اخذ ویزای تحصیلی

5/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل مهاجرت با شماره زیر تماس بگیرید


71333400 - (021) { سی خط ویژه }

اخذ ویزای تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت دائمی

کشور پیشرفته‌ای مانند کانادا جزو بهترین مقاصدی است که می‌توان برای ادامه تحصیل در نظر گرفت. چرا که در این کشور هزاران کالج و آکادمی آموزشی عالی رتبه خواستار پذیرش دانشجوهای ممتاز هستند. با این حال باید بدانید که دریافت ویزای تحصیلی کانادا یک موفقیت ارزشمند است که نصیب افراد کمی می‌شود. اخذ مجوز تحصیل در کانادا بسیار دشوار است. تنها افرادی که در زمینه‌ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا فعالیت و اطلاعات کافی داشته باشند قادر به دریافت تاییدیه درخواست ویزای تحصیلی کانادا خواهند بود. در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد درخواست‌های مجوز تحصیل رد می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم به جای آنکه شخصا برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا اقدام کنید، در پی یافتن وکیل مهاجرت به کانادا باشید. اصولاً وکیل متخصص در زمینه مهاجرت شخصی است که آگاهی کامل از قوانین و مقررات مربوط به اخذ پذیرش در دانشگاهها و همچنین روند درخواست اجازه تحصیل در کانادا از اداره مهاجرت و سرانجام نحوه اخذ ویزای تحصیلی را دارد. در ادامه بیشتر به بررسی چگونگی و همچنین مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌پردازیم.

کانادا مقصدی جذاب برای تحصیل و دلایل جذابیت

اخذ ویزای تحصیلی کانادا محبوبیت بالایی در بین دانشجویان و دانش‌آموزان دارد. البته علت چنین محبوبیتی نمی‌تواند بی‌دلیل باشد. زمانی که درخواست دانشجو برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا تایید می‌شود، باید ورود او را به یک سیستم بزرگ‌تر و فعال‌تر که کانادا نام دارد تبریک گفت. اگر کشوری مانند کانادا درخواست دریافت ویزای تحصیلی را تایید ‌کند، یعنی آمادگی لازم برای پشتیبانی همه جانبه از وی را نیز خواهد داشت.

مهم‌ترین دلیلی که کانادا را به قطب مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است، امکان دریافت اقامت دائمی با شرایط آسان‌تر است. به عبارتی شخصی که دوره‌های تحصیلی خاصی را در کالج‌ها و یا مدارس کانادا گذرانده است به راحتی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام کند. چرا که کانادا از کیفیت مراکز تحصیلی و آموزشی خود آگاه است. از این رو می‌داند شخصی که فارغ التحصیل شده است استحقاق دریافت اقامت دائمی را نیز دارد. پس می‌توان از دیگر دلایل محبوبیت مهاجرت تحصیلی به کانادا را بالا‌بودن کیفیت آموزشی نیز دانست. نتیجه تحصیل در مراکز آموزشی کانادا دریافت مدرک بین المللی است. از دیگر مواردی که جزو دلایل محبوبیت تحصیل در کانادا به شمار می‌آید می‌توان به محیط‌های دلپذیر آموزشی و پایین‌بودن هزینه‌های تحصیل نسبت به کشورهای دیگر مانند آمریکا دانست.

از سوی دیگر برخی از دانشگاههای برتر این کشور از جمله دانشگاه تورنتو، آلبرتا ومک گیل از جمله دانشگاههایی می باشند که در رده بندی جهانی جزو دانشگاههای برتر شناخته می شوند.

اخذ ویزای دانشجویی کانادا

یکی از انواع ویزای تحصیلی کانادا، ویزای دانشجویی است. در این ویزا شخصی که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا درخواست می‌دهد دوره‌های آموزشی اولیه را در کشور خود می‌گذارند. سپس برای گذراندن دوره‌های فوق دیپلم؛ کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری اقدام به تحصیل در کانادا می‌کند. برای آنکه واجد شرایط اخذ ویزای دانشجویی باشید باید مدرکی معتبر که فارغ التحصیلی شما را در دوره آموزش متوسطه اثبات می‌کند، در دست داشته باشید. به عبارتی مدرک تحصیلی پیشین جزو مهم‌ترین مدارکی است که برای دریافت ویزای دانشجویی ضرورت دارد. دانشگاه‌های کانادایی که دانشجویان اتباع خارجی را پذیرش می‌کنند، از قبل تعیین شده‌اند. به عبارتی امکان پذیرش اتباع خارجی در دانشگاه‌های از قبل تعیین شده امکان پذیر است. البته تعیین دانشگاه‌ها از سوی دولت نیست. خود دانشگاه برای پذیرش دانشجوی اتباع خارجی اعلام آمادگی کرده و نامش را در لیست قرار می‌دهد. شخص دانشجو باید پیش از درخواست ویزای تحصیلی کانادا این لیست را با دقت بررسی کند تا بهترین دانشگاه ممکن را با توجه به رشته تحصیلی‌اش انتخاب نماید.

دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

خوشبختانه امروزه دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای دانش‌آموزان نیز امکان پذیر است. این ویزا برای کودکان و یا به عبارتی برای افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند صادر می‌شود. لازم به ذکر است که سن قانونی در برخی از ایالت‌های کانادا ۱۹ سال است. امکان دریافت ویزای دانش‌آموزی کانادا بدون همراهی والدین امکان پذیر نیست. در چنین شرایطی والدین باید بتوانند تمکن مالی لازم برای تحصیل فرزندشان در کانادا و همچنین قدرت پرداخت هزینه‌های زندگی در این کشور را اثبات کنند. از آنجایی که اخذ ویزای دانش آموزی کانادا پیچیدگی بیشتری نسبت به اخذ ویزای دانشجویی دارد، بهتر است در صدد استخدام وکیل مهاجرت به کانادا باشید. در این صورت چنانچه پس از طی مراحل و تشریفات قانونی اداره مهاجرت کانادا برای دانش آموز ویزا صادر نماید؛ به تبع فرزند برای پدر و مادر دانش آموز نیز ویزا صادر می گردد. البته نوع ویزای والدین متفاوت خواهد بود.

آیا واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید؟

قوانین مهاجرت به کانادا شرایطی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان به جهت دریافت ویزای تحصیلی تعیین کرده است. شخصی که واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی نباشد، درخواست پذیرش او برای ادامه تحصیل در کانادا نیز رد خواهد شد.

الزاماتی که شما را واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا خواهد کرد:

  • ابتدا اینکه باید کالج یا دانشگاهی انتخاب گردد که طبق قوانین ایالتی کانادا پذیرای دانشجویان بین المللی باشد و در این خصوص باید دقت کافی صورت پذیرد.
  • تمکن مالی خود برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی را اثبات کنید.
  • اگر با خانواده به کانادا سفر می‌کنید باید تمکن مالی کافی برای حمایت از آنها را نیز داشته باشید.
  • سابقه کیفری نداشته باشد. برای اثبات عدم سوء پیشینه باید از سامانه ثنا گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنید.
  • شخص دانشجو باید به مامور اداره مهاجرت اثبات کند که پس از اتمام مجوز تحصیل در کانادا این کشور را ترک خواهد کرد (مگر اینکه بتواند ویزای دائمی اخذ کند). در این خصوص متقاضی دریافت ویزا باید بتواند دلیل تحصیل خود و علت انتخاب رشته خاص را توجیه نماید که بطور معمول چون این توجیه نامه باید به زبان انگلیسی نوشته شود وکیل مهاجرت آن را بطور حرفه ای تنظیم می کند. هر گونه اشتباهی در تنظیم این توجیه نامه ممکن است منجر به رد تقاضای متقاضی ویزا گردد.
  • صلاحیت تحصیلی از دیگر مواردی است که شما را واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی خواهد کرد.

چنانچه در یک الی دو مورد واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیستید، با مرکز ره جویان عدالت تماس بگیرید و شرایط فعلی خود را با ما در میان بگذارید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

امکان تحصیل در کانادا تنها زمانی میسر است که مدارک لازم برای ارسال درخواست اخذ ویزای تحصیلی را آماده کرده باشید. آماده‌سازی مدارک جزو دشوارترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی از کانادا شامل سه بخش است:

  • اثبات پذیرش: اثبات پذیرش یعنی شما باید مدرکی مبنی بر اینکه یکی از مراکز آموزشی کانادا شما را پذیرش کرده است، داشته باشید. زمانی که برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست می‌دهید باید اصل یا کپی نامه پذیرش را نیز پیوست کنید.
  • اثبات هویت: اثبات هویت یعنی شما باید مدارکی را که گویای هویت شماست، همراه با درخواست اخذ ویزای تحصیلی به مراجع مربوطه ارسال کنید. این مدارک شامل پاسپورت، عکس، مدارک تحصیلی و … است.
  • اثبات تمکن مالی: اثبات تمکن مالی یعنی شما باید مدارکی ارائه دهید که ثابت می‌کند بودجه کافی برای هزینه تحصیل در کانادا را دارید. این مدارک با توجه به حساب بانکی تان صادر می‌شود. هزینه تحصیل در کانادا بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود.

مراحل اخذ موفقیت آمیز ویزای تحصیلی کانادا

برای آنکه اخذ ویزای تحصیلی کانادا موفقیت آمیز باشد، بهتر است با مراحل آن آشنایی پیدا کنید. مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا به این شرح است:

  • در مورد گزینه‌های موجود تحقیق کنید. به عبارتی لیستی از دانشگاه‌های مورد نظرتان که قصد ادامه تحصیل در آنجا را دارید، تهیه کنید. برای تهیه این لیست باید فاکتورهایی مانند هزینه زندگی در ایالت مورد نظر و یا شهریه دانشگاه را نیز در نظر بگیرید.
  • پس از بررسی گزینه‌های موجود تعداد دانشگاه‌های انتخابی‌تان را به ۱۰ عدد کاهش دهید. در چنین شرایطی بهتر می‌توانید برای ارسال درخواست پذیرش تحصیلی تصمیم‌گیری کنید.
  • نمره زبان انگلیسی مورد نظر کالج یا دانشگاه را با شرکت در یکی از آزمون های معتبر اخذ نمایید. وکیل مهاجرت در این خصوص مشاوره لازم را به شما خواهد داد.
  • هزینه‌‌های تحصیل و زندگی در کانادا را آماده کنید.
  • با تکمیل مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست به دانشگاه‌های انتخابی‌تان آماده شوید. پس از این باید منتظر نامه پذیرش باشید.
  • پس از دریافت نامه پذیرش برای اخذ ویزای دانشجویی که شرایط اقامت موقت را فراهم می‌آورد، اقدام کنید. پس از اتمام تحصیلات، امکان اخذ اقامت دائم نیز فراهم خواهد شد (به این مطلب در ادامه خواهیم پرداخت).

هزینه درخواست ویزا تحصیلی کانادا

امکان درخواست ویزای تحصیلی کانادا بدون پرداخت هزینه اولیه امکان پذیر نیست. چنانکه در صدد ارسال درخواست اخذ ویزای تحصیلی هستید، باید مدرکی مبنی بر اثبات پرداخت هزینه درخواست را نیز پیوست کنید. هزینه درخواست ویزای تحصیلی برای شخص درخواست دهنده ۱۵۰ دلار کانادایی است. این هزینه تنها شامل اخذ مجوز تحصیل است. علاوه بر آن باید ۸۵ دلار کانادایی به عنوان هزینه بیومتریک (انگشت نگاری) پرداخت کند. هزینه بیومتریک برای اشخاصی که به صورت خانوادگی درخواست میدهند حدود ۱۷۰ دلار است. برای اطلاع دقیق از هزینه های درخواست ویزا تحصیلی کانادا با موسسه ره جویان عدالت تماس تلفنی حاصل کنید. همچنین این مجموعه اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی نحوه پرداخت این مبلغ و استفاده از رسید آن به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز، دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر است؟

برای هزینه زندگی دانشجویی در کانادا نمی‌توان مبلغی مشخص تعیین کرد. چرا که این هزینه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. یکی از این فاکتورها سبک زندگی دانشجو است. در حالت کلی سبک زندگی به طور مستقیم بر روی مقدار هزینه‌های ماهانه تاثیر می‌گذارد. علاوه بر سبک زندگی، ترجیحات دانشجو نیز بر روی هزینه‌های ماهیانه موثر است. برای مثال ممکن است شخص دانشجو N دلار برای مراجعه به باشگاه و یا شرکت در مراسم‌های مختلف هزینه کند. ایالتی که دانشجو در آنجا مستقر است از دیگر فاکتورهایی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. هزینه زندگی از ایالتی به ایالتی دیگر متغیر است. با توجه به فاکتورهای فوق، کارشناسان هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را مبلغی بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادایی تخمین زده‌اند. چنانچه که درحال حاضر امکان تقبل تمامی هزینه‌های زندگی در کانادا را ندارید، بسته به مهارت هایتان می‌توانید به انجام یک شغل پاره وقت در داخل دانشگاه و یا محیط‌های دیگر نیز فکر کنید. توجه داشته باشید که دانشجویان می توانند مطابق قانون هفته ای بیست ساعت را به کار اختصاص دهند.

امکان اشتغال بعد از اتمام تحصیلات در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا بلیط یک طرفه برای دریافت مجوز اقامت دائمی این کشور است. چرا که دولت کانادا شرایط ویژه‌ای برای اشتغال فارغ التحصیلان فراهم می‌آورد. از این شرایط می‌توان به تشویق و ترویج تجربه‌های شغلی اشاره کرد. دولت کانادا در تلاش خود برای حفظ دانشجویان، نوعی مجوز اشتغال صادر می‌کند. طبق این مجوز شخص دانشجو می‌تواند به مدت سه سال به صورت آزادانه در این کشور به اشتغال بپردازد. شخص دانشجو باید از این فرصت طلایی استفاده کرده و در جستجوی یک شغل دائمی باشد. چنانچه وی بتواند یک شغل دائمی پیدا کند و حقوقی ثابت داشته باشد، مقدمات اخذ ویزای دائم را نیز فراهم خواهد کرد. در غیر این صورت باید به کشور خود بازگردد. دولت کانادا چنین برنامه‌ای را در جهت کمک به اقتصاد و فرهنگ طرح‌ریزی کرده است.

مهاجرت به کانادا با پشتیبانی حقوقی و قانونی

اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا زمانی که توسط یک موسسه حقوقی به صورت قانونی پشتیبانی می‌شوید، شانس تایید درخواست ویزا را بالا میبرد. در چنین شرایطی امکان خطا به صفر می‌رسد و به همان میزان امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا افزایش می‌یابد. از سری موسسه‌های حقوقی معتبر که در زمینه‌ی پشتیبانی برای مهاجرت به کانادا فعالیت دارد، موسسه ره جویان عدالت است. در این موسسه تیمی از متخصص‌ترین وکلای ایران در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند. یکی از زمینه‌های تخصصی این مجموعه نیز پشتیبانی از دانشجویان و دانش آموزان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا است. برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی اخذ ویزای تحصیلی، مدت زمان تایید درخواست و هزینه‌های مربوطه با شماره‌های درج‌شده در همین سایت تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت پرسش

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مشاوره حضوری

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

مشاوره تلفنی

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.



  مشاوره تلفنی رایگان