بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل حقوقی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲

طبیعی بودن افزایش حقوق کارگران و افزایش حق بیمه تامین اجتماعی

کاملا بدیهی است که هر ساله شاهد افزایش حقوق کارگران هستیم. حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ نیز به تبع افزایش میزان حقوق کارگران در سال پیش رو با افزایش رو به رو شده است. همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازار شایعه پراکنی در زمینه میزان افزایش حقوق کارگران و کارمندان داغ می شود. در همین زمینه به هر میزان که حقوق آن ها افزایش یابد؛ طی فرمولی استاندارد، درصد حق بیمه تامین اجتماعی سال بعد هم تعیین می شود. منظور از حق بیمه، میزان وجه یا مبلغی است که در راستای استفاده کارگران و کارمندان از مزایای بیمه تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت می شود. میزان حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ هم به مثابه سالیان گذشته با تغییراتی همراه گردیده است که در ادامه به آن پرداخته می شود. بنابراین اگر می خواهید این میزان افزایش حق بیمه سال پیش رو را بدانید و با مزایای بیمه تامین اجتماعی آشنا شوید؛ با ما تا پایان همراه باشید.

آشنایی با انواع بیمه های تامین اجتماعی و مزایای آن ها

تا پیش از اینکه در مورد بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ بحث به میان آوریم؛ بهتر است با انواع بیمه آشنا شویم. اگر بخواهیم این بیمه را در دو دسته بندی کلی قرار دهیم؛ می توان آن ها را در زیر گروه بیمه اجباری تامین اجتماعی و بیمه خویش فرما جای داد. در این بین بیمه اجباری به همه کارگرانی تعلق می گیرد که مطابق با قانون کار مشغول به کار هستند. بیمه خویش فرما نیز خود به دو دسته بیمه مشاغل آزاد و بیمه اختیاری تقسیم می گردد. این نوع از بیمه ها یعنی بیمه اختیاری شامل آن دسته از افرادی است که تحت پوشش سایر بیمه ها نیستند. یعنی می توانند از خدمات درمانی، بازنشستگی و از کارافتادگی و فوت بهره مند شوند. هزینه حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ این بیمه ها نیز دستخوش تغییراتی گردیده است. ولی به طور کلی با توجه به مزایای زیادی که این بیمه ها دارند؛ توصیه می شود که نسبت به ثبت نام آن ها اقدام شود.

میزان دقیق حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد؛ اطلاع از میزان حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲، یکی از مهمترین مسائلی است که اواخر هر سال مطرح می گردد. سال گذشته حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۱ پس از کش و قوس های فراوان با افزایش چشمگیر ۵۷٫۴ درصدی رو به رو شد. یعنی حداقل دستمزد روزانه یک کارگر از روزی ۸۸ هزار تومان به ۱۳۹ هزار تومان رسید. به همین جهت حرف و حدیث های زیادی در دم دمای بهار و اواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در این خصوص صورت گرفت. اما در نهایت حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۷ درصدی رو به رو گشت. یعنی مبلغی معادل یک میلیون و ۴۸۱ هزار تومان هزینه خرید بیمه اختیاری تعیین گشت. با پرداخت ماهانه یا هر چند ماه یک بار حق بیمه های خود می توانید از خدمات درمانی، کمک پزشکی، مستمری بازنشستگی یا خدماتی نظیر فوت و از کارافتادگی و یا کمک هزینه کفن و دفن و… بهره مند شوید.

بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ در کنار بیمه های اختیاری

افزون بر اینکه شما می توانید از مزایای بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ بهره مند شوید؛ می توانید در کنار آن از سایر بیمه های اختیاری هم بهره جویید. بدین ترتیب که داشتن هر یک از آن ها با همدیگر هیچ گونه منافاتی ندارند. بنابراین شما می توانید به عنوان مثال: با بیمه عمر، زندگی خود را بیمه کنید تا پس از مرگ، افراد تحت تکفل وی بتوانند برای خود حقوقی داشته باشند. هر چند که هر یک از آن ها دارای شروط ویژه ای است؛ اما شما می توانید از همه بیمه های اختیاری استفاده کنید. طبیعتا با افزایش حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲، هزینه حق بیمه های اختیاری نیز افزایش می یابد. به طور کلی طبق فرمول زیر می توان میزان ضریب افزایش حق بیمه های سال آتی را محاسبه کرد:

تعداد روزهای کارکرد ضرب در پایه حقوق روزانه به علاوه حق مسکن به علاوه بن کارگری ضرب در سی درصد. بدین ترتیب می توان متوجه افزایش حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ شد. همان طور که هر ساله طبق این فرمول، حق بیمه ها را تعیین می کنند.

جمع بندی نهایی

به طور کلی باید به خاطر داشت که حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ نیز همانند سالیان گذشته با افزایش رو به رو بوده است. این میزان افزایش معادل ۲۷ درصد بوده است که روی حقوق کارمندان و کارگران تأثیر گذاشته است. در صورتی که بنا به هر دلیلی بخواهید از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید و حق خود را بستانید؛ می توانید با یک وکیل خبره همراه گردید. گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت با بهره مندی وکیل های پایه یک دادگستری مجرب در این زمینه همه روزه در خدمت شماست. شما می توانید با یک تماس تلفنی و مشاوره از آن ها نیاز خود را برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان