جرم پیامک های تهدید و توهین آمیز

2.3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل کیفری با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

جرم پیامک های تهدید و توهین آمیز

جرم پیامک های توهین آمیز در قوانین کشورمان چیست؟ آیا می توان داده پیام را به عنوان سند در دعاوی مختلف ارائه داد؟ از شما دعوت می گردد که مطالب درج شده در وب سایت ره جویان عدالت را همراهی نمایید. چرا که در این صورت می توانید مطالب مفیدی را راجع به پیامک های قابل استناد در دعاوی مختلف به دست آورید.

امروزه بسیاری از افراد جهت برقراری ارتباط با اطرافیان خود از تلفن همراه و پیامک استفاده می کنند. همچنین در بسیاری از موارد افراد برای رد و بدل کردن یکسری از مباحث نیز ارسال پیامک را ترجیح می دهند. در نظر بگیرید که برخی از پیامک های شما قابلیت استناد در دادگاه را خواهند داشت. بنابراین ممکن است برخی از پیام های تان برای شما دردسرهای زیادی را به وجود آورد. در صورتی که پیام های ارسال شده آسیبی را به نظم اجتماعی و حریم شخصی افراد وارد کند، در این صورت با فرد ارسال کننده پیامک برخورد قانونی خواهد شد. از سوی دیگر پیشنهاد می گردد که در صورت دریافت هرگونه پیامک های تهدیدآمیز، آن را نگه دارید. چرا که در صورت نیاز می توانید پیام ها را به دادگاه ارائه دهید.

شما می توانید جهت بررسی جرم پیامک های تهدید و توهین آمیز، با وکلای خبره و باتجربه در ارتباط باشید. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت پاک شدن پیامک های قابل استناد، قاضی پرونده می تواند دستور صدور پرینت پیامک ها را صادر نماید. از سوی دیگر اپراتور مخابرات نیز تنها آن بخشی از پیام ها را پرینت خواهد گرفت که مورد نظر قاضی پرونده است. صدور پرینت پیام ها از سوی اپراتور مخابرات، سبب به تعویق افتادن زمان رسیدگی دعاوی می شود. بنابراین پیشنهاد می شود که پیام های تهدید آمیز دریافت شده را پاک نکنید.

جرم پیامک های توهین آمیز چیست؟

قبل از بررسی جرم پیامک توهین و تهدید آمیز بهتر است بدانید که هرگونه تهدیدی در کشور ما یک نوع جرم به حساب می آید. همچنین در میان تمام جرائم، جرم توهین به وسیله پیامک یکی از رایج ترین جرم های شناخته شده می باشد. چرا که افراد در حالت عصبانیت، یکسری از عبارت های تهدید و توهین آمیز را نوشته و ارسال می کنند. لازم به ذکر است که پیامک های توهین آمیز از سوی پلیس فتا نیز قابلیت پیگیری را دارند.

مجازات ارسال پیامک توهین و تهدید با توجه به محتوای آن، معمولا بالای دو میلیون تومان جزای نقدی می باشد. همچنین در برخی از مواقع افراد مجبور هستند بابت ارسال پیام توهین آمیز خود، جرائم بالای ده میلیون تومان نیز پرداخت کنند. در صورتی که پیامک ارسالی تهدید آمیز باشد، در این صورت ممکن است ارسال کننده پیام به شلاق یا حبس نیز محکوم گردد. بنابراین می توان نتیجه گرفت تمام پیامک های توهین و تهدید آمیز ارسال شده، مشمول مجازات هستند.

توجه داشته باشید که طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، افرادی که با استفاده از پیامک مزاحمت هایی را برای دیگران ایجاد می کنند، مرتکب جرم هستند و بایستی مجازات شوند. همچنین از سوی دیگر، شرکت مخابرات نیز مجازاتی را برای چنین افرادی در نظر گرفته است. به طوری که فرد مجرم نمی تواند تا چند روز از خطوط ارتباطی خود استفاده نماید.

اثبات جرم از طریق داده پیام امکان پذیر می باشد؟

اکنون که با جرم توهین و تهدید به صورت پیامک از نزدیک آشنا شدید، می توانید با آگاهی بالایی شکایت مدنظرتان را تنظیم نمایید. البته توصیه می شود که قبل از تنظیم کردن درخواست تان، با بهترین وکیل کیفری نیز مشورت نمایید. گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت، خبره ترین وکلای کیفری را به خود اختصاص داده است.

بنابراین شما می توانید در صورت نیاز با وکیل کیفری مدنظرتان در تماس باشید. همچنین در برخی از دعاوی کیفری، اثبات جرم از طریق داده پیام کار سختی می باشد. چرا به نظر برخی قضات، پیامک ها نمی توانند نقش مهمی را در پرونده های کیفری و حقوقی داشته باشند. البته با توجه به نوع پرونده های حقوقی، پیامک ها می توانند تاثیر متعددی را در اثبات جرم داشته باشند.

سوال های متداول در خصوص جرم توهین و تهدید بوسیله پیامک و پیام های قابلیت استناد در دعاوی

– آیا مجازت پیامک های تهدید و توهین آمیز یکسان می باشد؟ خیر مجازات پیام های توهین و تهدید آمیز بسیار متفاوت خواهد بود. شما می توانید جهت کسب مشاوره ی لازم در این زمینه با وکلای با تجربه ی ما در ارتباط باشید.

– آیا پیام های ارسال شده در شبکه های اجتماعی مجازی نیز قابلیت استناد در دادگاه را دارند؟ توجه نمایید که پیامک های ارسال شده در شبکه های مجازی، با توجه به نوع پرونده از ارزش قانونی متفاوتی برخوردارند.

– جهت بررسی میزان مجازات پیامک های توهین آمیز چه اقدامی را می توان انجام داد؟ شما می توانید برای این منظور مواد مختلف قانون مجازات جمهوری اسلامی را بررسی نمایید. البته در صورت نیاز با وکلای ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احمد میدانی
    احمد میدانی

    من یجا خودم رو بیمه عمر کردم و خانم بیمه نامه من را بعد از سه ماه صادر نکرد هیچ فحاشی و توهین و تهدید هم کرد منو،من شکایت کردم.اما اون خانم برام پیام فرستاد که رضایت بده و هدفش گرفتن مدرک از من بوده.تو پیام ازم پرسید کجا ببینمتون منم گفتم تو پارک که جایی عمومی است و پیام‌هایی از این قبیل، این پیامهارو شکایت کرد.ایا قاضی به اینجور پیام‌ها که خیلی عادی است و هیچ درخواستی از سوی من صورت نگرفته حکم صادر میکند؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      باید ببینید شکایت ایشان تحت چه عنوانی است تا برمبنای همان دفاع کنید

  • سید محمد حسین حسینی
    سید محمد حسین حسینی

    سلام وقت بخیر
    کسی در پیامک هم منو تهدید وهم به من توهین و فهاشی
    زیاد کرد و هم درتماس تلفنی ،که من ویسشم
    دارم چون مکالمه ظبط شد .میشه راهنمایی کنید چه کار باید بکنم .ممنون وتشکر

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت تهدید و توهین و فحاشی طرح نمایید

  • مرصاد احمدی
    مرصاد احمدی

    سلام برادرمن ۶ماه پیش از عمه من شکایت کرد دزدی ازخانه اش الان همه ام تبره شد الان بعداز این ۶ماه همه ام برای من چندیدین پیامک نفرین فرستاد وبهم گفت عقب افتاده ومادرم مسخره کرد من بهش چندتافوش دادم ازم شکایت کرد من هیچگونه سابقه کیفری ندارم میخوام بدونم مجازاتم چی میشه زندان میشم شلاق میخورم یاجریمه نقدی میشم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      مجازات شما بستگی به نوع اتهام و تشخیص دادگاه دارد ولیکن با توجه به اوضاع و احوال به نظر می رسد اتهام شما توهین باشد

  • پریسا
    پریسا

    سلام
    من مدتی پیش به شخصی که موتور برادرم رو دزدیده و تلفنی هم به مادرم توهین کرده پیامک دادم و متقابلا توهین کردم درخصوص دزدی موتور هم ازش شکایت کردیم حالا همه ی پیامک های منو برای همه ی آشناهام فرستاده و از طریق اونا تهدید کرده میره شکایت میکنه.آیا واقعا کاری میتونه کنه؟ منم میتونم ازش به خاطر پخش کردن پیامکم شکایت کنم؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      متن پیام های شما در خصوص اینکه شکایت طرف به نتیجه برسد یا خیر مهم است .

  • احمد ثمری بصرا
    احمد ثمری بصرا

    با سلام و احترام شوهر خواهرم با ارسال پیامک های متعدد بنده را به قتل تهدید کرد. همچنین در پیج اینستاگرام خود شماره همسرم را پخش کرد که اسکرین شات کردم در صورت امکان، در خصوص راههای قانونی شکایت و تنظیم شکوائیه راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید به عنوان تهدید شکایت کنید

  • نورالهدی رفائی
    نورالهدی رفائی

    شخثی به من درواتساپ پیامکهای توهین آمیزداده است میخواستم بپرسم اگر ازابن فرد شکابت کنم جرمس چیست

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      میزان مجازات بستگی به عنوان مجرمانه ای دارد که با توجه به پیام های شخص تعیین می شود توصیه می شود که شما تحت عنوان توهین شکایت خود را در دفتر خدمات قضائی ثبت نمایید.

  • نازنین
    نازنین

    سلام وقت بخیر، یه فردی با اینکه رابطه ای بین ما نبوده و فقط یه شب حرف زدیم ،و‌بعد گفتم دیگه مزاحم نشو و‌بلاک کردم. لجش گرفت و پیام اس ام اس داد که توش فحش بود و تهدید کرد بلا سرت میارم. برم شکایت کنم جریمش چی هست؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      جرم آن توهین و تهدید است وبه مجازات جزای نقدی محکوم می شود

  • المیرا
    المیرا

    سلام وقت بخیر

    دایی من چند سال پیش توی ماشین به خواهرم ازار جنسی رسونده (لمس) حالا بعد از چند سال سیمکارت خودش رو که هفت هشت ساله دست خواهرم بوده سوزونده و بهش دسترسی پیدا کرده و توی واتساپ استوری گذشته و از زبون خواهرم به پدرمون توهین کرده که مخاطبین خواهرم فکر کنن این استوری رو خواهرم گذاشته. متاسفانه اسکرین شاتی ازش ندارم. بعد از دیدن این استوری من به داییم پیام دادم و فحش رکیکی ندادم فقط در حد لعنت بهتون و کثافت و بیشرف و به قضیه ازار جنسی چند سال قبلش در قبال خواهرم اشاره کردم به این صورت که تو یادت رفته چند سال قبل چه غلطی کردی وبهش دست درازی کردی و حالا میخوای ابروش رو هم ببری؟

    در صورتی که از من شکایت کنه بابت این حرف ها ایا محکوم میشم؟ حکمش چی هست، شلاق؟

    خودش قبول نداره که آزار جنسی رسونده اما همون زمان این قضیه رو به دو نفر از خاله هام مطرح کردیم و میتونن شهادت بدن

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      خیر روابط نامشروع با شهادت قابل اثبات نیست

  • M. Rkd
    M. Rkd

    سلام وقت بخیر من تو پیامک نوشتم بیچارت میکنم دوبرابر خصارت میدی .شکایت کردن ازم و پرونده رو کیفری کردن با گداشتن لایحه عدم سازش و جلسه بعدی دادیار اعلام کرد که دوتا شاهد اومده که شهادت دادن بهش تلفنی فحاشی کردم ( البته شهادت دروغی)
    خواستم بدونم من چیکار باید بکنم و چطور میتونم اثبات کنم که همچین تلفنی نداشتم و همچین حرفایی نزدم ؟

    • ره جویان عدالت
      ره جویان عدالت

      سلام وقت شما بخیر
      می توانید شما هم به شهادت شهود استناد کرده و اعلام نمایید در خصوص موضوع اتهام شاهد دارید که فحاشی نکرده اید.

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان