مفاد مربوط به کمیسیون ماده ۵۵

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل ملکی با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

مفاد مربوط به کمیسیون ماده ۵۵

می دانید که منظور از کمیسیون ماده ۵۵ شهرداری چیست؟ شما هم به دنبال بهترین وکیل ملکی جهت پیشبرد دعاوی خود هستید؟ از شما دعوت می شود که مطالب درج شده در وب سایت گروه حقوقی ره جویان عدالت را تا آخر همراهی کنید. چرا که از این طریق می توانید اطلاعات کافی را در خصوص کمیسیون شهرداری به دست آورید.

کمیسیون ماده ۵۵ شهرداری، تمام وظایف شهرداری ها را به شکل دقیق و واضح بیان می کند. توجه داشته باشید که شهرداری ها جهت ایجاد محیط آرام و تمیز برای شهروندان، بایستی یکسری از اقدامات را انجام دهند. از مهمترین وظایف مربوط به شهرداری ها می توان به ایجاد مکان مناسب جهت تخلیه زباله ها، ایجاد کوچه و خیابان ها و تمیز کردن معابر شهر اشاره کرد. کمیسیون ماده ۵۵ مفاد مختلفی را در بردارد که شما نیز می توانید مفاد مربوط به کمیسیون مذکور را با دقت بررسی نمایید. مهمترین و اصلی ترین مفاد مربوط به کمیسیون یاد شده عبارتند از: ایجاد میدان ها، مجاری آب، باغ های عمومی و توسعه معابر، نگهداری و تنظیف معابر، جمع آوری گدایان و تصدی گران، پیاده سازی بهداشت عمومی در سطح شهر و جلوگیری از شیوع برخی از بیماری ها، جلوگیری از فروش کالاها و اجناس فاسد، محافظت از دارایی های غیر منقول و منقول، تنظیم کردن بودجه جهت توسعه زیر ساخت های شهری.

تمام کارکنان شهرداری و مدیرانی که در راس چارت سازمانی شهرداری قرار دارند، بایستی از نزدیک با مفاد یاد شده آشنا باشند. همچنین در نظر بگیرید که مرجع رسیدگی به آراء کمیسیون ماده ۵۵ شهرداری نیز دیوان عدالت اداری می باشد.

سایر مفاد مربوط به ماده ۵۵ قانون شهرداری

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد،کمیسیون ماده ۵۵ مفاد بسیار مختلفی را دارد. شما می توانید جهت بررسی مفاد مربوط به کمیسیون یاد شده، با بهترین وکلای ملکی در ارتباط باشید. برای این منظور نیز می توانید با همکاران ما از گروه حقوقی ره جویان عدالت تماس بگیرید. متخصصان و مشاوران ما در گروه حقوقی یاد شده تجربه ی زیادی را در حوزه دعاوی ملکی دارند. بنابراین می توانند مشاوره های بی نظیری را برای شما ارائه دهند.

همچنین سایر مفاد مربوط به کمیسیون ماده ۵۵ عبارتند از: تشکیل انجمن های مختلف جهت قبول هدایا و اعانات، ایجاد گورستان، غسالخانه و وسیله های نقلیه حمل متوفی، برآورد آمار مربوط به متوفیان و موالید شهر، اخذ تدابیر لازم در خصوص بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل، رسیدگی به شکایات اصناف و پیشه وران، مشخص کردن میدان های عمومی جهت خرید و فروش ارزاق، رسیدگی به قیمت ارزاق عرضه شده در بازار، بازرسی های لازم از تولید کنندگان نان و عرضه کنندگان گوشت، رسیدگی به ساخت و سازهای بی رویه و بدون مجوز در قسمت های حاشیه ی شهری، صادر کردن پروانه های لازم برای ساخت و سازهای مجاز و قانونی، رسیدگی به بهداشت کارخانه های تولید کنندگان مواد غذایی، احداث ساختمان های مختلف از قبیل ورزشگاه، کشتارگاه، حمام و دستشویی عمومی، آسفالت کردن پیاده روهای معابر، سواره روها و کوچه های عمومی، جدول کشی میدان ها و خیابان ها، تدوین عوارض شهرداری مربوط به کالاهای وارداتی و صادراتی.

توضیحاتی در مورد وظایف کمیسیون ماده ۵۵

افرادی که در محدوده های شهری کسب و کار غیر بهداشتی راه اندازی کرده اند، بایستی منتظر عواقب کار خود باشند. چرا که در چنین وضعیتی کمیسیون ماده ۵۵ وارد عمل شده و ماموران شهرداری به شکل جدی با شما برخورد خواهند کرد. همچنین شما می توانید در چارچوب ماده ی یاد شده، از حق و حقوق خود دفاع نمایید. براساس بند ۲۰ کمیسیون ماده ۵۵، شهرداری از تاسیس اماکن غیر قانونی و غیر بهداشتی جلوگیری خواهد کرد. همچنین براساس بند مذکور، ماموران شهرداری موظف هستند تا تمام فعالیت های صورت گرفته در محدوده ی شهر را مورد بررسی قرار دهند.

شما نیز قبل از راه اندازی کسب و کار مدنظرتان، مجوزهای لازم را از سوی شهرداری دریافت کنید. رسیدگی به ساخت و سازهای غیر قانونی در حاشیه شهری، از مهمترین وظایف کمیسیون مذکور می باشد. ماموران شهرداری می توانند براساس ماده ۵۵ شهرداری، کسب و کارهای غیر بهداشتی و غیر قانونی را پلمپ نمایند. از سوی دیگر رفع پلمپ صورت گرفته نیز تنها از سوی ماموران شهرداری امکانپذیر می باشد.

اخذ مشاوره ی لازم از سوی وکلای ملکی گروه حقوقی ره جویان عدالت

جهت اخذ مشاوره ی لازم در خصوص ماده ۵۵ شهرداری، می توانید با بهترین وکیل ملکی در تماس باشید. وکلای ملکی ما در گروه حقوقی ره جویان عدالت، اطلاعات کافی را در خصوص کمیسیون شهرداری دارند.  شما می توانید جهت اخذ مشاوره های لازم، با متخصصان ما در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را کسب کنید. همچنین هزینه های اخذ مشاوره در زمینه کمیسیون ماده ۵۵ بسیار مناسب می باشد. بنابراین شما می توانید با کمترین هزینه های ممکن بهترین مشاوره را از سوی وکلای ملکی ما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان