سامانه میخک چیست؟

آیا می دانید منظور از سامانه میخک چیست؟ شما هم قصد دارید تا در روزهای آتی در سامانه یاد شده ثبت نام لازم را داشته باشید؟ از شما دعوت می شود که با دقت بالایی مطالب درج شده در وب سایت پیش روی خود را دنبال نمایید. چرا که در این صورت می توانید اطلاعات کاملی را در مورد سامانه مذکور به دست آورید.

منظور از  سامانه میخک در واقع همان سامانه تاک ( تایید اسناد کنسولی) می باشد. توجه نمایید این سامانه بعد از گسترش دادن فعالیت های خود از سامانه تاک به میخک تغییر نام داده است. تمام دانشجویانی که قصد دارند تا در خارج از کشور به تحصیل بپردازند، بایستی در سامانه ی یاد شده ثبت نام کنند. چرا که تمام مدارک تحصیلی دانشجویان متقاضی بایستی در سامانه ی یاد شده مورد بررسی قرار بگیرند. البته علاوه بر دانشجویان، سایر مهاجران نیز می توانند برای تاییدیه مدارک خود ثبت نام لازم را در سامانه مذکور داشته باشند. سامانه ی یاد شده می تواند مدارک مهم متقاضیان را مورد بررسی قرار داده و تاییدیه آنها را صادر کند. مهمترین این مدارک عبارتند از: شناسنامه، گذرنامه، اقرار نامه، مدارک تحصیلی، اجازه خروج فرزند و همسر، اسناد پزشکی و وصیت نامه.

توجه داشته باشید که بهره مندی از خدمات مربوط به سامانه میخک رایگان می باشد. امروزه اصلی ترین و شاید هم تنها ترین راه دریافت تاییدیه اسناد از سوی وزارت امور خارجه، سامانه یاد شده خواهد بود. بنابراین فرصت را از دست نداده و در اسرع وقت در سامانه ی یاد شده ثبت نام کنید.

نحوه ی ثبت نام در سامانه میخک و ورود به آن

تمام ایرانیان خارج از کشورمان بایستی برای انجام امور کنسولی و وکالتی خود در سامانه میخک ثبت نام کنند. همچنین در حین ثبت نام در سامانه یاد شده می توانید کد رهگیری نیز دریافت کنید. توصیه می شود که کد رهگیری خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهید. پیشنهاد می شود که برای ثبت نامه در سامانه یاد شده، گام های ذیل را با دقت طی کنید:

–         برای ثبت نام کردن در سامانه میخک در گام اول بایستی وارد سایت mikhak.mfa.gov.ir شوید. بعد از وارد شدن به سایت مذکور می توانید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و با باز شدن صفحه جدید در مرورگر خود، کد ملی، آدرس ایمیل و کد امنیتی را با دقت بالایی وارد کنید.

–         سپس وارد صفحه ای می شوید که در این صفحه بایستی یک سری از اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. از مهمترین این اطلاعات می توان به نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شغل، محل تولد، تاریخ تولد، سریال شناسنامه و تحصیلات اشاره کرد. شما بایستی اطلاعات دقیقی را در این صفحه وارد کنید.

–         در گام بعدی می توانید برای تکمیل ثبت نام خود در سامانه میخک، آدرس مربوط به محل زندگی و آدرس پستی خود را وارد کنید. همچنین در این مرحله می توانید شماره تلفن ثابت و موبایل تان را نیز به درستی درج نمایید.

–         در آخر نیز با صفحه ای رو به رو می شوید که بایستی صحت اطلاعات وارد شده را تایید کرده و ثبت نام تان را نهایی کنید. البته در هر مرحله از ثبت نام موظف هستید که مدارک مورد نیاز و درخواستی سامانه را نیز بارگذاری کنید. بدون بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه ی یاد شده نمی توانید فرایند ثبت نام را به اتمام برسانید.  همچنین بعد از نهایی شدن ثبت نام تان می توانید کد رهگیری را از سامانه مذکور دریافت کنید.

بررسی بارزترین خدمات مربوط به سامانه یاد شده

در قسمت های قبلی نیز در مورد خدمات سامانه میخک توضیحاتی را ارائه دادیم. با این حال بسیاری از کاربران دوست دارند تا با تمام خدمات سامانه ی یاد شده از نزدیک آشنا شوند. سامانه یاد شده می تواند خدمات بی نظیری را برای کاربران به ارمغان آورد. مهمترین خدمات عرضه شده در سامانه مذکور عبارتند از: درخواست صدور گذرنامه، تایید گواهینامه رانندگی، تاییدیه مدارک و اسناد مربوط به پزشکی، خدمات متعلق به خدمت نظام وظیفه، تنظیم نمودن انواع وکالت نامه، تایید اسناد مربوط به تولد، فوت و ازدواج، تصدیق امضاء، درخواست مهر مربوط به خروج مشمولین، امور مربوط به سجلات، درخواست مهر خروج دانشجویی.

کسب مشاوره های لازم در خصوص سامانه یاد شده

گروه حقوقی ره جویان عدالت می توانند اطلاعات دقیقی را در خصوص سامانه میخک برای شما عزیزان ارائه دهند. ایرانیان خارج از کشور نیز می توانند به راحتی با وکلای با تجربه ی ما در ارتباط باشند. توجه نمایید بعد از ثبت نام در سامانه میخک، بایستی خودتان را برای احراز هویت آماده کنید. برخی از کشورهای خارجی برای احراز هویت، متقاضیان را به مصاحبه اسکایپی دعوت می کنند. از مهمترین این کشورها می توان به آمریکا، کانادا و استرالیا اشاره کرد. همچنین لینک مصاحبه نیز به ایمیل متقاضیان ارسال می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید هم اکنون با ما در تماس باشید.