شکایت از سایت های اینترنتی

2.1/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل کیفری با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

شکایت از سایت های اینترنتی

با رونق ارتباطات مجازی و همچنین کسب و کارهای اینترنتی و دیگر فعالیت ها، توسط فضای مجازی، به طبع مشکلات و قانون شکنی ها و سواستفاده ها در این فضا نیز شکل گرفته و با رشد و رونق روز افزون فضای مجازی و اقبال عمومی بیشتری که از سوی جامعه به کسب و کارهای اینترنتی می­شود، این قانون شکنی ها و کلاهبرداری ها، مشکلات امنیت اطلاعات اشخاص و امثال آن در فضای مجازی بیشتر می­شود. همین مسئله باعث شکل گیری پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه­ای در دستگاه امنیتی و قضایی کشور، برای جلوگیری و رهگیری این جرایم گردیده است. با وجود تلاش­ها و همچنین اخطار­های متعدد پلیس فتا، متأسفانه باز هم شاهدیم که جرایم سایبری بسیاری اتفاق می­افتد و پرونده­ها و شکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

از جمله جرایم و قانون شکنی هایی که در فضای مجازی ممکن است رخ دهد، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید اینترنتی از پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی و سایت­های نامعتبر که پس از خرید و پرداخت وجه، کالایی به دست مشتری نخواهد رسید.
  • ساخت درگاه ­های پرداخت دروغین که اطلاعات کارت حساب را اخذ کرده و از طریق آن از حساب شما پول برداشت می­کنند.
  • درخواست پول با ساخت اکانت­های فیک از اشخاص حقیقی.
  • ارائه­ی جنس بی­کیفیت و تقلبی پس از تحویل کالا به خریدار.
  • هک حساب­های کاربری افراد و یا استفاده از اطلاعات شخصی افراد.

در بین این تخلفات، هرکدام بنا به شدت و اهمیت تخلف، در نهاد­های مورد نظر قابل پیشگیری هستند. در اینجا ما تنها درباره­ی تخلفات صورت گرفته توسط سایت­های اینترنی و اپلیکیشن ­ها صحبت خواهیم کرد. سایت­ها و اپلیکیشن ها خود انواع گوناگونی را شامل می­شوند. بسیاری از آن­ها دارای هویت و تأیید شده هستند و بسیاری دیگر به صورت غیرقانونی شکل گرفته و فعالیت می­کنند.

برای شکایت از سایت ­ها و اپلیکیشن های مختلف شما سه راه دارید:

  • می­توانید از طریق سامانه ­نماد اقدام به شکایت کنید.
  • می­توانید از طریق سامانه اینترنتی پلیس فتا اقدام به شکایت کنید.
  • همچنین می­توانید از طریق دادسرا شکایت کیفری انجام دهید.

عموما پیشنهاد می­شود که شکایات ها را بر اساس نسبت تخلفی که صورت گرفته است، متناسب کنید. اما در نظر داشته باشید که در هر صورت، تمامی این نهادها شما را در روند رسیدگی و احقاق حقوق افراد کمک خواهند کرد.

شکایت از سایت اینترنتی از طریق سامانه نماد

برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی که داری مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی هستند، کافی است از طریق سامانه الکترونیکی نماد برای شکایت اقدام کنید. با وجود اینکه این فروشگاه­ها دارای نماد و مجوز فعالیت هستند، نماد اعتماد الکترونیکی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت­هایی که صلاحیت فعالیت دارند اعطا می­شود تا تضمینی برای فعالیت آن­ها باشد.

اما امکان دارد شکایات بسیاری از جمله عدم پاسخگویی فروشگاه، عدم ارسال کالا، خرابی کالا و نقص در آن، عدم بازپس­گیری کالای معیوب و دیگر مسائل مشابه، از این سایت­ها رخ دهد. لذا سامانه نماد برای رسیدگی به شکایاتی از این دست شکل گرفته است.

 سپس با ثبت و پیگیری شکایتتان از طریق نشانی اینترنتی www.enamad.ir می­توانید شاهد رسیدگی به مشکلتان باشید.

شکایت از سایت اینترنتی از طریق سامانه نماد

پلیس فتا شاخه ای از نیروهای پلیس است که برای برقراری امنیت در فضای سایبری شکل گرفته است و از این رو در تمامی بخش های سایبری حضور داشته و به وظیفه خود عمل می­کند. در سامانه اینترنتی پلیس فتا، شما امکان ثبت شکایت از هرگونه تخلف صورت گرفته اعم از هک شدن حساب کاربری، تخلفات خرید کالا در سایت های اینترنتی، صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی و همچنین اپلیکیشن های غیرقانونی که به منظور کلاهبرداری ساخته شده اند ، بازی­های آنلاین و یا معرفی سایت­های متخلفی که دارای محتوای مجرمانه و خطرات امنیتی و دیگر مسائل هستند، را دارید.

روند ثبت شکایت به این صورت است که پس از ورود به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir باید از صفحه­ی گزارش­های مردمی، بخش گزارش تخلفات را انتخاب کرده و پس از پر کردن فیلدهای مختلف مربوط به ثبت تخلف مورد نظرتان و ثبت نشانی­ های آن، دلایل خود را نیز در فیلد مشخصی بیان نمائید. البته توجه داشته باشید که پیش از این باید در سامانه با ثبت مشخصات خود از جمله نام و شماره تلفن همراه حساب کاربری­ای ایجاد کنید تا بعدها نیز با ورود به حساب کاربری­تان بتوانید شکایت خود را پیگیری نمایید.

شکایت از سایت­های اینترنتی از طریق مرجع قضایی

یکی دیگر از راه های ثبت شکایت از تخلفات، ثبت شکایت کیفری در دادگاه بر علیه متخلف می­باشد. این راه رسمی ترین راه ثبت شکایت است و همچنین در صورت اثبات، دارای مجازات برای شخص متخلف می باشد. در نتیجه بهتر است که برای ثبت تخلفات جدی که خودتان نیز دلایل کافی برای آن دارید از این طریق عمل کنید.

شیوه ثبت شکایت به این صورت است که با تنظیم دادخواست و مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی، اقدام به گشایش حساب ثنا و ثبت دادخواست در آن می­کنید. سپس به ترتیب پیامک های مختلفی برای شما ارسال خواهد شد و طبق مراحلی از جمله تقدیم مستندات شما و تشکیل پرونده، روند قضایی رسیدگی به شکایتتان طی می­شود. در این موارد به تناسب پرونده تان، امکان استفاده و گاهی نیاز به استفاده از مشاوره و حضور وکیل را نیز خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد جواد
    محمد جواد

    من از سایت موجو شاپ خرید کردم الان ۴ روز هست که محصول رو بهم نفرستادن . بعد بهشون میگم پولم رو پس بدید میگن پولو نمیشه پس بدیم باید صبر کنید خواهش کنم پیگیری کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با پلیس فتا تماس بگیرید
      و یا از طریق دادسرای عمومی ویژه رسیدگی به امور اینترنتی مراجعه کنید

  • امیر
    امیر

    من از یک کانال تلگرامی خرید اسکین یا لباس در بازی کردم که برام فرستاده نشده که ایشون از اینکه اول برای من واریز کنه قبول نکرده من پولم رو واریز کردم و بعد از ۱ ساعت برام واریز نشد ایشون گفت واریز شده اما نشده،و ایدیشون WARZON IRAN shop هست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      باید در دادسرای ویژه رسیدگی به امور اینترنتی مراجعه کنید و نیز با پلیس فتا نیز شکایت خود را مطرح بفرمایید

  • قاسم
    قاسم

    سلام من از یک شرکت مدیریت اینترنتی درخواست کردم ک مدیریت پیج من رو ب عهده بگیره ولی متاسفانه مبلغ دریافت کردن ولی هیچ کار مثبتی انجام نشد لطفا منو راهنمایی کنید کجا میتونم پیگیر بشم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در دادگاه حقوقی با طرح دادخواست مناسب یا الزام به انجام تعهدات را خواستار شوید و یا فسخ قرارداد و مطالبه خسارت مطرح کنید

  • جعفر
    جعفر

    سلام ی سایتی به نام coingaincryptofx.trade که سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رابه قول خودشان انجام میدن. که از طریق تلگرام که منو وسوسه به سرمایه گذاری کردن. که من اول ۱۰۰ دلار واریز کردم ودوباره برداشت زدم که ببینم واقعیت داره یا نه. اون ۱۰۰ دلار به کیف پولم اومد. ومن این سری ۲۰۰۰ دلار وارد کردم که سرمایه گذاری کنم. اکانت منو در تلگرام مسدود کردن. اون شخصی که منو این سرمایه گذاری را بهم معرفی کرد nilla fischer بودکه در تلگرام منو مسدود کرده وهمچنین پشتیبانی ادمین شان نیز منو مسدود کرده. وهمچنین ی شماره واتساپ داشتن که به شماره ۴۴۷۵۱۶۱۰۸۴۳۵+اونام منو مسدود کردن. آیا من میتونم پیگیر این ماجرا باشم؟ وبه حقم برسم یا نه؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      باید با پلیس فتا تماس بگیرید و یا در دادسرای ویژه رسیدگی به امور اینترنتی مراجعه کنید

  • محمد
    محمد

    سلام من چن وقت پیش از سایت کالاف استور اکانت خریدم ولی فروخته شده بود الآنم دیگه پاسخگو نیستن لطفاً راهنماییم کنید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      با پلیس فتا تماس بگیرید
      و یا در دادسرای ویژه رسیدگی به امور اینترنتی مراجعه کنید

  • پارسا
    پارسا

    سلام و خسته نباشید من از سایت کالاف استور خرید کردم. سه روز شده اکانت رو بهم تحویل نه دادن نه جواب میدن نه ادمین هاش جواب میدنه نه هیچ کس دیگه. الآنم زده اکانت فروخته شده من باید چیکار کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      تماس با پلیس فتا و مراجعه به دادسرای ویژه رسیدگی به امور اینترنتی

  • محمد
    محمد

    من از سایت https://codm-store.ir یک اکانت سه روز پیش خریدم اما پشتیبانی آن به من جوابی نمیدهد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در سایت اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی شکایت خود را ثبت کنید
      و سپس از طریق پلیس فتا و دادسرای ویژه رسیدگی به امور اینترنتی پیگیری کنید

  • مهدی
    مهدی

    سلام
    من در اذرماه ۱۴۰۰ از سایت bazareit.com که دارای اینماد هم هست حدود ۴۵۰ هزارتومان خرید کردم که متاسفانه کالاها رو ارسال نکردند و به تماسها هم پاسخ نمی دهند. در سایت اینماد هم شکایت ثبت کردم که متاسفانه اقدام مثمر ثمری از سوی این نهاد هم انجام نشد و در آخر ارجاع دادند به “مراجع ذیصلاح” و گفتند که دریافت پاسخ از ایشان زمان بر هست.
    چطور می تونم این موضوع رو سریع تر پیگیری کنم که حداقل اگر پولم قرار نیست برگرده جلو این کلاهبردار رو بگیرم که کلاه افراد بیشتری رو بر ندارند و سر این موضوع پیگیر و مصر خواهم بود.
    سپاس بابت راهنمایی

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام. اولا موضوع را به پلیس فتا اعلام کنید ضمنا با طرح موضوع بصورت قانونی و ثبت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موضوع را پیگیری نمایید.

  • محمد
    محمد

    سلام من در سایت کالاف استور اکانتم رو برای فروس گذاشتم به قیمت ۱۲۰.۰۰۰ هزار تومان
    با خریدار به
    توافق رسیدیم خریدار پول رو به سایت داد
    سایت شناسنامه و کارت بانکی میخواست عکس انداختم مدارک میخواست کلا
    فیلم میخواست فرستاوم بعد از ۳ روز هنوز پوام رو نریختن نه ادمین معاملاتشون جواب میده
    نه مدیریت
    نه کسی از ان ها
    اگه میشه یک راهی رو به من بگید

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      در سایت اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی شکایت خود را ثبت کنید و با پلیس فتا نیز تماس بگیرید

  • Majid
    Majid

    من سه هفته پیش از سایت kalatond. Irمبلغ ده میلیون خرید زدم الان نه تلفن جواب می‌دهند نه وات ساپ بررسی کردم ۱۵مورد شکایت در سامانه ترب داشته و ترب و ایمالز همکاری خودشون راباهاش قطع کردند نشان اینمادش را هم برداشته باید چه کار کنم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      ابتدا در سایت اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی ثبت شکایت شود و سپس در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای ثبت شکایت بشود

  • احمد
    احمد

    سلام من از سایت zcorکه در ایران هست ونماد اعتماد داره ۱۹میلیون خرید کردم ولی کالایی بهم نداد به دروغ گفته ارسال کردم یعد یک ماه گفت ورشکست شدم ودزد اومده انبار مارو زده میتونم پولمو بگیرم ازش؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      ابتدا در سایت اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی ثبت شکایت شود و سپس در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای ثبت شکایت بشود

  • رضا کوکبی
    رضا کوکبی

    سلام سایتی که تو ایران شعبه نداره میشه شکایت کرد؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      باسلام فروشگاههای اینترنتی که در ایران مستقر هستند و معتبر را میشود از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی پیگیری نمود ، اما نسبت به سایت های خارجی تنها از طریق پلیس فتا و مراجع قضایی قابلیت ثبت و پیگیری را دارد . نیاز به مشاوره تلفنی میباشد

  • مجتبی گلستانی
    مجتبی گلستانی

    با سلام ایا می توان کلاهبرداری یک سایت خارجی که در انگلستان هست را پیگیری کرد..ش تماس..تصویر انها و ادرس شرکت را هم دارم ایا می شود..اگر می شود بفرمایید که حضوری خدمت برسم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، اگر آدرس شرکت دارنده سایت در انگلستان باشد خیر.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام. اگر گردانندگان شرکت و افراد موسس یا کارمند آن ایرانی هستند، میتوانید تعقیب قضایی آنها در ایران را در مرجع قضایی کشور طرح و پیگیری نمایید.

  • M.m
    M.m

    سلام
    من از سایت کالاف استور یک اکانت خریدم و ۱۵۰٫۰۰۰تومان دادم اما نه اکانتی به من دادن و نه پاسخگو هستن
    هر چقدر به پشتیبانی پیام میدم آنلاین میشن اما پیام من را باز نمیکنن
    پولمو خوردن،نماد اعتماد هم دارن
    چکار کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، می‌توانید در تعزیرات حکومتی ثبت شکایت کنید.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، می‌توانید در تعزیرات حکومتی ثبت شکایت کنید.

  • علی
    علی

    سلام. خسته نباشید. در مورد سایت هایی که نماد الکترونیکی خودشون رو برداشتن و تخلف میکنند و پیگیر خرید ها نیستن باید چیکار کنیم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، اینگونه سایتها با شکایت در مراجع دادگستری و پیگیری در پلیس فتا قابل تعقیب هستند.

  • علی
    علی

    سلام من از سایت آپارات مزاحم میشم بنده در اپارات فعالیت بسیار گسترده ای کردم و آپارات به ما وعده پول در ازای بازدید داد اما با فعالیت ۱ ساله و با ۴۴ هزار بازدید این همه تبلیغ هنوز حق مارو آپارات نداده آیا می‌توان شکایت کرد

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، در صورتی که قرارداد یا دلایلی مبنی بر این موضوع داشته باشید می توانید شکایت کنید.

  • محمد پورقربانی
    محمد پورقربانی

    سلام وقت بخیر
    بنده حدود دوهفته هست که از سایت اسنپ کارفیکس که زیر نظر اسنپ هست اقدام به خرید باتری ماشین کردم و مبلغش رو آنلاین پرداخت کردم ولی متأسفانه نه باتری بهم دادن نه پولمو
    به پشتیبانی هم زنگ میزنم کسی جواب نمیده فقط آهنگ پخش میشه
    چه طور باید شکایت کنم تا پولمو زنده کنم؟؟؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، از طریق تعزیرات حکومتی اقدام نمایید.

  • غلامپور
    غلامپور

    سلام و خسته نباشید خدمت شما ببخشید یک سایتی معتبری به نام سایت کالاف استور که میگن خیلی معتبره و نماد الکترونیک داره از صنعت معدن و تجارت که تو خود سایت همه چی رو تضمین کرده یک اکانت خرید کردم و پولش رو هم همونجا پرداخت کردم و از دیشب هیچ خبری به من داده نشده و امروز صبح هم که رفتم یک سری به سایت بزنم دیدم اکانتی که من بابتش پول پرداخت کرده بودم فروخته شده و هرچی به ادمین بازی و پشتیبانی ها زنگ میزنم و پیام میدم جوابی نمیدن به نظر شما چیکار کنم

  • اسفندیار
    اسفندیار

    سلام من از سایتی جهت تعمیر پکیج درخواست دادم و تکنسینی از طریق ایشان معرفی شد که در قیمت اجحاف کرده و در تعمیر هم درست انجام نداده اند، سایت مذکور که پاسخ گفتن به ما ریطی نداره و به مراجع قانونی مراجعه کنید . از سایت به فتا شکایت کنم ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، اگر در سایت با نوشتن عبارتی مانند اینکه این سایت مسئولیتی در قبال معرفی تکنسینها ندارد رفع مسولیت نشده باشد می‌تواند از سایت مذکور شکایت نمایید.

  • سیدصادق
    سیدصادق

    سلام من ۱ ماه هست۳۱/۵/۱۴۰۰ خرید زدم این انتن وایرلس LHG5 از سایت https://itsam.ir/ ولی هنوز متاسفانه ارسال نشده و جوابگو هم نیستند متاسفانه هر روز به یک بهانه ای امروز و فردا میکنند. رسید پرداختی هم موجود دارم.

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام، اگر سایت مذکور دارای نماد الکترونیکی باشد قابل پیگیری و شکایت می‌باشد.

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان