرائم سایبری و رایانه‌ای – افشای اسرار محرمانه و سری دولتی –  جرائم در ارتباط با پلمپ  و – سرقت و مفقود شدن چک – فریب در ازدواج – نیرنگ در نکاح – اختلاس – سقط جنین به صورت عمد – افساد فی الارض – جرائم بودجه – اقدام علیه امنیت نظامی – گواهی خلاف واقع – خرید مال مسروقه – مزاحمت و ممانعت از حق – بی احتیاطی در رانندگی و منجر شدن به فوت یا آسیب – اخلال در نظام اقتصادی کشور – به کار بردن سند جعل شده – جرائم سیاسی – اسید پاشی – کلاهبرداری – قمار بازی – ربا خواری – تصرف عدوانی – خیانت در امانت – قتل عمد و غیر عمد – توهین به مقدسات – تخلفات انتظامی قضات دادگاه – ایراد صدمات بدنی – معامله‌ به نیت فرار از دین – تجاوز – تبانی جهت بردن مال غیر – جرائم حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها – رابطه نامشروع و اعمال منافي عفت – جرائم نظامی – جرائم پست – جرائم نظام مهندسی – ثبت ملک غیر – تخریب و اتلاف اموال – جرائم علیه اموال – توهین، افتراء و فحاشی – قسم و شهادت نادرست و دروغ – خودداری از یاری رساندن به مصدومین – جرائم حفظ و گسترش فضای سبز – اخلال در نظم و آرامش عمومی – جرائم و تخلفات راهنمایی و رانندگی – تمرد نسبت به مامور دولت – آدم ربایی – جرائم اطفال – محاربه – جرائم پزشکی – جاسوسی – فروش مال غیر – تصرف در اموال دولتی – فرار از زندان – عضویت در گروه‌های مخالف نظام – افشا و توزیع سوالات امتحانی – غصب عناوین و مشاغل – جرائم در ارتباط با تامین اجتماعی – تجاوز به عنف – تمرد نسبت به مامور دولت – افشای اسرار – معامله معارض – مزاحمت تلفنی – جرائم علیه اطفال – جرائم علیه اشخاص – جرائم حمل و نقل – جرائم در ارتباط با اموات – خرابکاری و ایجاد مزاحمت در صنایع و تاسیسات – جرائم علیه امنیت کشور – استفاد از علائم و البسه نظامی – امتناع از تحویل یا تحصیل طفل – جرائم مطبوعاتی – تهدید به قتل و…

موارد ذکر شده به عنوان کلیتی از انواع شکوییه کیفری تلقی می‌شوند. به صورتی که می‌توان گفت شاید لیست انواع شکایات و جرائم کیفری به بیش از دویست الی سیصد مورد برسد، اما اینطور نیست که موردی از کل جرائم و شکایات ذکر نشده باشد، بلکه موارد باقی مانده زیرشاخه‌های شکوییه کیفری خواهند بود که بسیار جزئی هستند و رسیدگی به آن‌ها در حوضه تخصص وکلای مجرب و آگاه پایه یک دادگستری است.

قوانین مرتبط با شکوییه کیفری

قوانین کیفری

قوانین جزایی

قوانین حقوقی

قانون مبارزه با مواد‌ مخدر

قانون مجازات اسلامی

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

آیین دادرسی کیفری

قوانین قضایی

مفاد و حقوق اداری

و… دیگر قوانین در اتصال  با شاخه‌های متمایز و مجزای کیفری هستند. تمامی این قوانین و انواع شکوییه کیفری مطالبی هستند که وکیل کیفری نسبت به آن‌ها آگاه است و می‌تواند مشکلات و شکایات را به صورت قانونی و سریع در دادگاه کیفری و قضایی از پیش ببرد.

گروه وکلای دادگستری رَه جویان عدالت، مشمول حاذق‌ترین و مجرب‌ترین وکلا در راستای کمک به شما و جریان درست پرونده‌های شکوییه کیفری، آماده خدمت می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماریا حیدری
    ماریا حیدری

    در موردخیانت زن به شوهر میخواستم بدونم شوهر فیلم وعکس از زن داشته باشد که درحال رابطه نامشروع باشند ودوشاهد زن داشته باشد که این خانم با ان اقا رابطه داشته وزن اظهار به اینکه این اقا را نمی شناسد ایا مرد میتواند دردادگاه ثابت کند وزن را متهم کند؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اصولاً خیر و لیکن با توجه به امارات و نشانه های موجود قاضی می تواند به علم قاضی استناد کند و رای به محکومیت دهد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      اصولاً خیر و لیکن با توجه به امارات و نشانه های موجود قاضی می تواند به علم قاضی استناد کند و رای به محکومیت دهد

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان